Algemeen topic over de Scandinavische landen

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Maris
Berichten: 15901
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Algemeen topic over de Scandinavische landen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-17 09:33

Hallo allemaal,

Naar aanleiding van HET topic van Yvje86 ( [BEU] Tips Rondreis Noorwegen-Zweden ) vonden we het eigenlijk wel gezellig om nog wat door te blijven praten over reizen en wonen in Scandinavië. Dus iedereen die mee wil kletsen hier, Velkommen !!

En om dan maar gelijk met de tips van Yvje te beginnen ( die heel handig van pas kunnen komen...) :

yvje86 schreef:
_/-\o_

1 creditcard
1a auto die het vol kan houden
1b tijd genoeg om te reizen
2 tomtom die benzinestations aangeeft
3 goed gevulde portemonnee
3b goede camera waar je verborgen elanden mee kunt fotograferen

:')


Maar natuurlijk zijn alle tips welkom. Alle verhalen welkom. Gewoon alles welkom, als het over die prachtige landen gaat.
En ja Yv_ IJsland mag ook hoor, hier in dit topic. Alweer zo'n mooi noordelijk land.

En ben je van plan naar Scandinavië te reizen, polarsteps is heel leuk ( met name voor ons :+ ) om jullie te kunnen volgen op die reis.

There is no way to happiness. Happiness IS the way !
Bygg bruer, ikke murer !


Es_ther
Berichten: 18690
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 09:38

Haha wij zijn net terg van Zweden! (Oké, een maandje :+) en een dag Turku, Finland bezocht :).

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

quera
Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 10:26

Hier een half jaar in Noorwegen gewoond en wij gaan in de winter naar Lapland *\o/* <3

9-10-2015 is A. Geboren <3
29-06-2018 is S. Geboren
<3

Maris
Berichten: 15901
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Re: Algemeen topic over de Scandinavische landen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-17 11:51

Hallo allebei, leuk jullie hier ook te zien.
Naar Lapland..... Ik wil mee, alweer !

There is no way to happiness. Happiness IS the way !
Bygg bruer, ikke murer !

Anoniem

Re: Algemeen topic over de Scandinavische landen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 11:53

Wat leuk! Wij hebben een huis in Zweden wat we na 10 jaar nog steeds aan het renoveren zijn.

Hier een volgtopic:

[BEU] Vakantiehuis Zweden!

_kimm
Berichten: 1764
Geregistreerd: 27-02-11

Re: Algemeen topic over de Scandinavische landen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 12:13

Ik ben van de zomer naar IJsland geweest en ben echt verliefd geworden op het land. Ik wil zeker nog eens terug. Dus klets graag gezellig mee

Marion_
Berichten: 1283
Geregistreerd: 16-05-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 12:27

Ik meld me ook maar weer :D

Ik heb 2 jaar geleden 4 maanden in Zweden (Uppsala) gewoond voor mijn studie. Mijn eerste kennismaking met Scandinavie! In die 4 maanden ook veel weekend en midweek tripjes gedaan en dus al veel van het land gezien. En helemaal verliefd geworden op het land <3
Het jaar daarna ben ik met de trein 3wk door Zweden en Noorwegen gereisd, begonnen in NL, via Denemarken naar het noorden van Zweden en via Noorwegen weer terug omlaag.
In december ben ik toen ook nog een weekje in Uppsala geweest ivm een PhD uitreiking.

En dat zal waarschijnlijk niet de laatste keer worden :P
Vriendinnetje van mij woont nu in Trondheim, dus dat staat eerst op het programma (hoop deze winter).

Uppsala staat ook nog wel weer te gebeuren en ben ook op de Lofoten alweer uitgenodigd om weer eens terug te komen! En daar kan ik natuurlijk ook geen nee tegen zeggen!

Maak kennis met de ijslander op Vlieland! http://staledda.nl/
https://youtu.be/Dosnslbo6lY

Emilia
Berichten: 4042
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Ergens op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 12:35

Als halve Finse ga ik dit topic ook volgen. Ik kom mij hele leven al in Finland en ik voel mij er zo thuis. Ik hoop echt dat ik ooit in de mogelijkheid heb om er te gaan wonen. De rust, de ruimte, het pure, ik houd ervan!

Glenn M1+11 :)

Emilia
Berichten: 4042
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Ergens op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 12:36

[ img ]

Emilia schreef:
Als halve Finse ga ik dit topic ook volgen. Ik kom mij hele leven al in Finland en ik voel mij er zo thuis. Ik hoop echt dat ik ooit in de mogelijkheid heb om er te gaan wonen. De rust, de ruimte, het pure, ik houd ervan!



[ img ]

Glenn M1+11 :)

Maris
Berichten: 15901
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-17 12:44

Okay, fijn, nu wil ik ook naar Finland ...... Alleen die taal is nog niet zo simpel, of terwijl : ik begrijp er niets van.
Emilia, heb jij familie in Finland ?

There is no way to happiness. Happiness IS the way !
Bygg bruer, ikke murer !

LoveBodin
Berichten: 4340
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 12:53

Maris schreef:
Okay, fijn, nu wil ik ook naar Finland ...... Alleen die taal is nog niet zo simpel, of terwijl : ik begrijp er niets van.
Emilia, heb jij familie in Finland ?


Als je de juiste plekken uitzoekt, kom je in het tweetalige deel, waar ze ook Zweeds spreken. Dat is vooral in het westen.

Het is inderdaad een prachtig land. Als ik de kans krijg ga ik er weer wonen :)

Now Tom said, "Mom, wherever there's a cop beating a guy, wherever a hungry newborn baby cries
Where there's a fight against the blood and hatred in the air, look for me, Mom, I'll be there
Wherever somebody's fighting for a place to stand or a decent job or a helping hand
Wherever somebody's struggling to be free, look in their eyes, Ma, and you'll see me"

Maris
Berichten: 15901
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-17 12:55

LoveBodin schreef:
Maris schreef:
Okay, fijn, nu wil ik ook naar Finland ...... Alleen die taal is nog niet zo simpel, of terwijl : ik begrijp er niets van.
Emilia, heb jij familie in Finland ?


Als je de juiste plekken uitzoekt, kom je in het tweetalige deel, waar ze ook Zweeds spreken. Dat is vooral in het westen.

Het is inderdaad een prachtig land. Als ik de kans krijg ga ik er weer wonen :)


Jij hebt dus in Finland gewoond begrijp ik ? Voor je studie of ..... ?

There is no way to happiness. Happiness IS the way !
Bygg bruer, ikke murer !

LoveBodin
Berichten: 4340
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 13:15

Ja ik heb er gewoond tijdens een soort uitwisselings programma, toen ik 15 was :). Daarna nog vrij vaak teruggegaan ook. Nu ivm studie helaas wat minder, want ja.. tijd enzo

Woon nu wel tijdelijk voor studie in Noorwegen. Maar voor mij is Finland toch meer de place to be haha.Al is Noorwegen werkelijk ook prachtig!

Now Tom said, "Mom, wherever there's a cop beating a guy, wherever a hungry newborn baby cries
Where there's a fight against the blood and hatred in the air, look for me, Mom, I'll be there
Wherever somebody's fighting for a place to stand or a decent job or a helping hand
Wherever somebody's struggling to be free, look in their eyes, Ma, and you'll see me"

KarmaChansy
Berichten: 6925
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Algemeen topic over de Scandinavische landen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 13:24

ik ben ook van de partij :D

Woon al weer een aantal jaar in zweden <3

You are either an ocean or a puddle, don't be a puddle. People walk through puddles like there nothing. Oceans fiets destroy cities
Karma 30/06/2015 <3 Chansy 17/04/2011 <3 Balto 15/10/2017 <3 Jinx 18/02/2019 <3

Emilia
Berichten: 4042
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Ergens op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 13:29

Maris schreef:
Okay, fijn, nu wil ik ook naar Finland ...... Alleen die taal is nog niet zo simpel, of terwijl : ik begrijp er niets van.
Emilia, heb jij familie in Finland ?



Ja heb familie in Finland. Taal is idd niet makkelijk. Luister veel Finse radio zit nu ook te twijfelen of ik straks in de herfstvakantie even naar mijn tante wil. Het graf van mijn moeder is daar ook dus ik vindt het altijd fijn om daar even heen te gaan.
Ik voel mij er trouwens lichamelijk ook beter. Ik ben longpatiënt en merk het verschil zeker.

Glenn M1+11 :)

Piekosjj
Berichten: 5433
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 13:51

Ik meld me *\o/*
Ik heb vorig jaar een half jaar in Uppsala, Zweden gestudeerd en verliefd geworden op het land en een hele leuke jongen ;) Ik ga van de winter weer terug om daar sowieso twee jaar te studeren, maar het plan is om er daarna uiteraard te blijven

Sharani
Berichten: 4667
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: Algemeen topic over de Scandinavische landen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 14:46

Meld me ook. Vorig jaar heeft mijn zoon in Noorwegen gestudeerd en heb ik hem daar bezocht. Helemaal verlieft geworden op dat land en plannen om volgend jaar met de auto die kant op te gaan in de zomer. Wil dan ook wel een stuk Zweden meepakken.


KarmaChansy
Berichten: 6925
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Algemeen topic over de Scandinavische landen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 15:09

Trouwens nu met de KLM werelddeals redelijk geprijste ticktets naar bepaalde steden :j

You are either an ocean or a puddle, don't be a puddle. People walk through puddles like there nothing. Oceans fiets destroy cities
Karma 30/06/2015 <3 Chansy 17/04/2011 <3 Balto 15/10/2017 <3 Jinx 18/02/2019 <3

Rocamor
Berichten: 10732
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 15:18

Ohhhh mag ik meelezen?

Ben jaren terug tweemaal in fins Lapland geweest. Eenmaal zomers en eenmaal in de winter. Afgelopen maart een dagje naar Helsinki en ik ben zo verliefd op dat land.

Ik probeer nu online wat Fins te leren, maar dat lukt me nog niet echt. Als iemand goede ideeën heeft om dat beter te leren, graag!

Ik ga hoe dan ook echt nog wel weer een (paar) keer terug!!!

Rockes <3

Weissjee
Berichten: 2806
Geregistreerd: 14-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 15:20

Ik ga het topic ook volgen. Vroeger al wel eens naar Noorwegen/Zweden/Denemarken geweest. 3 jaar terug zijn mijn buren geemigreerd naar Zweden. Afgelopen jaar daar op bezoek geweest en gelukkig wilt mn vriend volgend jaar weer :D. Volgend jaar willen we dan wel een stuk Noordelijker gaan.

Maris
Berichten: 15901
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-17 15:25

Leuk, het wordt al drukker hier !

There is no way to happiness. Happiness IS the way !
Bygg bruer, ikke murer !

Piekosjj
Berichten: 5433
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Algemeen topic over de Scandinavische landen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 15:27

Ik ga waarschijnlijk begin oktober weer voor een weekje naar Zweden <3 Voelt echt als 'thuiskomen' als ik daar weer ben!

noordje
Berichten: 2177
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 15:31

Mag ik mij ook melden?
Woon sinds 2002 in Noorwegen met een 'pauze' van ruim 2 jaar.
Vind het land zo fantastisch , de mensen af en toe wat minder :o :+

Leef je droom,droom niet je leven
Ga mee op reis in prachtig Noorwegen
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=71&t=2097907&start=25

Maris
Berichten: 15901
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-17 15:35

noordje schreef:
Mag ik mij ook melden?
Woon sinds 2002 in Noorwegen met een 'pauze' van ruim 2 jaar.
Vind het land zo fantastisch , de mensen af en toe wat minder :o :+


Natuurlijk, dat hoef je niet te vragen hoor.
De mensen wat minder, waarom ? Noren schijnen wel behoorlijk gesloten te zijn geloof ik he ? Moeilijk om contact mee te krijgen. Tenminste dat vertelde een vriendin van mij die een paar jaar bij Bergen in de buurt heeft gewoond.

There is no way to happiness. Happiness IS the way !
Bygg bruer, ikke murer !

xVelientje
Berichten: 469
Geregistreerd: 08-05-11
Woonplaats: Noort-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 15:37

Ik meld me ook! :D
Ik woon tot eind december in Noorwegen! Zit er momenteel voor mijn studie (minor). Vind het tot nu toe echt een prachtig land!

Hond & Paard Fotografie: Website lInstragram l Facebook


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _AB_, Barramundi, c_alsemgeest, DexterM, Googlebot, Iloveiswan, Ineke2, inge_romeo, kwii, Lestria, ReadTheRulez, Riviera87, Swift, Verara, Vinny12511 en 73 bezoekers