Het grote backpacktopic

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
mvdende
Berichten: 5627
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 19:15

Je hebt precies het tegenovergestelde als waar ik last van had: een te kleine flightbag. En ik had al de grootste die er bij de Bever te krijgen was. Ik gebruik hem altijd als ik ga vliegen. Laatste vakantie in de trein is ie thuis gebleven, toch weer z'n 600 gram minder mee zeulen


Nienkex
Berichten: 1671
Geregistreerd: 31-05-08
Woonplaats: onder mijn dak

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 19:33

Ik zeul met liefde die 600g extra met met mee, omdat ik dan zeker weet dat er met vliegen dan geen bandjes en dingetjes ergens achter kunnen blijven hangen waardoor het kapot gaat.
En ik heb dan altijd iets wat om m'n backpack heen kan in hostels wat op slot kan mochten er geen kluisjes zijn voor mijn waardevolle spullen en ik het niet vertrouw daar.

You never know how strong you are
Until being strong is the only choice you have

Saskiaa_
Berichten: 3065
Geregistreerd: 10-08-08

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 08:32

Mijn flightbag is goedgekeurd hoor! :D Heb hem afgelopen week gebruikt. Hij was goed strak aan te trekken en idd een fijn idee dat er niks kan blijven hangen. En fijn dat er dan een slotje op kan! En hij is nu knal oranje met zwarte vlekken, ben ook blij dat dat niet in mijn backpack zit. :))

Mijn foto's volgen? Like me op Facebook!


Kijk ook eens op mijn Bokt Markt, voor fotoshoots, een zadel, hoofdstel en meer...
Oorlog ; niet geschoten, altijd vrede



http://www.jaofnee.nl

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 23:18

En ik was, ondanks 6 vluchten, blij dat ik hem toch thuis gelaten had Haha :D

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Laurahh
Berichten: 4200
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 16:54

Mag ik me ook weer melden hier? :D

2 jaar geleden zijn mijn vriend en ik wezen backpacken door Malawi, Zambia en Zimbabwe. Toen met onze slaapuitrusting op onze rug, dus ook tent en alles mee.

Over 2 maanden staat de volgende reis op de planning. Nu naar India! Deze keer zonder tent aangezien we in India gewoon in hotels etc. gaan slapen. We gaan een maand weg en hebben de reis al uitgestippeld, gaan ongeveer 7000km afleggen (wel met een paar binnenlandse vluchten). Meer mensen hier die ervaring hebben met India? :)

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 10:19

Gave reis Laura! Helaas geen ervaring met India.

Ik vertrek over een aantal weken naar NZ. Nu wil ik geen backpack tas of grote koffer meenemen. Vorig jaar ook wezen backpacken en tas was toch best groot en zwaar.
Deze keer wil ik gaan reizen met enkel handbagage, een uitdaging voor mij haha maar aan de andere kant ook wel weer leuk.

Kan alleen niet vinden wat voor afmetingen ik mag hebben en hoeveel kg. En de vraag of ik naast mijn kleine koffer eventueel nog een rugtasje mee mag nemen voor mijn camera en paspoort etc.

Iemand daar verstand van / en of tips waar ik een goede stevige koffer kan kopen?

Laurahh
Berichten: 4200
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 10:23

Gribaldi, met welke maatschappij vlieg je?

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 10:25

China Southern Airlines. (ik las de ene site 5 kg dat wordt wel krap en op een andere site 7 kg dat is nog wel te doen) Maar kan niks vinden over een laptoptas oid meenemen.
Mag wel ruimbagage meenemen maar ook daar staat nog niks van bij hoeveel kg etc.
Denk dat ik dat pas te zien krijg als ik ticket krijg of inlog gegevens heb nu enkel boekingsbevestiging gehad haha :)

Laurahh
Berichten: 4200
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 10:38

Hier staat het denk ik:
http://www.csair.com/en/tourguide/lugga ... n_luggage/

Je mag 1 handbagage meenemen van 5 kg. En dan nog dit:
In addition to the above baggage allowance, you may also carry the following items free of charge: A small handbag, backpack or briefcase, a coat, shawl or blanket, an umbrella or walking stick, a laptop, a small camera and baby food/crib for the flight.

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 11:10

Dat gaat een uitdaging worden 5 kg :') Maar wel fijn dat een rugtas mee mag, kan ik daar camera, powerbank en de rest van de zooi in doen :)

Nienkex
Berichten: 1671
Geregistreerd: 31-05-08
Woonplaats: onder mijn dak

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 11:21

Hoe lang ga je naar Nieuw-Zeeland?
5 kilo is wel echt heel weinig, hoewel 7 ook niet zo veel is.

You never know how strong you are
Until being strong is the only choice you have

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 14:31

6 weken rond reizen :P

Ach had naar Australië veel te veel bij me. Koop liever daar wat maar ga vanavond even alvast wat dingen uitzoeken wat ik mee wil nemen en daar achter kan laten als dat nodig is en even kijken hoeveel het is.
Heb al bedacht wat ik mee wil nemen en als dat precies in de koffer past en ik blijf onder de 5 dan is de keuze snel gemaakt :)

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 17:19

Ik ben vorig jaar een maand in India wezen backpacken, dus je mag mij wel berichtje sturen als je info wil! India is fantastisch! :)


Laurahh
Berichten: 4200
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 17:40

Oh als jij het redt met 5 kilo dan moet mijn 10 kilo streven voor een maand India ook wel lukken.
In Afrika liep ik met 20 kg en dat doe ik nooit meer. Heb nu een kleinere backpack gekocht en wil onder de 10 kg blijven om mn rug te sparen :P

LaCiega
Berichten: 1070
Geregistreerd: 17-03-13

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 17:56

Zal ik me even melden? Ik ben momenteel door zuidoost Azie aan het reizen met een backpack van 32liter en 6 kilo. Zonder camera spullen woog mijn backpack 3.4 kilo (waarbij ik zelf dat de zwaarste kleding droeg omdat dat ook gelijk de kleding is voor in het vliegtuig). Het is echt prima mogelijk en ik kom niks tekort. Onderweg al wel spullen gekocht want dat is leuk, maar in ruil daarvoor de broekjes die ik zelf had meegenomen achtergelaten bv.
Het moet je wel net liggen en dat ik niks tekort kom zegt niks over anderen die hmwellicht wel vanalles zouden missen. Plus, je moet vaker even zelf iets met de hand wassen soms of toch net een extra keer iets dragen wat je liever in de was had gegooid als die mogelijkheid er was.
Over India of Australië kan ik niks uit eigen hand vertellen.

IK BEN REINIER!

minikatje
Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 18:00

Hier ook met minimale bepakking rondgetrokken, 7,5 kilo inclusief tent, slaapzak en kookspul/eten.

Wat altijd leuk is om te doen is YouTubefilmpjes kijken. Vaak komen ze met handige tips en zaken die je zeker niet mag vergeten of juist makkelijk kunt kopen in het land van bestemming :)

Pony zoekt pensionstalling/weide rondom Rijssen
* "My pony looks like a giant piece of rideable chocolate" *

nova_zodiax
Berichten: 1037
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 23:56

Wow wat zijn jullie tassen licht. Ik heb meestal 10 kilo en een kleine rugzak.

echte vrienden zijn goud waard! zodiax(L)
Leven is het meervoud van lef

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 08:11

Ik had ook maar 10 en er kon nog wel wat uit. Denk dat als ik naar een tropisch klimaat ga ik met 5-6 wel uit kom.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 11:15

Laurahh, ik ga gewoon 5 doen :P Uitdaging al zeg ik het zelf, iedereen is ook wel verbaasd want als we een weekendje weg gaan weten ze wat ik altijd meeneem :')

LaCiega, precies zwaarste kleding trek ik aan in het vliegtuig, gewoon laagjes en dan komt het wel goed. Maak mij dan ook niet heel druk. Extra wassen is geen probleem. En mocht ik op de terugreis meer meenemen en is mijn koffer zwaarder gaat hij gewoon als ruimbagage mee terug. Ik mag 23 kg als ruimbagage hebben :)

minikatje, wauw, netjes zeg! Goede tip van de filmpjes, ga ik eens even bekijken :)

Poes, ja daar had ik mij vorig jaar op verkeken dus kan nu makkelijk met minder op reis..

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 11:23

Ik ga normaal met een volle 100L koffer :') Nu dus eerste keer met backpack geweest en plots vond ik het leuk om met zo weinig mogelijk te gaan. geslaagde missie :D Ik zoek een volgende bestemming nu...

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 11:48

Haha ja ik ga ook elk jaar met minder op vakantie, heb al een aantal koffers gezien. Wil liefst een harde koffer, maar andere zeiden een zachte is ook prima maar dat vind ik dan persoonlijk zelf niks.

Wat voor soort bestemming zoek je? Zon, sneeuw, avontuurlijk, rust?

Anoniem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 12:48

Ik vind reizen met heel veel spullen echt onhandig, vooral met een backpack. Ik stop mijn packing cubes vol en als ik door m'n kleren heen ben was ik het even onder de douche ofzo. Afgelopen zomer ben ik 2 weken naar de VS geweest met m'n backpack maar kon daar niet tussendoor wassen en heb me echt een hernia getild aan die klote tas :')

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 13:29

We zoeken avontuur-natuur-wildlife en lekker kunnen eten én drinken. Hebben deze leer ook een zeer ruim tijdsvak dus kunnen door een lekker groot gebied trekken of fijn de tijd nemen.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 14:39

Afrika ben je al geweest dan zeker?

Ik ben ook fan van Scandinavië, daar heb je ook van alles :j

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 17:34

Namibië hebben we in maart gedaan. Dat is wel extreem goed bevallen :D misschien zuid Afrika... of toch Azië of zuid Amerika Haha. Te veel ideeen.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, darkangel23, fohadie, Gabortje, Ineke2, Karma_k, LuCa88, MissMarije, moonsparkle, mvdende, NadjaNadja, purny, Sannens, Travel_me en 62 bezoekers