[ART] Bullet Journal

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
khirshanta
Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 23:30

Die van mij staat vol met '42- Oktober'en '43-oktober'
Maar laten we vooral de klassieker niet vergeten; 44-oktober


Dorus
Berichten: 13181
Geregistreerd: 06-04-04

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 08:52

De weeknummers _O-

Weet je waar ik nu naar verlang? Een winterbuitenrit!

Shettepret
BKB 2023 winnaar 3D
Berichten: 2185
Geregistreerd: 31-03-10

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 09:26

Korte review van de pennentest. De ghosting vind ik heel erg meevallen, zeker als je er aan de andere kant weer opschrijft. Wel zitten er hier en daar kleine vezeltjes in het papier waardoor mijn zwarte fineliner iets uitvloeit. Baalde ik in eerste instantie heel erg van maar ben toch begonnen met de key en toen vond ik het toch wel heeel erg meevallen.
Vanmiddag ga ik zwarte vullingen halen voor mijn Waterman vulpen. Deze vloeit namelijk niet uit.

Voor doodles ed zal ik toch mijn zwarte fineliners blijven gebruiken want ben erg zuinig op mijn Waterman (misschien wel iets te :D ).

[ img ]
Dit is mijn key geworden (inspiratie van internet)

Zal vanmiddag even een foto plaatsen van de pennentest en de ghosting!

Al met al ben ik tot nu toe erg blij met dit bujo en ik moet er eigenlijk nog in beginnen! :j

Stapper

Our actions are what set things in motion

Daihyo
Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 09:31

Mooie creaties weer!
Die sleutel is gaaf!

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

xSagan
Berichten: 651
Geregistreerd: 27-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 16:18

Rosalie_91 schreef:
Hoi! Mag ik ook mee komen kletsen? :o
Ik lees stiekem al sinds het begin hier mee, heerlijk om rond te snuffelen, ideeën & tips om te doen en te zien wat voor moois jullie er van maken.
Inmiddels heb ik sinds een maandje een bullet journal in gebruik (een leuchtturm). Ik vind het heerlijk om creatief bezig te zijn (hoewel ik dat niet echt uit mezelf ben, dus alles is nageaapt haha), en ik vind het tot nu toe super handig om een zelf ingedeelde agenda te hebben! Ik ben heel perfectionistisch, waardoor bijv. nooit in een nieuw notitieboekje durf te schrijven (bang dat ik 't verpest), en een bijkomend doel van 't maken/hebben van mn bujo is dus om dat een beetje los te laten. Foutje hier, streepje daar, moet allemaal kunnen, 't hoeft geen schoonheidsprijs te winnen :P
Ik heb tot nu toe alleen agenda delen en nog weinig/geen trackers/collecties/tekeningen (zie bovenstaande reden :o) maar alle begin is moeilijk... ;)

Alsof je mij aan het beschrijven bent, Haha, zit precies in hetzelfde schuitje, maar geniet al een tijdje van jullie creaties. Zelf dus ook bezig, maar dan vanaf juli en merk dat ik langzamerhand een voor mij fijne weekplanning kan ontwerpen die ik een tijdje vol kan houden.
Struin btw ook veel pinterest af voor creaties en ondertussen begint die map daar aardig vol te stromen, Haha.xD

Rosalie_91
Berichten: 90
Geregistreerd: 13-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 16:42

Fijn dat ik niet de enige ben... ;)
Nu ben ik wel nieuwsgierig naar welke indeling voor jou fijn werkt! Ik heb pas twee verschillende geprobeerd (houd dezelfde aan voor een hele maand, anders word ik onrustig :p) dus moet voor november weer een nieuwe verzinnen en inspiratie kan nooit kwaad.

Ik vind je sleutel echt suuuuuper gaaf shettepret!
Mijn key is nog een lege bladzijde..... O:)

Dorus
Berichten: 13181
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 16:45

Shettepret schreef:
Vanmiddag ga ik zwarte vullingen halen voor mijn Waterman vulpen. Deze vloeit namelijk niet uit.

Houd er rekening mee dat de ene vulpen inkt de andere niet is. Of het uitloopt of niet ligt niet zozeer aan de vulpen, maar eerder aan de inkt.

Ik heb zelf zwarte Quink/Parker inkt in mijn Shaeffer zitten en blauw/zwart van Waterman in mijn Waterman. Die lopen bij mij ook niet uit. Maar een nattere inkt misschien wel. Een natte vulpen tov een droge vulpen zal ook verschil maken.

Weet je waar ik nu naar verlang? Een winterbuitenrit!


xSagan
Berichten: 651
Geregistreerd: 27-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 16:52

Rosalie_91 schreef:
Fijn dat ik niet de enige ben... ;)
Nu ben ik wel nieuwsgierig naar welke indeling voor jou fijn werkt! Ik heb pas twee verschillende geprobeerd (houd dezelfde aan voor een hele maand, anders word ik onrustig :p) dus moet voor november weer een nieuwe verzinnen en inspiratie kan nooit kwaad.

Ik vind je sleutel echt suuuuuper gaaf shettepret!
Mijn key is nog een lege bladzijde..... O:)


Zodra het kan, maak ik foto's.:)
Ik maak inderdaad voor de hele maand dezelfde layout voor weekplanning, omdat dat inderdaad meer rust geeft. Ik heb vorige maand aan de ene helft afspraken staan, in het midden de datum en aan de andere kant de taken. Die vond ik toch wat te onoverzichtelijk.

Nu had ik er 1 gevonden waarin drie rijen gemaakt waren en in de bovenste de afspraken stonden, in de middelste de taken die niets met huishouden te maken hadden en in de derde het huishouden en ik moet zeggen, die bevalt mij tot nu toe nog het meest.:)

Shettepret
BKB 2023 winnaar 3D
Berichten: 2185
Geregistreerd: 31-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 17:06

Dorus schreef:
Houd er rekening mee dat de ene vulpen inkt de andere niet is. Of het uitloopt of niet ligt niet zozeer aan de vulpen, maar eerder aan de inkt.

Ik heb zelf zwarte Quink/Parker inkt in mijn Shaeffer zitten en blauw/zwart van Waterman in mijn Waterman. Die lopen bij mij ook niet uit. Maar een nattere inkt misschien wel. Een natte vulpen tov een droge vulpen zal ook verschil maken.


I know!! Heb ook alleen maar inkt van waterman in mijn Waterman. Nu dus de zwarte en idd deze vloeit ook niet uit (op dit papier).
Had alleen gehoopt dat ie nog iets zwarter zou zijn dan hij is. Vind hem meer donkergrijs.
Kan ook komen doordat de inkt nog goed door moet komen natuurlijk, aangezien ik de pen eerst helemaal schoon gespoelt heb na de blauwe.

Even blijven duimen. Heb ondertussen ook mijn future log af!!

Stapper

Our actions are what set things in motion

Dorus
Berichten: 13181
Geregistreerd: 06-04-04

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 17:12

Waterman en Parker vallen onder hetzelfde concern. Ik heb in 2008 een rondleiding gehad in de Waterman fabriek in Frankrijk en daar werd verteld dat de Waterman inkt exact hetzelfde is als de Parker/Quink inkt. Komt uit dezelfde grote tank.
Uit die tijd heb ik nog twee potjes zwarte Parker/Quink inkt en die is echt pikzwart. Ik gok dat jou inkt ook wel zwarter gaat worden ;)

Weet je waar ik nu naar verlang? Een winterbuitenrit!

Shettepret
BKB 2023 winnaar 3D
Berichten: 2185
Geregistreerd: 31-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 17:13

Dorus schreef:
Waterman en Parker vallen onder hetzelfde concern. Ik heb in 2008 een rondleiding gehad in de Waterman fabriek in Frankrijk en daar werd verteld dat de Waterman inkt exact hetzelfde is als de Parker/Quink inkt. Komt uit dezelfde grote tank.
Uit die tijd heb ik nog twee potjes zwarte Parker/Quink inkt en die is echt pikzwart. Ik gok dat jou inkt ook wel zwarter gaat worden ;)


Dat zou echt super zijn!! Even nog blijven scribbelen dan voordat ik hem ga gebruiken! Dank je wel :D

Stapper

Our actions are what set things in motion

eclair98
Berichten: 11602
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 09:30

Hey is er eigenlijk een manier waarop je paginas kan toevoegen? Dat je echt een extra bladzijde hebt. Ik ga zelf google afspeuren maar misschien weet een van jullie hoe je dat handig kan doen?

Shettepret
BKB 2023 winnaar 3D
Berichten: 2185
Geregistreerd: 31-03-10

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 09:32

Zou je niet uit de achterkant van je journal een blaadje netjes kunnen afsnijden en die dan tussen je andere pagina's plakken met een dun reepje plakband? Of met een heel heel dun lijntje Aleene's Tacky Glue? Dat is lijm die wordt gebruikt bij het boekbinden namelijk.

Stapper

Our actions are what set things in motion

eclair98
Berichten: 11602
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 09:51

Ik ga daar naar kijken! Het hoeft niet persee hetzelfde papier te zijn, gekleurd papier is ook leuk :D

khirshanta
Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 12:51

Sommige mensen hebben ook een 'uitvouw pagina' zo gemaakt, ook leuk!

Hoe heb je een extra pagina nodig? Eentje vergeten, teveel eruit gehaald, of als toevoeging op iets bestaands? Want dan kunnen we gerichter meedenken :)

eclair98
Berichten: 11602
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 19:11

Ik wil wat paginas toevoegen aan een agenda. Om naast mijn Bj te gebruiken als extra boekje :)

khirshanta
Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 21:12

Is een flip-out dan niet iets voor jou?

Een stuk papier, een omgevouwen randje, en hop, washi-tape erop :)

eclair98
Berichten: 11602
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 21:14

Is wel een idee inderdaad! Ik ga eens rond kijken naar ideeën :D

Telpeva
Berichten: 14596
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 11:28

Ik ben van de week ook nog wezen hobby'en maar wat ik er een nadeel aan vind om pagina's toe te voegen, is dat het boek dan dikker wordt als dat hij was, op een of andere manier kan ik dat niet uitstaan. Ik zoek nog verder haha!

Mijn idee was trouwens om er verplaatsbare dividers in te doen maar dat blijkt lastiger dan gedacht, en ook minder mooi als dat ik dacht. Zal straks wel een foto maken. Ik heb het nog niet uitgewerkt ofzo, maar ik had het idee om zulke dividers 'vast' te zetten aan het boek dmv dun elastisch draad, vastgeknoopt door de ruimte tussen de rug en de kaft in.

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

_SnowBall
Berichten: 643
Geregistreerd: 15-09-13
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 13:54

Hoi allemaal, ik was gisteren even aan het speuren op Pinterest en kwam heel vaak een Bujo :') tegen. Dit zag er erg leuk en vooral handig uit! Het lijkt me heerlijk om weer eens creatief bezig te zijn en sta eigenlijk te popelen om te beginnen. Wat gebruiken jullie? Ik zag dat Fineliners echt een must have zijn, maar wat zijn nou goede (en vooral niet hele dure) fineliners?

Ook ben ik een beetje onwetend over bepaalde notitieboekjes. Aangezien ‘t einde van het jaar in zicht is hoef ik een niet al te dikke... Hebben jullie een idee? (Ik zag net iets voorbij komen, maar kon het antwoord er niet heel duidelijk uithalen :o)

Zijn er nog dingen die je moet weten voordat je een Bujo begint? Voordat ik als een gek losga _O-

Daihyo
Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 14:15

Ik heb een zwarte fineliner set van Staedler gekocht in verschillende diktes, van 0,05-8mm. Tot nu toe bevallen ze goed.

Daarnaast heb ik fineliners in kleur van verschillende diktes van Staedler en Stabilo. Ook heel fijn :j

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

XxLMMxX
Berichten: 3121
Geregistreerd: 22-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 20:51

_SnowBall schreef:
Hoi allemaal, ik was gisteren even aan het speuren op Pinterest en kwam heel vaak een Bujo :') tegen. Dit zag er erg leuk en vooral handig uit! Het lijkt me heerlijk om weer eens creatief bezig te zijn en sta eigenlijk te popelen om te beginnen. Wat gebruiken jullie? Ik zag dat Fineliners echt een must have zijn, maar wat zijn nou goede (en vooral niet hele dure) fineliners?

Ook ben ik een beetje onwetend over bepaalde notitieboekjes. Aangezien ‘t einde van het jaar in zicht is hoef ik een niet al te dikke... Hebben jullie een idee? (Ik zag net iets voorbij komen, maar kon het antwoord er niet heel duidelijk uithalen :o)

Zijn er nog dingen die je moet weten voordat je een Bujo begint? Voordat ik als een gek losga _O-


Leuchtturm boekjes zijn nu in de aanbieding bij bijenkorf en gratis verzenden.
Die heb ik van de week gekocht en ben tevreden.
Maar zou die niet voor 2 maandjes gebruiken. Dan zou ik er in 2018 in verder gaan.

Er zijn ook goedkopere merken

Dorus
Berichten: 13181
Geregistreerd: 06-04-04

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 21:07

Voor de laatste twee maanden gewoon een simpel schrift van de Hema pakken ofzo. Maar je kan ook gewoon meteen beginnen. Je hoeft niet te wachten tot 1 januari om te beginnen ;)

Weet je waar ik nu naar verlang? Een winterbuitenrit!

_SnowBall
Berichten: 643
Geregistreerd: 15-09-13
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 18:01

Amanda schreef:
Ik heb een zwarte fineliner set van Staedler gekocht in verschillende diktes, van 0,05-8mm. Tot nu toe bevallen ze goed.

Daarnaast heb ik fineliners in kleur van verschillende diktes van Staedler en Stabilo. Ook heel fijn :j

Stabilo lijk mij idd erg fijn werken ja. Staedler heb ik nog nooit van gehoord, oeps haha. Bedankt voor de tip

XxLMMxX schreef:
Leuchtturm boekjes zijn nu in de aanbieding bij bijenkorf en gratis verzenden.
Die heb ik van de week gekocht en ben tevreden.
Maar zou die niet voor 2 maandjes gebruiken. Dan zou ik er in 2018 in verder gaan.

Er zijn ook goedkopere merken

Oeh, altijd fijn aanbiedingen. Ik ga zo eens kijken!

Dorus schreef:
Voor de laatste twee maanden gewoon een simpel schrift van de Hema pakken ofzo. Maar je kan ook gewoon meteen beginnen. Je hoeft niet te wachten tot 1 januari om te beginnen ;)

Die schriftjes hebben lijntjes en dat lijkt me niet echt handig werken. Ik denk dat ik bij de Bijenkorf ga kijken voor zo'n schrift waar ik iets langer mee kan doen, en gebruik het dan als schoolagenda. Zit tenslotte nog op de middelbare haha

Dorus
Berichten: 13181
Geregistreerd: 06-04-04

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 18:14

Ze hebben ook ruitjes! En ja, lijntjes is wat behelpen, maar als je iets voor de laatste twee maanden wilt zou ik daar toch voor gaan. Anders kan je net zo goed meteen een Leuchtturm kopen en daar in beginnen. Prijstechnisch gezien dan.

Weet je waar ik nu naar verlang? Een winterbuitenrit!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Eefje_Sammy, friezenfan2, SemrushBot en 6 bezoekers