London II

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 15:56

paddington schreef:
Volgende week rond deze tijd zit ik heerlijk voor 5 dagen in Londen.. Kan niet wachten *\o/*


O heerlijk! Naar wel hotel ga je!


paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 19:15

Wij verblijven in het Howard Winchester Hotel.
Een low budget hotel op kruip afstand van Kings cross.
We slapen alleen maar daar dus goed genoeg voor ons.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 21:39

Ja wij hebben na groenlicht van mijn studie nu ook geboekt. Ook uiteindelijk gekozen voor een low budget hotel Columbia, ligt tegen Hyde park aan. Vind het het belangrijkste dat het schoon is. Heel veel zin in!

xxxmh
Berichten: 3458
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 18:24

Een paar meiden en ik zitten te denken om in maart naar een concert te gaan in Londen maar dan willen we daar ook nachtje blijven slapen. Concert is in Alexandra Palace, London. Iemand bekend in deze omgeving, goede bereikbaarheid? Hotels/hostels in de buurt?

♡ Summer ♡
B+11 L1+3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 21:36

Ik vroeg mij af, wat is nou de goedkoopste manier om naar Londen te gaan?
We willen sowieso geen auto mee nemen naar Londen, dus denk dat we het beste of met vliegtuig of met de trein kunnen gaan.
Maar er zijn zoveel opties dat ik niet weet wat nou het handigste en goedkoopst is.

Eefske
Berichten: 4747
Geregistreerd: 26-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 22:13

Believe schreef:
Ik vroeg mij af, wat is nou de goedkoopste manier om naar Londen te gaan?
We willen sowieso geen auto mee nemen naar Londen, dus denk dat we het beste of met vliegtuig of met de trein kunnen gaan.
Maar er zijn zoveel opties dat ik niet weet wat nou het handigste en goedkoopst is.


Vliegen kan eigenlijk altijd goedkoper dan met de trein :j

She believed
She could
So she did

_Nadia_
Berichten: 2649
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 22:30

Believe schreef:
Ik vroeg mij af, wat is nou de goedkoopste manier om naar Londen te gaan?
We willen sowieso geen auto mee nemen naar Londen, dus denk dat we het beste of met vliegtuig of met de trein kunnen gaan.
Maar er zijn zoveel opties dat ik niet weet wat nou het handigste en goedkoopst is.

T allergoedkoopst is over het algemeen de bus, Flixbus (voorheen megabus) kost geen drol, t duurt alleen even.

ivda
Berichten: 1014
Geregistreerd: 08-11-08
Woonplaats: Zaandam

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 13:32

En we mogen weer *\o/*
Ik vlieg tweede kerstdag, tot 30 december. We verblijven in Qbic hotel. We komen om te shoppen (sale!), Harry potter studio te bezoeken en naar een musical te gaan.
Nu vliegen we met easyjet op Gatwick. De vorige keer ben ik met de easybus naar victoria station gegaan, maar we zaten nu te kijken naar een trein, dat gaat volgens mij een stuk sneller. Iemand hier nog tips hoe die te boeken is en hoeveel dat ongeveer kost?

Eefske
Berichten: 4747
Geregistreerd: 26-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 13:39

ivda schreef:
En we mogen weer *\o/*
Ik vlieg tweede kerstdag, tot 30 december. We verblijven in Qbic hotel. We komen om te shoppen (sale!), Harry potter studio te bezoeken en naar een musical te gaan.
Nu vliegen we met easyjet op Gatwick. De vorige keer ben ik met de easybus naar victoria station gegaan, maar we zaten nu te kijken naar een trein, dat gaat volgens mij een stuk sneller. Iemand hier nog tips hoe die te boeken is en hoeveel dat ongeveer kost?


Het is iets meer dan een half uur met de Gatwick express naar Victoria. Je kunt gewoon op Gatwick zelf een ticket kopen voor de trein bij een automaat. Een retourtje kost iets van 35 pond.

She believed
She could
So she did

_Nadia_
Berichten: 2649
Geregistreerd: 06-11-08

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 13:49

En je kunt ook een normale trein nemen, is een stuk goedkoper, en je kunt tegenwoordig je oystercard daarvoor gebruiken.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 13:35

https://www.youtube.com/watch?v=5Fmf3D9oNn4
Weet iemand waar dit filmpje op 0,4 sec. zich afspeelt? Het lijkt ook op een warenhuis, maar weet niet zo goed welke. (Ja ben een beetje in de kerststemming aan het komen :')

miccamaaike
Berichten: 8679
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 13:46


HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 13:55


Drico
Berichten: 4489
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 17:00

Mijn vriend en ik willen waarschijnlijk volgende maand een paar daagjes naar London, maar wat is nou een goede site om betrouwbaar/voor weinig vlucht + hotel te boeken? Ik heb al wel rond zitten kijken maar dan kom ik echt uit rond de 500 euro en dat vind ik toch echt te duur :+

Instagram: icehorse_drifandi | sebbiethecorgi
Drífandi frá Ponjée & Sebbie <3

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 17:16

Tja, december is natuurlijk hoogseizoen met Kerst en je bent nu vrij laat met boeken. Daar kom je sowieso duur mee uit...

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Foaly
Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 17:33

Ik boek altijd via Expedia. Ga volgende maand van vlak na Kerst tot na Oud&Nieuw naar Londen, 7 dagen voor 250 euro :D Slaap wel in een hostel, dat scheelt echt superveel in de prijs :J

People like that…corporations like that, they have all the money, they have all the power, and they use it to make people like you go away. Right now, you're suffering under an enormous weight. We provide…Leverage

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 19:26

Ik ga volgende week woensdag al. Heb er super veel zin in. Volgens alle sites is Londen dan volop kerst dus heb er veel zin in!

benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 09:56

wij gaan 15 december. hebben geboekt via easyjet qua vlucht en verblijven in een air-bnb. vlucht en verblijf voor 2 personen en 2 nachten kost ons 250 euro.

...

Justme_Lisaa
Berichten: 2160
Geregistreerd: 27-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 10:03

Wij gaan 30 november en 1 december. Waren voor beide 600,- kwijt := , maar goed dan vliegen we wel op Londen city en zitten in het strand palace hotel. En top locatie, dus daar betaal je ook voor haha

[o]

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 20:28

Ik ga met een vriendin naar Columbia hotel van woensdag tot en met zaterdag volgende week en wij betalen met vlucht en ontbijt 220 per persoon :D. We verwachten er niet te veel van maar ach meer geld voor cadeautjes :’)

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 23:12

Ik had nog een vraag naar aanleiding van mijn bovenstaande bericht. Ik zit een beetje te dubben wat (met openbaar vervoer betreft) het voordeligst op dit moment is. De vorige keer heb ik een Oyster Card gehaald en ging ik 3 dagen. Dat was voordelig. Nu zijn we er woensdag ochtend om 11 uur en vliegen op Stantsted. Zaterdag avond vliegen we om 17:00 uur vanaf Gatwick.
We hebben onze reis al gepland en bewust elke dag een gebied in Londen gepakt, zodat we niet al teveel heen en weer moeten met de metro. Plus daarnaast houd ik ervan om mooie wandelingen door de stad te maken in plaats van ondergronds. We pakken elk gebied in Londen. Het verste waar wij naar toe willen is Kew Gardens en de Southbank.

Is dan in ons geval alsnog een Oyster Card voordelig of zo'n algemeen openbaar vervoer kaartje. Thnx!


_Nadia_
Berichten: 2649
Geregistreerd: 06-11-08

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 23:46

Oyster is altijd goedkoper omdat je nooit meer betaald dan het dagtarief.

Memories
Berichten: 2613
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 15:09

Kom even binnenvallen naar aanleiding van bovenstaand bericht O:) Lees altijd wel een beetje mee hier, ben groot fan van London en probeer toch minstens 1 a 2 keer per jaar te gaan.

Oyster is altijd goedkoper, maar wel in de gaten houden welke je neemt en hoeveel daarop mag staan om 'm nog in te kunnen leveren. Zomer dit jaar geweest en toen stond er teveel op om ze nog in te kunnen leveren en geld terug te kunnen krijgen, wisten we niet van te voren (want dat was hiervoor nooit zo?) maar dat zou je zogenaamd heel makkelijk thuis kunnen regelen... heeft ons bijna 5 maand gekost om die 60 euro terug te krijgen :o

Oh en wat gaaf dat je naar Kew Gardens gaat, dat was echt de highlight van onze trip dit jaar <3 echt vreselijk mooi en rustig daar. Wanneer ik weer ga trek ik daar een hele dag voor uit := Southbank is ook heel gezellig, daar gingen wij elke avond een wandeling maken. (ons 'vaste' hotel is daar vlakbij: Days Inn Waterloo, hotel zelf is nogal vergane glorie maar lekker goedkoop en voor ons ideaal qua locatie := )

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 15:47

O bedankt voor je tip Memories! Ja ik ben ook echt verliefd op Londen. Dit is alweer de derde keer. Haha ja ons hotel moet ook behoorlijk vergaande glorie zijn. Maar overal staat dat de locatie perfect is, ontbijt goed en het is er schoon. Meer hebben we niet nodig :D. Ik heb altijd, zo lang het maar schoon is.

_Nadia_
Berichten: 2649
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 15:57

Memories schreef:
Kom even binnenvallen naar aanleiding van bovenstaand bericht O:) Lees altijd wel een beetje mee hier, ben groot fan van London en probeer toch minstens 1 a 2 keer per jaar te gaan.

Oyster is altijd goedkoper, maar wel in de gaten houden welke je neemt en hoeveel daarop mag staan om 'm nog in te kunnen leveren. Zomer dit jaar geweest en toen stond er teveel op om ze nog in te kunnen leveren en geld terug te kunnen krijgen, wisten we niet van te voren (want dat was hiervoor nooit zo?) maar dat zou je zogenaamd heel makkelijk thuis kunnen regelen... heeft ons bijna 5 maand gekost om die 60 euro terug te krijgen :o

Oh en wat gaaf dat je naar Kew Gardens gaat, dat was echt de highlight van onze trip dit jaar <3 echt vreselijk mooi en rustig daar. Wanneer ik weer ga trek ik daar een hele dag voor uit := Southbank is ook heel gezellig, daar gingen wij elke avond een wandeling maken. (ons 'vaste' hotel is daar vlakbij: Days Inn Waterloo, hotel zelf is nogal vergane glorie maar lekker goedkoop en voor ons ideaal qua locatie := )


Zolang je niet meer dan 10 pond per dag er op gooit kun je je geld gewoon terug krijgen als je hem inlevert. Je kunt hem natuurlijk ook gewoon bewaren, dat scheelt volgende keer weer. Hier gebruiken we inmiddels geen oyster meer maar gewoon onze (Engelse) contactless bankkaart, dat is natuurlijk nog makkelijker. Apple en Android pay kan ook, maar t ligt aan je bank of je buitenlandse transactiekosten moet betalen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: F_inley, Jade91, janneke_S, juval, Patriesje, pluklief, Winna en 76 bezoekers