Curacao!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Cioccolato
Berichten: 6547
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 13:53

Wat leuk dat ik hier terecht kom.
Dus.
Ik wil graag in januari op vakantie. We dachten dus aan curacao. Heeft iemand tips qua locatie, hotels/huisjes etc? We zijn ons volop aan het oriënteren. Ook nog naar andere landen waar het tegem die tijd nog prima uit te houden is. Krjg al veel opmerkingen dat het vrij voordelig kan maar kom toch op 800 pp.

Wie kan wat nuttigs vertellen :D



linnnh
Berichten: 4180
Geregistreerd: 30-05-07
Woonplaats: Achterhoek

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 14:06

800 p.p. is heel voordelig voor Curaçao vind ik. Veel goedkoper ga je het niet vinden.

Als vakantie zou ik zeker kijken op Jan Thiel of op Mambo beach. Verder is het huren van een auto zeker handig. Lopend is wel te doen, maar niet heel verstandig (afhankelijk waar je bent) :)

Hee nieuwsgierig aagje!

Josien_
Berichten: 8963
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 14:07

Ik vind 800 pp voor curaçao ook vrij voordelig :P .

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Cioccolato
Berichten: 6547
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 14:12

Misschien zittrn ze dan in een kartonnen doos ofzo :))
Nee wij kijken wel naar vlucht en huisje/iets apart. Dan komen we het voordeligst uit.

Hoorde ook goede verhalen over piscadera. Ofzoiets _O-


linnnh
Berichten: 4180
Geregistreerd: 30-05-07
Woonplaats: Achterhoek

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 14:19

Het ligt eraan wat je verwacht van je vakantie! :)

Hee nieuwsgierig aagje!

Boemklatsch
Berichten: 1201
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Eindhoven

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 14:22

Ik kan me ook niet voorstellen dat je, ook al zoek je het los van elkaar, voordeliger uit komt dan die 800 euro. Zou willen dat onze vakantie over 2 weken meer richting die 800 zou gaan, maar we hebben ons rot gezocht en kwamen echt weinig fatsoenlijks tegen.

Nog maar 6 dagen werken en dan: vakantie! =:)

Volg Joy op Joy the Malinois <3

Cioccolato
Berichten: 6547
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 14:23

Echt vakantie. Lekker aan het strand en zwembad. Wel wateractiviteit doen en sws snorkelen. We konden naar een naastgelegen eiland hoorde ik ban iemand een dagje om dat al te gaan doen.
Verder willen we ook eem dagje het eiland bekijken, slenteren in een stadjr, terassjes.

Auto huren denken we nog over.. is alles te doen met openbaar vervoer of niet?


Josien_
Berichten: 8963
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 14:31

Zou op Curaçao niet rekenen op openbaar vervoer. :7

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Cioccolato
Berichten: 6547
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 14:35

Dan wordt het toch een auto _O-


linnnh
Berichten: 4180
Geregistreerd: 30-05-07
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 14:35

Ik was 624 kwijt voor mn retourticket. Dus kan me het ook bijna niet voorstellen! maar fijn als het je lukt! :)

Het ov op Curaçao is absoluut niet wat je gewend bent. Er zijn niet hele duidelijke bushaltes, al helemaal geen bustijden en lang niet alles is goed te bereiken met OV. de bus(klein busje) komt wanneer het uitkomt :=

Als je strand wil, zou je kunnen kiezen voor Jan Thiel. Zeker als je los een huis wil en niet met een reisorganisatie wil gaan. Rondom Mambo zit je gauw in de "slechtere buurten".

Dan zou je een auto kunnen huren voor een paar dagen. Je kunt in 1 dag naar westpunt rijden, heenweg via Weg naar Westpunt, terugweg via St. Willibrordus (langs verlaten resort en Flamingo area)

Verder wbt stranden:
Kas Abao is een prachtig strand, net als grote knip. Naast Grote knip zit ook Playa Grandi, hier zwemmen veel schildpadden, waar je dus gewoon tussen kunt snorkelen. Daarnaast zit playa Forti, waar je van de rots (ca 10m hoog) kunt springen :))

Dit alles is (voor zover ik weet) niet te bereiken met het OV.

Hee nieuwsgierig aagje!

eenitraM
Berichten: 10947
Geregistreerd: 24-08-06

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 14:50

Wij vliegen morgen. Hotel A vila.

Heb wel het reisbureau even gebeld ivm met de storm ter noorden van Curaçao maar de vlucht gaat vooralsnog gewoon door. Hopelijk nu geen slecht weer, want vorig jaar kwam ik ook terecht in een storm :')

Josien_
Berichten: 8963
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 14:53

Ik vind het zelf persoonlijk bij Mambo in de buurt prettiger zitten dan bij Jan Thiel. Maar dat is persoonlijke voorkeur denk ik.

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Cioccolato
Berichten: 6547
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 15:03

linnnh schreef:
Ik was 624 kwijt voor mn retourticket. Dus kan me het ook bijna niet voorstellen! maar fijn als het je lukt! :)

Het ov op Curaçao is absoluut niet wat je gewend bent. Er zijn niet hele duidelijke bushaltes, al helemaal geen bustijden en lang niet alles is goed te bereiken met OV. de bus(klein busje) komt wanneer het uitkomt :=

Als je strand wil, zou je kunnen kiezen voor Jan Thiel. Zeker als je los een huis wil en niet met een reisorganisatie wil gaan. Rondom Mambo zit je gauw in de "slechtere buurten".

Dan zou je een auto kunnen huren voor een paar dagen. Je kunt in 1 dag naar westpunt rijden, heenweg via Weg naar Westpunt, terugweg via St. Willibrordus (langs verlaten resort en Flamingo area)

Verder wbt stranden:
Kas Abao is een prachtig strand, net als grote knip. Naast Grote knip zit ook Playa Grandi, hier zwemmen veel schildpadden, waar je dus gewoon tussen kunt snorkelen. Daarnaast zit playa Forti, waar je van de rots (ca 10m hoog) kunt springen :))

Dit alles is (voor zover ik weet) niet te bereiken met het OV.


Dankjr! Erg nuttig. Fijn!

En wat ik eerder melde, Piscadera? Als ik het goed typ


linnnh
Berichten: 4180
Geregistreerd: 30-05-07
Woonplaats: Achterhoek

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 15:18

Piscadera ben ik niet zo bekend! Zit geloof ik het Golf resort, maar daar houd mn kennis van dat stukje Curacao ook op. Heb het idee dat je daar een beetje in de middle of nowhere zit.. (Maar nogmaals, dat kan ik ook heel erg mis hebben hoor! )

Hee nieuwsgierig aagje!

Szan
Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 15:23

Ik vond het strand bij Jan Thiel niet zo, mij veel te druk en te massaal. Maar ben er ook maar één ochtend geweest voor het flyboarden, dus misschien geen representatief beeld?

linnnh
Berichten: 4180
Geregistreerd: 30-05-07
Woonplaats: Achterhoek

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 15:29

Flyboarden is bij Zanzibar, dat is inderdaad een druk en massaal strand. Daarnaast (links vanaf de zee gezien) zit KOKOS, prima rustig strandje met heerlijke bedjes :j en richting rechts heb je papagayo, waar je ook best heel rustig kun liggen.

Ik moet zeggen dat ik het liefst bij Zanzi lag, gezellig, goeie service en heerlijke cappuccinosmoothie ( :9 ) op het strand. Maar dat is per persoon natuurlijk ook verschillend :)

Hee nieuwsgierig aagje!

Mandyy
Berichten: 30453
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 16:12

Zanzibar vond ik juist levendig en gezellig. Mambo vond ik ook leuk en verder zijn er nog genoeg andere mooie stranden. :j <3

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 17:00

Cioccolato schreef:
Echt vakantie. Lekker aan het strand en zwembad. Wel wateractiviteit doen en sws snorkelen. We konden naar een naastgelegen eiland hoorde ik ban iemand een dagje om dat al te gaan doen.
Verder willen we ook eem dagje het eiland bekijken, slenteren in een stadjr, terassjes.

Auto huren denken we nog over.. is alles te doen met openbaar vervoer of niet?


Dat naastgelegen eiland is Klein Curaçao :) Inderdaad een aanrader om een dagje te doen. Houd wel rekening met zeeziekte ;) Neem wel voldoende zonnebrand mee, je verbrandt levend, bij zo'n hele dag bijna geen schaduw.

Cioccolato
Berichten: 6547
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 18:47

Dank jullie wel! Ga ik allemaal meenemen! :j


Anoniem

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 00:31

Wij hebben geen last van de storm, het wordt hier alleen windstil op het eiland dus erg warm.

picobello
Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 20:04

Geen slecht weer hier, zelfs geen regen verwacht....wel pokkwarm %)

*soms wou ik dat ik een kantoorbaan in de airco had...*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 00:34

picobello schreef:
*soms wou ik dat ik een kantoorbaan in de airco had...*


+1000 := haha

LizMD
Berichten: 5901
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 14:19

Nog een paar nachtjes en dan vertrek ik :D Op aanraden alvast aan het kijken naar anti-mug spul. Kan iemand me daar wat meer over vertellen? Ik zie verschillende percentages deet, hoeveel heb ik nodig?


linnnh
Berichten: 4180
Geregistreerd: 30-05-07
Woonplaats: Achterhoek

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 14:27

hoogste percentage! :j

Hee nieuwsgierig aagje!

Boemklatsch
Berichten: 1201
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Eindhoven

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 14:34

Oeh DEET is een goede! Zouden wij helemaal vergeten zijn. :=

Hier nog 2 diensten werken, morgen na 12.00 u heb ik vakantie. Dan kan de inpakpret beginnen. :')

Volg Joy op Joy the Malinois <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, AndreaB, Eleionomae, Esther, Fair, Googlebot, ingvdh, Miran, nuscaniels, petraaken, Yipee en 74 bezoekers