Het grote backpacktopic

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Nyaleti
Berichten: 5997
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 18:54

diel_zor jezus zijn al die foto's in Peru gemaakt? <3 Wat prachtig zeg, zoveel in een land !


DieL_Zor
Berichten: 3881
Geregistreerd: 04-04-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 18:15

Yes allemaal daar! Heel gevarieerd. Had dat van tevoren ook niet gedacht.

Ondertussen ben ik in Dubrovnik beland. Dinsdag vlieg ik weer naar huis. Ben verliefd geworden op Montenegro <3 wat een ontzettend mooi land. Maar de rest was ook echt wel fantastisch en interessant. Zal proberen te onthouden om foto’s te plaatsen, maar kan even duren voor die klaar zijn.

Alvast veel plezier Agnes! Gaat vast helemaal goedkomen. Ben er nog niet geweest maar het is een makkelijk en fijn land. Probeer niet teveel alles alvast 100% te willen regelen/je druk te maken als je even iets niet weet. Ter plekke loopt dat vanzelf wel :) en je bent nooit alleen.

A snowflake is one of nature's most fragile things but look what they can do when they stick together

lianne484
Berichten: 853
Geregistreerd: 19-01-13
Woonplaats: westfriesland

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 16:52

Wauw! Ik ben net terug gekomen van een reis (4 weken) door Cuba <3 . Ik hou van die mensen! Zo open en zo vriendelijk dat ze zijn. Kunnen wij als Nederlandse zeker nog wat van leren.

Steenbok12
Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 10:10

We moeten hier alweer nadenken over vakantie aanvragen voor 2018.
Vriend en ik willen toch kijken voor een maand weg als hij klaar is met school.
Roostertechnisch zou Oktober of November het beste zijn.
Eerst dacht ik aan indonesie wat voor vriend (onervaren met backpacken) makkelijk zou zijn voor een eerste keer, mooi kunt duiken zodat hij zijn PADI kan halen en ook betaalbaar. Lees nu dat oktober juist geen goede maand is voor indonesie?

Hebben jullie tips voor een mooie bestemming met oke weer en wat een beetje betaalbaar is? Wil best wat rond trekken maar vooral kijken hoe vriendlief het bevalt. Zelf heb ik Thailand, Laos, Autralie, Tanzania, Zambia en Malawi al gehad

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 14:04

Ik kom net uit Sri Lanka in het 'slechtste' seizoen, heel veel liter zonnebrand nodig gehad en dan ben je juist blij dat er af en toe een buitje valt! Sri Lanka is super mooi, veel te zien in korte tijd, heel vriendelijk land, wel een Azië experience maar ook wel zon/zee/strand/surfen/duiken. Ik ben er een maand geweest en vond het prachtig!

Momenteel in Indonesië en valt me tot nu toe wat tegen ten opzichte wat Sri Lanka allemaal te bieden had binnen super korte reisafstanden (theeplantages, mooiste treinroute ter wereld, parelwitte stranden, surfstranden, duikstranden, rijke onderwaterwereld, backpackerssfeer, heel veel hikes met prachtige uitzichten, mooie tempels, heerlijk streetfood wat safe is om te eten en niemand tegen gekomen die ziek is/werd, hygiene is vrij goed, het is goedkoop en mega makkelijk met ov te bereizen!).

Nepal zou je ook aan kunnen denken, maar geen zee natuurlijk...

Steenbok12
Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-10-06

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 16:28

sri lanka klinkt ook wel heel positief dus! wat is je route geweest daar?

Laurahh
Berichten: 4200
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 19:46

Chantal, wij gaan over 2 weken (half november dus) naar India. Hebben jullie daar al naar gekeken? :)

Hebben jullie nog tips voor de paklijst? Kan echt niet inschatten wat ik nodig ga hebben als we een maand door India reizen. Waarbij de temperatuur meestal tussen de 20-25 graden ligt, maar in de Himalaya zal het kouder zijn. Hoeveel broeken/shirtjes? Blote benen is ongepast dus wat voor een broeken zijn praktisch? Help! :)

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 02:48

Hmm India is echt prachtig maar zou ik afraden als eerste backpack avontuur. Vraagt toch wat meer voorbereiding, hygiene is slecht (lees: twee voedselvergiftigingen in vier weken tijd ondanks alleen de simpelste rijst eten en ei en vlees vermijden), ook openbaar vervoer is moeilijker en je bent vaker afhankelijker van private tours. Ik ben overigens alleen in Noord-West geweest, weet dat het zuiden 'makkelijker' is. Toch zou ik dat land niet kiezen als eerste backpack avontuur...

Wel tof dat je naar India gaat Laura, het is prachtig maar vraagt inderdaad wel wat voorbereiding. Welk deel ga je doen?

Mijn paklijst was ongeveer:

Kleding:
- 1 bikini (evt met T-shirt/broekje mocht dat gewenst zijn bij het hostel/hotel/zee, vaak wel namelijk!)
- 5 paar sokken
- 5 strings
- 2 beha's
- 1 sport beha
- 2 T-shirts
- 1 shirt lange mouw
- 1 hempje brede bandjes
- 1 langere/strakke sportbroek (voor hikes)
- 2 lange losse broek (zo'n dunne harem broek) en/of 1 lange rok
- 2 lange jurken
- 1 paar slippers
- 1 paar gympen die altijd lekker lopen en liefst snel drogen

Toiletartikelen:
- 1 mini flesje shampoo of liever nog bodywash/shampoo/kledingwasspul in 1 (te koop bij de Bever)
- 1 tandpasta
- 1 tandenborstel (of eventueel eentje extra in handbagage mocht je bagage paar dagen kwijt zijn)
- de pil
- tampons (als je ze nodig hebt, in Azië alleen maandverband te koop!!)
- een kleine haarborstel
- 2 of 3 haarelastiekjes
- eventueel haarband van stof ofzo als je dat prettig vind als het heel warm of heel koud is
- 1 fles zonnebrand factor 30
- 1 scheermesje
- 1 nagelschaartje
- 1 mascara
- 1 make-up verwijder doekjes

Overige dingen:
- 1 lakenzak
- 1 geïmpregneerde lakenzak met DEET
- Detol anti-bacteriële handzeep
- Detol vochtige doekjes
- vochtig toiletpapier
- een gewone rol toiletpapier
- jodium/ontsmettingsmiddel
- 1 pakje paracetamol
- veel (!) ORS
- 2 pakjes diarreeremmers
- 1 velletje pleisters
- 1 noodpakket Malariapillen
- 1 set reisziekte pillen
- 1 pakje hoogteziekte pillen indien nodig
- 1 zonnebril
- 1 grote fles DEET
- 5x je paspoort kopie (met en zonder persoonsnummer om achter te laten bij bijv scooterverhuur)
- 2x pasfoto (Amerikaans formaat)
- set oortjes voor muziek luisteren
- set oordopjes voor rumoerige hostels
- eventueel slaapmaskertje voor vliegtuig/rumoerige hostels
- Lonely Planet
- Packingcubes
- Lange dunne sjaal die je als rok en omslagdoek kunt gebruiken (niet doorzichtig!)
- 1 sneldrogende handdoek
- 1 hammanhanddoek
- 50 dollar cash (pinnen op schiphol) Just in case of ;) en een paar euro's misschien
- eventueel kussensloop bij viezere bedden/hostels
- wereldstekker

Geloof dat dit was wat ik mee had. Had zo'n 9 kilo bij me, meer dan genoeg! :)

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 03:55

Oh, en vergeet bijna een van de belangrijkste dingen; ik heb een North Face 3 climate jas. Een superdunne maar ademende regenjas waar je jassen in kunt ritsen t/m -10 graden Celsius... ik heb dus ook geen trui mee of zo, gebruik gewoon het fleecevest wat je erin kunt ritsen. Winterjas, vest en regenjas in een dus. :)

En een craft sportshirt voor eronder tijdens hikes.

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 09:16

Hoe groot is jouw backpack wel niet?? Ik heb een 33 liter gekocht, maar halverwege de lijst met meest essentiele spullen wassie al vol.. nog zonder de kleren :')

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 12:12

Ik heb 60 liter, gewoon mooie compacte backpack. Ik reis er nu 10 maanden mee. :)

Laurahh
Berichten: 4200
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 12:20

Picassox schreef:
Hmm India is echt prachtig maar zou ik afraden als eerste backpack avontuur. Vraagt toch wat meer voorbereiding, hygiene is slecht (lees: twee voedselvergiftigingen in vier weken tijd ondanks alleen de simpelste rijst eten en ei en vlees vermijden), ook openbaar vervoer is moeilijker en je bent vaker afhankelijker van private tours. Ik ben overigens alleen in Noord-West geweest, weet dat het zuiden 'makkelijker' is. Toch zou ik dat land niet kiezen als eerste backpack avontuur...

Wel tof dat je naar India gaat Laura, het is prachtig maar vraagt inderdaad wel wat voorbereiding. Welk deel ga je doen?

Mijn paklijst was ongeveer:

Kleding:
- 1 bikini (evt met T-shirt/broekje mocht dat gewenst zijn bij het hostel/hotel/zee, vaak wel namelijk!)
- 5 paar sokken
- 5 strings
- 2 beha's
- 1 sport beha
- 2 T-shirts
- 1 shirt lange mouw
- 1 hempje brede bandjes
- 1 langere/strakke sportbroek (voor hikes)
- 2 lange losse broek (zo'n dunne harem broek) en/of 1 lange rok
- 2 lange jurken
- 1 paar slippers
- 1 paar gympen die altijd lekker lopen en liefst snel drogen

Toiletartikelen:
- 1 mini flesje shampoo of liever nog bodywash/shampoo/kledingwasspul in 1 (te koop bij de Bever)
- 1 tandpasta
- 1 tandenborstel (of eventueel eentje extra in handbagage mocht je bagage paar dagen kwijt zijn)
- de pil
- tampons (als je ze nodig hebt, in Azië alleen maandverband te koop!!)
- een kleine haarborstel
- 2 of 3 haarelastiekjes
- eventueel haarband van stof ofzo als je dat prettig vind als het heel warm of heel koud is
- 1 fles zonnebrand factor 30
- 1 scheermesje
- 1 nagelschaartje
- 1 mascara
- 1 make-up verwijder doekjes

Overige dingen:
- 1 lakenzak
- 1 geïmpregneerde lakenzak met DEET
- Detol anti-bacteriële handzeep
- Detol vochtige doekjes
- vochtig toiletpapier
- een gewone rol toiletpapier
- jodium/ontsmettingsmiddel
- 1 pakje paracetamol
- veel (!) ORS
- 2 pakjes diarreeremmers
- 1 velletje pleisters
- 1 noodpakket Malariapillen
- 1 set reisziekte pillen
- 1 pakje hoogteziekte pillen indien nodig
- 1 zonnebril
- 1 grote fles DEET
- 5x je paspoort kopie (met en zonder persoonsnummer om achter te laten bij bijv scooterverhuur)
- 2x pasfoto (Amerikaans formaat)
- set oortjes voor muziek luisteren
- set oordopjes voor rumoerige hostels
- eventueel slaapmaskertje voor vliegtuig/rumoerige hostels
- Lonely Planet
- Packingcubes
- Lange dunne sjaal die je als rok en omslagdoek kunt gebruiken (niet doorzichtig!)
- 1 sneldrogende handdoek
- 1 hammanhanddoek
- 50 dollar cash (pinnen op schiphol) Just in case of ;) en een paar euro's misschien
- eventueel kussensloop bij viezere bedden/hostels
- wereldstekker

Geloof dat dit was wat ik mee had. Had zo'n 9 kilo bij me, meer dan genoeg! :)


Hier kan ik wel wat mee! :) ik stuur je vanmiddag nog even pb met wat vragen ;)


Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 12:37

Helemaal goed hoor! :)

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 22:41

Picassox schreef:
Ik heb 60 liter, gewoon mooie compacte backpack. Ik reis er nu 10 maanden mee. :)


Ahhh, dat verklaart het, de mijne is gewoon veel te klein :') :')

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Apocalatch
Berichten: 3088
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 19:46

Ik meld me hier ook even! Aanstaande donderdag vertrek ik naar Bali voor 2 weken. Ik ga voor het eerst alleen weg en heb nog geen backpack ervaring.

Ik wil in ieder geval mijn PADI gaan halen en verder ben ik nu een beetje aan het uitzoeken waar ik allemaal naartoe wil :)

Luxorvalkje
Berichten: 1927
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 06:10

Bali gaat vast prima lukken hoor :j

Zit zelf nu in Mexico vanwege dia de los muertos *\o/*

Tk: Harry Horse cap, witte rijbroek Eurostar (nooit gedragen in plastic), bruine broek eurostar, Blauwe broek met lederen zitvlak enkele keer gedragen. Kerstmuts

WillBokkers
Berichten: 1192
Geregistreerd: 13-06-11
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 07:01

Zijn er hier ook backpackers met paarden?
Hoe doen jullie dat als je langere tijd weg gaat?
Ik ga a.s zomer eerst 4 weken naar Ierland voor stage en heb door omstandigheden daarna nog extra tijd over om evt te gaan Backpacken naar Thailand (30 dagen), maar ik heb ook mijn twee paarden in NL staan...
nu ben ik wel vaker 2 weken op vakantie geweest, maar nooit zo lang.

DieL_Zor
Berichten: 3881
Geregistreerd: 04-04-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 08:26

Veel plezier in Bali en Mexico :D

@willbokkers, ik heb inderdaad ook dat dilemma. Eigenlijk ga ik gewoon niet langer dan 4 weken weg om deze reden. 4 weken is nog enigszins schappelijk om stalgenootjes en bijrijders te vragen het over te nemen. Dat gaat meestal ook prima. Ik heb die van mij ook nog een keer tijdelijk verhuisd naar een vriendin. Was voor haar en Mn pony makkelijker. En ben een keer een half jaar weggeweest voor studie, toen heeft hij bij vrienden gestaan waar hij regelmatig meeliep in de lessen. Het blijft wel elke keer even puzzelen.

A snowflake is one of nature's most fragile things but look what they can do when they stick together

WillBokkers
Berichten: 1192
Geregistreerd: 13-06-11
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 11:11

DieL_Zor schreef:
Veel plezier in Bali en Mexico :D

@willbokkers, ik heb inderdaad ook dat dilemma. Eigenlijk ga ik gewoon niet langer dan 4 weken weg om deze reden. 4 weken is nog enigszins schappelijk om stalgenootjes en bijrijders te vragen het over te nemen. Dat gaat meestal ook prima. Ik heb die van mij ook nog een keer tijdelijk verhuisd naar een vriendin. Was voor haar en Mn pony makkelijker. En ben een keer een half jaar weggeweest voor studie, toen heeft hij bij vrienden gestaan waar hij regelmatig meeliep in de lessen. Het blijft wel elke keer even puzzelen.

Bijrijder zat ik ook aan te denken, maar goede bijrijders zijn lastig te vinden haha!
Ik vind zelf 2 maanden ook erg lang. Helemaal omdat ik het zelf kies (met stage/studie moet je gewoon).

LoveBodin
Berichten: 4340
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 11:13

hier heb ik het ook opgelost met bijrijders.
Hij wordt geloof ik echt niet elke dag gereden, maar een half jaartje rustig aan doen is geen ramp.

Now Tom said, "Mom, wherever there's a cop beating a guy, wherever a hungry newborn baby cries
Where there's a fight against the blood and hatred in the air, look for me, Mom, I'll be there
Wherever somebody's fighting for a place to stand or a decent job or a helping hand
Wherever somebody's struggling to be free, look in their eyes, Ma, and you'll see me"

DieL_Zor
Berichten: 3881
Geregistreerd: 04-04-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 13:33

Iets anders: zijn er ondertussen meer mensen die ervaring hebben met de backpacks van de Decathlon?

Mijn oude is zwaar aan vervanging toe en heb bij de Decathlon van de week gepast en er één meegenomen om thuis even spullen te passen enzo (https://www.decathlon.nl/p/backpack-sym ... _/R-p-6599) Ik heb er ook een van Low Alpine hier liggen die afgelopen week mooi in de aanbieding was :D (https://www.bever.nl/p//lowe-alpine-atl ... olour=2452).

Die van Decathlon voelt stevig, maar Low Alpine voelt qua stof iets dikker aan. Die zit alleen een stuk minder lekker. Die van de Decathlon zit echt ontzettend fijn. Qua spullen gaat beiden prima. Die van Low Alpine is iets groter en dat merk ik wel op m'n rug. Eigenlijk wil ik die van de Decathlon gewoon houden, maar wil 'm natuurlijk wel een leuk tijdje kunnen gebruiken :+ Er zit overigens wel 10 jaar garantie op (Low alpine levenslang daarentegen). De reviews op de site over de tas zelf zijn goed. Als ik verder zoek op internet is het wel oké, maar dat zijn dingen van 10 jaar geleden :+ In die tijd is er wel veel veranderd natuurlijk. Zouden jullie de 'gok' nemen?

A snowflake is one of nature's most fragile things but look what they can do when they stick together

WillBokkers
Berichten: 1192
Geregistreerd: 13-06-11
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 14:12

Ik wilde precies dezelfde van de Decathlon nemen. Ook gepast en zat verder lekker! Maar wel weinig recente ervaringen gezien idd. Wel wat dingen van Duitsers die positief waren (in het Duits gezocht).

Arantes
Berichten: 889
Geregistreerd: 01-08-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 16:32

Ik heb deze van Decathlon: https://www.decathlon.nl/p/afsluitbare- ... W_TURKOOIS

Echt een hele fijne tas en goede kwaliteit. Zat lekker en makkelijk te dragen. Afentoe heb ik de ritsen best flink misbruikt doordat ik veel te veel erin wilde proppen, maar ze werken nog perfect. Op de Azië backpackers facebook zijn ook veel mensen met een tas van Decathlon, ik lees eigenlijk altijd positieve reacties erover.

Steenbok12
Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 17:07

India vind ik voor een eerste backpack ervaring vrij pittig denk ik. Wil graag dat hij vaker wilt haha.

Ik heb een dure tas gekocht maar dat omdat ik hier gewoon jaren mee vooruit kan en hij vooral ook goed zat. Vond hem ook mooi slank en de kleur ook gaaf. Daarnaast zaten er een aantal dingen op die ik zelf ooo wel fijn vond. Had ook het geld op dat moment. Over decathlon hoor ik wel veel goede verhalen ook dus als die veel lekkerder zit zou ik daarvoor gaan
Hiervoor had ik een osprey en na 1.5e week schoot het rug frame verkeerd waar ik niks mee kon in afrika en heb een maand met een rot vorm gelopen omdat hij in mijn onder rug stak. Gewoon geluk hebben!

DieL_Zor
Berichten: 3881
Geregistreerd: 04-04-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 17:41

Goed om te horen! Bedankt voor jullie reacties :) Dan hou ik die lekker hier.

@Willbokkers, ik heb de reviews bij de mannenversie toevallig net even gelezen en daar is iemand bij die de oude versie al 7 jaar in gebruik heeft en nog steeds positief is :D En de Duitse klinken inderdaad ook goed.

Die van jou heb ik ook gezien Arantes, ook zeker een mooie!

A snowflake is one of nature's most fragile things but look what they can do when they stick together


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Faniek, karinmanon, lillylover, Oshaa, secricible en 66 bezoekers