Waar het allemaal begon ...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
candalisa
Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Waar het allemaal begon ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-17 18:49

De afgelopen tijd heeft Sydney een aantal keer in the picture mogen schitteren en ik vond het tijd dat haar mams even flink in het zonnetje gezet mocht worden dus bij deze!

Ik begin maar even bij het begin...
Opgegroeid als penny meisje wilde ik altijd een eigen paard maar ja aangezien mijn zus altijd paarden had gehad en het nodig vond deze telkens in te ruilen voor wen vriendje vonden mijn ouders het geen goed idee...
Ik droomde altijd van een palomino (een gouden paard) liefst met 4 hoge witte benen en een bles maar ach dromen zijn bedrog toch?

In 2009 kwam ik via via bij een handelaar terecht en na een wat mindere ervaring met een lease paard had hij wel een geschikt paardje voor mij.
Een 9 jarige vos merrie met veel wedstrijd ervaring stond op dat moment op een manege als lespaard maar hij kon d’r wel ophalen voor mij. Een week voor ze zou komen kreeg ik telefoon of ze die dag kon komen want ze had zich misdragen in de les en zich vastgerold nadat ze haar met de halster aan de grond hadden vastgebonden... %) wat er toen van de trailer af kwam lopen had ik nooit verwacht!
Kreupel op alle 4 d’r benen en eigenlijk alles behalve mijn droompaard. Maar ik mocht d’r op proef en werkte het niet zou hij haar ophalen.
Toen ze eenmaal op stal stond heb ik me toch wel afgevraagd wat ik ermee aan moest.


[ img ]

[ img ]

Maar ik was eigenlijk veel te blij dat ik een eigen paard had dat ik het toch wel even de tijd wilde geven en ging ik rustig aan de slag een band op te bouwen al viel dit echt niet mee soms was het net een zombie en eigenlijk vond ze niks leuk. Ik ging wat navraag doen en kwam tot de schokkende ontdekking dat ze in 2 jaar tijd 11 eigenaren had gehad dus kon me lichtelijk voorstellen waarom ze een bindingsprobleem had. Toen ik mensen ging benaderen kwamen er de meest gruwelijke verhalen op tafel over wat een verschrikkelijk gevaarlijk paard het was en het echt niks voor mij was. Ik was mega onzeker en veel te onervaren en als de “top” ruiters haar niet konden handelen hoe moest ik dat in vredesnaam gaan doen?? Dus de handelaar opgebeld dat hij toch beter op zoek kon gaan naar een wat minder gecompliceerd paard en dat ik in de tussentijd voor haar zou zorgen. Maar weken werden maanden en na een jaar toch de verlossende woord gegeven dat ze niet meer terug ging ik wilde de laatste eigenaar op haar papier zijn. Ik werd uitgelachen door de mensen om me heen en vaak wat er gezegd dat komt nooit goed.

We moesten heel wat bergen beklimmen en hebben heel veel tegenslagen gezien. Om de haverklap was ze kreupel en heb ik d’r door de door de hele molen gehaald dierenarts,thermografie,foto’s osteopaat noem maar op... 1 dierenarts beweerde zelfs dat er betere paarden naar de slacht gingen en ik haar daar ook heen moest doen maar dan was het ineens over ... ik leerde ermee omgaan en ik nam elke dag zoals het was ik probeerde hulp te vragen waar het kon waardoor we weleens terug bij af waren... vast staan was een dingetje en bij druk schakelde ze “uit” trailer laden ging niet nadat ze zich liet vallen op de klep, dus maar een ander trailer aangeschaft.

In 2013 gingen we naar tristan Tucker en kreeg ik voor het eerst te horen wat een geweldig lief paard ik had die werkelijk alles voor me over had en niet omdat ze het moest maar omdat ze het wou het enige wat haar dwars zat was haar verleden. Ze was kreupel in haar lijf omdat ze kreupel in haar hoofd was... dat kwam binnen maar het gaf zoveel kracht en zelf vertrouwen dat wat IK voor haar deed het juiste was we hoefde niet overal advies of bevestiging te vragen ik moest op me eigen vertrouwen en op haar.

Een jaar later kregen we opnieuw een harde klap toen ze tijdens een les struikelde en we over de kop gingen. Ik belandde tussen haar en het hek met m’n hoofd op de bakrand (ik heb er zelf niet veel van meegekregen) gelukkig viel het allemaal mee en na een aantal weken mocht ik er wel op maar ik durfde niet meer. Ik besloot haar te dekken en in 2015 kreeg ze een prachtige hengstveulen naar een jaar gedragen te hebben. Omdat ik toch heel graag een merrie wilde kreeg ik de kans om haar terug te dekken en kwam er in juni 2016 een prachtige gouden veulen te wereld. Wat een top mamma was ze maar na 2 jaar werd het tijd dat ik er weer op ging wat was ik bang maar ze deed zo haar best. De galop was voor mij erg spannend ik was steeds bang dat ze zou struikelen dus had ik de neiging om haar vast te houden waardoor ze ook niet vooruit durfde en toen besefte ik dat ook ik in m’n hoofd teveel bezig was met het verleden ik moest het “los” laten en haar vertrouwen!

Dit is nu 3 mnd geleden en afgelopen weekend hebben we onze eerste wedstrijd gehad. Wat een top ervaring op een klein foutje net geen finale plek gehaald wie had dat verwacht van een paard wat beter naar de slacht kon gaan en een ruiter die het allemaal niet zou kunnen...

Ze heeft me m’n droom paard geschonken in 216 in de vorm van Sydney maar eigenlijk heb ik altijd m’n gouden paard gehad <3

Het is een verschrikkelijk lang verhaal maar 1 die ik vol trots en bewondering vertel hier nog even wat foto’s op het af te sluiten!


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]


[ img ]


[ img ]

[ img ]

Van afgelopen weekend

[ img ]
Laatst bijgewerkt door candalisa op 24-11-17 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt

CC Justa Sally Doll *Sal*
[ITP] Waar het allemaal begon ...
Just one Fantasy *Sydney*
[KS-ITP] Mijn eigen Champagne Fantasy
*Sterre*


4leggedmates
Berichten: 281
Geregistreerd: 16-09-16
Woonplaats: In de wei

Re: Waar het allemaal begon ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 18:56

Wat is het een mooi paard! Super opgeknapt! <3

Eternal Flame -> Springen training L/M niveau
Best Friend KS -> Dressuur B+15| L1+8

Sill_Monster
Berichten: 977
Geregistreerd: 14-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 18:57

Wat een verhaal en ik durf te wedden dat ze je zo ontzettend dankbaar is omdat je niet hebt opgegeven.
Super mooie band en veel liefde.

Veel geluk en plezier gewenst voor hopelijk veel jaren <3

Monique1963
Berichten: 8560
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Waar het allemaal begon ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 19:51

Zó! Jij mag trots op jezelf zijn! Mooi paard, mooie combi!

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

candalisa
Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Waar het allemaal begon ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-17 08:52

Monique1963 dankjewel :o zeker maar ook heel trots op haar ...

Sill_monster ik heb het verhaal nog zo kort mogelijk geprobeerd te houden maar bij alles wat we doen moeten we nadenken hoe gaan we dit aanpakken en heel af en toe krijgt ze weer een flashback en dan is het een kwestie van alles los en weer opnieuw proberen dan is het goed en dan zie je ook dat ze net dat extra beetje meer geeft. <3

CC Justa Sally Doll *Sal*
[ITP] Waar het allemaal begon ...
Just one Fantasy *Sydney*
[KS-ITP] Mijn eigen Champagne Fantasy
*Sterre*

Maaike_Indy
Berichten: 716
Geregistreerd: 25-03-11
Woonplaats: Roemenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 08:59

Wat een moed en doorzettingsvermogen heb jij! Inspirerend verhaal en ik wens je nog heel veel mooie jaren met je gouden paardjes toe!

candalisa
Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-17 20:11

@Maaike_Indy *bloos* dankjewel ... soms kan ik d’r echt wel achter het behang plakken hoor vooral als ik mezelf niet helemaal goed voel dan hoef ik echt niet te gaan rijden ze voelt me veilloos aan... maar ach hoe kan je nou boos blijven op z’n hoofd :=
[ img ]
[ img ]

CC Justa Sally Doll *Sal*
[ITP] Waar het allemaal begon ...
Just one Fantasy *Sydney*
[KS-ITP] Mijn eigen Champagne Fantasy
*Sterre*

4leggedmates
Berichten: 281
Geregistreerd: 16-09-16
Woonplaats: In de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 07:55

candalisa schreef:
@Maaike_Indy *bloos* dankjewel ... soms kan ik d’r echt wel achter het behang plakken hoor vooral als ik mezelf niet helemaal goed voel dan hoef ik echt niet te gaan rijden ze voelt me veilloos aan... maar ach hoe kan je nou boos blijven op z’n hoofd :=
[ [url=m/ZhH468.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/4rsiDE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die eerste foto, geweldig :') _/-\o_

Eternal Flame -> Springen training L/M niveau
Best Friend KS -> Dressuur B+15| L1+8

Kimmie25501
Berichten: 7554
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Waar het allemaal begon ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 09:18

Wat een mooi paard heb je zeg!

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed


Kimalian
Berichten: 123
Geregistreerd: 21-11-17

Re: Waar het allemaal begon ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 09:38

Wauw respect voor jou hoor en dat je hebt doorgezet echt super knap.

Marilu
Berichten: 1237
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: ergens in België

Re: Waar het allemaal begon ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 11:04

Mooi, ontroerend verhaal. Nog veel succes samen !
De foto met haar 'boos' gezicht is subliem ! :D

storrum
Berichten: 2157
Geregistreerd: 11-01-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 11:20

Wat een mooi verhaal en complimenten voor Tristan Tucker en ook voor jou natuurlijk met zoveel doorzettingsvermogen, echt top!

justkid
Berichten: 11814
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: Waar het allemaal begon ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 18:42

Wat een mooi verhaal en wat fijn dat je haar gewoon hebt gehouden.
Ben je over gestapt op western?
Je hebt inderdaad een gouden paardje en wat fijn dat er dan iemand is die zegt dat ze alles voor je wil doen, wat zal dat een enorme boost hebben gegeven in het vertrouwen in haar en alles wat je tot dan toe voor haar hebt gedaan, je hebt het gewoon goed gedaan, zo goed dat ze ondanks haar vreselijke verleden het voor jou wil doen. En nog twee veulentjes, jouw paard heeft een gouden stal gevonden.

candalisa
Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-17 19:33

justkid schreef:
Wat een mooi verhaal en wat fijn dat je haar gewoon hebt gehouden.
Ben je over gestapt op western?
Je hebt inderdaad een gouden paardje en wat fijn dat er dan iemand is die zegt dat ze alles voor je wil doen, wat zal dat een enorme boost hebben gegeven in het vertrouwen in haar en alles wat je tot dan toe voor haar hebt gedaan, je hebt het gewoon goed gedaan, zo goed dat ze ondanks haar vreselijke verleden het voor jou wil doen. En nog twee veulentjes, jouw paard heeft een gouden stal gevonden.


Thanks ze gaat ook echt nooit meer weg :n
Ze is van oorsprong een echte western pleasure paard alleen had ze dit zo met elkaar gekoppeld dat ze het linkte met het western zadel dus heb ik het over een hele andere boeg gegooid en ben ik haar dressuur gaan rijden dit vond ze erg leuk! Nu zijn we op een punt gekomen dat we beide af en toe wat anders moeten doen en heb ik weer de western zadel gepakt en blijkbaar is ze de link nu vergeten ... als tip kreeg ik van tristan mee dat ik ook haar moest verassen dus niet steeds uit de stal halen,borstelen, opzadelen rijden enz maar gewoon dingen omkeren dus soms ook gewoon pakken stukje lopen dan pas poetsen zo valt ze niet snel in haar wereldje terug...
Heel af en toe duikt het weer op en zie je in haar ogen dat ze zich afsluit ze reageert dan echt nergens op maar dan maak ik alles los en wacht ik tot ze er weer bij is en begin ik overnieuw ... het zal altijd een paard met gebruiks aanwijzing zijn maar ach die ken ik nu uit m’n hoofd :list:

CC Justa Sally Doll *Sal*
[ITP] Waar het allemaal begon ...
Just one Fantasy *Sydney*
[KS-ITP] Mijn eigen Champagne Fantasy
*Sterre*

Veraaaaah
Berichten: 2330
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Waar het allemaal begon ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 19:45

Echt super veel respect dat je hebt doorgezet. Ik weet zeker dat er maar weinig mensen zijn die zo ver gaan voor hun paard!
Ik denk als ke eenmaal haar vertrouwen hebt dat ze alles voor je doet.
Prachtig paard heb je hoor, je mag zeer zeker trots zijn op jullie prestaties! <3

Nuelle nieuwe hoofdstuk in mijn leven!
Glamour Girl je hebt me zoveel gegeven, ik ga je missen 20-01-2021
Rinda, you're a star in heaven 7-6-2017

kally
Berichten: 5239
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 20:12

Wat goed van jou om zo vol te houden en samen aan een toekomst te werken...
Erg sneu dat ze zoveel tegenslag heeft gehad en zoveel eigenaren heeft gehad die haar niet begrepen
en wat had ze slecht terecht kunnen komen....heel veel succes om nog samen vele mooie
tijden te gaan beleven!

Een dag niet gelachen, een dag niet geleefd......

nurses
Berichten: 155
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 20:27

Wat een prachtige merrie, mag je trots op zijn

De natuur heeft geen haast en toch komt alles af

janouk
Blogger
Berichten: 17812
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Waar het allemaal begon ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 21:44

<3

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

candalisa
Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Waar het allemaal begon ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-17 21:57

Wat een lieve woorden <3 Dankjulliewel ik hoop dat ik nog heel wat jaren van haar gekke,eigenwijze maar vooral lieve bekken mag genieten
[ img ]
[ img ]

CC Justa Sally Doll *Sal*
[ITP] Waar het allemaal begon ...
Just one Fantasy *Sydney*
[KS-ITP] Mijn eigen Champagne Fantasy
*Sterre*

candalisa
Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-21 19:31

Ik heb mijn belofte gehouden ik werd Sal haar laatste eigenaar. Vandaag heb ik met veel verdriet afscheid genomen van mijn “once in a lifetime” horse.
Ik heb tot het laatste moment intense van haar gehouden en ik zal haar nooit vergeten mijn lieve gekke mooie Salleke …

[ img ]

CC Justa Sally Doll *Sal*
[ITP] Waar het allemaal begon ...
Just one Fantasy *Sydney*
[KS-ITP] Mijn eigen Champagne Fantasy
*Sterre*

ReadTheRulez
Berichten: 1429
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: friesland

Re: Waar het allemaal begon ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 19:47

Ik lees je verhaal met de gedachte; Wat een ontzettend mooie gevoelige manier van omgaan met paarden. Om aan het eind te zien dat het over is.

Ik wil je heel veel sterkte wensen, dit zijn de paarden die de grootste indrukken achterlaten.

Gepassioneerd Recreatieruiter ♡

Marigold
Berichten: 12493
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re: Waar het allemaal begon ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 20:44

Wat een ontroerend verhaal, en wat gaaf dat je haar tot het eind bij je hebt gehouden, en het vertrouwen terug hebt gegeven.
Heb je ook een veulen aangehouden?

Sterkte nu dit bijzondere paard er niet meer is.

Paarden ❤️

candalisa
Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-21 20:54

Marigold schreef:
Wat een ontroerend verhaal, en wat gaaf dat je haar tot het eind bij je hebt gehouden, en het vertrouwen terug hebt gegeven.
Heb je ook een veulen aangehouden?

Sterkte nu dit bijzondere paard er niet meer is.

Ja Sydney is nu 5 jaar oud en in enkele opzichten lijkt ze veel op haar moeder maar Sal was gewoon echt bijzonder …
[ img ]
[ img ]

CC Justa Sally Doll *Sal*
[ITP] Waar het allemaal begon ...
Just one Fantasy *Sydney*
[KS-ITP] Mijn eigen Champagne Fantasy
*Sterre*

imaudy
Berichten: 4951
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Re: Waar het allemaal begon ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 22:23

Wat een bijzonder en mooi verhaal! Veel sterkte met het verlies van je merrie!

[o]

santie
Berichten: 1386
Geregistreerd: 27-03-05
Woonplaats: Hippolytushoef

Re: Waar het allemaal begon ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 23:01

Heel veel sterkte! Je hebt haar het mooiste geven wat een dier kan krijgen. Een baasje die haar begrijpt en daar naar handelt.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 bezoekers