[HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 11:06

Bij jou valt hij echt prima. Mooi jasje! Ik zit eraan te denken om de grootste maat te bestellen en dan innemen waar nodig maar dan heb ik in ieder geval de maximale lengte :Y)

De vraag is wel dat alsnog lang genoeg is. Moet ook bestellen in het buitenland (niet in NL verkrijgbaar zover ik kan zien) dus ook weer lastig met ruilen mocht het te kort worden.

Toch ook maar even zoeken naar een alternatief :(

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 12:30

Als ik dat jasje zo bekijk lijkt me de lijflengte niet het probleem, maar de mouwlengte. Daar zou je zomaar eens 6 cm kunnen missen...

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 12:45

Voor lange smalle mensen (en lange armen) kan ik imperial riding aanraden

biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 12:46

Scum schreef:
Als ik dat jasje zo bekijk lijkt me de lijflengte niet het probleem, maar de mouwlengte. Daar zou je zomaar eens 6 cm kunnen missen...


Ben bang dat je gelijk hebt. Heb een mail gestuurd en om de (mouw/rug) lengte gevraagd. Ondertussen ook verder kijken. Mocht iemand nog tips hebben voor langere jasjes voor iemand met apenarmen? Liefst zwart of grijs en stretch/softshell materiaal.

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 12:48

biancaaaa schreef:
Scum schreef:
Als ik dat jasje zo bekijk lijkt me de lijflengte niet het probleem, maar de mouwlengte. Daar zou je zomaar eens 6 cm kunnen missen...


Ben bang dat je gelijk hebt. Heb een mail gestuurd en om de (mouw/rug) lengte gevraagd. Ondertussen ook verder kijken. Mocht iemand nog tips hebben voor langere jasjes voor iemand met apenarmen? Liefst zwart of grijs en stretch/softshell materiaal.


Zie m'n bovenstaande bericht

Ik ben 1.81 heb ook apen armen en heb ook nog maatje 36
Afbeelding

Jester_

Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 12:54

Ik ben klein met normale armlengte en bij mij past ie precies. Is een L

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 13:16

Ik vind 'm bij jou echt heel mooi Jester!

_Gerdien_
Berichten: 668
Geregistreerd: 03-10-11

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 13:39

Ik heb een kleine maat maar wel lange armen. De lengtematen van Pikeur vallen bij mij goed!

biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 14:04

Sorry friesam had je bericht gemist, IR houd ik in gedachten. Mooi jasje ook.

Bedankt voor de info Jester, nogmaals echt een super tof jasje.

_Gerdien_ ik heb nu een lengtemaat van Pikeur en de mouwen daarvan zijn op het randje (66 CM), lengte van het jasje is goed maar ik vind het vreselijk zitten omdat het een wollen jasje is die op geen enkele manier meegeeft. Ik wil dus een iets meer stretch/softshell jasje.

Ik heb inmiddels de mouwlengte ontvangen en dat moet geen probleem zijn (67,5 CM) maar zit nog steeds met de ruglengte (66 CM)... Ik ga vanavond even rijden met (werk) colbert van 66 CM om te kijken hoe dat zit te paard. Ik heb nu dus een hele lange jas (82 CM) omdat ik helaas geen maatje 36 heb :o

Anoniem

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 14:13

Heeft er hier iemand een jasje van Fair Play? Ben over hun shirtjes heel tevreden.

Jester_

Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 14:14

biancaaaa schreef:
Sorry friesam had je bericht gemist, IR houd ik in gedachten. Mooi jasje ook.

Bedankt voor de info Jester, nogmaals echt een super tof jasje.

_Gerdien_ ik heb nu een lengtemaat van Pikeur en de mouwen daarvan zijn op het randje (66 CM), lengte van het jasje is goed maar ik vind het vreselijk zitten omdat het een wollen jasje is die op geen enkele manier meegeeft. Ik wil dus een iets meer stretch/softshell jasje.

Ik heb inmiddels de mouwlengte ontvangen en dat moet geen probleem zijn (67,5 CM) maar zit nog steeds met de ruglengte (66 CM)... Ik ga vanavond even rijden met (werk) colbert van 66 CM om te kijken hoe dat zit te paard. Ik heb nu dus een hele lange jas (82 CM) omdat ik helaas geen maatje 36 heb :o


De cavalliera is geen softshell/strech jasje hoor..

biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 14:45

Staat wel op de site: "Please take it into consideration, that our fabrics are elastic, so it is not evident that your biggest measurement item is the determinant when you choose your jacket size"? Goed om te weten dat dat dus niet zo is :(

Deze vind ik ook erg mooi maar ben bang voor hetzelfde probleem qua lengte.
https://equizoneonline.com/products/dre ... 6011013148

Jester_

Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 14:52

Nouja het is geen pikeur wol maar het is gewoon katoen. Niet heel rekbaar dus.
Mijn pikeur softshell zit lekkerder

lindamusters

Berichten: 715
Geregistreerd: 02-05-15

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 15:10

Ik heb ook een pikeur softshell. Heb de naden aan t einde van de mauw losgehaald en nieuwe zoom laten stikken, nu heb ik een paar cm extra

MarloesV89

Berichten: 2162
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Harmelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 18:40

Valt militair tenue ook onder bijzonder wedstrijdtenue? :D
Afbeelding

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 19:10

biancaaaa schreef:
Scum schreef:
Als ik dat jasje zo bekijk lijkt me de lijflengte niet het probleem, maar de mouwlengte. Daar zou je zomaar eens 6 cm kunnen missen...


Ben bang dat je gelijk hebt. Heb een mail gestuurd en om de (mouw/rug) lengte gevraagd. Ondertussen ook verder kijken. Mocht iemand nog tips hebben voor langere jasjes voor iemand met apenarmen? Liefst zwart of grijs en stretch/softshell materiaal.


Ik ben 1.80 en ik heb zelf het jasje van FB bij Kramer gekocht. Dat is ook softshell en bij mij vallen de mouwen wel fijn. Ik kom overal 6 cm tekort, ook bij broekspijpen overigens. Dus ik was al lang blij dat ik voor zo'n mooie prijs een jasje heb gevonden. Hij is er in zwart, bruin en blauw.

lemonyellie
Berichten: 313
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Haps

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 22:28

@MarloesV89. Wat gaaf! Mag ik vragen hoe dat werkt met rijden/wedstrijden starten in militair tenue?

MarloesV89

Berichten: 2162
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Harmelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 19:25

lemonyellie schreef:
@MarloesV89. Wat gaaf! Mag ik vragen hoe dat werkt met rijden/wedstrijden starten in militair tenue?


Tuurlijk! :D

Je mag in militair tenue starten wanneer je lid bent van MRV 'Te Paard!' (http://www.mrvtepaard.nl) en actief militair (of reservist) bent of bent geweest. Via deze vereniging kan je dan ook een startkaart aanvragen en mag je op reguliere wedstrijden in militair tenue starten.
Ik kan je vertellen dat het altijd wel leuke reacties oplevert! :))

Voordeel is ook dat je geen witte broek aan hoeft die al smerig is voordat je goed en wel op paard zit...

_karin_

Berichten: 3912
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 09:35

Wat stoer MarloesV89!

Keell94

Berichten: 4047
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 16:50

vec schreef:
Heeft er hier iemand een jasje van Fair Play? Ben over hun shirtjes heel tevreden.


vriendin van me heeft er een en mijn sponsor ruiter ook.

Mooie jasjes die ook mooi blijven. persoonlijk houd ik er niet zo van dat de voorkant korter is dan de achterkant maar dat is maar waar je van houd en fair play zal ongetwijfeld meer modellen hebben van jasjes.
Zij hebben beide het Bea jasje

Elise_K

Berichten: 3802
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijkerkerveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 17:08

Vraagje: Weet er iemand toevallig voor dressuur een wit dekje met blauw en wijnrode details?
Ik heb op Bali onderstaand jasje handmade laten maken. Heel leuk, maar alle dekjes met rood zijn dus fel rood -O- Eskadron heeft wel een setje met deze kleurencombi, maar dan is het witte weer crème -O-
Voor de springwedstrijden in de toekomst zoek ik eventueel ook nog een dekje :D (Die hoeft niet wit te zijn uiteraard).

Ik heb schoonmams aan het werk gezet om een custom made oornetje te haken/naaien. Donker blauw met een bordeaux/wijnrood koordje.

Afbeelding

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 18:01

Ik heb mijn jasje die ik eigenlijk mislukt vond uit Vietnam weer van stal gehaald. Ik vond de biesjes te opzichtig, maar dat is nu in de mode. Maar ook mijn rijjasje uit Thailand is nog steeds erg mooi. Ik wilde nieuw kopen, maar heb de jasjes maar weer eens gedragen en eigenlijk niets mis mee.
Verder zit ik te bedenken om online nog een jasje in China te bestellen. Ergens lijkt rood mij dan wel wat. Maar ergens vind ik al die kleuren ook niet mooi. Maar ik ben wel iemand van aparte dingen. Zelf een sierlint er op naaien zit ik ook nog aan te denken. Op de schouders wat gouden sierstrepen bijvoorbeeld. En dan nog op de bovenarmen.
Bali stond op het lijstje, gelukkig maar niet geboekt met die vulkaan nu. Dus daar nog weer iets laten maken zit er niet in. Maar ik ben wel van het maatwerk, en in Azie is het goed en betaalbaar. Niet heel goedkoop. Ik was in 2003 al 90 euro kwijt voor een zuiver scheerwollen jasje. En een jaar later 23 in Vietnam, maar dat is geen wol, maar gewoon goede stof.

Keell94

Berichten: 4047
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 18:36

Elise_K schreef:
Vraagje: Weet er iemand toevallig voor dressuur een wit dekje met blauw en wijnrode details?
Ik heb op Bali onderstaand jasje handmade laten maken. Heel leuk, maar alle dekjes met rood zijn dus fel rood -O- Eskadron heeft wel een setje met deze kleurencombi, maar dan is het witte weer crème -O-
Voor de springwedstrijden in de toekomst zoek ik eventueel ook nog een dekje :D (Die hoeft niet wit te zijn uiteraard).

Ik heb schoonmams aan het werk gezet om een custom made oornetje te haken/naaien. Donker blauw met een bordeaux/wijnrood koordje.

[ [url=m/CcPnhv.jpg]Afbeelding[/url] ]


neem eens contact op met glamourhorze.
Zij maken dekjes op aanvraag met hele mooie steentjes en evt sierrandje
allemaal handgemaakt en echt heel netjes

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 18:58

Elise_K schreef:
Vraagje: Weet er iemand toevallig voor dressuur een wit dekje met blauw en wijnrode details?
Ik heb op Bali onderstaand jasje handmade laten maken. Heel leuk, maar alle dekjes met rood zijn dus fel rood -O- Eskadron heeft wel een setje met deze kleurencombi, maar dan is het witte weer crème -O-
Voor de springwedstrijden in de toekomst zoek ik eventueel ook nog een dekje :D (Die hoeft niet wit te zijn uiteraard).

Ik heb schoonmams aan het werk gezet om een custom made oornetje te haken/naaien. Donker blauw met een bordeaux/wijnrood koordje.

[ [url=m/CcPnhv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb voor een aantal jaar terug een kingsland dekje met donkerrood en donkerblauwe bies gehad.

LauraO

Berichten: 311
Geregistreerd: 24-10-15

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 11:58