[HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Lithya
Berichten: 2493
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 14:28

LiiNd_Y schreef:
Iemand die de Samshield Shadowmatt heeft met de 5 strasssteentjes?


Ik heb hem wel bij rijbroekenenzo op fb gezien. Die hebben hem in de winkel liggen. Maar dit is niet helemaal een antwoord op je vraag.


S_en_Z
Berichten: 9371
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Nieuwegein-Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 16:12

brenda36 schreef:
Ik kijk altijd mee in dit topic maar heb nu zelf wat inspiratie nodig, haha. Ik start nu in het blauw, bruin wit maar ik zou graag een ander jasje erbij willen voor de afwisseling. Graag een wat lichtere kleur, maar ik loop vast. Ik vind grijze jasjes erg mooi maar ik twijfel of dat bij mn laarzen en cap past, aangezien die echt niet weg gaan :P

[ [url=m/9pVJLE.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/8k0UHX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat is jullie idee? Ik wil ook wel graag rond de €100 blijven (mag ook tweedehands) aangezien ik dit jasje ook wil blijven gebruiken.

Welke kleur zouden jullie doen?



[ img ]

[ img ]

Hier zou ik voor gaan. Heb bij de zwart bruine niet naar de prijs gekeken maar je kan ook een simpel jasje zulk soort aanpassingen (laten) doen

Goedkoop mooie foto's?
http://www.SenZfoto.weebly.com

DreamGuide
Berichten: 2011
Geregistreerd: 10-08-14

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 17:41

Ik vind persoonlijk bruine laarzen met een bruine Cap en een bruin jasje echt niet mooi, het wordt dan zo... Bruin... :')

Ik bedenk dat zwart met bruine details zoals hierboven dan mooier is, al denk ik dat grijs gezien de ekleur van je paard ook zeker niet zal misstaan!

Horonae• ZZ-licht + 10
Volg Horonae op instagram, klik hier!

Jester_
Berichten: 12253
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 20:05

Met donkerbruine laarzen ook gedragen, dat was mooier :j dit jasje is evt te koop, maat 40 van kingsland

[ img ]
[ img ]

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

germie
Berichten: 25880
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 05:57

Na 8 jaar geen proef gereden te hebben heb ik me weer opgegeven voor de m2. Spannend.
Mijn oude schweerwollen maatjasje ziet ietsjes strak, maar die gaat aan. Wat er nu in de winkels tekoop is voor 100 euro is gewoon van slechte kwaliteit en haalt het niet bij wat ik ooit heb ontworpen en laten maken.
De halve rokken zijn 400 euro en hadden ze niet in mijn maat. Alsof alleen 1.70 mensjes dressuurrijden. Ik ben 1.82.
Dus mijn jasje kan nog. We gaan bitloos.
Rijlaarzen zwart zonder rits.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Anoniem

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 07:34

Op marktplaats etc kun je echt mooie (tweedehands)jasjes vinden voor een goede prijs. Ook in Engeland heb je veel tweed/wol. Ik wil nog altijd een beige tweed. <3 Je hebt overigens ook lengte maten hoor Germie, dus wat jij zegt is niet waar.

Scum
Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 10:47

Maar lengtematen zijn wel zeldzaam hoor. En ik kan me voorstellen als je iets speciaals zoekt (bijv die rok) dat het dan helemaal lastig is.
Ik had het geluk dat ik een goedkoop nieuw jasje kon vinden met mouwen die eindelijk eens lang genoeg waren in een standaard maat (FB, bij Krämer).

Janine1990
Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 10:51

Tsjah ik heb met mijn 1.86m ook een prima jasje gekocht voor 70 euro hoor. Zo moeilijk is het niet als je bereid bent om wat concessies te maken. En dan heb ik het niet over de lengte :D

IrishDraught
Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 10:52

Ik ben 1.80 en enorm smal en heb een maat 36 van Imperial riding het gaat allemaal net maar veel beter dan de andere goedkope merken (onder de 150 euro)

Ties 3/6/2015 <3

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 11:26

Tja ik vind de kwaliteit ook vaak slecht. Dat je 300 voor een jasje betaalt wil helaas niet zeggen dat het goed in elkaar zit.


DreamGuide
Berichten: 2011
Geregistreerd: 10-08-14

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 12:55

Het is denk ik ook een kwestie van pasvorm, ik ben gezegend met mijn jasje, omdat het heel goed past op mijn lijf, maar heel veel andere jasjes zitten mij echt heel slecht, terwijl ik niet te zwaar/ te dun of te lang/ te kort ben.

Horonae• ZZ-licht + 10
Volg Horonae op instagram, klik hier!

germie
Berichten: 25880
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 15:13

Ik heb diverse in handen gehad. Ze zijn al kreukelig in de winkel of zelfs op de foto. Biesjes te grof. Een rits? No way. Gewoon wat ik heb is er echt niet. En is het wel mooi, dan geen lengtematen en echt te korte mouwen. Dus ik blijf bij mijn eigen ontwerp, het kan nog net.
En wie weet een dressuurrok ooit voor de heb.
Maar ook voor 100 euro wil ik een perfect jasje, geen consessies. Het is toch veel geld.

Deze is duur en het ook niet. Geen gouden knopen, geen gouden bies bij de kraag, geen bies over zakken ( wel echte waar wat inkan).
https://www.dekroo.nl/webwinkel/ruiter/ ... c-wear.htm

Maar gelukkig heb ik mijn jasje nog.
Laatst bijgewerkt door germie op 17-10-17 15:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Janine1990
Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 15:22

germie schreef:
Ik heb diverse in handen gehad. Ze zijn al kreukelig in de winkel. Biesjes te grof. Een rits? No way. Gewoon wat ik heb is er echt niet. En is het wel mooi, dan geen lengtematen en echt te korte mouwen. Dus ik blijf bij mijn eigen ontwerp, het kan nog net.
En wie weet een dressuurrok ooit voor de heb.
Maar voor 100 euro wil ik een perfect jasje, geen consessies. Het is toch veel geld.


Oftewel, voor een duppie op de eerste rang...

Tsjah, dan moet je kijken of je ergens een coupeuse kan vinden die wat zwart wil doen... Maar vind maar eens een fatsoenlijke stof voor weinig geld. Wat ook nog bruikbaar is.
Of je koopt een goedkoper jasje en laat een coupeuse die biesjes er af halen.

In mijn geval heb ik concessies gedaan op de stof. Ik heb een Harry's Horse St. Tropez jasje, en de dikte van de stof vind ik geen probleem. Het is alleen een stof die snel gaat stinken. Kan gelukkig ook wat vaker in de wasmachine voor dat geld.

germie
Berichten: 25880
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 15:29

Is geen dubbeltje eerste rang. Ik heb een mooi jasje, wilde eigenlijk best wat nieuws als ik weer ga starten, maar 200 euro is me echt te gek. 100-130 euro is mooie prijs als max. Zeker omdat ik nog niet helemaal er uit ben of ik weer echt verder ga. Maar ik blijf wat ik in 2003 heb laten maken het mooiste vinden. Toen was ik trendsetter met biesjes. Je zou zeggen nu is er meer keus, maar ik blijf bij blauw met goud. Lol. En van mijn jasje is er maar 1. Dat is ook nog een motivatie om die te houden. Heb op punt gestaan te verkopen hoor. Nu blij dat ik het niet gedaan heb.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Janine1990
Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 15:34

Maar dan is er toch helemaal geen probleem? Je hebt het zo druk met al die prijzen, maar waarom zou je er je energie aan verspillen als je het toch niet gaat doen? Als je toch iets hebt, dan zie ik niet in waarom je stante pede iets nieuws moet hebben. Natuurlijk, nieuw is altijd leuk. Maar je loopt er vanzelf een keer tegenaan hoor.

germie
Berichten: 25880
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 15:38

Janine1990 schreef:
Maar dan is er toch helemaal geen probleem? Je hebt het zo druk met al die prijzen, maar waarom zou je er je energie aan verspillen als je het toch niet gaat doen? Als je toch iets hebt, dan zie ik niet in waarom je stante pede iets nieuws moet hebben. Natuurlijk, nieuw is altijd leuk. Maar je loopt er vanzelf een keer tegenaan hoor.

Dat hoop ik dan maar. Heb afgelopen donderdag geshopt en met niets thuisgekomen. Lol. Wel goed voor de centjes. Ik dacht dat de mijne ouderwets zou ziin, maar dat isgelukkig nog niet zo.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

MyWishMax
Berichten: 25051
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 15:43

Nou, opzich snap ik het wel. Ik liep er ook tegen aan. Ik heb blijkbaar in verhouding best lange armen en een hekel aan softshell stof die ze voor jasjes gebruiken (dat is toch heel anders dan de softshell jassen die ik voor honden gebruik haha). Ik vind die stof qua kwaliteit toch heel wat slechter dan de ouderwetse jasjes en zelfs het jasje wat ik zo'n 8 jaar geleden kocht (toen kwamen andere soorten stof al naar voren). Ik had het geluk nog een ouderwets Pikeur jasje in mijn maat tegen te komen, hoewel armen net aan zijn. Voor mijn moeder heb ik pas nog een jasje van ouderwetse stof kunnen scoren in een outlet.

En die stoffen en jasjes zijn er nog wel, bij maat spullen, maar mijn jasje kon ik ook zelf samenstellen voor ongeveer de helft van wat er nu gevraagd wordt. Hoewel dat idd wel duurder dan 100 euro was, toen al. Maar voor dat budget kon ik nu ook niks vinden qua nieuwe modellen.

Oude jasje heb ik ook nog steeds, zonde om te verkopen voor een paar tientjes, maar ik vind het lelijk op vos. :') Misschien niet zeuren en gewoon aantrekken, maar dan moet ik er eigenlijk een andere cap bij.

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

IrishDraught
Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 17:21

[ img ]
Ik ben 1.80 en heb lange armen en maat 36 en toch voor 110 euro een jasje
Inperial riding
Ja liever had ik de mouwen nog 3 cm langer maar ik wil geen maatwerk kosten maken als recreatie B hobbel ruiter

Ties 3/6/2015 <3

lindamusters
Berichten: 715
Geregistreerd: 02-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 18:40

Mijn pikeur jasje was ook te kort bij de armen maar ik heb gewoon de zomen losgehaald. Zit toch dubbele opgevouwen dus nu met enkele vouw scheelt het twee cm ongeveer. Voor het mooi veel beter!

Irocco Bleu <3 B+12

MyWishMax
Berichten: 25051
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 18:45

Dat wil ik ook nog laten doen, lindamusters. Maar ik wil dan meteen wat kleine dingen laten veranderen aan het jasje en moet nog bedenken wat :')

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

DreamGuide
Berichten: 2011
Geregistreerd: 10-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 20:49

Ik moet zeggen dat ik 100 euro echt niet veel vind voor een mooi jasje hoor! Kijk, als je destijds een jasje hebt laten maken wat je heel mooi vind, en nog past, dan zou ik dat lekker houden.

Maar perfectie vinden voor 100 zou ik ook niet verwachten.

Ik heb momenteel 2 jasjes die mij goed passen (zoals ik al aangaf, ik heb echt een onmogelijke bouw), de rode voor een heel schappelijk prijsje omdat het een wat ouder model is en met mijn gouden jasje heb ik ook geluk gehad, die was maar 140 euro.
Maar om voor mijn bouw een goed passend jasje te vinden, daar zou ik wel 300 euro voor neer willen leggen.

Edit: Hing nog een leuk verhaal aan dat gouden jasje ook. Toen ik hem zag hangen in het schap (ergens weggestopt in een hoek) wilde ik hem echt niet hebben, vond de kleur echt belachelijk, maar mijn moeder vond dat ik hem persé moest passen omdat zo lekker vond. Ben zó blij dat ik hem toen heb gepast! Was echt in 1x een perfect fit. *\o/*

Horonae• ZZ-licht + 10
Volg Horonae op instagram, klik hier!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 09:27

germie schreef:
Is geen dubbeltje eerste rang. Ik heb een mooi jasje, wilde eigenlijk best wat nieuws als ik weer ga starten, maar 200 euro is me echt te gek. 100-130 euro is mooie prijs als max. Zeker omdat ik nog niet helemaal er uit ben of ik weer echt verder ga. Maar ik blijf wat ik in 2003 heb laten maken het mooiste vinden. Toen was ik trendsetter met biesjes. Je zou zeggen nu is er meer keus, maar ik blijf bij blauw met goud. Lol. En van mijn jasje is er maar 1. Dat is ook nog een motivatie om die te houden. Heb op punt gestaan te verkopen hoor. Nu blij dat ik het niet gedaan heb.



Paardensport is nou eenmaal duurder geworden en 100 euro van 2003 is niet te vergelijken met de 100 euro uit 2017. Maar ik zie het probleem niet zo als je tevreden bent met je eigen jasje.
Een mooie jas kost nou eenmaal geld, tenzij je een gelukje hebt.

yamsi0124
Berichten: 478
Geregistreerd: 23-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 12:13

Ik wil dit jasje wel voor als ik ooit zou gaan starten met Kiwi:
[ img ]

Vinden jullie dit mooi (voor springen, voor dressuur heb ik een 'gewone' zwarte)? Is dit mooi met wit of beter met een offwhite of creme broek? alvast bedankt!

germie
Berichten: 25880
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 12:15

Dit is waar ik dan weer mee ga starten (jasje en cap donkerblauw, zwarte laarzen omdat ik nooit fijne donkerblauwe laarzen gevonden heb):
[ img ]

Eerst 1 proef en dan zie ik wel of de motivatie terugkomt (op dit moment denk ik weer ik zeg wel af, want ik heb er toch weer geen zin in). Enige nadeel: mijn paard heeft ooit op de rug een heerlijke schuimvlek van speeksel achtergelaten en die heb ik er kennelijk niet uitgewassen. Dus kijken of dat nog lukt. En anders is het jammer dan, valt zeker binnen niet op.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Lena82
Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 12:54

@yamsi0124, ik vind het een supergaaf jasje.
Mag ik vragen waar je die gevonden hebt?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IndianSu en 12 bezoekers