Het grote backpacktopic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 21:45

Er wonen in Polen ook heel veel mensen. Mocht je de weg kwijtraken kun je gewoon vragen :) En verder, ga ervan uit dat je jezelf moet vermaken. Kom je andere leuke mensen tegen, dan is dat mooi meegenomen. De eerste keer ging ik er juist vanuit dat overal leuke mensen zouden zijn, want dat is wat je altijd hoort van backpackers. Nou dat viel vies tegen en juist daardoor voelde ik me alleen. Volgende keer met een andere instelling op pad en dat beviel een stuk beter. Toen juist wel leuke mensen ontmoet en me totaal niet alleen gevoeld als ik me ook een paar dagen zelf moest vermaken.


Fearn
Berichten: 4761
Geregistreerd: 06-02-13

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 21:54

Dank jullie :) Mezelf vermaken moet denk ik wel lukken, al hoop ik natuurlijk wel dat ik wat leuke mensen tegenkom :) Maar dat is natuurlijk nooit zeker. Ik kan iig prima alleen zijn (ook thuis) en zelf op pad gaan.

Ik ga naar Krakau!

SdaphneS
Berichten: 11420
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 21:58

Oh leuk! Staat hier ook nog op het lijstje!
Hoe ga je er heen? Ook nog een bezoek aan Auschwitz op de planning staan?

Fearn
Berichten: 4761
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 22:01

SdaphneS schreef:
Oh leuk! Staat hier ook nog op het lijstje!
Hoe ga je er heen? Ook nog een bezoek aan Auschwitz op de planning staan?


Leuk! Ik zal wel laten weten hoe het was iig :D

Ik ga met het vliegtuig naar Katowice en vanaf daar dan nog een stukje met de trein!

Ik twijfel nog over Auschwitz, het ligt wel erg dichtbij en is natuurlijk ook wel een hele bekende 'attractie', maar het schijnt wel heel heftig te zijn als je in je eentje gaat, misschien als ik met een groep(je) oid kan gaan dat ik dan wel ga.

moOby
Berichten: 240
Geregistreerd: 03-07-12

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 22:05

Mag ik me hier ook melden?

Ik vertrek over een paar dagen naar Azië om in mijn eentje ongeveer 3weken te gaan backpacken. Dit is mijn eerste keer alleen en ik ben 19jaar en daarom vonden mijn ouders het niet echt een geweldig idee

Anoniem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 10:46

Slaap je in een hostel Isa? Dan zal je vast snel genoeg mensen ontmoeten om leuke dingen mee te gaan doen. Krakau is een bekende stop voor mensen die Eurorail oid doen dus er zullen genoeg jongeren zijn die alleen of met een klein groepje reizen.

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 10:58

IsaCalixa schreef:
SdaphneS schreef:
Oh leuk! Staat hier ook nog op het lijstje!
Hoe ga je er heen? Ook nog een bezoek aan Auschwitz op de planning staan?


Leuk! Ik zal wel laten weten hoe het was iig :D

Ik ga met het vliegtuig naar Katowice en vanaf daar dan nog een stukje met de trein!

Ik twijfel nog over Auschwitz, het ligt wel erg dichtbij en is natuurlijk ook wel een hele bekende 'attractie', maar het schijnt wel heel heftig te zijn als je in je eentje gaat, misschien als ik met een groep(je) oid kan gaan dat ik dan wel ga.


Weet je zeker dat er een trein is vanaf het vliegveld? Want volgens mij is dat alleen vanaf Krakau, Katowice heeft een shuttle, maar die moet je vooraf reserveren kwam ik vorige week achter toen ik al op het vliegveld stond en de shuttle vol was :') Ik zat ook in een hostel, maar geen ander mens gezien, hostel zat vol met families.. dus ligt ook wel aan wat voor soort hostel je boekt, of je wel of geen gezelschap kunt vinden. Ik vond het in ieder geval behoorlijk tegenvallen met mensen ontmoeten. Gelukkig vermaak ik mijzelf ook graag :P

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Fearn
Berichten: 4761
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 13:53

Narya schreef:
Weet je zeker dat er een trein is vanaf het vliegveld? Want volgens mij is dat alleen vanaf Krakau, Katowice heeft een shuttle, maar die moet je vooraf reserveren kwam ik vorige week achter toen ik al op het vliegveld stond en de shuttle vol was :') Ik zat ook in een hostel, maar geen ander mens gezien, hostel zat vol met families.. dus ligt ook wel aan wat voor soort hostel je boekt, of je wel of geen gezelschap kunt vinden. Ik vond het in ieder geval behoorlijk tegenvallen met mensen ontmoeten. Gelukkig vermaak ik mijzelf ook graag :P


Nee, geen trein maar idd een shuttle. Goed dat je het hebt gezegd, ik heb voor de zekerheid maar een plekje gereserveerd! :D

Klopt, ik zat zelf ook eens in een hostel in Berlijn en dat was ook meer een hotel, niet echt gezellig om vrienden te maken oid. Gelukkig heb ik een tip gekregen van mijn broer over het hostel, hij is al vaker in Krakau geweest en hij heeft zijn favoriete hostel aangeraden dus die heb ik geboekt :D Schijnt daar heel gezellig te zijn etc.

En ik heb maar 2 nachten in het hostel geboekt, dus mocht het tegenvallen dan kan ik nog altijd een ander hostel boeken en als het leuk is blijf ik er gewoon wat langer :P

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 15:31

+:)+
Had zelf nog nooit van een shuttle reserveren gehoord, normaal gesproken kom je gewoon opdagen en dan is het prima, maar hier is het dus wel verstandig := Krakau is een mooie stad, ga je vast naar je zin hebben.. veel plezier! (Oh, en als je de royal private apartments wil zien in het paleis, kom vroeg.. ik was er op zondag 20 minuten voor openingstijden, heb anderhalf uur in de rij gestaan en de kaartenlimiet werd 10 personen voor mij bereikt.. ;( )

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

mvdende
Berichten: 5683
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 19:40

Hey Isa,
Meeten morgen? Ik zit nu ook in Krakau. Ik ga morgen avond met de trein weer naar huis. Heb ik m'n 2 weken er weer op zitten.

Fearn
Berichten: 4761
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 21:41

Hey mvdende, wat jammer, ik ben er dinsdag pas! Morgen ga ik eerst een nachtje slapen in eindhoven en dan pas die ochtend erop met het vliegtuig :( Anders had het me heel leuk geleken!

Hoe is het jou bevallen in Krakau? Ben heel benieuwd! Goede terugreis alvast :)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 23:39

Iemand tips voor goede sandalen? Ik wil ze ook gewoon kunnen dragen dus niet hardcore outdoor maar wel stevig en comfortabel.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 05:43

Ik ben zelf toch wel gek op teva's. Loop er nu ook al een hele zomer op. In de stad, door de bergen. En qua look zijn ze nog best oké. Kijk eens op hun website voor alle verschillende modellen die er zijn

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 08:24

Ja mijn vorige waren ook teva. Zo lang gehad niet normaal. Maar ik lees ook goede dingen over merell en nog een ander merk waar ik nu niet op kom. Zaterdag eens gaan passen.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 09:22

Merell Ken ik niet. Heb ook olukai nog geprobeerd. Zagen er goed uit en de zool voelde ook prima. Helaas zat ik qua bandjes net tussen 2 maten in, waardoor ze niet goed pasten.

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 11:46

Ik heb wel wandelschoenen van Merell. Die had ik speciaal gekocht voor de dodentocht want ze wegen maar 635g samen. Die zijn echt goed.
Olukai ziet er ook leuk uit. Ik ga zaterdag gewoon passen en zien.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Saskiaa_
Berichten: 3065
Geregistreerd: 10-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 19:38

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met flightbags? Het leek mij ideaal. Heb er eerst een gehad van 55-80 liter (heb een 55-65 liter backpack), maar daar kon mijn tas echt in zwemmen. Heb er nu twee liggen voor 35-55 liter, maar ook die zijn nog vrij groot... In de hoogte komt de ene wel aardig in de buurt, maar aan de voorkant van de tas heb ik nog veel ruimte over. Op zich handig om er nog wat bij in te kunnen proppen, maar dan is hij niet echt te gebruiken als regenhoes vrees ik..
Zo een heb ik (maar dan de kleinere variant, die kan ik zo niet terug vinden):
https://www.bol.com/nl/p/regenhoes-flig ... tionsearch

Zijn er mensen die ook zo'n flightbag gebruiken? Is het echt onhandig dat hij zoveel groter is?

Mijn foto's volgen? Like me op Facebook!


Kijk ook eens op mijn Bokt Markt, voor fotoshoots, een zadel, hoofdstel en meer...
Oorlog ; niet geschoten, altijd vrede



http://www.jaofnee.nl


Nyaleti
Berichten: 6100
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 23:49

Ik heb een flightbag, geloof van 70 liter terwijl mijn backpack uhm,, 60 is. Vond het ideaal om te gebruiken tijdens busreis of in het vliegtuig, anders was ik echt bang dat er iets zou blijven haken of de rits zou open gaan, met een enkel slotje op je flightbag heb je dat dus niet. M'n backpack woog ongeveer 10 / 11 kilo, prima voor op m'n rug maar echt loei zwaar om anders te tillen of om je schouder te hangen wat je dus met een flightbag wel hebt.. Dus echt zo kort mogelijk erin gehouden omdat ik anders niet vooruit kwam :+ Wat dat betreft dus wel een onding..

DieL_Zor
Berichten: 3882
Geregistreerd: 04-04-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 09:34

Hier ook een grote flightbag. Voor het vliegen en eventueel in bussen vind ik het ideaal. Geen ritsen die open kunnen (worden gedaan) of dingen die vast kunnen komen te zitten in het systeem. Om te tillen is het alleen inderdaad een onding. Als waterdichte hoes heb ik zo'n cover die over de voorkant van Mn tas kan, maar ik moet zeggen dat ik die nog nooit gebruikt heb.

A snowflake is one of nature's most fragile things but look what they can do when they stick together

Saskiaa_
Berichten: 3065
Geregistreerd: 10-08-08

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 09:45

Jullie hebben er dus geen last van dat hij zoveel te ruim is? :)

Mijn foto's volgen? Like me op Facebook!


Kijk ook eens op mijn Bokt Markt, voor fotoshoots, een zadel, hoofdstel en meer...
Oorlog ; niet geschoten, altijd vrede



http://www.jaofnee.nl

LoveBodin
Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 10:10

Ik had ook een grote flightbag, maar mijne was wel te groot.. Had 60L rugzak, weet niet meer precies wat flight bag precies was.
Ik vond het wel onhandig dat de rugzak kon schuiven in de flightbag.

Now Tom said, "Mom, wherever there's a cop beating a guy, wherever a hungry newborn baby cries
Where there's a fight against the blood and hatred in the air, look for me, Mom, I'll be there
Wherever somebody's fighting for a place to stand or a decent job or a helping hand
Wherever somebody's struggling to be free, look in their eyes, Ma, and you'll see me"

Nienkex
Berichten: 1671
Geregistreerd: 31-05-08
Woonplaats: onder mijn dak

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 10:58

Ik heb ook een flightbag die een stuk groter is dan mijn backpack. Maar ik gebruik hem dan ook alleen om te vliegen en heel soms in een bus, en daarna berg ik hem zo snel mogelijk weer op. Voor dat gebruikt stoort het mij totaal niet dat hij te groot is (en onhandig te tillen)

You never know how strong you are
Until being strong is the only choice you have

DieL_Zor
Berichten: 3882
Geregistreerd: 04-04-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 13:30

voor mij geldt hetzelfde als wat Nienke zegt. In dit geval vind ik het juist wel fijn dat hij wat te groot is en ik dingen erbij kan proppen. Hoef je er in ieder geval niet over in te zitten dat je backpack er ineens niet meer in past :)

A snowflake is one of nature's most fragile things but look what they can do when they stick together

Saskiaa_
Berichten: 3065
Geregistreerd: 10-08-08

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 15:41

Dat is waar! Thanks voor jullie reacties! :)
Ik kan hem er wel strak omheen krijgen door het touwtje goed aan te trekken, dus dat doe ik wel. Dan kan er evt ook nog wat bij in. En dan neem ik mijn regenhoes ook wel gewoon mee. Ga naar Noorwegen, dus dan kan dat nog wel eens nodig zijn, haha :Y)

Mijn foto's volgen? Like me op Facebook!


Kijk ook eens op mijn Bokt Markt, voor fotoshoots, een zadel, hoofdstel en meer...
Oorlog ; niet geschoten, altijd vrede



http://www.jaofnee.nl

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 17:46

Mijn flight bag bleek 600g te wegen. Die is thuis gebleven dus. Ik ben in Peru. Eerste tripje met mijn backpack. Ik heb 8,5 kilo mee en er kon nog wel wat dingen uit. Trots op mezelf :D

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: akishino, Damon26, Fee_, Jayya, lizy29, Lugea, Milando, Pytje, Sjofel en 86 bezoekers