Nakomelingen Cassanova du Bois

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
suffie
Berichten: 5705
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 21:14

_O- Ik dacht serieus; nu al een keizersnede, ze is toch nog lang niet zover...... Halloween |o O:)


lailapri
Berichten: 22096
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-17 22:50

Er was een hele tijd ketchup op gegaan. Ze stonk echt enorm hahah.

3 veulens voor 2022? Volgtopic♧
dekkingen 2022 volgtopic◇
Laila
Djuhna

salatiga1995
Berichten: 1939
Geregistreerd: 15-11-08
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 10:43


Libelle ~ Z1+5 Dressuur
Oakley's Milagro v. Leuns Veld's Winston Jr. ~ Welsh NWR Keur ~ Op 4 Maart 2022 bevallen van Oakley's Mr. Wickham vE (v. Nieuwmoed's Mr. Darcy)
LA Bella Leila vE v. Leuns Veld's Winston Jr. ~ Geboren op 11 April 2020 ~ Haar 2020 volgtopic! [KS-ITP] LA Bella Leila, een echte Oranje Prinses!

Kabayo
Berichten: 13745
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 10:49

salatiga1995 schreef:
[ [url=m/K5k6s0.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Yo1Eui.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mijn merrie is nu 200 dagen drachtig :D

Ziet er niet bepaald dik uit voor als ze nog 130 dagen moet. Zeker weten dat ze drachtig is?

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

salatiga1995
Berichten: 1939
Geregistreerd: 15-11-08
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 10:50

Kabayo schreef:
salatiga1995 schreef:
[ [url=m/K5k6s0.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Yo1Eui.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mijn merrie is nu 200 dagen drachtig :D

Ziet er niet bepaald dik uit voor als ze nog 130 dagen moet. Zeker weten dat ze drachtig is?


Ja ze is nog gescand vorige maand, is haar eerste veulen en je ziet het vooral aan de zijkanten uitsteken

Libelle ~ Z1+5 Dressuur
Oakley's Milagro v. Leuns Veld's Winston Jr. ~ Welsh NWR Keur ~ Op 4 Maart 2022 bevallen van Oakley's Mr. Wickham vE (v. Nieuwmoed's Mr. Darcy)
LA Bella Leila vE v. Leuns Veld's Winston Jr. ~ Geboren op 11 April 2020 ~ Haar 2020 volgtopic! [KS-ITP] LA Bella Leila, een echte Oranje Prinses!

Kabayo
Berichten: 13745
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 10:56

Ah een dwarsligger :D
Dan moet het goedkomen!

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

salatiga1995
Berichten: 1939
Geregistreerd: 15-11-08
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 11:05

Kabayo schreef:
Ah een dwarsligger :D
Dan moet het goedkomen!


Haha noem je dat zo? :')

Libelle ~ Z1+5 Dressuur
Oakley's Milagro v. Leuns Veld's Winston Jr. ~ Welsh NWR Keur ~ Op 4 Maart 2022 bevallen van Oakley's Mr. Wickham vE (v. Nieuwmoed's Mr. Darcy)
LA Bella Leila vE v. Leuns Veld's Winston Jr. ~ Geboren op 11 April 2020 ~ Haar 2020 volgtopic! [KS-ITP] LA Bella Leila, een echte Oranje Prinses!

marjolein88
Berichten: 4042
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Herwen (Gld)

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 11:43

Gaat alweer opschieten!!

..::WWW.STOETERIJDUBOIS.NL Sportpony fokkerij (Duitse rijpony/NRPS/Welsh), doorlopend jonge aanfok te koop::.
==> PRACHTIGE GOEDGEKEURDe D-SPORTPONY- HENGSTEN TER DEKKING, TOPSPORT AFSTAMMING!
*KLIK*!!!

salatiga1995
Berichten: 1939
Geregistreerd: 15-11-08
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 21:29


Libelle ~ Z1+5 Dressuur
Oakley's Milagro v. Leuns Veld's Winston Jr. ~ Welsh NWR Keur ~ Op 4 Maart 2022 bevallen van Oakley's Mr. Wickham vE (v. Nieuwmoed's Mr. Darcy)
LA Bella Leila vE v. Leuns Veld's Winston Jr. ~ Geboren op 11 April 2020 ~ Haar 2020 volgtopic! [KS-ITP] LA Bella Leila, een echte Oranje Prinses!

absque_dubio
Berichten: 7828
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 21:44

Die van mij is rond.. en ik kan het veulen er inmiddels wel uit kijken. Wat is wachten toch verschrikkelijk stom. :+

Iemand nog een stille hoop/voorkeur voor kleur en geslacht bij de toekomstige casbaby's? :)

Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10 ponypower!
Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z1+1
Milente’s Past & Present

salatiga1995
Berichten: 1939
Geregistreerd: 15-11-08
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 21:48

absque_dubio schreef:
Die van mij is rond.. en ik kan het veulen er inmiddels wel uit kijken. Wat is wachten toch verschrikkelijk stom. :+

Iemand nog een stille hoop/voorkeur voor kleur en geslacht bij de toekomstige casbaby's? :)


Nou dacht ik dat mijne ook al bijzonder rond was, maar als ik zo de andere merries zie.. :+
Ik hoop heel erg op een merrie want dan kan ik het houden! Kleur heeft niet zoveel voorkeur zolang het maar niet al te veel wit heeft (wat een beetje een lastig iets is bij een merrie met een mega bles en 4 witbenen :Y) )

Libelle ~ Z1+5 Dressuur
Oakley's Milagro v. Leuns Veld's Winston Jr. ~ Welsh NWR Keur ~ Op 4 Maart 2022 bevallen van Oakley's Mr. Wickham vE (v. Nieuwmoed's Mr. Darcy)
LA Bella Leila vE v. Leuns Veld's Winston Jr. ~ Geboren op 11 April 2020 ~ Haar 2020 volgtopic! [KS-ITP] LA Bella Leila, een echte Oranje Prinses!

absque_dubio
Berichten: 7828
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 21:51

En een hengst is niet te castreren en te houden?
Ga maar uit van 4 witte benen en een bles. Zou me verbazen als er een met weinig wit uit jouw combi komt. :D

Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10 ponypower!
Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z1+1
Milente’s Past & Present

salatiga1995
Berichten: 1939
Geregistreerd: 15-11-08
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 21:53

absque_dubio schreef:
En een hengst is niet te castreren en te houden?
Ga maar uit van 4 witte benen en een bles. Zou me verbazen als er een met weinig wit uit jouw combi komt. :D


Zou op zich wel kunnenl maar zou graag verder willen met fokken en ben daarnaast toch meer een merriemens haha
Hmm daar was ik al bang voor... :')

Libelle ~ Z1+5 Dressuur
Oakley's Milagro v. Leuns Veld's Winston Jr. ~ Welsh NWR Keur ~ Op 4 Maart 2022 bevallen van Oakley's Mr. Wickham vE (v. Nieuwmoed's Mr. Darcy)
LA Bella Leila vE v. Leuns Veld's Winston Jr. ~ Geboren op 11 April 2020 ~ Haar 2020 volgtopic! [KS-ITP] LA Bella Leila, een echte Oranje Prinses!

suffie
Berichten: 5705
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 23:09

Haha, inderdaad. Cas is ook behoorlijk royaal in het doorgeven van zijn wit. Mijn merrie heeft ook 4x wit met een bles en een kleine vlek onder haar buik en haar veulen is ook 4x wit met een bles én een grote witte vlek onder haar buik :+

salatiga1995
Berichten: 1939
Geregistreerd: 15-11-08
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 23:22

suffie schreef:
Haha, inderdaad. Cas is ook behoorlijk royaal in het doorgeven van zijn wit. Mijn merrie heeft ook 4x wit met een bles en een kleine vlek onder haar buik en haar veulen is ook 4x wit met een bles én een grote witte vlek onder haar buik :+


Hij gooit er nog een schepje bovenop! Straks komt er nog een schimmel uit haha :')

Libelle ~ Z1+5 Dressuur
Oakley's Milagro v. Leuns Veld's Winston Jr. ~ Welsh NWR Keur ~ Op 4 Maart 2022 bevallen van Oakley's Mr. Wickham vE (v. Nieuwmoed's Mr. Darcy)
LA Bella Leila vE v. Leuns Veld's Winston Jr. ~ Geboren op 11 April 2020 ~ Haar 2020 volgtopic! [KS-ITP] LA Bella Leila, een echte Oranje Prinses!

lailapri
Berichten: 22096
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-17 01:54

absque_dubio schreef:
Iemand nog een stille hoop/voorkeur voor kleur en geslacht bij de toekomstige casbaby's? :)

Emely een roan (Is dan 4e generatie roan die van mij is begon met Eva toen eva's Evy toen evy's emely en dan hopelijk dit veulen ook weer)
Djamira een stip
Danika een merrie

Dan is er kans dat ze mogen blijven.

3 veulens voor 2022? Volgtopic♧
dekkingen 2022 volgtopic◇
Laila
Djuhna

absque_dubio
Berichten: 7828
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 09:17

lailapri, leuk, jij hebt wel wensen dus! :)

Ik hoop stiekem een smokey black :+ Er zal wel een valk uit komen, maar ook daar word ik heul blij van! :D
Ik ga voor 4 witte beentjes en een kolletje/sneb. Eerder riep ik heel hard dat het sowieso verkocht zou worden, inmiddels weet ik eigenlijk wel zeker dat het blijft (of er moet een goede koper komen) dus een merrie is wel zo makkelijk. En ik ben een echte merrie-mens. Maar mn eigen hengst opfokken en naar de keuring doen lijkt me ook wel een bijzondere weg, en ik heb het idee dat het deze keer een hengst is.
Oftewel, ik ga voor een smokey black of valk merrie, maar ik denk dat het een valk hengst is. :+

Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10 ponypower!
Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z1+1
Milente’s Past & Present

marjolein88
Berichten: 4042
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Herwen (Gld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 09:25

Haha soms weet je het maar nooit met aftekeningen en kleuren. Altijd weer een verrassing! Dat maakt fokken juist zo leuk

..::WWW.STOETERIJDUBOIS.NL Sportpony fokkerij (Duitse rijpony/NRPS/Welsh), doorlopend jonge aanfok te koop::.
==> PRACHTIGE GOEDGEKEURDe D-SPORTPONY- HENGSTEN TER DEKKING, TOPSPORT AFSTAMMING!
*KLIK*!!!

Luf_Midnight
Berichten: 3534
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Hoorn

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 21:17

Siërra groeit me eigenlijk niet echt hard genoeg. Heeft iemand ervaring net al vroeg over op merrie brok? Ga van de week ook maar weer ronde balen kuil gras halen op het hooi blijft ze toch te schraal helaas
Ik hoop dat er een palomino uit komt verder ben ik overal blij mee. Merrie is makkelijker met al 3 merries en 1 ruin maar als het een hengst word kan die apart met me ruin de eerste tijd tot hij geruind kan worden dus is ook geen probleem. Het is zoiezo een blijvertje

:+:Calistha, Midnight, Serai, Yindi :+:

salatiga1995
Berichten: 1939
Geregistreerd: 15-11-08
Woonplaats: Voorburg

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 21:26

Wat is een beetje de verdeling van de nakomelingen van dit jaar geweest? Valk/palomino/smoky black en merrie/hengst?

Ik ga denk ik vanaf volgende week beginnen met merriebrok voeren, ze staat nu nog op sportmuesli maar dat heeft ze niet echt meer nodig dan..
Grappig dat de meesten toch wel blijvertjes zijn! Weet ook nog niet of ik er daadwerkelijk afscheid van kan nemen mocht het een hengst worden..

Libelle ~ Z1+5 Dressuur
Oakley's Milagro v. Leuns Veld's Winston Jr. ~ Welsh NWR Keur ~ Op 4 Maart 2022 bevallen van Oakley's Mr. Wickham vE (v. Nieuwmoed's Mr. Darcy)
LA Bella Leila vE v. Leuns Veld's Winston Jr. ~ Geboren op 11 April 2020 ~ Haar 2020 volgtopic! [KS-ITP] LA Bella Leila, een echte Oranje Prinses!

absque_dubio
Berichten: 7828
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 22:55

Merrie brok vind ik een hele fijne als ze snel schraal worden, dus zeker doen!

Ach, mijn veulen-in-de-maak zou ook absoluut verkocht worden, echt waar! Mijn trio voelde aardig compleet. Echter staat mijn merrie geblesseerd en kwam bij mij het besef dat 3 dure 'grasmaaiers' wel zonde is als rijden ook je hobby is.. dus de welsh a verkocht en besloten verder te gaan met de rijponys. Rijden kan ik nu nog niet, dus nu mag ik als 'troost' voor mezelf het veulen houden. Mocht mijn merrie van de zomer nog niet geschikt blijken voor het rijden, dan is er wel een kans dat het veulen verkocht wordt en ik een 3 jarige terug koop. 3 pony's (2 op stal en 1 in de opfok) is voor mij wel echt de absolute max. en mijn merrie gaat niet meer levend bij mij weg. Ik werk er hard voor en het moet wel leuk blijven. Afgelopen jaar meer aan vee arts kosten betaald dan dat ik echt plezier had van de hobby. :=
Aankomend jaar twijfel ik nog of ik ga dekken. Wil zooo graag weer rijden. Jaar erna gaat er sowieso minimaal 1 gedekt worden! De dan 3 jarige of de oudste merrie, dat moet ik dan nog zien.
Naast mijn oudste merrie is bij mij voor genoeg geld alles te koop :D of ik het te koop zet is wat anders.. maar voor een leuk bedrag moet ik wel keuzes maken.

Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10 ponypower!
Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z1+1
Milente’s Past & Present


Neonlight
Moderator Kantine
Berichten: 78414
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 23:04

Geen ervaring met merriebrok, ik voer dat nooit. Wat de professoren zeggen (Utrecht, ooit vanuit lezingen opgepikt) is dat de extra elementen in merriebrok geen effect hebben op je merrie voor de 10de maand.
Zelf voer ik paardenmeel wat ook zeer geschikt is voor zogende en lacterende merries, maar dat is niet specifiek voor de fokkerij. Ben dit ook beginnen te voeren als dikmaker, de merrie die dat nodig had is er niet meer maar ik vind het zo'n fijn voer dat ik het ben blijven voeren. Ook mijn gepensioneerde deed het er erg goed op.

En hier is het waarschijnlijk geen blijvertje. Tenzij het een gestipte merrie is, maar ik heb niet zo'n geluk met het fokken van merries. :)) Die ene is denk ik een foutje van de ooievaar geweest (en had niet 1 wit haartje).

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

lailapri
Berichten: 22096
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-17 19:30

absque_dubio schreef:
En een hengst is niet te castreren en te houden?
Ga maar uit van 4 witte benen en een bles. Zou me verbazen als er een met weinig wit uit jouw combi komt. :D

Zelfs uit mijn afrekening loze 4x wit met hoe. En de andere heeft 2 sokjes en ook 4x wit en bles gegeven.

Wat betreft voer, hier krijgen ze niets gewoon hooi en in de zomer gras en ik zorg dat ze supplementen kunnen likken zoals bijvoorbeeld veendrenkstof, leem, een probiotica, diatomenen, vit/min poeder, etc. Je ziet ook dat elke pony eigen voorkeuren heeft die telkens weer veranderen. Zo kunnen ze zelf kiezen wat ze willen.

3 veulens voor 2022? Volgtopic♧
dekkingen 2022 volgtopic◇
Laila
Djuhna

Moniquex
Berichten: 1246
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Leutingewolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 21:03

Ik heb dit jaar 2x het vos gen gehad :o Hoop voor nummer 3 op de andere variant :D Maar het belangrijkste is dat merrie en kind gezond zijn. Mijn dierenarts heeft gescand op een merrieveulen, wordt weleens tijd na alleen maar hengsten, ben nu dus extra nieuwsgierig *\o/*

Beiden "ukken" doen het erg goed <3

[ img ]

Jonker's Olivia (Veenstra's Promise x Orchard D'avranche) KEUR-SPORT-IBOB-AA
Aroshoeve's Don Olivius (Heidenhof's Don Diëgo x Veenstra's Promise) GRONINGS KAMPIOEN L1(2016) & L2 (2017) paarden

absque_dubio
Berichten: 7828
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 22:23

Dat is waar ook Monique, dat was ook verrassend. Er is natuurlijk ook een reeele kans op palomino. Wanneer kom je jouw palomino brengen? Wassen en strikje mag je overslaan hoor. :D

Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10 ponypower!
Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z1+1
Milente’s Past & Present


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 en 13 bezoekers