Het grote backpacktopic

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Laurahh
Berichten: 4200
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 18:23

Poes, India al gedaan? ;)

Dat is de reden dat wij nu naar India gaan. Wildlife & Natuur!

@Minikatje, 7,5 kilo inclusief kampeerspul, respect!
Ik wil nu onder de 10 kg blijven en dan is dat in principe alleen camera (ca. 3 kg)+kleding+beetje voorraad eten. Moet lukken als ik jullie zo lees :)


LaCiega
Berichten: 1070
Geregistreerd: 17-03-13

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 18:26

Ah kijk. Er zijn er dus best veel die erg licht reizen. Zal later eens opschrijven wat ik mee heb zoal, misschien dat dat helpt. Maar ik hoefde ook niet voor de kou te pakken, dat scheelt ook een hoop .

Van wat ik hoor is zuid afrika de laatste tijd niet leuk/veilig om naartoe te gaan.

IK BEN REINIER!

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 20:28

In het zuid Afrika topic hoor ik daar niet echt wat over? Wat hoor je precies?

India wil ik heel graag. Zeker in het noorden tegen Tibet. Maar mijn man is bang. Nog even aandringen :D

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Anoniem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 21:00

Hier ook niks gehoord over Zuid Afrika. Ga er in februari een half jaar naartoe verhuizen dus volg het op de voet en krijg ook vanuit mijn school veel informatie. De politieke sfeer is inderdaad niet ideaal, maar als toerist is de kans erg klein dat je daar veel van gaat meemaken. Uiteraard gelden daarbij wel de standaard regels: wegblijven bij protesten, niet meedoen en niet van een afstandje gaan staan kijken. Daarnaast goed je hersenen gebruiken als je 's avonds over straat gaat.

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 21:44

Ik heb zuid-Afrika wel hoog op mijn lijstje :j kom je alleen wéér heel de tijd Nederlanders tegen -O- :D

Beetje zitten overleggen en plots gaat het vaak over Maleisië.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

LaCiega
Berichten: 1070
Geregistreerd: 17-03-13

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 01:23

Ah ok. Ik hoorde juist verhalen van mensen dat de hotels/hostels erg duidelijk aangaven na het donker niet naar buiten te gaan omdat dat te gevaarlijk is. Maar dit is natuurlijk uit tweede hand.

Wat er nu in mijn backpack zit (waareen sterretje achter zit had ik een van aan in het vliegtuig):
1 lange broek*
2 korte broeken
2 shirts korte mouwen
2 hempjes*
2 bhs*
7 onderbroeken*
3 paar sokken*
1 Bikini
1 fleece jas*
1 hamamdoek
1 kleine reishanddoek sneldrogend
Lichte sportschoenen*
1 sandalen (daar loop ik eigenlijk ook cobstant op)
1 toilettas met deo, tandenbprstel en tamdpasta, mini haarborsteltje, scheermes, wattenstaafjrs (maar een paar), spiegeltje
Medicatie: pcm, ibu, de pil, malariapillen, diarreeremmers, anti reiszidkte tabletten
2 schriftjes
Oplader mobiel
Mobiel
Powerbank
Pen
Klein opvouwbare daypack van osprey
Plastic tasjes
Zonnebril in beschermhoes
Portemonnee + paspoort enzo
Kopien zowel digitaal als op papier van documenten
Camera en spullen

Ik zal vasy wel iets vergeten zijn maar dit is t zoal

Ik

IK BEN REINIER!

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 07:43

Ik denk dat je camera dan de boosdoener is?

Dat van na het donker wordt idd afgeraden. Hebben wij in Namibië ook niet gedaan in Windhoek, altijd met de taxi ergens heen. Daarbuiten zaten we toch altijd in lodges in het midden van niets :D I

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 07:54

Maar heel eerlijk, waar kun je wel 's avonds (in je eentje) naar buiten?

In India deed ik dat ook echt niet, levensgevaarlijk om 's avonds als vrouw zijnde over straat te gaan.

Volgende week begin ik aan een 10 maanden lange reis in m'n eentje. Echt geen haar op m'n hoofd die eraan denkt om de straat op te gaan 's avonds... :n Hooguit in een hele chille buurt met (veel) reisgenoten. Anders ben ik gewoon vroeg op en voor het donker weer binnen. :)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 07:58

Hangt er idd heel erg vanaf waar. In België durf ik het bijna overal op wat buurten in Brussel na. In Rome bvb is het superveilig.

In Peru was het, behalve in Lima sommige buurten, ook erg veilig.

Vaak is het 'maar' de kans om overvallen te worden en dat kan echt overal ter wereld gebeuren. Ook thuis.

India zou ik idd ' avonds niet alleen buiten komen.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 08:22

België noem je ook wat :D maar in 99% van de landen op deze wereld kun je het beter niet doen. Zeker als je de taal niet spreekt...

Ik ben overigens totaal niet bang aangelegd en reis heel veel. Maar ik denk dat 's avonds niet weggaan gewoon je gezonde verstand gebruiken is. :)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 08:25

Ik loop dan nog best veel buiten in het donker :=

Hoe bedoel je dat over België?

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 08:31

Dat West-Europa natuurlijk heel veilig is ten opzichte van de rest van de wereld.

En ik ga ook naar buiten als dat kan, in India met reisgenoten, en New York en Kathmandu durfde ik prima alleen. Maar ja, het kan maar een keer mis gaan, dus ik ben wel altijd op m'n hoede. :)

LaCiega
Berichten: 1070
Geregistreerd: 17-03-13

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 08:45

Ik ga in principe ook overal gewoon naar buiten in het donker. Maar als de hotels en alles je al waarschuwen om absoluut niet naar buiten te gaan na het donker dan vind ik dat ook echt anders dan gewoon niet naar buiten omdat er een kans is beroofd te worden.

Mag ik vragen wat mensen naar India trekt? het gebrek aan hygiene daar houd me echt tegen erheen te gaan ook al is dañe natuur waarschijnlijk prachtig

IK BEN REINIER!

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 08:49

India is zooooo bijzonder! De gekte, kleuren, geuren, dieren, cultuur, tempels, rituelen vindt je nergens anders. Ik ben echt gek van India! :)

Anoniem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 09:42

In Amsterdam zijn ongetwijfeld ook plekken waar het je door het hostel afgeraden wordt om in je eentje als vrouw over straat te gaan 's avonds. Tegen mij is het ook nadrukkelijk gezegd, ik ga op de campus wonen en als ik uit wil kan dat gewoon niet in m'n eentje want het is er niet veilig genoeg voor. Dat betekent niet dat je besprongen zal worden of dat er elke keer hele nare dingen zullen gebeuren, maar je zoekt wel een risico op dat het misschien niet waard is. Dat maakt niet gelijk dat het hele land onveilig is want er zijn regionaal erg veel verschillen en er zal ook een groot verschil zitten tussen verschillende buurten, maar better safe than sorry. Ik zou niet snel naar heel veel delen van de wereld gaan zonder mannelijk reisgenootje, dat is helaas nou eenmaal hoe de wereld (nog) in elkaar zit.

Jungles
Berichten: 344
Geregistreerd: 06-06-06

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 10:03

Ik klets hier ook even gezellig mee :)

Ik ga binnenkort (eerste kwartaal van 2018 als alles loopt zoals gepland) voor het eerst alleen op reis. Ik weet nog niet precies waarheen en voor hoelang, maar daar ga ik me binnenkort in verdiepen! Op dit moment ben ik op zoek naar een koopwoning en einde van dit jaar hoor ik of mijn contract vast wordt of dat ik weg moet bij het bedrijf waar ik nu werk. Zodra ik hierin meer duidelijkheid heb, wil ik m'n reis gaan plannen.

Ik moet zeggen dat ik het heel spannend vind om alleen te gaan. Goed voor m'n ontwikkeling, dat wel, maar toch. Graag lees ik wat ervaringen van meiden die alleen hebben gebackpackt en hoe dat was :).

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 10:33

Picassox: aha idd West-Europa is heel veilig. Al vind ik dat sinds de aanslagen ook wel heel relatief. Maar het is absoluut veiligst om 's nachts alleen op straat te gaan.

Ik denk dat je met gezond verstand en een beetje geluk al heel ver komt met dit soort zaken. Ik vraag ook altijd goed raad aan taxichauffeurs en personeel in de hostels of hotels.

India trekt mij ook enorm. Heb er enkele documentaires over gezien en het lijkt me zo'n divers en bijzonder land. Ik denk dat je er bij wijze van spreken 10x heen kunt en 10x een heel andere reis kunt maken.

Zelf zou ik wel alleen durven reizen, maar idd, je bent toch oplettender dan met twee. Ik ben helaas heel herkenbaar als toerist (lang en bleek en ros en lichtblauwe ogen) dus ik kan me niet helemaal wegsteken haha.

Madison: welkom en wat leuk :) Er zijn genoeg 'veilige' landen om alleen te backpacken, mits je, zoals hierboven besproken, beetje verstandig doet :j heb je al enige voorkeur?

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Anoniem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 10:41

Ik zou zeker voor een eerste tripje kiezen voor een bestemming met goede infrastructuur en met relatief stabiele politieke omstandigheden. In bijvoorbeeld ZO-Azië is de infrastructuur voor backpackers fantastisch, maar het is minder 'ongerept' en puur. Australië en NZ hetzelfde, maar dat zijn allebei behoorlijk dure landen om lang te verblijven als je niet tussendoor werkt. Centraal Amerika is ook grotendeels heel veilig en bekend voor backpackers. Verder zijn Canada en de VS heel erg leuk, maar relatief weer duurder en het is voor de VS vrij moeilijk om een visum voor langer verblijf te krijgen.

Lagonda
Berichten: 1734
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 10:49

Ik zat te denken om rond maart (2018) 2 weken weg te gaan, liefste Midden-Amerika. Welk land zouden jullie aan raden dat ook beetje betaalbaar is? Hoorde dat Costa-Rica redelijk duur is :+
Dus ik zit nu te twijfelen tussen Panama en Nicaragua of misschien Honduras :D
Graag een land dat natuur, stranden en leuke steden heeft

''You never quit on your music. No matter what happens. Because anytime something bad happens to you, it's the one place you can escape to and let it go.''

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 14:02

Mexico :)

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Jungles
Berichten: 344
Geregistreerd: 06-06-06

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 15:36

Thanks voor de tips!
@poes: ik heb Bali in m'n hoofd, omdat ik daar ook een opleiding wil gaan volgen tot yogadocente en het eiland volgens mij goed te doen is voor een eerste keer alleen :). Het enige wat me tegenhoudt is dat ik heb gehoord dat Bali echt een soort Benidorm is geworden, maar dat zullen dan voornamelijk de grote steden zijn, denk ik?
Verder zou ik graag naar Colombia willen, maar of ik dat durf alleen....

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 17:51

Colombia is heel leuk hoor ik en te doen, als je een beetje gezond verstand hebt met dat soort dingen.

Bali is volgens mij 1 groot all in resort geworden voor zover ik hoor.

Maar met beide geen ervaring.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

nova_zodiax
Berichten: 1037
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 21:29

Ik ben in m'n eentje naar Colombia geweest en vond het een van mijn tofste reizen ooit!
Heb me geen moment onveilig gevoeld, zeker een aanrader

echte vrienden zijn goud waard! zodiax(L)
Leven is het meervoud van lef


nova_zodiax
Berichten: 1037
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 21:31

Lagonda schreef:
Ik zat te denken om rond maart (2018) 2 weken weg te gaan, liefste Midden-Amerika. Welk land zouden jullie aan raden dat ook beetje betaalbaar is? Hoorde dat Costa-Rica redelijk duur is :+
Dus ik zit nu te twijfelen tussen Panama en Nicaragua of misschien Honduras :D
Graag een land dat natuur, stranden en leuke steden heeft



Ben in Panama en Costa Rica geweest ik vond die laatste zeker niet onbetaalbaar maar ik ken je budget niet. Vond Panama niet heel geweldig, niet slecht maar geen top3. San blas is heel mooi maar wel duur, bocas del toro vond ik wel leuk. Verder vond ik Panama niet zo. Voor midden Amerika zou ik je Mexico willen adviseren, echt zo'n fijn land!

echte vrienden zijn goud waard! zodiax(L)
Leven is het meervoud van lef

Achterom
Berichten: 22993
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 21:38

Toch even een stipje hier... ben vast veel ouder dan de meesten hier, maar maandag vertrekken we weer met onze rugzakken naar Taiwan. Heb er onwijs veel zin in :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 bezoekers