Nakomelingen Cassanova du Bois

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
salatiga1995
Berichten: 1939
Geregistreerd: 15-11-08
Woonplaats: Voorburg

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 09:30

Ik wil ze allebei wel, wat een schatjes! <3

Libelle ~ Z1+5 Dressuur
Oakley's Milagro v. Leuns Veld's Winston Jr. ~ Welsh NWR Keur ~ Op 4 Maart 2022 bevallen van Oakley's Mr. Wickham vE (v. Nieuwmoed's Mr. Darcy)
LA Bella Leila vE v. Leuns Veld's Winston Jr. ~ Geboren op 11 April 2020 ~ Haar 2020 volgtopic! [KS-ITP] LA Bella Leila, een echte Oranje Prinses!


Banjer
Lid Nieuwsredactie
Berichten: 48201
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 09:53

wat een popjes... Knelis zou ze vast ook leuk vinden :))

lailapri
Berichten: 22096
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-17 10:51

Mijn cassanova van danika is opnieuw in de verkoop. Dus als iemand nog een topper in dop zoekt?

3 veulens voor 2022? Volgtopic♧
dekkingen 2022 volgtopic◇
Laila
Djuhna

absque_dubio
Berichten: 7828
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 11:02

Cyan bedoel je? Die was toch verkocht?

Banjer, net even via je onderschrift nog wat foto's van Knelis gekeken. Hij is ook echt zo leuk. :+:

Eigenlijk best veel palomino's van Cassanova denk ik? Jeetje, straks krijg ik een palomino. Nog meer poetsen. :+

Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10 ponypower!
Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z1+1
Milente’s Past & Present

lailapri
Berichten: 22096
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-17 11:36

Die was verkocht maar ik hoor er niets meer van. Had hem vandaag willen brengen. Mensen twijfelen sinds hij op de kliniek heeft gestaan.

Verhaal:
Op een zondag stond hij met een wond omdat ik al met emely heen zou gaan en ik het netjes wilde laten hechten (als die van mezelf bleef had ik het niet laten hechten het was puur vel). Hechten lukte niet netjes de sedatie werkte niet afdoende, met 10 min stond hij al weer en wilde niet meer gaan liggen, dus met 2 hechtingen op stal. Na paar dagen begon het was nattig te worden dus in verband gegaan. En toen... hij heeft het verband eraf getrokken en een heel stuk vel weg gegeten met een dun laagje vlees. Inclusief de hechtingen die waren spoorloos. Nog altijd was het geen wond die hem kreupel zou maken maar het was nu wel een wond geworden ter grootte van een briefje van 5. Dus weer in verband en beter opletten en wachten... hij heeft er denk ik 6 weken gestaan. Het is nu mooi genezen. Nooit een dag kreupel geweest maarja het litteken blijft. Ik krijg nu een rekening van toch wel snel 1500/2000 euro en komt er beetje opneer dat de kopers maar twijfels houden die ik niet kan wegnemen. Mochten ze hem toch nog willen mag dat natuurlijk en zo.niet wilde ik hem wel houden want hij was verkocht voor ik wist hoe goed hij was. Echter vanaf morgen valt 1 van mijn banen weg en dat scheelt 3/4 Van mijn maand inkomen. Echter de dierenarts rekening die komt nog wel en ik weet natuurlijk niet wanneer ik weer werk heb.

Kortom welkom in mijn leven steeds als ik denk oké ik kan eindelijk gaan leven als een normaal iemand gebeurt er wel weer iets ingrijpends maar goed het is nooit saai.

3 veulens voor 2022? Volgtopic♧
dekkingen 2022 volgtopic◇
Laila
Djuhna

absque_dubio
Berichten: 7828
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 11:42

Ik snap het wel, ik zou het ook lastig vinden als ik een veulen heb 'gekocht' en hij heeft ineens een wond. Ik zou ook bang zijn dat het blijvende schade zou hebben. Maar als het puur een litteken is en verder niks, dan moeten de 'kopers' echt eens een beslissing maken of ze hem nou wel willen of niet. Jammer dat ze hierover niet communiceren met je. Ookal beslissen ze dat ze het niet aandurven/willen, gewoon even laten weten is wel zo fijn. Jammer dat de situatie veranderd bij je :(:) Paarden blijven gewoon echt een dure hobby. Als ik er over nadenk wat er afgelopen jaar aan geld naartoe is gegaan, dan denk ik soms echt dat ik beter had kunnen voetballen. :=
Cyan is heel gaaf, die vindt vast zo een geweldig huisje.

Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10 ponypower!
Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z1+1
Milente’s Past & Present

lailapri
Berichten: 22096
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-17 11:54

Hij is zeker gaaf.
Ik ben altijd open geweest. Heb van de week nog een film gemaakt. Graag of niet denk ik dan. Ik weet dat hij geweldig is en zeer kwaliteitsvol. Naast een apart voorbeen gebruik la hij ook goed stappen en galoperen en dat is toch minder te trainen als de draf.

3 veulens voor 2022? Volgtopic♧
dekkingen 2022 volgtopic◇
Laila
Djuhna

Moniquex
Berichten: 1246
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Leutingewolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 22:35

absque_dubio schreef:
Dat is waar ook Monique, dat was ook verrassend. Er is natuurlijk ook een reeele kans op palomino. Wanneer kom je jouw palomino brengen? Wassen en strikje mag je overslaan hoor. :D


:D :')
Hihi dank jullie! Ben ook heel blij met hem, kan niet wachten tot ik erop mag ;) Zo'n heerlijk karakter, hij is in de omgang en qua grote helemaal geen veulen, vind alles best, bijt al dikke winterpenen af, houdt alles altijd in de gaten (ik moet soms echt over het erf sluipen haha), hij is echt aandachtsgek :+
Maar hij volgt nog steeds de groei curve van een paard en heeft nu al 155 qua deken :') :')

Jonker's Olivia (Veenstra's Promise x Orchard D'avranche) KEUR-SPORT-IBOB-AA
Aroshoeve's Don Olivius (Heidenhof's Don Diëgo x Veenstra's Promise) GRONINGS KAMPIOEN L1(2016) & L2 (2017) paarden

Luf_Midnight
Berichten: 3534
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Hoorn

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 07:58

Als het met mijn merrie niet was gelukt lailapri dan was ik zeker weer langs gekomen hij voldoet aan al mijn wensen ontzettend mooi lief dier! Weet zeker dat je daar snel een fijn iemand voor vind

:+:Calistha, Midnight, Serai, Yindi :+:

absque_dubio
Berichten: 7828
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 08:58

Moniquex schreef:
:D :')
Hihi dank jullie! Ben ook heel blij met hem, kan niet wachten tot ik erop mag ;) Zo'n heerlijk karakter, hij is in de omgang en qua grote helemaal geen veulen, vind alles best, bijt al dikke winterpenen af, houdt alles altijd in de gaten (ik moet soms echt over het erf sluipen haha), hij is echt aandachtsgek :+
Maar hij volgt nog steeds de groei curve van een paard en heeft nu al 155 qua deken :') :')

Je vos ruin is ook welkom hoor :j En je jonge vosmerrie ook. En je palomino merrie ook.
Eigenlijk is alles wel welkom hoor. :D <3

Maar heerlijk he die aanhankelijke veulentjes. Ik denk dat je aan hem ook echt een waardige opvolger hebt van je vosruin! En ach, laat hem maar groot worden. Hij moet toch tussen de paarden met jou erop meekomen. :D (En dan lijkt mijn valkmerrie ineens niet zo heul groot meer)

Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10 ponypower!
Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z1+1
Milente’s Past & Present

salatiga1995
Berichten: 1939
Geregistreerd: 15-11-08
Woonplaats: Voorburg

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 15:57


Libelle ~ Z1+5 Dressuur
Oakley's Milagro v. Leuns Veld's Winston Jr. ~ Welsh NWR Keur ~ Op 4 Maart 2022 bevallen van Oakley's Mr. Wickham vE (v. Nieuwmoed's Mr. Darcy)
LA Bella Leila vE v. Leuns Veld's Winston Jr. ~ Geboren op 11 April 2020 ~ Haar 2020 volgtopic! [KS-ITP] LA Bella Leila, een echte Oranje Prinses!

Luf_Midnight
Berichten: 3534
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Hoorn

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 20:58

Wat is ze nog keurig strak zeg!

:+:Calistha, Midnight, Serai, Yindi :+:


salatiga1995
Berichten: 1939
Geregistreerd: 15-11-08
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 23:28

Ja je ziet het echt vooral vanaf de voorkant maar ze valt inderdaad nog heel erg mee!

Libelle ~ Z1+5 Dressuur
Oakley's Milagro v. Leuns Veld's Winston Jr. ~ Welsh NWR Keur ~ Op 4 Maart 2022 bevallen van Oakley's Mr. Wickham vE (v. Nieuwmoed's Mr. Darcy)
LA Bella Leila vE v. Leuns Veld's Winston Jr. ~ Geboren op 11 April 2020 ~ Haar 2020 volgtopic! [KS-ITP] LA Bella Leila, een echte Oranje Prinses!

Kelly_J
Berichten: 1146
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Harkema, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 11:00

Ben benieuw wat voor moois er allemaal uit komt in 2018!

Heb ook nog een vraagje voor in dit topic..

Ik heb nu uit mijn KWPN een nakomeling van Don Cremello du Bois en deze heeft een NRPS papier. Nu twijfel ik voor volgend jaar of ik haar weer ga laten insemineren met Don Cremello of Cassanova.. Maar wat voor een papier komt erbij als het Cassanova wordt?

Volg mijn paarden op Instagram <3: @kellyjanineb

Misty la Ferme (Stroganow X Wempire), Pony's: Z2+14, Paarden: Z1+47

salatiga1995
Berichten: 1939
Geregistreerd: 15-11-08
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 11:08

Kelly_J schreef:
Ben benieuw wat voor moois er allemaal uit komt in 2018!

Heb ook nog een vraagje voor in dit topic..

Ik heb nu uit mijn KWPN een nakomeling van Don Cremello du Bois en deze heeft een NRPS papier. Nu twijfel ik voor volgend jaar of ik haar weer ga laten insemineren met Don Cremello of Cassanova.. Maar wat voor een papier komt erbij als het Cassanova wordt?


Je hebt de keuze tussen welsh en NRPS, Cas heeft genoeg bloed voor beide

Libelle ~ Z1+5 Dressuur
Oakley's Milagro v. Leuns Veld's Winston Jr. ~ Welsh NWR Keur ~ Op 4 Maart 2022 bevallen van Oakley's Mr. Wickham vE (v. Nieuwmoed's Mr. Darcy)
LA Bella Leila vE v. Leuns Veld's Winston Jr. ~ Geboren op 11 April 2020 ~ Haar 2020 volgtopic! [KS-ITP] LA Bella Leila, een echte Oranje Prinses!

lailapri
Berichten: 22096
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-17 11:10

Je kan kiezen nrps reg a of bij genoeg welsh bloed welsh partbred. En er zijn nog wel meer stamboeken. Ik denk dat rpb ook kan (palomino België) bijvoorbeeld.

3 veulens voor 2022? Volgtopic♧
dekkingen 2022 volgtopic◇
Laila
Djuhna

suffie
Berichten: 5705
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 15:08

Cassanova wordt ook geaccepteerd bij het Westfalen stamboek!

salatiga1995
Berichten: 1939
Geregistreerd: 15-11-08
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 20:15

suffie schreef:
Cassanova wordt ook geaccepteerd bij het Westfalen stamboek!


Alle nakomelingen? Ook als de merrie niet daarbij zit?

Libelle ~ Z1+5 Dressuur
Oakley's Milagro v. Leuns Veld's Winston Jr. ~ Welsh NWR Keur ~ Op 4 Maart 2022 bevallen van Oakley's Mr. Wickham vE (v. Nieuwmoed's Mr. Darcy)
LA Bella Leila vE v. Leuns Veld's Winston Jr. ~ Geboren op 11 April 2020 ~ Haar 2020 volgtopic! [KS-ITP] LA Bella Leila, een echte Oranje Prinses!

suffie
Berichten: 5705
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 21:15

De merrie moet daar dan wel ingeschreven staan inderdaad.

lailapri
Berichten: 22096
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-17 08:30


3 veulens voor 2022? Volgtopic♧
dekkingen 2022 volgtopic◇
Laila
Djuhna

marjolein88
Berichten: 4042
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Herwen (Gld)

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 10:09

Vind het echt een fijn veulen die Cyan! Mooi ontwikkeld ook

..::WWW.STOETERIJDUBOIS.NL Sportpony fokkerij (Duitse rijpony/NRPS/Welsh), doorlopend jonge aanfok te koop::.
==> PRACHTIGE GOEDGEKEURDe D-SPORTPONY- HENGSTEN TER DEKKING, TOPSPORT AFSTAMMING!
*KLIK*!!!

suffie
Berichten: 5705
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 22:36

Cyan is ook geen kleintje! Mooi aan het ontwikkelen!

salatiga1995
Berichten: 1939
Geregistreerd: 15-11-08
Woonplaats: Voorburg

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 23:28

Wat een leukerd zeg! Ziet er inderdaad nog best groot uit, hoe hoog is hij?

Libelle ~ Z1+5 Dressuur
Oakley's Milagro v. Leuns Veld's Winston Jr. ~ Welsh NWR Keur ~ Op 4 Maart 2022 bevallen van Oakley's Mr. Wickham vE (v. Nieuwmoed's Mr. Darcy)
LA Bella Leila vE v. Leuns Veld's Winston Jr. ~ Geboren op 11 April 2020 ~ Haar 2020 volgtopic! [KS-ITP] LA Bella Leila, een echte Oranje Prinses!

lailapri
Berichten: 22096
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-17 00:05

O haha hij is de kleinste en altijd geweest. Nu naast veulen van 1.5 dag ouder (dxpaard) is die slank en echt een stuk kleiner. Naast cibor en cemmy ook altijd kleiner geweest.
[ img ]
Linker veulen is cibor uit 1.33 moeder en rechter veulen is cemmy uit 1.42 moeder. Op bijna 6 mnd leeftijd. Wat cyan nu is.

[ img ]
Cemmy en cyan (breedste bles) naast elkaar


[ img ]
Cibor de linker valk en stippel veulen van de bruine appaloosa x pedro. De andere valk os een jaarling van de bruine appaloosa x goldstar deze foto is al wat ouder.

3 veulens voor 2022? Volgtopic♧
dekkingen 2022 volgtopic◇
Laila
Djuhna

suffie
Berichten: 5705
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 18:33

Haha, dan zullen we het er maar op houden dat degene die hem begeleidt in het filmpje niet de grootste is :+ Maar hij heeft zich mooi ontwikkeld.
Carlijn is wel een joekel, die is nu over de 1.50m en 8,5 maand. Haar halfzus Dunja (v. Don Carino) was op 10 maanden 1.46m :o En dan te bedenken dat Lara nu drachtig is van een rijpaardhengst :7


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 bezoekers