Aruba

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Aruba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-17 09:52

Over precies 2 weken vertrekken mijn vriend en ik voor een heerlijke vakantie naar Aruba :).

Naast heerlijk aan het strand liggen willen we graag ook leuke dingen doen. Ik heb internet al afgezocht en zie vanalles voorbij komen. Wie is er al eens op Aruba geweest en heeft leuke tips?

De flamingo's staan sowieso al op ons lijstje :).



Faruba
Berichten: 1807
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Reeuwijk.

Re: Aruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 09:55

Wij gaan dit jaar voor de 8ste keer. Ik zal je vanavond wat meer info geven als ik de laptop tot mijn beschikking heb,op mijn foon typt het zo rot.

mOamm
Berichten: 454
Geregistreerd: 17-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 16:57

Leuk ts! Waar zit je precies?

Ik volg even want ik vertrek maandag voor 16 dagen naar Aruba <3
Mocht je er willen paardrijden; ik lees goede ervaringen over the gold mine ranch.

Zelf ook nog nooit op Aruba geweest dus ben heel benieuwd!

Levitate
Berichten: 1183
Geregistreerd: 20-08-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 17:02

Ik ben zelf op Bonaire geweest, dus van Aruba weet ik niet veel, maar wel dat ik had gepland om te gaan paardrijden, maar dat daar niet heb gedaan omdat het klimaat toch wel erg warm en drukkend was :Y) Wilde niet eens 10 minuten wandelen _O-

verstijnen
Berichten: 518
Geregistreerd: 17-09-10

Re: Aruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 17:17

Volg het ook even. Zoek nog een vakantie voor februari!

Wel veel op Curaçao geweest, was ook altijd gaaf

lizy29
Berichten: 6232
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Re: Aruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 17:20

Mijn neefje is duikinstructeur op Bonaire en de foto's die ik daar van langs zien komen zijn zeker de moeite waard dus ik gok zomaar dat dat op Aruba ook heel mooi moet zijn. Ik zeg dus cursusje duiken of toch op z'n minst snorkelen.

https://www.bokt.nl/markt/ad/522801/pension-midden-frankrijk
[HK] [VOLG] Ons project in Frankrijk

Faruba
Berichten: 1807
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Reeuwijk.

Re: Aruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 17:49

Waar gaat zoal je voorkeur naar uit TS? Het eiland is niet groot en qua natuur niet echt bijzonder. Het is daar uiteraard altijd flink warm,je zit al gauw over de 30 grd. Als je van snorkelen houd is Babybeach een aanrader,daar is het water erg ondiep maar er zitten prachtige vissen. Zeker als je iets dieper gaat dan waan je je echt in een groot aquarium.

Palmeiland is ook leuk om te doen,wel wat commercieel. Je betaald een vast bedrag,verleden jaar was het 95 dollar p.p. Je vaart dan naar een klein eilandje,net voor de kust van Aruba. Je kunt daar meerdere watersporten doen o.a.het varen op een banaan,maar je kunt er ook een onderwaterwandeling maken,je krijgt dan een groot masker op waar je in kunt ademen en dan kun je over een onderwaterpad lopen. Verder kun je er de hele dag eten en drinken zoveel je wilt,alles zit inbegrepen.
Oranjestad vind ik pers.niks aan,met 2 uurtjes heb je het wel gezien en bestaat alleen uit winkeltjes met souvenirtjes. Je hebt een overdekt winkelcentrum met uitsluitend dure zaken. Wij vinden het altijd te warm om daarheen te gaan.
Geen idee of je een auto hebt of wilt huren. Wij hebben het eerste jaar een Jeep gehuurd,je kunt daarmee de ruige kust langs. Maar feitelijk is het zo dat je eigenlijk overal kunt komen met een normale auto behalve het witte zand en de duinen maar daar mag je sowieso niet doorheen rijden.
Wil je uitgaan,dat vind je bij de Highrisehotels,daar heb je plenty of eetgelegenheden en barren waar je iets kunt drinken,wel behoorlijk druk als je later op de avond gaat.

Vraag me verder gerust,ik weet niet waar je interesse ligt.

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-17 19:09

mOamm schreef:
Leuk ts! Waar zit je precies?

Ik volg even want ik vertrek maandag voor 16 dagen naar Aruba <3
Mocht je er willen paardrijden; ik lees goede ervaringen over the gold mine ranch.

Zelf ook nog nooit op Aruba geweest dus ben heel benieuwd!

Wij zitten in Palm Beach. Wat leuk dat jij ook gaat, waar ga jij precies heen?

Faruba; snorkelen lijkt me inderdaad heel gaaf! Ik zie dat baby beach aan de andere kant van het eiland ligt. Wij zitten in Palm beach, kun je daar met een busje of taxi komen? We zijn niet van plan om een een auto te huren.
Oranjestad wou ik nog wel heen, maar is dus niet zo bijzonder?
Zijn er verder leuke winkeltjes of plekken om heen te gaan? Las dat er bij palm beach ook een shoppingmall is, ben jij daar bekend mee?

Sorry voor alle vragen :+

stijntilla
Berichten: 600
Geregistreerd: 24-12-07
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 19:20

Ik ben vorig jaar op Aruba geweest. Heerlijk! Raad je een huurauto wel aan, dan zie je nog wat anders dan t Amerikaanse palm beach. De shopping mall van palm beach vond ik niet veel voorstellen wel handig, gratis parkeren;)

Wat betreft de flamingo's, trek je portemonnee maar open, dat is een eiland van een hotel. Niet gasten betalen daar circa 100$ p.p.voor...

Met de huurauto kun je leuk de verschillende strandjes langs. Voor het natuurpark heb je een 4x4 nodig. Verder hebben wij het eiland in verschillende dagen helemaal gezien inclusief de wat onbekendere trekpleisters.
Oranjestad vond ik wel leuk, maar idd, met 2 uurtjes ben je er echt wel klaar.

Geniet ervan, het is er heerlijk!

Faruba
Berichten: 1807
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Reeuwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 19:23

Tja,hoe zal ik het netjes zeggen; Die shoppingmall is echt vergane glorie terwijl hij nog helemaal niet zo oud is. De winkeltjes zijn er bijna allemaal uit getrokken,er zitten nog wat eetdingetjes maar veel stelt het niet voor.

Het beste kun je een auto huren voor één of 2 dagen en dan de dingen gaan doen die je graag wil zien,daar hoort het snorkelen dan ook bij. Met 2 dagen een auto heb je meer dan genoeg en ik vind een gewone auto meer dan genoeg. Je komt overal.

Kijk,bv.eten bij de Zeerovers is hartstikke leuk om te doen maar daar kom je niet zonder auto. Als je overal een taxi voor moet nemen ben je m.i.duurder uit.

Wij zitten al jaren in Manchebobeach resort en spa,dat is een lowrisehotel wat direct aan het strand ligt.

Wij eten s'avonds graag in de Localrestaurantjes,daar kun je voor 10 dollar p.p. prima eten. Wat we ook vaker doen is even boodschappen bij de Superfood,is feitelijk een Jumbo,en halen daar wat broodjes met beleg of een salade. Wij eten eigenlijk nooit meer bij de grote restaurants die je veel vind bij de Highrisehotels,wij vinden die echt te duur. Wat doen jullie,wel elke avond uit eten of hebben jullie een all in hotel?

Aruba heeft echt ons hart gestolen,vooral om hoe aardig de mensen zijn. Wij hebben inmiddels het eiland al van onder en boven bekeken maar hebben ons nog nooit een moment onveilig gevoeld.

Welk hotel zitten jullie?

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-17 19:26

Weet indd dat je moet betalen om bij de flamingo's te komen. Is iemand van jullie hier ook geweest en is het echt een aanrader of is het alleen leuk van de foto's :).

Wij zitten in het Riu Palace, eten hoeven we ons dus niet druk om te maken.
Auto huren voor een dag is dan misschien wel leuk. Ik ga eens overleggen. Zijn er ook andere plekken op het eiland waar je mooi kan snorkelen?

Faruba
Berichten: 1807
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Reeuwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 19:30

Klopt idd.wat stijntilla schrijft,de flamingo's zitten bij/op een privestrand wat bij een hotel hoort. Als je niet verblijft in dat hotel betaal je idd.een vermogen. De keer dat ik er was zaten er maar een paar flamingo's die achterna gezeten werden door horde's toeristen die met ze op de foto wilden. Ik was uitgenodigd maar ik zou het het geld niet waard vinden.

Oja,wat wel leuk is om te doen is met een onderzeeër mee gaan,dat is een leuke tocht van ongeveer een ruim een uur en die neemt je mee naar de onderwaterwereld van Aruba. Is in Oranjestad,maar ook niet echt goedkoop maar mij was het dat wel waard.

Snorkelen kan je overal,als je vanuit je hotel de zee in loopt zie je al genoeg. Waar het ook mooi is is bij Mango Halto,daar is het ook ondiep maar erg mooi.

Edit'' ik zou toch zeker wel voor een auto gaan anders zie je eigenlijk weinig tot niets van het eiland en dat zou jammer zijn. De reis is duur zat,dat begrijp ik en weet er alles van maar daarom lijkt het me juist leuk om zoveel mogelijk te zien. Over het rijden hoef je je geen zorgen te maken,het gaat er redelijk relaxt aan toe. Ik kan je evt.per PB een telefoonnummer en mailadres geven van verhuurders,die zijn vele malen goedkoper dan het autoverhuurbedrijf die in het RIU zit.

Osianaa
Berichten: 357
Geregistreerd: 08-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 19:46

Patty14 schreef:
mOamm schreef:
Leuk ts! Waar zit je precies?

Ik volg even want ik vertrek maandag voor 16 dagen naar Aruba <3
Mocht je er willen paardrijden; ik lees goede ervaringen over the gold mine ranch.

Zelf ook nog nooit op Aruba geweest dus ben heel benieuwd!

Wij zitten in Palm Beach. Wat leuk dat jij ook gaat, waar ga jij precies heen?

Faruba; snorkelen lijkt me inderdaad heel gaaf! Ik zie dat baby beach aan de andere kant van het eiland ligt. Wij zitten in Palm beach, kun je daar met een busje of taxi komen? We zijn niet van plan om een een auto te huren.
Oranjestad wou ik nog wel heen, maar is dus niet zo bijzonder?
Zijn er verder leuke winkeltjes of plekken om heen te gaan? Las dat er bij palm beach ook een shoppingmall is, ben jij daar bekend mee?

Sorry voor alle vragen :+


Aan de andere kant van het eiland klinkt ver, maar dat is het in aruba niet haha. Zeker een auto huren! Dan zie je veel meer als dat je alles met een taxi of een bus gaat doen

Kiwi_
Berichten: 1494
Geregistreerd: 11-11-07
Woonplaats: Het mooiste plekje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 19:56

Wat leuk, ik ben ook een aantal keer op Aruba geweest. Heerlijk eiland :)
Een goede snorkelplek is Boca Catalina. Klein stukje zwemmen en je ziet er super veel. Ik vind deze plek persoonlijk mooier dan Mangel Halto.

Flamingo beach is op de flamingo's na niet bijzonder. Je kunt er nog een stuk wandelen, verder vooral relaxen. De flamingo's zijn mensen ook duidelijk zat op gegeven moment. Over Palm Island ben ik ook niet heel enthousiast. Baby beach vind ik wel erg leuk voor een dagje, soms zie je hier ook 'wilde' ezels.

De zeerover is inderdaad leuk om te eten! Echt een aanrader. En je kunt heel lekker pizza eten, maar ik kan even niet meer verzinnen hoe die pizzeria heet.

Verder: ik heb gereden bij de gold mine ranch. Paarden zagen er goed uit, volgens mij is de eigenaresse ook Nederlands. De ezelopvang is erg leuk voor een bezoekje. Ook heb ik eens gesupt, hele enthousiaste gids en super leuk om eens te doen. Een auto huren is wel een aanrader, in ieder geval voor een paar dagen. Pb gerust voor vragen, ik ben er inmiddels redelijk bekend.

The trouble with trouble is that it always starts out as fun.

Faruba
Berichten: 1807
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Reeuwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 20:02

Klopt idd. :D 30 km.lang en 9 km.breed ongeveer. :)

Kleine anekdote; we waren verdwaald op het eiland,we zaten ergens midden in de Knukken(zo noemen ze het gedeelte waar de wegen overhard zijn en waar de meeste locals wonen,en hadden echt geen idee meer waar we waren want van verkeersborden hebben ze nog nooit gehoord. Het enige wat we nog zagen waren meters hoge cactussen. Om half 7 is het ineens donker,dat is echt zo geregeld.Hier word het nog een tijdlang schemerig maar daar is het met een kwartier stekedonker,zeker als je niet in de bewoonde wereld zit. Het was kwart over 6 en zagen ons al overnachten in de auto in de Middle of nergens. We zijn toch maar doorgereden en ineens zaten we weer in de bewoonde wereld en herkenden we algauw dingen. Je vergeet dan gewoon even dat het eiland zo klein is en als je gewoon maar rechtdoor blijft rijden je algauw weer bekend bent.

Faruba
Berichten: 1807
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Reeuwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 20:08

Kiwi,bedoel jij met pizza eten,het gele local restaurantje wat wat meer achteraf ligt? Je hebt daar pizza's van een meter met super dunne bodem. https://www.arubarestaurants.com/restau ... ka-center/

Boca Catalina is idd. ook mooi om te snorkelen. Bij Mango zie je veel grote zeesterren en veel kleine vissen en en Boca zie je vaak vliegende vissen op de bodem liggen.

Op Palmeiland kun je snorkelen tussen grote felblauwe parotvissen,dat vond ik erg mooi. Er zwommen er wel 25 om me heen.
Laatst bijgewerkt door Faruba op 23-08-17 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Jojoju
Berichten: 3787
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 20:11

Mijn man komt uit Aruba en proberen ook ieder jaar te gaan! We blijven dan bij schoonfamilie dus da's goedkoop :D

Wat ik aanraad:
-Snorkelen bij Boca Catalina. Veel mooie vissen daar!
- eten bij Peanuts. Hier komen de locals ook in te eten. De Frekkendel is erg lekker!
- eten bij Zeerover
- eten bij the flying fishbone. Is wel wat duur maar ZO romantisch!
-palm island is al gezegd, ook leuk. Wij betaalden maar 80 florijn per persoon, local prize!
- een bustour doen, mijn schoonzus werkt bij the Palmtours en daar is het altijd top geregeld.
- de jeeptour, ook van palmtours, en dan de " shake bake and wash ". Je gaat naar het ruige terrein, dat is de shake, het is heet, dat is de bake, en je gaat naar the natural pool, dat is de wash.
- Charlies bar in San Nicolaas
- iedere donderdag avond is er in San Nicolaas ook een soort markt met kraampjes en optredens
- bij mijn schoonmoeder langs gaan en vragen om Johnny Cakes! :+ liefste met kaas!

Jojoju
Berichten: 3787
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Re: Aruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 20:17

En koop een snorkelmasker in Nederland! Zoveel beter dan een gewone snorkel!

Faruba
Berichten: 1807
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Reeuwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 20:19

Wiebke,op donderdag is in San Nicolas het Arubaans carnaval maar daar zou ik aanraden om alleen met een tour heen te gaan. San Nicolas heeft wat straatjes waar ik echt afraad om daar als toerist alleen doorheen te lopen. Daar verblijven de hoertjes en veelal drugsverslaafden. Als je met een tour gaat kom je ook niet terecht in de wat mindere achteraf straatjes. Daar is m.i.ook het enige waar je beter niet kunt komen. Verder is het carnaval erg leuk om een keer te zien en ze verkopen er echt de meest heerlijke hapjes die vaak gemaakt zijn naar echte Arubaanse recepten.

Kiwi_
Berichten: 1494
Geregistreerd: 11-11-07
Woonplaats: Het mooiste plekje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 20:40

Faruba schreef:
Kiwi,bedoel jij met pizza eten,het gele local restaurantje wat wat meer achteraf ligt? Je hebt daar pizza's van een meter met super dunne bodem. https://www.arubarestaurants.com/restau ... ka-center/

Boca Catalina is idd. ook mooi om te snorkelen. Bij Mango zie je veel grote zeesterren en veel kleine vissen en en Boca zie je vaak vliegende vissen op de bodem liggen.

Op Palmeiland kun je snorkelen tussen grote felblauwe parotvissen,dat vond ik erg mooi. Er zwommen er wel 25 om me heen.


Ja, Urataka bedoelde ik! <3

The trouble with trouble is that it always starts out as fun.

Faruba
Berichten: 1807
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Reeuwijk.

Re: Aruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 20:58

@ Kiwi,dat zijn echt de lekkerste pizza's die ik ooit gegeten heb en ze kosten nog geen drol ook.

Ts,dit is echt een aanrader voor de dag dat je een auto hebt om daar even een tussenstop te maken. Ook de sateh is trouwens heerlijk. Het staat bekend als bikerscafé maar die ben ik bij Urataka nog niet tegen gekomen,wel een hoop gezellige locals waar je gerust bij aan tafel kunt gaan zitten voor een praatje,vinden ze vaak hartstikke gezellig en je komt een hoop over het eiland te weten.

Achjeetje,Aruba is echt zo fijn,voor ons echt een klein paradijs op aarde terwijl ik voor 100% weet dat er mooiere vakantieplekken zijn maar voor ons niet,wij houden het bij Aruba.

Wij hebben trouwens via Bokt hele goede vrienden gekregen die op Aruba wonen en mede via hun een beetje verslaafd aan het eiland geworden.

Jojoju
Berichten: 3787
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 22:30

Faruba, het scheelt wellicht dat ik met een local rondloop daar :+ . Heb ook nooit 'last' van mannen als ik met hem op straat loop en krijgen vaak korting :P , volgens mij denken ze dat vaak dat ik hem als beachboy heb opgepikt om me gezelschap te houden tijdens mijn vakantie 8-). En dat terwijl hij langer in Nederland woont dan ik!

Schoonmams woont trouwens in de nijhoffstraat dus dat is vlak bij het carnaval

Kelly_ann
Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Re: Aruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 23:08

Absoluut een auto huren!

Wij waren niet zo weg van het toeristische noordwesten, busreisjes etc. Veel luide en zuipende Amerikanen. En de stranden mooi maar 'saai'. We hebben ons veel meer vermaakt met de auto door het nationale park, langs de ruige Noordkust. In grotten en te paard bij baaien met prachtige rotspartijen. Snorkelen bij Baby Beach en Mangel Halto. Zeilen met een Hollander op een kleine catamaran. En met een local een dag rondgereden langs mooie plaatjes en lokale restaurants.

The search for wisdom is a great challenge; to act on wisdom is an even greater challenge.....

Faruba
Berichten: 1807
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Reeuwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 09:26

@Wiebke,dat scheelt idd. Wij lopen daar ook met Arubaanse vrienden en hebben dan ook nergens last van. En de straat waar het carnaval is is bere gezellig. Je moet alleen de achteraf straatjes mijden.

@Kelly Ann,auto is idd.fijn maar het moet wel gaan bij Ts. Ik vind trouwens dat je ook gelijk hebt wat betreft de georganiseerde tours,dat is mij pers.te druk en te massaal.

Wij gaan vaak naar het strand van Andicuri,heerlijk rustig en lekkere golven waar je zo lekker op kunt dobberen.

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Re: Aruba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-17 11:43

Auto huren ga ik nog even overleggen met mijn vriend. Misschien gaan we dit doen voor 1/2dagen. Voor de rest is het ook een relax vakantie en hoeven we niet iedere dag erop uit.
Heb iig al leuke dingen gelezen hier :). Bedankt daarvoor.

Nog wel een andere vraag; ik lees op internet dat je sowieso met arubaanse florin en US dollar kan betalen. Maar op sommige sites staat ook met euro's en sommige weer niet. Kan dit juist wel of niet?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AmberG, Lokii, luuntje, Prairy, sietske83, Soepkipje en 70 bezoekers