Het grote backpacktopic

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
LaCiega
Berichten: 1070
Geregistreerd: 17-03-13

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 16:25

Jup, je kiest een bepaald gebied op de kaart en daar downloaden hij de informatie dn van. De navigatie doet het in ieder geval sowieso, en tankstation vinden enzo. Maar echt specifieke dingen weet ik niet, dat zal ik even uitproberen

IK BEN REINIER!


Achterom
Berichten: 22993
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 17:21

Google map heeft blijkbaar bepaalde landen niet, die maps.me wel heeft. Kwam ik achter

LaCiega
Berichten: 1070
Geregistreerd: 17-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 09:38

Oh meen je? Dan is maps.me inderdaad ene goede optie :)
Weet je toevallig ook welke landen?

IK BEN REINIER!

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 10:25

Maps.me heeft mij eens illegaal een grens over geholpen, via een onverharde weg die voornamelijk door boeren werd gebruikt. Was even spannend toen we het land weer uit wilden, maar was gelukkig geen probleem.

En in Zuid Afrika klopte de stem niet met de aanwijzingen op het scherm. Ben dus niet een mega fan van maps.me

Achterom
Berichten: 22993
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 16:16

In ieder geval Taiwan zit niet in Google map en wel in maps.me. van andere landen weet ik het niet.

Illegaal de grens over is wel even spannend ja!

Luxorvalkje
Berichten: 1927
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 19:13

@Lagonda Nicaragua vond ik erg mooi. En veel leuker dan Costa rica. Daarnaast ook goedkoper en minder toeristisch. En veel minder Amerikanen.

Ik ga zelf wel naar Mexico. Ik wilde graag Dia de los muertos vieren :)

Tk: Harry Horse cap, witte rijbroek Eurostar (nooit gedragen in plastic), bruine broek eurostar, Blauwe broek met lederen zitvlak enkele keer gedragen. Kerstmuts

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 01:54

Zijn er hier mensen met Colombia - Peru - Bolivia ervaringen? Zojuist m'n tickets geboekt voor 4 maanden daar! :D

Totaal geen ervaring met Zuid-Amerika, dus ben wel benieuwd naar ervaringen! :)

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 06:38

Peru / Bolivia wel! Heel fijn reizen daar met prettige busverbindingen. Veel hostels en overal wel internet. Een woordje Spaans kennen is wel echt een must!

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 07:25

Ik ben net in Peru geweest :) heb je al ideeen wat je daar wilt zien?

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 07:53

Ik ben van plan eerst 3 weken intensieve Spaans cursus te volgen in Bogota. Daarna pas door te reizen, omdat ik inderdaad hoorde dat Spaans handig is...

Pfoeh, ik heb het allemaal nog niet zo heel precies uitgezocht, maar mijn ideeen zijn nu: in Colombia hoogste palmbomen ter wereld spotten, Bogota en Medellin bekijken, eventueel nog ander stukje natuur, en dan naar Peru afreizen, Machu Pichu uiteraard, Cusco, Rainbow mountains en eventueel andere trekkingen en dan naar Bolivia voor La Paz, zoutvlaktes/stukje jungle en weer terug naar Lima om vanaf daar terug te vliegen.

Hebben jullie goede suggesties waar ik zeker naar moet kijken? Ik houd ontzettend van natuur en bijzondere dieren enzovoort, steden is leuk maar niet te lang. :)

Luxorvalkje
Berichten: 1927
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 19:58

@Picassox Als ik naar Peru ging dan zou ik graag een bezoekje brengen aan het Inkaterra-hotel in Machu Picchu. Zij zijn een reservaat voor inheemse soorten en een koploper op het gebied van duurzaam toerisme. Er wordt veel onderzoek gedaan en er zijn daar ook nieuwe soorten ontdekt. (Geen idee wat het kost btw)

http://www.nationalgeographic.nl/milieu ... oud-redden

Tk: Harry Horse cap, witte rijbroek Eurostar (nooit gedragen in plastic), bruine broek eurostar, Blauwe broek met lederen zitvlak enkele keer gedragen. Kerstmuts

Lagonda
Berichten: 1734
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 21:41

Luxorvalkje: als ik naar Midden-Amerika ga, zal het zeker Nicaragua worden :D
Mocht je nog 'must see' hebben laat het weten! Little Corn Island lijkt mij gaaf

''You never quit on your music. No matter what happens. Because anytime something bad happens to you, it's the one place you can escape to and let it go.''

Luxorvalkje
Berichten: 1927
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 23:32

@Lagonda Ik ben naar zowel little corn als big corn geweest. Ik vond het een deceptie. Was er eind december.

Eilanden zijn klein en het stikte er van de muggen. Eten was mwah maar stevig geprijsd tov het vaste land. En door de invloed van el niño geen hamerhaai gezien (daarvoor was ik er heen gegaan)

Andere tijd zal vast beter zijn, de recensies waren namelijk goed!

Tk: Harry Horse cap, witte rijbroek Eurostar (nooit gedragen in plastic), bruine broek eurostar, Blauwe broek met lederen zitvlak enkele keer gedragen. Kerstmuts

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 23:42

Waarom incaterra? Die zitten toch gewoon langs de tambopatarivier? Met groepen van 20 oudere Amerikanen per keer leek dat mij niet de moeite. Wij deden de jungle daar via chuncho lodge. Lekker eten, gids kende wel wat en merkte veel op en qua activiteiten top.

O wacht je hebt het over die aan machu Picchu. Die ken ik niet!

Als je wil hiken in Machu Picchu ( wayna of mountain) dan best op voorhand boeken en rond 3:30 klaarstaan voor de bus. Momenteel zit er een berenjong op Machu Picchu mountain.

Ik vond de jungle het gaafst. Elke organisatie die zich focust op wildlife en vooral collpa claylick doet.

Rainbow mountains: dit is 'nieuw'. Door de opwarming van de aarde ligt het pas enkele jaren bloot. Het is een lange en zeer toeristische trip. Rond 3:30 klaarstaan en 22:00 terug. Enkele uren busrit en dan enkele uren hike tot 5000m hoogte. Bij mist/slecht weer kan het enorm tegenvallen. In principe zie je bij elke tocht in Uyuni in Bolivië ook een soort rainbow mountains.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 23:45


"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 11:37

Wauw prachtige foto's Femke! Enkel die van die spin had niet gehoeven hoor :')


poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 13:12

Ik heb er ook filmpjes van :+

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

LoveBodin
Berichten: 4340
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 13:56

Picassox schreef:
Ik ben van plan eerst 3 weken intensieve Spaans cursus te volgen in Bogota. Daarna pas door te reizen, omdat ik inderdaad hoorde dat Spaans handig is...

Pfoeh, ik heb het allemaal nog niet zo heel precies uitgezocht, maar mijn ideeen zijn nu: in Colombia hoogste palmbomen ter wereld spotten, Bogota en Medellin bekijken, eventueel nog ander stukje natuur, en dan naar Peru afreizen, Machu Pichu uiteraard, Cusco, Rainbow mountains en eventueel andere trekkingen en dan naar Bolivia voor La Paz, zoutvlaktes/stukje jungle en weer terug naar Lima om vanaf daar terug te vliegen.

Hebben jullie goede suggesties waar ik zeker naar moet kijken? Ik houd ontzettend van natuur en bijzondere dieren enzovoort, steden is leuk maar niet te lang. :)


Dit is overigesn van horen zeggen, maar toch: ipv machu pichu, kijk eens naar de ruïnes van Kuelap :).
Mijn oom backpackt zeer regelmatig en zuid-amerika en hij vond het echt veel mooier, groter en het is minder toeristisch.

Now Tom said, "Mom, wherever there's a cop beating a guy, wherever a hungry newborn baby cries
Where there's a fight against the blood and hatred in the air, look for me, Mom, I'll be there
Wherever somebody's fighting for a place to stand or a decent job or a helping hand
Wherever somebody's struggling to be free, look in their eyes, Ma, and you'll see me"

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 14:08

Machu Picchu wordt inderdaad extreem uitgemolken. Het is prachtig hoor maar van het geld dat je eraan uitgeeft kun je haast 10 dagen reizen...

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Eefske
Berichten: 4747
Geregistreerd: 26-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 16:07

Ik heb een 4-daagse trekking door de Colca Canyon gedaan in Peru. Vond ik ook veel indrukwekkender dan Machu Picchu :j

She believed
She could
So she did

DieL_Zor
Berichten: 3881
Geregistreerd: 04-04-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 20:04

Echt? Ik vond Machu Picchu wel interessanter dan de Colca Canyon. Het is heel toeristisch maar niet zonder reden imo. Ik heb wel de Inca jungle tour gedaan die bij Machu Picchu eindige. Je kegt ook een deel van de Inca trail daarbij af, maar doet ook delen mountainbiken enzo. Dat is wel echt een aanrader(als je van wat sportieve activiteiten houdt) en al met al vond ik dat qua centjes echt heel prima te doen en niet overrated. Dat was echt een hele vette tocht. Je kan trouwens ook gewoon naar boven lopen vanuit Aquas Calientes. Toch wel de real experience. Die bus kost inderdaad klauwen met geld. Colca canyon heb ik in twee dagen gedaan, daar kan het verschil natuurlijk in liggen. Al is dat zeker ook wel een aanrader! De omliggende dorpjes vond ik ook leuk om te zien. Vond m wel zwaar. Ietsje minder voor de hand liggend (wel toeristisch tho, maar wauw wat een tocht) Laguna 69, nabij Huaraz. Gletschermeer op bijna 5000m hoogte. Qua tocht al ontzettend mooi, eindpunt is magisch. De tocht zelf is bizar door de hoogte en het zuurstofgebrek. Vond Peru heel veelzijdig en ondanks het toerisme alsnog wel heel puur. Ik hou over het algemeen helemaal niet van al die toeristen, maar het beviel me in Peru echt heel goed <3

[ img ]
Huacachina


[ img ]


[ img ]
Inca jungle

[ img ]
Machu Picchu

[ img ]

[ img ]
Laguna 69


Ik zit op dit moment overigens met Mn backpack in Slovenië :D Ben vd week gestart in Venetie en ga straks door de Balkan in. Planning is Kroatië,Bosnië en Montenegro.

A snowflake is one of nature's most fragile things but look what they can do when they stick together

mvdende
Berichten: 5613
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 09:56

Veel plezier! Hier even uit gebackpacked. Geld op en werk aan de winkel.

LaCiega
Berichten: 1070
Geregistreerd: 17-03-13

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 13:41

Dat ziet er erg mooi uit DieL_Zor!
Geniet van Slovenië, ben benieuwd naar de foto's van je huidige reis :)

IK BEN REINIER!

Agnes98
Berichten: 53
Geregistreerd: 05-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 16:17

jee wat een gave foto's zeg! Machu Picchu staat ook nog op mijn bucketlist.... zo gaaf :D Ik vertrek 30 oktober naar Australië om een tijd te gaan backpacken. *\o/* Het is mijn eerste keer backpacken en de zenuwen beginnen langzamerhand toch wel te komen :')

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 09:59

Leuk! Hoe lang ga je? :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Herfstblad, Ladyson en 69 bezoekers