Kleuter Sjaan (v. Negro x Jazz) is er weer!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
xx_Irisje
Berichten: 12344
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Kleuter Sjaan (v. Negro x Jazz) is er weer!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-17 15:30

Durf ik dit?
Of is het wijsheid om dit niet te doen?

Aangezien ons vorige topic nogal wat los maakte op bokt, 8 pagina's waarin een gedeelte van de mensen zich goed in mijn training konden vinden en een gedeelte die daar lijnrecht tegenover stond.
Mensen hebben recht op hun eigen mening en die heb ik geprobeerd te respecteren en ik wil ook graag laten zien wat ik belangrijk vind bij een jong paard, dus hier is dan toch mijn kleuter Sjaan weer.

Begin april dit jaar postte ik dit topic: [RIJ-ITP] Sjaan (v. Negro x Jazz) gaat van kleuter naar krachtpatser!
Mijn Sjaan, zelf gefokt uit mijn oude wedstrijdpaard Otje, was net onder het zadel en ze ging als een trein, oke misschien was ze wat dik en was het allemaal nog wat ongecontroleerd.

In juni zou ze naar de keuring, 2 dagen voor de keuring laat ik haar vrijbewegen en in haar drukke gedoe (het is gewoon een druktemaker) schaaft ze met haar been langs de wand, eerst lijkt het een flinke schaafwond maar later blijkt er gewrichtsvloeistof uit te lekken, het gewricht is beschadigt en ze moet onder het mes.
Na 10 dagen kliniek krijg ik dr weer mee naar huis, rust en geduld, het kan lang duren voor het gewricht heel is en ze weer rad loopt maar er is goede hoop.
Ze stapt vlot alweer goed dus ik heb haar dagelijks in de molen en in de wei, dit gaat goed maar juni gaat voorbij, juli gaat voorbij, in augustus maar eens op het straatje kijken, niet meer zo kreupel als ze was maar een tik zit er zeker in, ik besluit er niet meer naar te kijken, ik wordt er alleen maar shagerijnig van, dus ik poets een beetje en verder staat ze een beetje buiten en stapt ze.
Ook september is bijna voorbij als ze in de paddock draaft, ik kan het niet geloven maar ze is rad.. nog even aangejaagd en ja, ze is echt rad. De week erna rustig eens aan de longe en ze blijft ook rad, dus heel rustig en voorzichtig op gebouwd en ze gaat ontzettend goed!

De stamboekkeuring hadden we al gemist maar eind oktober durf ik te hopen dat ze half november IBOP kan lopen. Ze voelt goed, is fit en we gaan ervoor!
Dus zo gedaan, in de week voor aanvang nog even op vreemd terrein wezen oefenen, rete spannend maar braaf, de IBOP zelf was wat kijkerig en ze bibberde letterlijk het eerste rondje maar met een klopje en wat lieve woordjes ging ze en hoe!
Ze liep goed, nog wat groen maar we hadden natuurlijk 4 maanden stilgestaan en de jury was erg van haar gecharmeerd, nog wat spanning in het stappen maar haar mooie zelfhouding, goede techniek van het voorbeen en het scherpe achterbeen werden gewaardeerd. Haar scherpe reacties (als iemand zn neus snuit trekt ze een keer extra aan) ook, ik vind soms dat het iets minder kan maar ze blijft braaf en te bewerken.
De IBOP haalde ze dan ook met 79,5 punten en daarna werd ze ster verklaard met 75/80

Zooo dit is een lap tekst geworden, knap als je het gelezen hebt!

Dan nu de foto's van vandaag, ze was wat druk, ze had wat vrij gehad na de IBOP, en dat zie je in de foto terug, ze wil alleen maar sterk en op groot, ik wil echter controle over houding en tempo en een stukje nageeflijkheid en dat zijn we samen aan het uitvinden, elke rit weer!
Ik heb vorige week een klap gehad en zit iets meer in elkaar dan normaal.

Losstappen:

[ img ]

Losdraven:


[ img ]

[ img ]

En wat meer bovenin:


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Met mijn 3 beste vriendinnen, de honden vliegen altijd door de bak heen, geven ze alle 3 niets om:


[ img ]

En uitstappen:

[ img ]


Discussie ga ik niet uit de weg, maar hou het leuk en leerzaam voor ons allemaal!

Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour



CharmingS
Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Kleuter Sjaan (v. Negro x Jazz) is er weer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 15:33

Ik heb toevallig straks naar je reltopic zitten kijken :') Wat een herrie om een slofje zeg :+

Heerlijk knap dier heb je daar!! Vind jullie een leuke combinatie.

Rijtechnisch heb ik er weinig aan toe te voegen vind het er erg prettig uit zien..

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

loez
Berichten: 11062
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 15:34

Jullie blijven een hele fijne combi om te zien samen! Sjaan is leuk! <3

[o]

PaysBas
Berichten: 4997
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Somewhere

Re: Kleuter Sjaan (v. Negro x Jazz) is er weer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 15:40

Rust geeft rendement met als gevolg een IBOP predikaat.
Fijn dat het geluk je mee zit. Lekker van genieten.

KNHS ZAL DE KOSTEN OP DE LEDEN VERHALEN wij zwijgt stemt toe dus WEES SLIM—> https://petities.nl/petitions/wij-wille ... ?locale=nl

Sinterklaas & Zwarte Piet zijn onderdeel van de Nederlandse cultuur. En nee ik ben geen racist. Racisme staat compleet los van dit oer-Hollandse feest.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Sinterklaas

Padoertje
Berichten: 1489
Geregistreerd: 12-06-15

Re: Kleuter Sjaan (v. Negro x Jazz) is er weer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 15:47

Nog steeds een heerlijk dier om te zien (dat achterbeen *kwijl*) en je weet donders goed hoe er mee om te gaan. Dus vanaf hier alleen gefeliciteerd met je predikaat en dat jullie maar veel moois mee gaan maken!

Training, verkoop, fok-en opfok van talentvolle dressuurpaarden.

Tribunals
Berichten: 2681
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Re: Kleuter Sjaan (v. Negro x Jazz) is er weer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 15:52

Ik vind dat je goed op weg bent! Zou haar in de galop wel wat ronder en wellicht iets lager proberen in te stellen, zodat ze wat meer over de rug loopt. Dat is natuurlijk ook lastig. :) ik heb je vorige topic ook gezien en ondanks dat ik haar nog wel erg jong vond zag ook dat er netjes uit en ik vind je slof gebruik keurig.

En boven alles: machtig dier om te zien!

Ketaki
Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 15:54

ik vind het een gaaf dier en icm jouw, een mooie combinatie. :D{ :D{ :D{ {:) {:) {:)

ik zou zeggen, spam wat meer over je puppy.
<3 <3 <3 <3 **\O/** **\O/** **\O/**
en niets aantrekken van het gezeur van andere bokkers :P :P :P

Iris82
Berichten: 39833
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Kleuter Sjaan (v. Negro x Jazz) is er weer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 15:59

Jullie zijn kanjers! *\o/*

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Sill_Monster
Berichten: 977
Geregistreerd: 14-06-11

Re: Kleuter Sjaan (v. Negro x Jazz) is er weer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 16:10

Poh wat een geweldig gaaf dier heb jij daar zeg! <3
Dat predicaat is dik verdient en ook mede dankzij jouw kennis van rijden en trainen!
Netjes hoor, ga zo door!

Ketaki
Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 16:27

Iris82,

wat zijn je plannen met haar?

ga je der laten dekken, zo ja
welke hengst heb je op het oog.

ga je ook jonge paarden competities starten met haar? :) :)

Udo2001
Berichten: 3380
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 16:28

Super Sjaan! Ziet er echt heel goed uit, je hebt ze goed voor elkaar. Geniet ervan Iris.

Rocky rockt ZZZ + 1 #rockyrockt #dressage
Be yourself because an original is worth more than a copy

Flevolander
Berichten: 3833
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 16:36

Daar is ze weer.. een tijdje geleden toen ik een post van je las dacht ik nog aan je topic van toen..
Wat een beweging heeft dat paard zeg. Wat zijn je plannen betreft de sport?

Doe je oordeel weg, en weg is je gevoel. Neem dat gevoel weg en weg is het nadeel zelf.
Marcus Aurelius

NoLimit_93
Berichten: 302
Geregistreerd: 19-06-15
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 16:38

Wat een gaaf beest om te zien <3

Libera
Berichten: 3963
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: Kleuter Sjaan (v. Negro x Jazz) is er weer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 17:12

Zo, die is al een stuk verder dan mijn jonkie, een i'tje... Schaam, schaam :o
(Moet ik er wel bijzeggen dat wij ook veel pech hebben gehad hoor :Y) )

Echt heel goed al, en idd super fijn achterbeentje!

Volg ons project in Washington!
Van overwoekerde bende naar paarden paradijsje :D


xx_Irisje
Berichten: 12344
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-17 19:06

CharmingS schreef:
Ik heb toevallig straks naar je reltopic zitten kijken :') Wat een herrie om een slofje zeg :+

Heerlijk knap dier heb je daar!! Vind jullie een leuke combinatie.

Rijtechnisch heb ik er weinig aan toe te voegen vind het er erg prettig uit zien..


Dat vond ik persoonlijk ook maar als ruiter is dat makkelijk gezegd natuurlijk ;)


Libera schreef:
Zo, die is al een stuk verder dan mijn jonkie, een i'tje... Schaam, schaam :o
(Moet ik er wel bijzeggen dat wij ook veel pech hebben gehad hoor :Y) )

Echt heel goed al, en idd super fijn achterbeentje!


Maakt toch niets uit, als je maar blij met je beest bent! Sjaan is een brutale aap dus dit past ook bij haar ;)


Ketaki schreef:
Iris82,

wat zijn je plannen met haar?

ga je der laten dekken, zo ja
welke hengst heb je op het oog.

ga je ook jonge paarden competities starten met haar? :) :)

Ik had haar afgelopen jaar willen dekken maar ik twijfelde elke keer te lang, toen kwam die operatie tussendoor en was ik gewoon te laat en had natuurlijk een hoop kosten gemaakt..

Nu rij ik zoals het uitkomt, soms een week of 2 intesiever en dan weer een week vrij, eigenlijk wat de tijd toe laat.

Voor nu zijn de jonge paardencompetities al een beetje over, ik wil volgend jaar april rustig L1 starten en wellicht een rondje pavo mee rijden!

En natuurlijk dank voor de complimenten!!

Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour


hildemenna
Berichten: 88
Geregistreerd: 31-05-12

Re: Kleuter Sjaan (v. Negro x Jazz) is er weer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 19:13

Wat een ontzettend gaaf dier! Vind het ook heel mooi om te zien hoe je haar rijd!

Zonnetje81
Berichten: 18588
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Kleuter Sjaan (v. Negro x Jazz) is er weer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 20:05

Oh ik herinner mezelf het nog! Ik was pro je slofje! Wat is ze mooi in conditie! Gaaf ga zo door :D


Autumnn
Berichten: 8011
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Kleuter Sjaan (v. Negro x Jazz) is er weer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 20:14

Wat zijn vossen toch ook prachtige beesten! Maar deze helemaal. Leuk beest, je hebt haar goed aan het lopen +:)+

ambre
Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: Kleuter Sjaan (v. Negro x Jazz) is er weer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 22:02

Wat een kadootje heb je er toch aan.Heerlijk als je eigen fok zo uitpakt en je er zo heerlijk mee weg kunt rijden.
Gelukkig heb je het druk zat, dat voorkomt alleen maar dat je er te vaak op wil gaan zitten.

Lieuwkje_90
Berichten: 2279
Geregistreerd: 14-07-09
Woonplaats: BE

Re: Kleuter Sjaan (v. Negro x Jazz) is er weer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 22:55

Gelukkig heb je het gedaan, dit topic plaatsen. Zo kunnen wij ook lekker genieten van haar! Heerlijk paard, geweldige amazone.. kzn niet anders dan goedkomen. Zeker blijven spammen met Sjaanfoto's!!

_enna_
Berichten: 587
Geregistreerd: 20-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 22:58

Ook ik heb je reltopic gelezen, maar toen volgens mij niet gereageerd. Je weet meer dan goed waar je mee bezig bent als ik het zo lees en zie. Praters blijven er altijd. Super tof dier! Ik hoop dat onze nieuwe aanwinst straks ook zo door de baan mag gaan! :D Heel veel succes samen!!

Don Johnson - Johnson x Fruhling *Reservekampioen LK M2 & Z1 * ZZZ
Jarona - Ferdinand x Negro Elite * DOC * Z1


Insta @anne.equestrian_

Noor17
Berichten: 402
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Kleuter Sjaan (v. Negro x Jazz) is er weer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 02:14

Wauw wat een fijn beeld voor een jong dier! Zo vanaf de foto's te zien zit er echt een super goed achterbeen in. Heel benieuwd hoe die het in de toekomst gaat doen!

Cilinco Inter 2 + 1
Harrewar Grand prix + 1
Bling Bling B ZZL "eindstand"
Dowan Z2 + 7 "eindstand"

vur
Berichten: 3982
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 05:42

Wat een gaaf dier Iris. En dat achterbeen is om te smullen. Nu misschien soms nog lastig, maar over een paar jaar heb je er alleen maar veel plezier van. Jullie komen er wel. Gewoon lekker naar de hand blijven rijden en haar zoetjes aan sterker laten worden.

In der Ruhe liegt die Kraft.

roosje78
Berichten: 2255
Geregistreerd: 10-09-07
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 07:33

Je mag rete trots zijn op zo'n mooi dier onder je kont. Sjaan ziet er mooi uit en je rijdt haar erg fijn. Geniet ervan!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 5 bezoekers