Kroatië!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Lielle
Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Kroatië 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 06:25

/add
Lees nu wat beter, lijkt idd beide. Wel ontzettend balen!


Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 09:05

Daar wordt je niet vrolijk van :( .

Lielle, qua vakantieverkeer zal het in elk geval rustiger zijn.
Vanuit Krka zal je niet via Umag de grens over worden gestuurd. Deze grensovergang is meestal hel, dus die zeker vermijden.
https://mijnslovenie.com/drukte-naar-kroatie/

Karawakentunnel en Salzburg kunnen ook grote struikelblokken zijn. Ook hier zijn wel alternatieven, maar dan rij je om, dus dat is een keuze die je moet maken.
Ik zou proberen om in elk geval vrijdagavond nog de grens naar Duitsland over te zijn.

In Slovenie bij Postjona zijn wegwerkzaamheden, die hebben ons een dag ook aardig wat vertraging gegeven, maar op de terugweg weer niet. Dus het verschilt echt wel per dag.
In Duitsland hadden we geregeld kleine vertragingen door de duizenden wegwerkzaamheden, maar geen echte lange files. Soms even een stukje een alternatieve route gepakt.

Evelyne79
Berichten: 3984
Geregistreerd: 13-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: Kroatië 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 16:03

Wij hebben geen file gehad met onze terugreis, wij zijn dinsdagmorgen vertrokken.
bij de grensovergang zo'n tien minuutjes moeten aansluiten verder niks.
in Kehlstein een goeie tussenstop gemaakt met tevens bezichtiging en hapje eten.
dinsdag om 8.15 uur vertrokken, woensdag om 2.00 uur thuis.

In der 39 uur onderweg Jolliegirl dus via app en facebook morele ondersteuning geboden :)F

weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet!
Paardrijden > De edele kunst om het paard tussen jou en de grond te houden

Lielle
Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Kroatië 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 16:34

Grootste drama wb grensovergang was Albanie -> Montenegro, meer dan een uur, omdat netjes in de rij aansluiten erg moeilijk was. Kort daarachter Montenegro -> Albanie, ook een uur, met dezelfde reden. De rest was meestal een half uurtje, en Kroatië - bosnia - Kroatië bij Neum ging heel vlot. We staan nu bij Krka, koud en winderig hier!

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 12717
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-17 17:18

Wij zijn vanmorgen vertrokken richting Kroatië. Nu op ons overnachtingsadres, wat helemaal chill is *D.
Eerder altijd in 1 keer door gereden, nu toch een dag eerder vrij en dus eerder vertrokken. Tot nu toe bevalt het heel goed.

We zitten nu in Oostenrijk, hebben 1000 km gehad en hoeven morgen nog maar 380.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 12717
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-17 16:07

Eerste week in Vrsar geweest, camping Valkanela
[ img ]

[ img ]

[ img ]

Het weer is heel wisselvallig, ene dag alleen maar regen, soms zware onweer. Andere dag stralend weer en lekker naar het strand.
Gisteren aangekomen op camping Jezevac bij Krk. Deze camping was ik twee jaar geleden ook geweest en dit was goed bevallen. Bij aankomst alles boven verwachting, ze hebben groot gedeelte opgeknapt met hele luxe en mooie accommodaties. En we zitten deze week aan zee en het water is kraakhelder <3
Vanmorgen, uitzicht vanaf de veranda:
[ img ]

Gisteravond, tijdens een flinke onweersbui:
[ img ]

Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 07:47

:z :z :z krijg er heimwee van :D

Scarpati
Berichten: 347
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Istanbul (TR)/Weustenrade (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 16:32

Grit schreef:
:z :z :z krijg er heimwee van :D



Me to :+ :j

Ik ga volgend jaar heeeel graag weer terug

mirriezz
Berichten: 2009
Geregistreerd: 12-02-14

Re: Kroatië 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 16:55

Dankjewel voor het vooruitzicht Mjetterd! Wij gaan volgende week naar Zadar.

Ik heb het topic nog niet door kunnen lezen (mooie activiteit voor deze week), maar las wel ff wat over files bij grensovergangen.
Wij steken vanuit Oostenrijk Kroatië in, vanaf Graz en over 3 weken gaan we Kroatië uit, waarschijnlijk over Italië, of meer oostenlijk Oostenrijk in. Kan ik daar problemen verwachten?

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 12717
Geregistreerd: 27-09-05

Re: Kroatië 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-17 18:41

Vanuit Oostenrijk Kroatië in kan niet toch? Dan ga je eerst door Slovenië.
We hebben bij de Karawankentunnel zo'n 30 minuten langzaam rijdend/ stilstaan gehad. Verder bij alle grensovergangen goed kunnen doorrijden.
Overgang van Slovenië - Kroatië was ook goed te doen, andere kant op stond wel een file van kilometers lang. Ik hoop niet dat wij die straks ook krijgen want ik denk dat die mensen echt uren daar vast hebben gestaan. Zat ook geen voortgang in de hele rij. Dan heb ik het over een grens overgang bij Istrië, dicht bij de kust.

mirriezz
Berichten: 2009
Geregistreerd: 12-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 19:20

Mjetterd schreef:
Vanuit Oostenrijk Kroatië in kan niet toch? Dan ga je eerst door Slovenië.
We hebben bij de Karawankentunnel zo'n 30 minuten langzaam rijdend/ stilstaan gehad. Verder bij alle grensovergangen goed kunnen doorrijden.
Overgang van Slovenië - Kroatië was ook goed te doen, andere kant op stond wel een file van kilometers lang. Ik hoop niet dat wij die straks ook krijgen want ik denk dat die mensen echt uren daar vast hebben gestaan. Zat ook geen voortgang in de hele rij. Dan heb ik het over een grens overgang bij Istrië, dicht bij de kust.



8)7 juist ja, via Slovenië... Hoe anders eigenlijk? Ik was even vergeten dat Slovenië daar ook nog lag.
Ik denk dat wij die tunnel ook pakken, ga het morgen eens doorkijken. Ik ben echt idioot slecht voorbereid dit keer voor de vakantie. Gelukkig dacht vriendlief net aan tolvignetten bijvoorbeeld.

Ik ga morgen dus even naar de ANWB voor de vignetten en haal dan ook meteen de kaarten. Op Google maps kun je ook wel zien hoe je rijdt, maar een kaart leest toch prettiger vind ik

Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 19:58

Ik verwacht dat het met de files wel meevalt, de echte drukte zal nu toch wel geweest zijn? Als je naar Zadar gaat ga je sowieso niet via de drukste oversteek (aan de kust bij Umag). En als je bij Graz oversteekt, zal je ook niet via de Karawankentunnel worden gestuurd, die ligt bij oversteek bij Villach.

Er is een app waarop je de wachttijden kan zien, maar bij ons klopte die niet (half uur was dus 2 uur file).

De vignetten zijn ook gemakkelijk te koop bij benzinepompen onderweg.

Evelyne79
Berichten: 3984
Geregistreerd: 13-04-05
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 21:44

Dan hoop ik dat je naar Zadar kunt waar je heen moet, waar dit is precies weet ik niet maar wel bij Zadar. is vorige week gebeurd.....


Vignet Slovenie kun je alleen maar aan de grens kopen, Oostenrijk hebben wij wel bij de ANWB gedaan.

weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet!
Paardrijden > De edele kunst om het paard tussen jou en de grond te houden

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Kroatië 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 21:53

Wij hadden Slovenië wel van tevoren gekocht? Bij de ADAC in Duitsland.

Amandavd
Berichten: 12101
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Kroatië 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 05:36

In Nederland kun je in ieder geval geen vignet kopen voor Slovenie.

https://www.instagram.com/adutchbookreviewer
Mijn bookstagram pagina met recensies, boekentips en nog veel meer.
https://www.facebook.com/Neelashondenleven
Alles over mijn hond Neela en informatieve blogs over honden!


Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 12717
Geregistreerd: 27-09-05

Re: Kroatië 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-17 07:40

Wij hebben het vignet bij tankstation in Oostenrijk gekocht.

Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 08:00

Wij hebben de vignetten van Oostenrijk en ook die van Slovenie tegelijk gekocht in Duitsland.


Evelyne79 schreef:
Dan hoop ik dat je naar Zadar kunt waar je heen moet, waar dit is precies weet ik niet maar wel bij Zadar. is vorige week gebeurd.....
Hier staat een update omtrent de (wegen)schade;
https://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=210470
meeste is al verholpen. Maar het zal nog wel zichtbaar zijn. Dat moet echt een flinke storm zijn geweest

Lielle
Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 12:55

Laatst bijgewerkt door Lielle op 20-09-17 13:12, in het totaal 2 keer bewerkt

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Kroatië 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 13:10

Bij La Famiglia kun je ook heel lekker eten! Hij is populair, dus reserveren is aan te raden. Hadden wij niet gedaan en toen hebben we ter plekke een reservering gemaakt voor 1,5 uur later.

jen
Berichten: 3211
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Re: Kroatië 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 17:14

Wij zijn vanochtend vertrokken. Blijven overnachten in Oostenrijk, nog anderhalf uur en we zijn bij ons pension gearriveerd als alles goed verloopt := morgen rijden we door richting pula/ porec blijven we twee dagen. Dan door naar plitvice meren, nat park krka en naar dubrovnik. Vanuit daar willen we wat eilanden meepakken en weer terug richting huis rijden :Y)

Met mijn gedachten ergens anders ben ik altijd overal
nieuwe foto's in profiel
[RIJ-ITP] Winnie 7 weken ohz

Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Re: Kroatië 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 18:02

Vakantie, heerlijk! Veel plezier.

mirriezz
Berichten: 2009
Geregistreerd: 12-02-14

Re: Kroatië 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 10:59

Veel plezier! Wij zijn 2 dagen terug bij krka geweest, erg mooi, maar wel ook touristisch. Wij zijn meer van het wandelen in de natuur, bij krka is alles netjes aangelegd. Op zich wel praktisch.

Morgen gaan we naar plitviche, ik ben erg benieuwd! We zitten nu in de buurt van Zadar en het weer is hier echt prima! Ik vind het nazomeren echt heerlijk en kan zelfs genieten van het strand :)

jen
Berichten: 3211
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Re: Kroatië 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 21:56

Dat toeristische zal bij plitvice ook wel zijn denk ik,jullie ook nog een hele vakantie +:)+ Vandaag in pula gearriveerd. Mooie omgeving hier, al die oude gebouwen :j het weer is echt super, niet te warm maar je kan heerlijk in n hempje en korte broek rondlopen. Morgen richting porec rovinj vsar. Even kijken waar we belanden. Hopelijk blijft het weer zo {:}

Met mijn gedachten ergens anders ben ik altijd overal
nieuwe foto's in profiel
[RIJ-ITP] Winnie 7 weken ohz

jen
Berichten: 3211
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 17:52

Gister de grotten van beredine bij porec bezocht ( jeetje al die trappen, dacht dat m'n hart t bijna begaf :+ ) porec zelf en nog even door pula gelopen. Waren beide beetje grieperig, vandaag ook nog lekker duf en verkouden %) zijn vanochtend doorgereden naar smoljanac. Blijven we twee nachten. Vandaag Slunj / rastoke bezocht. Leuk klein dorpje met prachtige watervallen :wow: morgen gaan we naar plitvice :Y) hier wat foto's die ik al van m'n camera gehaald heb *-:)
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Met mijn gedachten ergens anders ben ik altijd overal
nieuwe foto's in profiel
[RIJ-ITP] Winnie 7 weken ohz

mirriezz
Berichten: 2009
Geregistreerd: 12-02-14

Re: Kroatië 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 19:25

Nou, om je dan even vanavond of morgenochtend al een voorproefje te geven:
[ img ]

[ img ]

Wij hebben genoten van 2 dagen plitvice! Het park is prachtig in herfstkleuren, en natuurlijk is het water en de vele watervalletjes ook heel mooi.
Gisteren later op de middag (vanaf 2 uur) het hogere deel gedaan, daar werd het hoe later hoe rustiger. Vandaag hebben we de lager gelegen meren gedaan, heel anders maar ook mooi. Vandaag bewust de lange route gewandeld en niet de boot genomen (behalve het pontje bij ingang 2), om de mensenmassa's te voorkomen.
Was prima te doen en op best wat stukken zelfs rustig. Heel fijn.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amy495, CharleyT, Chinas, craiester, F_inley, Jorex, Marleen_L, moonsparkle, mvdende, RanjaRietje, stella92, SuperSuup en 80 bezoekers