Het stedentrip topic

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
enny
Berichten: 2244
Geregistreerd: 01-11-04

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 08:22

Amersfoort en Leiden zijn ook erg leuk! Breda vind ik ook zeker een aanrader :-)

Mijn grote trots Dionysos (v. Spielberg) 27/5/2008 - 25/7/2013



Djilna
Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 09:35

Mag ik me ook melden? O:)
Ik ben net 3 dagen naar Maastricht geweest. Ik wil al heel lang stedentrips doen, maar geld ging steeds vooral naar paard enzo. Nu besloten dat ik toch echt graag meer wil reizen en daar vallen ook stedentrips onder omdat dat leuk is voor een lang weekend/paar daagjes :D

Londen ben ik als 12 jarige voor het laatst geweest en wil ik echt nog eens heen, Barcelona en Rome gezien. Al was die laatste alleen bij avond omdat het om verblijf in Assisi ging en ik op de terugweg 1 nacht in Rome verbleef. Dus die moet ook nog eens 'goed'.
New York, Londen, Valencia, Cordoba, Sevilla en Grenada, Rome, en list goes on and on :')

Maar gewoon een bezoek aan Amsterdam of Utrecht noem ik ook al een stedentripje haha. Maar als het echt gaat om zowel cultuur/historie, shoppen en lekker eten is het toch 'echter".

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 10:31

Thnx voor de tips, t is toch breda geworden :D

Wij zijn paar jaar geleden naar barcelona geweest, en echt verliefd geworden op die stad <3 zou heel graag terug willen, maar met kleine kinderen zie ik het niet zo zitten, dus zal nog wel een paar jaar duren. Wil ook nog graag eens naar parijs (laatste keer was toen ik 16 was ofzo) en rome. En nog veel meer steden, maar die staan bovenaan mn lijstje :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 10:39

Barcelona vond ik heel leuk maar ik zou er persoonlijk buiten het hoogseizoen heen gaan. Voor ons was het echt te warm om actief dingen te gaan ondernemen en het is er allejezus druk in de zomer, waardoor hotelprijzen ook echt geen grapje meer zijn. In de herfst is het qua temperatuur nog heerlijk maar dan een stuk rustiger.

Mensen die dichterbij huis willen blijven: Gent is een enorme aanrader. Hele leuke stad voor een dagje of twee. Met FlixBus oid ben je er zo en het kost je amper wat. Ik pak liever zo'n bus dan de auto, zit ik tenminste niet met parkeerkosten überhaupt het vinden van een plek voor de auto.

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 10:46

Gent is idd leuk! En Brugge vond ik ook heel gezellig!

Wij zaten begin oktober in barcelona, was perfect. Nog prachtig weer (hebben zelfs nog even op t strand gelegen), maar idd buiten de grote drukte en prima betaalbaar. Hotel een eind buiten het centrum maar pal naast een metrostation, waren er zo en was veel goedkoper. Via airbnb schijnen er ook hrel veel leuke adresjes te zijn trouwens!

Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 09:35

Is er iemand die binnenkort naar Praag gaat en voor mij een koelkast magneetje mee zou willen nemen? :D Uiteraard betaal ik de kosten + verzendkosten.

Mijn man en ik kwamen op het idee om van alle onze vakantie samen koelkast magneetjes te gaan sparen voor in de wc :+
Helaas bedachten we dat pas op onze 2e vakantie dit jaar, en missen we dus eigenlijk Praag...

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 09:06

Mag ik mij ook hier melden :D. Ik en mijn beste vriendin willen waarschijnlijk eind november naar Londen gaan en al wat kerstsferen meepakken. Heb even zitten twijfelen ivm alle aanslagen, maar heb ook zo iets het kan overal gebeuren..

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 11:23

Volgende stedentripje is gevallen op... tralala... Moskou(d) :D.
Staat al jaren in mijn gedachten dat ik gewoon met bontmuts en berenjas op de foto wil met die fantastische sprookjescathedraal, maar had nooit verwacht dat er iemand zo gek zou zijn om met me mee te willen. Wel dus :D.

We willen kijken of we ergens in januari kunnen, dan moet er wel sneeuw liggen en dan is het in onze drukke levens ook wel de passen met die visumaanvraag enzo. Dit jaar ook geen vrije dagen meer over :'). anders had de kerstperiode me ook heel leuk geleken.

♥ Rewrite the Stars ♥

ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 16:38

HorseTimeXL schreef:
Mag ik mij ook hier melden :D. Ik en mijn beste vriendin willen waarschijnlijk eind november naar Londen gaan en al wat kerstsferen meepakken. Heb even zitten twijfelen ivm alle aanslagen, maar heb ook zo iets het kan overal gebeuren..

Dan zou ik naar York gaan :)*
Niks mis met London hoor, maar ik vind het compacte van York leuker.

Als iemand nog eens naar Maastricht gaat, breng dan een paar Witte Raaf biertjes voor me mee. Witbier heeft mijn voorkeur......

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

_KellyAV
Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 17:27

ikke schreef:
HorseTimeXL schreef:
Mag ik mij ook hier melden :D. Ik en mijn beste vriendin willen waarschijnlijk eind november naar Londen gaan en al wat kerstsferen meepakken. Heb even zitten twijfelen ivm alle aanslagen, maar heb ook zo iets het kan overal gebeuren..

Dan zou ik naar York gaan :)*
Niks mis met London hoor, maar ik vind het compacte van York leuker.

Als iemand nog eens naar Maastricht gaat, breng dan een paar Witte Raaf biertjes voor me mee. Witbier heeft mijn voorkeur......


Ik geloof je direct en New York rond kerst/oudjaar staat hoog op mijn lijstje. Alleen is Londen iets toegankelijker qua budget dan New York :')

Londen ben ik ook geweest, ook eind november. Ik vond het geweldig! En al goed in de kerst sfeer gekomen. Kijk wel even goed wanneer de markt start in hyde park, dat is het leukste!

Ik vertrek volgende week naar Stockholm en Helsinki, we willen waarschijnlijk ook nog een dagje naar Tallinn gaan :D

♥♥♥♥♥

Anoniem

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 17:30

York en New York zijn wel twee hele verschillende steden. :D

_KellyAV
Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 18:36

Judith_ schreef:
York en New York zijn wel twee hele verschillende steden. :D


Wat stom :') ik dacht dat het als afkorting gebruikt werd haha
Nu valt het kwartje _O-

♥♥♥♥♥

123321
Berichten: 4366
Geregistreerd: 05-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 18:50

Yv_ schreef:
Volgende stedentripje is gevallen op... tralala... Moskou(d) :D.
Staat al jaren in mijn gedachten dat ik gewoon met bontmuts en berenjas op de foto wil met die fantastische sprookjescathedraal, maar had nooit verwacht dat er iemand zo gek zou zijn om met me mee te willen. Wel dus :D.

We willen kijken of we ergens in januari kunnen, dan moet er wel sneeuw liggen en dan is het in onze drukke levens ook wel de passen met die visumaanvraag enzo. Dit jaar ook geen vrije dagen meer over :'). anders had de kerstperiode me ook heel leuk geleken.


Super gaaf! Staat hier ook hoog op de lijst :)

Iemand tips voor kiezen tussen Brugge, Gent en Brussel? Wil met mijn verjaardag even weg, maar als er geen goedkope tickets te scoren zijn willen we met de auto naar een van bovengenoemde steden.

Anoniem

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 13:08

Brussel zou ik persoonlijk overslaan, dat vind ik geen mooie stad. Brugge en Gent vind ik qua sfeer beide geweldig,Gent is alleen een iets grotere stad en heeft meer culturele activiteiten mocht je dat willen.

Beide steden vind ik echt een aanrader, zou ik echt moeten kiezen dan zou ik voor Gent gaan. Heerlijke straatjes om door te dwalen, prachtige historische gebouwen en onwijs gezellige cafés en restaurantjes.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 19:35

ikke schreef:
HorseTimeXL schreef:
Mag ik mij ook hier melden :D. Ik en mijn beste vriendin willen waarschijnlijk eind november naar Londen gaan en al wat kerstsferen meepakken. Heb even zitten twijfelen ivm alle aanslagen, maar heb ook zo iets het kan overal gebeuren..

Dan zou ik naar York gaan :)*
Niks mis met London hoor, maar ik vind het compacte van York leuker.

Als iemand nog eens naar Maastricht gaat, breng dan een paar Witte Raaf biertjes voor me mee. Witbier heeft mijn voorkeur......


Hey bedankt voor de tip zeg! Zou er nooit op zijn gekomen maar dat spreekt mij ook wel erg aan!

Kiwi_
Berichten: 1494
Geregistreerd: 11-11-07
Woonplaats: Het mooiste plekje!

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 09:44

Aangezien ik zie dat hier meerdere mensen naar Krakau zijn geweest, hoop ik dat jullie wat tips hebben. Een dag auschwitz staat natuurlijk op het programma, maar wat zijn daarnaast aanraders? En leuke plekken om te eten of te slapen zijn ook welkom :)

The trouble with trouble is that it always starts out as fun.

iirrssjjee
Berichten: 5917
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 22:55

Al gedaan;
Antwerpen; leuk voor een dagje, maar meer een "shopstad".
Barcelona: erg leuk. Wil ooit nog eens.
Lissabon: vond ik erg leuk en mooi! Een aanrader
Londen (3x): 2x met school, 1x prive. Blijft erg leuk, maar heb het nu wel gehad.
Parijs (3x): vond ik niet zo... vind het maar een vieze overrated stad.
Rome: leuk voor een keertje
Milaan: geen aanrader
Venetie: had het binnen n paar uur wel weer gezien, overal in elk straatje hetzelfde
Praag: erg leuke stad, genoeg te zien en te doen.
Krakau: viel erg tegen (nou hadden we ook continu regen en werd bijna alles gerenoveerd...
Boedapest: vond het nogal vies, alleen het parlementsgebouw was mooi.
Pisa: alleen maar de toren, verder echt niks aan.
Geneve: tijdverspilling geweest.

Wat nog op mijn lijstje staat;
New York
Kopenhagen
Berlijn
Sint Petersburg

Al denk ik dat die laatste 3 bij mij ook wel gaan tegenvallen, maar wie weet!
Laatst bijgewerkt door iirrssjjee op 15-10-17 23:03, in het totaal 2 keer bewerkt

iirrssjjee
Berichten: 5917
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 22:56

Kiwi_ schreef:
Aangezien ik zie dat hier meerdere mensen naar Krakau zijn geweest, hoop ik dat jullie wat tips hebben. Een dag auschwitz staat natuurlijk op het programma, maar wat zijn daarnaast aanraders? En leuke plekken om te eten of te slapen zijn ook welkom :)


Hoe lang ben je er? Wij zijn in de zoutgrotten geweest, zeker een aanrader, maar daar moet je wel 3 uur voor uittrekken! Is met de trein of bus zo'n kwartiertje er vandaan.

Badeendje
Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 23:52

Ik ga binnenkort naar Sofia! (Bulgarije) :). Voor de tweede keer op stedentrip eigenlijk. Wat moeten we echt gezien/gedaan hebben? :)

Elk bad heeft er eendje.

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 08:54

iirrssjjee schreef:
Parijs (3x): vond ik niet zo... vind het maar een vieze overrated stad.

Ahhh eindelijk iemand die dezelfde mening heeft als ik! Iedereen staat me altijd zo stom aan te kijken als ik zeg dat ik Parijs overrated vind en helemaal niet mooi en romantisch...


iirrssjjee schreef:
Wat nog op mijn lijstje staat;
New York
Kopenhagen
Berlijn
Sint Petersburg

Al denk ik dat die laatste 3 bij mij ook wel gaan tegenvallen, maar wie weet!

Berlijn is wel een mega indrukwekkende stad! Kopenhagen nog niet geweest, maar volgens mij aardig vergelijkbaar met andere Scandinavische steden. New York = pure liefde <3 <3.

♥ Rewrite the Stars ♥

iirrssjjee
Berichten: 5917
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 09:03

Yv_ schreef:
iirrssjjee schreef:
Parijs (3x): vond ik niet zo... vind het maar een vieze overrated stad.

Ahhh eindelijk iemand die dezelfde mening heeft als ik! Iedereen staat me altijd zo stom aan te kijken als ik zeg dat ik Parijs overrated vind en helemaal niet mooi en romantisch...


Haha high five! Doe mij maar Londen of Barcelona hoor! Vind ik vele malen leuker en mooier. Of Disneyland Parijs :+. Vind Parijs echt niks aan...

Sharani
Berichten: 4667
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 09:20

Wat een leuk topic. Wij hebben na jaren weinig reizen ook besloten wat meer reizen en stedentrips te doen. Vorig jaar naar Oslo geweest, vond dat een erg mooie stad. In Februari gaan we een nogal bijzonder stedentripje doen n.l. Tromsø. Reykjavik, New York, Edinburgh en Dublin wil ik ook graag eens bezoeken. Mijn twee oudste zonen hebben hun zus voor haar 16 de verjaardag een reisje naar Dublin gegeven, die gaan met zijn drieën in de herfstvakantie naar Ierland. Ben heel benieuwd hoe ze het daar gaan vinden.

Foaly
Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 11:42

Ik vlieg volgende week naar Lissabon :D Iemand nog tips?

People like that…corporations like that, they have all the money, they have all the power, and they use it to make people like you go away. Right now, you're suffering under an enormous weight. We provide…Leverage

iirrssjjee
Berichten: 5917
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 14:12

Foaly schreef:
Ik vlieg volgende week naar Lissabon :D Iemand nog tips?


Het is best steil en bergachtig. Dus zorg ervoor dat je niet te veel wilt lopen. Want dat nekt je!
Tram 4 naar de top nemen. Is heel toeristisch, maar zo'n leuke ervaring!

Exitium
Berichten: 7109
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 14:20

iirrssjjee schreef:
Foaly schreef:
Ik vlieg volgende week naar Lissabon :D Iemand nog tips?


Het is best steil en bergachtig. Dus zorg ervoor dat je niet te veel wilt lopen. Want dat nekt je!
Tram 4 naar de top nemen. Is heel toeristisch, maar zo'n leuke ervaring!

Haha, dat viel me in Rome ook heel erg tegen, was kapot na een week :')

All wiyht. Rho sritched mg kegtops awound? ;(

De Man Fotografie


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, c_alsemgeest, Dido2316, Flip, janneke584, Lestria, Maanon_, purny, schaapie18 en 74 bezoekers