Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 19:20

Citaat:
Je gaat toch niet kamperen met een stofzuiger? Of ben ik de enige? :P


_O-
Nee ik neem ook geen stofzuiger mee...

~Turbohoof Solutions ~


KimD
Berichten: 20359
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-17 19:26

Sheran schreef:
Je gaat toch niet kamperen met een stofzuiger? Of ben ik de enige? :P


Wat ik in Engeland allemaal op de camping voorbij heb zien komen... Daar is een stofzuiger niks bij. :')

Maar je krijgt die zakken goed vacuüm met een pompje waar twee kanten aan zitten. Een kant blaast lucht, de andere zuigt lucht. :j


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Annash
Blogger
Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 20:14

SdaphneS schreef:
Ja zo'n kastje hebben wij ook. In de auto doen we het dan in boodschappentassen en dan op de camping in zo'n kastje.
Hadden wij eerder nooit, maar is echt een uitkomst.
Vooral met pannen enzo.

Veel plezier Annash. Waar ga je heen?


Bowness-on-Solway. Echt een prachtig natuurgebied hier.

Wat een heerlijke camping. Maximaal 8 tenten (nu 2 incl ikzelf) en vier 'pods'. Wel aardig in de middle of nowhere maar dat vind ik niet erg. Heel rustig en echt een supermooi en schoon toiletgebouw. Vriendelijke mensen ook, ze schoten me gelijk te hulp toen bleek dat gas/kookstel het niet deed door een pod te openen zodat ik daar kon koken.


[ img ]


[ img ]


[ img ]


[ img ]


[ img ]

Emori
Berichten: 13115
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 20:15

Ik neem ook altijd vacuümzakken mee :j
Zuig ze dan weer vacuüm met het pompje wat ik gebruik voor de luchtbedden. Die kan idd 2 kanten op

[IM] Ons gouden paardje is er niet meer..
Follow the bliss just like a summer song
Please stay there forever, I'll try to remember


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 20:16

Haha net zoals mn ma voorstelde de waterkoker mee te nemem om koffie te maken... met wildkamperen :')

Ja mam die plug ik in de dichtstbijzijnde boom :+


Cookies
Berichten: 6564
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 20:22

Ziet er goed uit Annash

Come over to the dark side, we have cookies!

black_kelpie
Berichten: 7773
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 20:28

idinn schreef:
Haha net zoals mn ma voorstelde de waterkoker mee te nemem om koffie te maken... met wildkamperen :')

Ja mam die plug ik in de dichtstbijzijnde boom :+

:') Herkenbaar. 3 weken zonder stroom schijnt überhaupt niet te kunnen. En geen heet kraanwater in het wild... Hoe moet je dan afwassen??? :Y)

Veel plezier Annash!

ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 20:31

idinn schreef:
Haha net zoals mn ma voorstelde de waterkoker mee te nemem om koffie te maken... met wildkamperen :')

Ja mam die plug ik in de dichtstbijzijnde boom :+

Wat is daar raar aan dan?

Beetje kampeerder heeft toch gewoon 230V aan boord.

}:) }:)

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Marie111
Berichten: 4647
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 21:42

black_kelpie schreef:
idinn schreef:
Haha net zoals mn ma voorstelde de waterkoker mee te nemem om koffie te maken... met wildkamperen :')

Ja mam die plug ik in de dichtstbijzijnde boom :+

:') Herkenbaar. 3 weken zonder stroom schijnt überhaupt niet te kunnen. En geen heet kraanwater in het wild... Hoe moet je dan afwassen??? :Y)

Veel plezier Annash!


Euh, gewoon water koken in een fluitketel?
Op de gaskookplaat dus.

black_kelpie
Berichten: 7773
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 23:16

Marie111 schreef:
Euh, gewoon water koken in een fluitketel?
Op de gaskookplaat dus.

Joh ;) Dat was dus een serieuze vraag die me gesteld werd over het wildkamperen deze zomer.

ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 07:42

black_kelpie schreef:
Marie111 schreef:
Euh, gewoon water koken in een fluitketel?
Op de gaskookplaat dus.

Joh ;) Dat was dus een serieuze vraag die me gesteld werd over het wildkamperen deze zomer.

Had je erbij moeten zeggen: oh, en mobiel bereik heb ik daar niet dus doe geen moeite om me te bellen }>

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

SaskiaB
Berichten: 3277
Geregistreerd: 28-07-03

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 13:32

Ik heb zo'n elektrische pomp voor het luchtbed (lui, ik weet het) maar die kan ook zuigen. Daar kun je zo'n zak wel vacuüm mee krijgen. Duurt alleen wat langer.

Wij zijn nog een weekje naar Frankrijk vertrokken, zitten weer heerlijk!

rien10
Berichten: 14401
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 14:10

SdaphneS schreef:
Hoe krijg je ze weer vacuüm dan?


Thuis de vacuumzakken vacuum trekken met de stofzuiger.
Op de camping met de luchtbedpomp (andere inlaat gebruiken). Werkt erg goed, gaat wat langzamer dan met de stofzuiger.

Naath86
Berichten: 3875
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 19:00

Wij hadden eerst ook een keukenkastje om alles in te bewaren maar vond hem met inpakken teveel ruimte in beslag nemen in de auto. Ik heb nu 1 krat waar alles in zit en heb nog 2 inklapbare kratjes mee. Handig in de auto op te bergen en ideaal in de tent.

Wij zitten nu in de Ardennen. We wilden eerst ook naar frankrijk maar het werd nu in de Ardennen ook mooi dus zijn niet zover gegaan.

Waar zitten jullie Saskia?

Dit is ons plekje voor komende week. Aan de Semois.
[ img ]

Cookies
Berichten: 6564
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 21:24

Oh wat een heerlijk plekkie zeg.

Ik heb zelf ook mijn keukenspullen in een krat. Ik had eerst een boodschappentas, maar een krat is veel handiger.

Come over to the dark side, we have cookies!

Riddershow
Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 08:25

Wij werken ook met kratjes. Je kunt spullen goed en stabiel opbergen in de auto. En ook fijn organiseren in de tent. En gebruik je het niet, dan draai je hem om en heb je een tafeltje zodat je spul van de grond kunt zetten.

Wij hadden 2 grote tenten mee (1 tunneltent en 1 koepeltent met aan weerszijden een cabine) en een luifel. We hadden in het begin alleen de koepeltent en luifel opgezet. Manlief vond het voldoende en onder het luifel hadden we droog moeten zitten. Helaas moet die weer een keer behandeld worden want na 1 dag regen bleef je eronder niet echt droog meer. Dus 2e tent opgezet zonder binnentent. Dat werd de kook/eet tent. En aangezien het ’s avonds snel afkoelde (ook toen het weer wel goed was) was het daar nog goed vertoeven. Luifel bleef wel opgezet, want na 2 dagen regen ging de zon schijnen en het luifel werkte nog wel tegen de zonnestralen :Y)

[ img ]

Luifel hebben we wel afgebouwd toen er onweer aankwam. Te grote kans dat die om zou waaien en aangezien hij van katoen was en we niet wisten wanneer we naar huis zouden gaan hebben we hem weggehaald voordat hij nat werd. Was wel verstandig, want wat een water viel naar beneden. Wind viel wel mee.

benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 09:10

kratjes vind ik echt vervelend in de auto. zo hard en recht. je kan niet echt stouwen zeg maar

...

lenaa_tje
Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 09:21

benangelique schreef:
kratjes vind ik echt vervelend in de auto. zo hard en recht. je kan niet echt stouwen zeg maar

Hier hebben ze gewoon een vaste plek. Keukendoos,koelkast (grote koelbox), gasfles en de tent en tarp. De rest als matjes, stoeltjes, tassen, slaapzakken proppen we er om heen.
Ik vind schoenen altijd een gedoe. We hebben dat dan altijd maar in een grote vuilniszak maar het past echt nergens goed.. zeker die enorme gevaarten van bergschoenen in maat 47 ..

Riddershow
Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 09:31

lenaa_tje schreef:
benangelique schreef:
kratjes vind ik echt vervelend in de auto. zo hard en recht. je kan niet echt stouwen zeg maar

Hier hebben ze gewoon een vaste plek. Keukendoos,koelkast (grote koelbox), gasfles en de tent en tarp. De rest als matjes, stoeltjes, tassen, slaapzakken proppen we er om heen.
Ik vind schoenen altijd een gedoe. We hebben dat dan altijd maar in een grote vuilniszak maar het past echt nergens goed.. zeker die enorme gevaarten van bergschoenen in maat 47 ..

Hier bijna hetzelfde, behalve dat alles wat enig formaat heeft en niet flexibel is wel een vaste plek heeft (denk aan tent, tafel, stoelen, koffer(s) en matjes)

Ziet er dan zo uit:
[ img ]

Schoenen gaan hier altijd in gaatjes die over zijn.

Wij doen niet aan luchtbedden, een ramp om op te blazen, koud om op te liggen en leegloop gevoelig. De kids liggen op rubber matjes en wij op zelfopblaasbare matjes.

SaskiaB
Berichten: 3277
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 08:57

Naath86 schreef:
Wij hadden eerst ook een keukenkastje om alles in te bewaren maar vond hem met inpakken teveel ruimte in beslag nemen in de auto. Ik heb nu 1 krat waar alles in zit en heb nog 2 inklapbare kratjes mee. Handig in de auto op te bergen en ideaal in de tent.

Wij zitten nu in de Ardennen. We wilden eerst ook naar frankrijk maar het werd nu in de Ardennen ook mooi dus zijn niet zover gegaan.

Waar zitten jullie Saskia?

Dit is ons plekje voor komende week. Aan de Semois.
[ [url=m/aMXuTt.jpg]Afbeelding[/url] ]


We zitten in de Elzas, wilden eigenlijk naar de kust maar hier was het weer beter.

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 17:45

Na een ellendig lange reis vol wegwerkzaamheden en regen aangekomen in Bolsena.
Perfect plekje. Kleine camping, op 100 meter van het meer, allerlei kleine strandjes, waar op sommige ook de hond mag komen.
Bolsena op loopafstand, en Rome binnen handbereik :-)


[ img ]

[ img ]

~Turbohoof Solutions ~

Cookies
Berichten: 6564
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 18:38

Wat een heerlijke plek. Geniet ervan!

Come over to the dark side, we have cookies!

8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 18:56

Oh heerlijk zeg! Die tweede foto, heel gaaf!

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Annash
Blogger
Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 20:26

Mooi zeg! Rome is een interessante stad. :)

Ik had officieel deze week vrij, maar door omstandigheden op het werk heb ik aangeboden dat te verzetten, wat ik inmiddels heb gedaan. Had deze week willen kamperen in Engeland of Schotland, maar ben blij dat ik niet weg ben... wat een rotweer. :') Morgen verwachten ze 50-70 mph wind (70 op plekken buitenaf).

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 10:13

Leuke foto's Clau!! Idd Rome is geweldig! Veel plezier!

Oeps Annash, das wel een hele pittige kampeertrip, dan kun je idd beter lekker warm thuis zitten.

Nog iets meer dan twee weken, dan kom onze tent weer tevoorschijn *\o/*
Afgelopen weekend een elektrische koelkast/vriezer die in de auto kan draaien gekocht en een vuurkorf/BBQ ding. Volgens mij zijn we er klaar voor. Zie alleen net dat het daar (Deniliquin-Victoria) snachts 2 graden is :brr: Misschien nog maar even van die folie halen voor onder de matrasjes. Of heeft iemand nog een betere tip?

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Cubby_, cinniz123, Cowgirl83, germie, NinaCharlie, Stybba, tumtummie, Varenka en 77 bezoekers