Het grote backpacktopic

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Achterom
Berichten: 22993
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 17:24

Haha, een black friday deal voor Iran, bizar idee :')
Ik kom ook nog met een suggestie: Taiwan :)
Klein, mooie afwisseling tussen steden en natuur. Vriendelijke mensen, heel interessante geschiedenis (het 'ware' China),wel wat duurder dan veel andere Aziatische landen. Minder cultuurshock omdat het sinds de 2e wereldoorlog behoorlijk is verwesterd.


Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 14:49

Leuk, al die suggesties voor landen die ik nog nooit zelf bedacht had! Taiwan gaat ook op de lijst, al neig ik toch meer naar Vietnam of Thailand op dit moment.

Ik ben als een kind zo blij, Iran staat al jarenlang bovenaan mijn verlanglijstje... het is maar twee weken, maar heb net 160 euro betaald voor een retourtje, dat is echt bizar weinig geld, daar kun je ook geen nee tegen zeggen *\o/* *\o/*

Ik ga volgende week nog even naar Portugal (vakantiedagen opmaken..), maar daar ben ik ineens wat minder enthousiast over _O-

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 18:41

Iran is fantastisch!

Doe je aan polarsteps?


Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 19:44

Jij bent er geweest? Zo ja, any word of advice? :D

En ik ken Polarsteps helemaal niet, moet ik eerlijk bekennen :o Zou ik daaraan moeten doen?

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Travel_me
Berichten: 1261
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 20:14

Iemand al eens in Roemenië en Moldavië geweest? Ik ben van plan om dit jaar die kant op te gaan. Wou ik vorig jaar al, maar toen was ik afgestudeerd en heb ik mijzelf op Indonesië getrakteerd.

Zijn Roemenië en Moldavië aan te raden? In Europa ben ik tot nu toe in: Kroatië, Bosnië, Servië, Hongarije, Montenegro en Albanië geweest. Dit waren stuk voor stuk prachtige landen

Ik ga op wereldreis! Mij volgen?
@hetbackpackleven (instagram) // https://www.hetbackpackleven.nl

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 20:41

Er is laatst een topic over geweest! Er zijn meer bokkers in Iran geweest afgelopen jaar!

Met polarsteps kun je via gps de route volgen. Ook kun je bij internet foto’s en een stukje tekst uploaden, erg handig voor de achterblijvers.

Welke route ga je doen? Belangrijkste tip is een hoofddoek mee!

Eefske
Berichten: 4747
Geregistreerd: 26-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 13:18

Hoi guys,
Ik ben weer druk aan het nadenken over m'n volgende trip en dacht, misschien heeft er hier iemand ideeën. Ik wil aankomende voorjaar april/mei 2-3 weken gaan backpacken. Bij voorkeur één land buiten Europa waar ik dan rond kan trekken (in m'n eentje, vrouw) met het openbaar vervoer. Ik ben recent geweest in Thailand, Cambodja, Vietnam en Peru.


Jullie ideeën waar ik in die periode een beetje betaalbaar heen kan met mooi weer? Mochten er geweldige ideeën binnen Europa zijn, zijn die ook welkom. :)

She believed
She could
So she did

nova_zodiax
Berichten: 1037
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 13:21

Eefske, ik ben zelf afgelopen april in Mn eentje naar Colombia geweest. Goed te betalen en echt wel veilig!

echte vrienden zijn goud waard! zodiax(L)
Leven is het meervoud van lef

Aroha
Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 23:56

Ik schop dit topic even omhoog! Ik ga eind januari weer backpacken (zonder backpack, nog steeds aan de blessure helaas). Ik ga naar Israël. Nu is dat niet zo spannend, ik heb hier familievrienden wonen, ook al ga ik dit maal het meeste wel alleen doen. Maar ik ben best wel zenuwachtig omdat ik mezelf heb verteld dat ik naar Jordanië wil. :') Een kennis woont tijdelijk in Amman, dus voor mij zou dat ideaal zijn. Dan ben ik niet zo alleen haha. Maar de reis naar Amman moet ik zelf maken en eigenlijk wil ik dan ook graag nog naar Petra en de woestijn. Dus ja. Ik ben best wel zenuwachtig :)).

Heb al veel alleen gereisd, binnen en buiten Europa, maar naast Israël en Dubai ben ik nog nooit echt alleen geweest in een land in het Midden Oosten.

Mensen hier nog tips / mentale support? _O-

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 08:56

Ik woon ook in Israël momenteel. En ben best vaak alleen op pad. Veel mensen spreken Engels en zijn behulpzaam. Verder heb ik me nooit onveilig gevoeld alleen.

Wil je over land naar Jordanië? Check even de visum eisen. Je kunt niet bij alle grensovergangen een visum krijgen. Dan moet je dit van te voren al aanvragen.

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 09:48

Jordanië is een heel gastvrij land, prima te bereizen en relatief korte afstanden. Het enige wat heel slecht is, is het openbaar vervoer. Dus je hebt wel een soort van taxi nodig om naar Petra te gaan. De woestijn is ook een ervaring op zich! Echt doen hoor, hier ga je nooit spijt van krijgen. Anders via je kennis via een reisbureau een tourtje gaan doen. Via pb kan ik je wel een telefoonnummer geven van een goede chauffeur/gids. Het is prachtig! Enige wat ik zou doen aan de kant van Israel is de Dode Zee en Rode Zee.

Bonna
Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 11:27

Aroha, ik ben net terug van een reis israel/Jordanië en het is echt heek goed te doen.Jordanië is super veilig en de mensen zijn er heel gastvrij. Petra/wadi rum zijn absolute aanraders! Je kunt zowel bij Nazareth als eilat de grens over zonder vooraf een visum te regelen. Als je meer dan 3 dagen gaat is een jordanpass een aanrader.

Show a little faith, there's magic in the night

Aroha
Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 12:25

Thanks voor de tips meiden! :) Het zit hem vooral in Jordanië. Israël ken ik al, hier wonen familievrienden en ik weet dat het hier gewoon prima te doen is. Deze vrienden zijn overigens Israëlisch en hebben mij de vorige keer op sleeptouw genomen omdat er toen dagelijkse raketaanvallen waren en ik toen minder snel geneigd was om echt alleen op pad te gaan :+.

Jordanië is echter nieuw voor mij en dus wel spannend haha. Ik las ook wisselende verhalen en ervaringen van vrouwen die hier alleen waren gaan reizen dus dat maakte me even zenuwachtig :o. Ik denk dat ik bij Eilat de grens over ga. Ik las namelijk op een ander forum dat er vanaf die grens 1 bus naar Amman gaat. Ergens anders las ik al dat de noordelijke grens (bij die brug) en erg lang duurt, tot aan 3 a 4 uur, en veel duurder is dan die bij Eilat.

Sakura789 ik heb wel interesse in de gids/chauffeur! :)

Bonna ik weet nog niet hoe lang ik naar Jordanië ga! :D Wat is een Jordanpass?

Aroha
Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 12:30

Gracezellaa schreef:
Ik woon ook in Israël momenteel. En ben best vaak alleen op pad. Veel mensen spreken Engels en zijn behulpzaam. Verder heb ik me nooit onveilig gevoeld alleen.

Wil je over land naar Jordanië? Check even de visum eisen. Je kunt niet bij alle grensovergangen een visum krijgen. Dan moet je dit van te voren al aanvragen.

Wat tof dat je er woont! Waar zit je? :) Ik heb er ooit ook over gedacht om een periode in Israël te gaan wonen/werken. Maar momenteel zit ik qua werk in Nederland goed.

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 12:44

Ik vond Jordanie prima te doen als vrouw, alleen Aqaba vond ik verschrikkelijk. Dat is wel een stuk conservatiever. Volgens mij is Eilat een stuk beter.

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 13:08

Aroha schreef:
Gracezellaa schreef:
Ik woon ook in Israël momenteel. En ben best vaak alleen op pad. Veel mensen spreken Engels en zijn behulpzaam. Verder heb ik me nooit onveilig gevoeld alleen.

Wil je over land naar Jordanië? Check even de visum eisen. Je kunt niet bij alle grensovergangen een visum krijgen. Dan moet je dit van te voren al aanvragen.

Wat tof dat je er woont! Waar zit je? :) Ik heb er ooit ook over gedacht om een periode in Israël te gaan wonen/werken. Maar momenteel zit ik qua werk in Nederland goed.


Ik zit in Haifa. Ben onderzoek aan het doen naar landschapsherstel na bosbranden. Maar zelf vind ik Jordanië wel een fijner land dan Israël.

Luxorvalkje
Berichten: 1927
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 17:49

Heeft iemand hier tips voor Beiroet?

Tk: Harry Horse cap, witte rijbroek Eurostar (nooit gedragen in plastic), bruine broek eurostar, Blauwe broek met lederen zitvlak enkele keer gedragen. Kerstmuts

Aroha
Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 20:22

Sakura789, Aqaba alleen gezien vanaf Eilat, maar denk ook niet dat ik daar heen wil. Heb maar een paar dagen dus wil vooral de echte highlights doen, kan altijd nog een keer terug als het bevalt. :j

Gracezellaa, ah ik ben maar 1,5 dag in Haifa geweest. Vond het wel een leuke stad, leek vooral in de avond heel gezellig! Het was er verder echt super rustig toen ik daar was. Wat interessant dat je dat doet. Hoezo vind je Jordanië prettiger?

Luxorvalkje: Nee, sorry! Ga je hierheen? Ben wel super nieuwsgierig hoe je het dan gaat hebben.

nova_zodiax
Berichten: 1037
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 14:39

Dames, 19-2 reis ik via Bolivia naar Peru. Wie helpt mij met een beetje plannen van mijn route ??

Ahora, ben heel benieuwd maar je reis ziet er goed uit!

echte vrienden zijn goud waard! zodiax(L)
Leven is het meervoud van lef

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 14:42

Aroha schreef:
Sakura789, Aqaba alleen gezien vanaf Eilat, maar denk ook niet dat ik daar heen wil. Heb maar een paar dagen dus wil vooral de echte highlights doen, kan altijd nog een keer terug als het bevalt. :j

Gracezellaa, ah ik ben maar 1,5 dag in Haifa geweest. Vond het wel een leuke stad, leek vooral in de avond heel gezellig! Het was er verder echt super rustig toen ik daar was. Wat interessant dat je dat doet. Hoezo vind je Jordanië prettiger?

Luxorvalkje: Nee, sorry! Ga je hierheen? Ben wel super nieuwsgierig hoe je het dan gaat hebben.


Persoonlijk vind ik Israël een beetje sfeerloos. Heb me veel beter vermaakt in Jordanië dan nu in Israël. Maar misschien komt dat ook doordat ik er natuurlijk voor andere redenen ben.

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 17:31

nova_zodiax schreef:
Dames, 19-2 reis ik via Bolivia naar Peru. Wie helpt mij met een beetje plannen van mijn route ??

Ahora, ben heel benieuwd maar je reis ziet er goed uit!


Heb je al ideeen? Hoe lang heb je?

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

nova_zodiax
Berichten: 1037
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 13:15

poes schreef:
nova_zodiax schreef:
Dames, 19-2 reis ik via Bolivia naar Peru. Wie helpt mij met een beetje plannen van mijn route ??

Ahora, ben heel benieuwd maar je reis ziet er goed uit!


Heb je al ideeen? Hoe lang heb je?


Ik heb 8 weken. Ik heb momenteel 2 “plannen”
Plan 1 is vliegen op Ecuador en afzakken naar Peru en Bolivia en van Bolivia terug vliegen naar Ecuador.
Voordeel is dat ik Ecuador ook gelijk zie alleen geen idee hoe of van Ecuador naar Lima kom. Internet is onduidelijk. En mogelijk wordt het haast werk.

Plan 2 is vliegen op Lima en dan afzakken naar Bolivia. En van Bolivia terug vliegen of met de bus naar Lima. Voordeel is een relaxt reisschema maar zie graag wat meer dan allen 2 landen

echte vrienden zijn goud waard! zodiax(L)
Leven is het meervoud van lef

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 16:16

Op 8 weken kun je veel doen. Peru en Bolivia kun je prima bereizen met de bus. Ecuador weet ik niet maar moet ook wel kunnen.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

nova_zodiax
Berichten: 1037
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 21:52

Poes ben jij ook geweest ? Wat heb je ongeveer gedaan?

echte vrienden zijn goud waard! zodiax(L)
Leven is het meervoud van lef

Eefske
Berichten: 4747
Geregistreerd: 26-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 21:15

nova_zodiax schreef:
Eefske, ik ben zelf afgelopen april in Mn eentje naar Colombia geweest. Goed te betalen en echt wel veilig!


Ik lees je berichtje nu pas. Waar ben je allemaal geweest? De reisadvieskaart kleurt angstvallig veel rood ;) En sprak jij Spaans?

Andere suggesties zijn ook nog welkom trouwens mochten er nog mensen met ideeën zijn :j

She believed
She could
So she did


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amandananana, fohadie, Luzerna, maaikemuis, mmajar, Pjotar, sandra1312, Theseus en 70 bezoekers