[Volg] 6 jaar, niet zadelmak, Paris' wereld!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller
Berichten: 20034
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

[Volg] 6 jaar, niet zadelmak, Paris' wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-17 19:57

Welkom in mijn wereld. We duiken er meteen in. Deze foto is genomen op een keerpunt in mijn leven. Je kunt aan mijn blik denk ik wel zien, hoe ik me voelde in deze situatie.

[ img ]

Waarom?
Ik ben daar bijna 6 jaar oud. Tot dat exacte punt bestond mijn leven uit puberen met mijn vriendinnen, af en toe hoefsmid en een keer een wormenkuur of een enting. Ik woonde al mijn hele leven op dezelfde plek, in zeeland. En ja, ik kijk heel bang, want zo voel ik me ook. Dit is de eerste keer dat ik deze nu nog vreemde mensen ontmoet, ze zeggen dat ze me willen kopen??? Ik kan me op dit punt niet voorstellen dat alles goed gaat komen. :n

We maken even een sprong in de tijd.

[ img ]



Een paar maanden later. We zijn hier op vakantie, op 4,5 uur rijden met de trailer van huis. Achter me mijn grote vriendin Modena, over wie jullie nog wel zullen horen. <3
En ik? Ik geniet met volle teugen, no stress!

Dit volgtopic gaat over mijn verhaal. Mijn eerste keer met zadel op, de eerste keer hangen, tot de eerste buitenrit. En hopelijk ook over mijn eerste winstpunt, want dat is het doel van mij en mijn baasje. Volg je mee? {:}


miesnaom
Berichten: 822
Geregistreerd: 08-04-14

Re: [Volg] 6 jaar, niet zadelmak, Paris' wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 20:00

Wat leuk! Hahah die foto echt geweldig :')
Ik volg!

Naomie

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller
Berichten: 20034
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-17 20:50

Bij deze dan....

Goed, op de bovenste foto in de Op ben ik dus net door 3 wildvreemde mensen uit de groepstal getrokken, weg van mijn vriendinnen. Ik vind het doodeng, maar omdat ik een brave pony ben, doe ik het. Met knikkende knieën, dat wel. %)
Alsof dat nog niet genoeg is, moet ik ook nog in mijn eentje naar de rijbak.
Daar kom ik wel eens, om met mijn vriendinnen lekker te spelen. Maar in mijn eentje is het helemaal niet leuk, doodeng vind ik het. ;(

Kijk, hier loop ik dan:


Hier bleef het niet bij. Het meisje, waarvan ik inmiddels begrepen had dat zij mijn toekomstige baasje zou worden, kwam nog een tweede keer. Dit keer kwamen niet alleen haar ouders mee maar ook haar oma. Die heeft ook paarden. Ik werd weer goed bekeken. Ik ben namelijk sportgefokt en moet een sportpony worden.

Alsof dit allemaal niet genoeg was, kwam er ook nog een keer een dierenarts. Ik moest best wel moeilijke dingen doen, dat heette een klinische keuring.
Ik was om eerlijk te zijn best wel bang van die vreemde dierenarts. :\
Ben dan ook niet op mijn beste gedrag geweest.
Gezond was ik wel, perfect, en mijn nieuwe mensen begrepen wel dat het ook wel allemaal erg veel in een keer was.

En zo kwam het dat een tijdje later deze mensen terugkwamen met een trailer.
Slik. Ik was wel de vrachtwagen gewend, daarop ging ik elke zomer met mijn vriendinnen naar het weiland voor de zomer. *\%/*

Maar nu stond daar dus die trailer. Daar moest ik in mijn eentje in. Ik ben niet zo super intelligent, dus ik had dat eigenlijk pas door toen het te laat was. Er lag vertrouwd stro van thuis in, zoals ik gewend was, en mijn fokker hield me vast en liep met me naar binnen. Ik ging hup in een keer mee.

Het was daarna wel even schrikken, want er ging niemand mee. ;(
Ik moest zweten omdat ik het zo spannend vond. Toen we stopten en ik uitgeladen werd, was ik 10 centimeter kleiner van angst. %)

Want ja, daar stond ik dan. Wildvreemd erf, twee wildvreemde paarden.
Gelukkig was ik er na een uur of zo achter dat ik in elk geval niets hoefde te doen.

Hier was ik dus al een beetje gekalmeerd.
[ img ]

Volgende post vertel ik over mijn eerst dagen daar. :j

miesnaom
Berichten: 822
Geregistreerd: 08-04-14

Re: [Volg] 6 jaar, niet zadelmak, Paris' wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 06:12

Ahh arm kind. Je doet het wel dapper allemaal!

Naomie

Selena
Berichten: 5001
Geregistreerd: 02-08-12
Woonplaats: Amsterdam

Re: [Volg] 6 jaar, niet zadelmak, Paris' wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 06:19

Heel leuk, ik volg mee!

Shirjolyne
Berichten: 54
Geregistreerd: 02-09-17
Woonplaats: Ijmuiden

Re: [Volg] 6 jaar, niet zadelmak, Paris' wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 06:44

Wat leuk zeg ik volg

Your beauty is beyond compare
With flaming locks of auburn hair
With ivory skin and eyes of emerald green
Your smile is like a breath of spring
Your skin is soft like summer rain
And I can not compete with you, Jolyne

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: [Volg] 6 jaar, niet zadelmak, Paris' wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 06:52

Ik volg ook!

~Turbohoof Solutions ~

freetorun
Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 07:28

Wat een ontzettend leuk topic. Mooi paard! Op de foto's lijkt ze een stuk groter dan in het filmpje haha. Ik volg!

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller
Berichten: 20034
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-17 08:08

Miesnaom, Selena, Shirjolyne, ClauH en Freetorun wat leuk dat jullie volgen! <3

Ik zal de draad weer oppakken waar ik gebleven was.
Ik vond de trailer dus erg spannend. Uitladen ook, dat heb ik stapje voor stapje gedaan. Moeilijk hoor, zo achteruit die klep af. Gelukkig stond er aan beide kanten van de klep iemand om me te begeleiden.
Toen werd ik op een stuk bestrate paddock gezet. Er stond een staldeur open, naar een inloopstal. Er was een automatische drinkbak, en hooi. Achter twee schrikdraadjes stonden een pony en een paard.

Ik wou alleen vooral weten waar mijn mama en mijn vriendinnen waren. Ik heb de eerste dag regelmatig gehinnikt in de hoop dat iemand antwoord zou geven. ;( Thuis stond mijn moeder in hetzelfde gebouw als ik. Ik zag in de verte wel andere paarden, maar niemand gaf antwoord.

Op den duur heb ik me er maar bij neergelegd en ben ik maar kennis gaan maken met het grote paard, genaamd Modena. Ze was wit, net als mijn mama. :+:
[ img ]

Nu moet je alleen niet denken dat ze direct de hele tijd heel lief was.
In de groepstal waren mijn vriendinnen 2 of hooguit 4 jaar oud. Ik was de oudste en de baas. Als we biks kregen ging ik vrolijk alle emmers af! :Y)
Maar Modena zei direct heel duidelijk, dat zij hier de baas was. En dat ik me daar wel bij neer moest leggen. Zo met dat draadje ertussen voelde ik me wel dapper, dus toen ze haar oren even in haar nek legde bleef ik blij staan. :P Van dat soort dingen word ik dan weer niet zo snel zenuwachtig.

Verder kwamen er de hele dag nog meer vreemde mensen langs. Kraamvisite zeiden mijn nieuwe mensen? Ik heb meerdere nieuwe (touw)halsters gekregen. Geen idee wat ik daar nou mee moet maar mijn nieuwe mensen waren er blij mee.

Toen het donker werd kwamen mijn nieuwe mensen me aan een halstertouwtje klikken. Vond ik een beetje spannend. :o Ik moest voor de nacht in de stal gaan staan. De bovendeur bleef wel open, nu kon ik ook eens goed kennismaken met Heidi, want die mocht eerder van Modena nog niet echt bij me komen. Heidi vind me vooral heel erg lief en daarom ik haar ook. *\o/*
[ img ]

De volgende ochtend gingen Modena en Heidi weer achter de draadjes en mocht ik weer op mijn paddockje. Ik heb nog een paar keer gehinnikt maar geen antwoord.

De dagen erop herhaalde dit ritueel van s'ochtends naar buiten en s'avonds naar binnen zich.

Het "wie-als-eerste-een-stap-achteruit-zet-voor-de-ander" spelletje heb ik verloren van Modena.
Ze is best breed, aangezien ze een trekpaardkruising is. Toen ik vriendjes stond te worden met Heidi kwam ze in volle galop vanuit de paddock op de draadjes afgestormd. Ik dacht niet dat ze op tijd zou kunnen remmen. Heb een stapje achteruit gedaan. -O- Ze bleek overigens wel op tijd te kunnen remmen.
Nouja prima, dan is zij de baas. Wat zij wil joh. :roll:

Verder heb ik volgens mijn nieuwe mensen al een beetje gevoel voor humor. Ik had me s'nachts verveeld, en ach het leven is een feestje en je moet zelf de slingers ophangen. Spons hing daar te drogen en niemand had denk ik verwacht dat ik er aan zou zitten?
[ img ]

Ook ben ik eens gaan kijken in de kamer waar hier de brokjes vandaan komen. Ik vind ze eigenlijk niet zo lekker (is een of andere vitaminekorrel, niet zo zoet als biks, erg gezond, bah) maar ik ben nu eenmaal helmaal waus van brokjes. Modena riep nog dat mag niet dat is de zadelkamer. Jammer dan.
[ img ]

Na een paar dagen was Heidi zo gek op me dat ze besloot door de onderste draad heen te rennen om bij mij te zijn. Gezellig! Ik vind Heidi erg lief.


Alleen mijn brokjes vind ik liever, ook al vind ik ze vies. Mijn emmer. Punt.

Modena is sinds ik een stapje achteruit ben gegaan weer helemaal aardig. :j En omdat Heidi toch steeds bij mij wil staan, is besloten dat we morgen voor het eerst met zijn allen samen op de wei gaan, als dat goed gaat hoeft het draadje niet meer tussen ons. Spannend! :):)
Laatst bijgewerkt door Gypsy op 18-10-17 08:14, in het totaal 1 keer bewerkt

monnette1
Berichten: 244
Geregistreerd: 29-08-14
Woonplaats: Deil

Re: [Volg] 6 jaar, niet zadelmak, Paris' wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 08:12

Wat een leuk verhaal, ik ga volgen. Ik vind dat je ook leuk schrijft :-)

Izzy19
Berichten: 2131
Geregistreerd: 11-07-07
Woonplaats: Wingene (België)

Re: [Volg] 6 jaar, niet zadelmak, Paris' wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 08:17

Leuk verhaal! Leuk geschreven ook :)

I don't need it to be easy, I just want it to be worth it.
RIP Laïka 6/10/1994 - 9/11/2009
[RIJ-ITP] Dinka @ Beker van België 6-jarige dressuurpaarden
[RIJ-ITP] Virtuoos H @ training bij Simon Missiaen

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller
Berichten: 20034
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-17 08:21

Wat leuk dat jullie ook volgen monnette1 en Izzy19! En bedankt voor het compliment. :D

Sowieso dat er nu al zoveel mensen volgen. :D
Het was voor ons denk ik allemaal minstens zo spannend als voor Paris denk ik. Zeker toen ze de keuring zo spannend vond, dachten we toch echt even, zou zadelmak maken dan wel lukken?

Faetje_97
Berichten: 58
Geregistreerd: 24-03-17
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 08:30

super leuk geschreven! ik volg :)

daffieduck83
Berichten: 1744
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: Gouda

Re: [Volg] 6 jaar, niet zadelmak, Paris' wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 08:36

Wat een leuke pony, en qua kleur past ze precies bij je andere paarden. Ik ben benieuwd naar de komende avonturen van Paris.

De truc is dansen op de gulden middenweg, dat red ik nog maar net.

SayaJones
Berichten: 11920
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 08:38

Ha, mooi geschreven, ik volg!

Jax ♡
You can always tell about somebody by the way they put their hands on an animal

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller
Berichten: 20034
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-17 08:57

Oh wat leuk, nog meer volgers! Welkom SayaJones, daffieduck83 en Faetje_97!

Paris wil wel weer verder vertellen. :P

Omdat we nu al een paar dagen over het draadje hadden kunnen steggelen over de rangorde, is het filmpje van onze eerste keer samen op de wei misschien niet zo spannend als je ze soms ziet. Maar er is dan ook niemand gewond geraakt en daar ging het onze mensen om. Het was zo al spannend genoeg.
Kijk, daar gaan we dan:



En toen mocht ik dus altijd samen staan met Modena en Heidi! Supergezellig. :D

De eerste dagen doen we gelukkig alleen maar dingen die ik al kan. Vastgezet worden en gepoetst worden. Dat is een hele opluchting voor me. Ik laat het dan ook allemaal braaf over me heen komen.

Als ik al ruim een week op de nieuwe plek woon krijg ik door waar die touwhalsters voor waren. Voor grondwerk namelijk. Ik snap er geen drol van, maar gelukkig doet Modena alles voor. En als ik dan zie dat Modena het doet, doe ik het ook maar, want tja, groepsdruk. Hier word ik wel een beetje zenuwachtiger van dan van poetsen, maar uiteindelijk blijkt het allemaal best mee te vallen.
Ze beginnen met gewoon meelopen en stoppen. Oké prima.
Het principe van wijken voor de druk had ik als veulen al van mijn mama geleerd, en mijn nieuwe mensen herhalen dat gewoon even. Na een paar korte sessies kan ik mijn achterhand en mijn voorhand op commando verplaatsen. Ook achteruit stappen doen we erbij.
Het aaien met de carrotstick vind ik eigenlijk nog het spannendst, voor mij geen polonaise aan mijn lijf aub. Zeker niet bij mijn achterbenen. Modena zegt dat ik gewoon moet ontspannen. Ik doe mijn best.

Verder gaat het meisje tijdens het poetsen steeds op een krukje staan om mijn rug te poetsen?
Met een cap op en een bodyprotector aan. Zo hoog ben ik niet hoor, ik ben een E pony.
Maar oké, het zal allemaal wel. In het begin een beetje raar dat ze zo boven me uitkomt, maar na 5 minuten besluit ik maar dat het wel zo zal horen.

Er is nog een dingetje dat mijn fokker me al wel had geleerd. Een zadeltje op mijn rug doen na het poetsen. Verder waren ze door tijdgebrek nog nooit gekomen. Na elke poetsessie gaat er dus even een zadel op mijn rug, en daarna er weer af. Als het daar maar bij blijft vind ik het best.

Zo gaan de eerste twee weken rustig voorbij. We doen allemaal dingen die ik kan, en ik voel me best wel dapper. Alles wat Modena doet, doe ik ook. :j Mijn nieuwe mensen voelen niet meer zo nieuw. Mijn fokker had me namelijk echt wel netjes opgevoed, alleen bij vreemde mensen vind ik het dan toch weer spannend. Gelukkig zijn deze mensen nu niet meer vreemd, maar echt al mijn mensen.

En nu ga ik jullie iets laten zien, wat jullie maar moeilijk gaan geloven. Op 4.2.2017 ben ik aangekomen bij mijn nieuwe mensen. Na twee weken zag ik Modena met dit gekke ding spelen, en omdat ik alles doe wat Modena ook doet en al best wel op mijn gemak was, heb ik het ook gedaan, kijk maar!


Vinden jullie mij nou geen dappere pony?

Emj_23
Berichten: 1153
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 09:00

Leuk, ik volg mee. En wat gezellig, drie schimmels!


Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller
Berichten: 20034
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-17 09:02

Emj_23 schreef:
Leuk, ik volg mee. En wat gezellig, drie schimmels!


Wat leuk!

Ja wat het drie schimmels verhaal betreft.... :=
Het is echt, echt puur toeval dat Paris ook een schimpie is. Maar ach, wel zo praktisch. Ik kocht me toch al arm aan biotex en cowboy magic producten, alleen maar praktisch dat ik gewoon 1 bus shampoo voor alledrie de paarden kan gebruiken. :)*

mina_dero
Berichten: 354
Geregistreerd: 20-11-16
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 09:06

ik volg ook super leuk om het vanuit paris te horen

Emj_23
Berichten: 1153
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: [Volg] 6 jaar, niet zadelmak, Paris' wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 16:05

Ik vind het knap hoe je ze zo wit houdt. Nu is mijn enige ervaring met schimmels een kruising ijslands wolbeertje die altijd in de mest ging liggen. Ze was gewoon altijd een beetje vies, ik noem het maar gewoon geel/bont. :D

Speirs
Berichten: 1682
Geregistreerd: 20-07-14

Re: [Volg] 6 jaar, niet zadelmak, Paris' wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 16:16

Wat schrijf je leuk! Ik volg :)

ninavo
Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: [Volg] 6 jaar, niet zadelmak, Paris' wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 16:36

ik volg!

https://ninavo04.wixsite.com/ninavo-photography
Betaalbare fotoshoot in Zuid-Oost Brabant? Klik^

Asvinia
Berichten: 1028
Geregistreerd: 06-08-15
Woonplaats: Drenthe

Re: [Volg] 6 jaar, niet zadelmak, Paris' wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 16:44

Ik volg ook! Super leuk paardje en heerlijk geschreven ook! :D

butterfly84
Berichten: 62
Geregistreerd: 02-10-12

Re: [Volg] 6 jaar, niet zadelmak, Paris' wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 16:47

Heel leuk geschreven! Ik ben benieuwd baar het vervolg.

xsiroccox
Berichten: 1222
Geregistreerd: 10-06-06
Woonplaats: Riep

Re: [Volg] 6 jaar, niet zadelmak, Paris' wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 18:03

Leuk geschreven, ik volg ook :D

:+: Ben zoooo trots op mijn mannetje!!! ... ^&+ 21-09-2017


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, GrapeshotBot, Mark0919, Mieke, Sansa, Slmt9 en 46 bezoekers