Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Naath86
Berichten: 3875
Geregistreerd: 27-12-08

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 14:18

Moonsparkle weet je al waar jullie naar toe gaan?

Wij gaan waarschijnlijk 25 augustus nog een weekje kamperen. Weer ziet er vooralsnog goed uit in Frankrijk, dus ik denk dat we die kant ergens op gaan. Iemand tips voor een camping aan een rivier om te vissen? Mooiste zou zijn om echt een camping te hebben waar je vanaf je plekje kan vissen. Dan kunnen we ook een keer rekening houden met de hobby van vriendlief.. :) En ik kan gewoon met een boekje voor de tent zitten. :)


moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 14:43

Nee want de voorspelling is nog steeds niet echt verandert :') misschien rijden we wel naar tropical islands(mega zwemparadijs) in Duitsland om toch een vakantie gevoel te krijgen, haha. Alleen word het dan duurder dus korter en verder

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 08:14

Vind het weer alles meevallen hoor. En wij staan gewoon in NL.

Marije_jiplover
Berichten: 25240
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 08:20

Ik kampeer bijna altijd in Nederland en het valt mij tijdens kamperen altijd op hoevaak het toch gewoon mooi weer is, zelfs als het soms elke dag regent.

Heb wel eens in een regenachtige augustus maand in Ommen aan de Vecht gestaan en na afloop van de vakantie waren we allemaal krokant bruin gekleurd.
Men geloofde niet dat we niet op Ibiza ofzo gezeten hadden, maar 'gewoon in Ommen' want het heeft toch de afgelopen 2 weken alleen maar geregend???
Nou ja, elke dag een bui regen. En daartussen volop zon en lekkere temperatuur, dus niks mis mee.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 08:22

Het valt ook altijd mee met het weer vind ik.
Alleen de nachten in een tentje kunnen dan wel eens fris zijn.
Ik ga vanaf zondag even een paar dagen naar Ameland. Tentje mee op de fiets en dan lekker basic kamperen. :D

Sheran
Berichten: 17224
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 08:45

Ik vind het in Nederland vooral heel erg koud. Ik vind het pas lekker vandaag een graad of 28 en dat is het haast nooit. Dus dan zit ik nog steeds de hele tijd in winterkleren :P

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

Marije_jiplover
Berichten: 25240
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 08:55

Ik ga boven de 25 graden uit, dus ik vind Nederlands weer doorgaans prima.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Emori
Berichten: 13115
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 10:05

Wij hebben in Denemarken gekampeerd. Inderdaad bijna elke dag wel een buitje, maar verder super mooi weer. We zijn alle 4 lekker bruin geworden. Voorspellingen waren erg slecht van te voren maar dat viel 100% mee.
We zitten in Ry, erg mooi hier heuvels en meren <3

[IM] Ons gouden paardje is er niet meer..
Follow the bliss just like a summer song
Please stay there forever, I'll try to remember


8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 12:56

Ik vind 25 graden ook al prima, 30 vind ik juist al gauw te warm.
Denemarken lijkt me ook prachtig! Fijn dat jullie toch mooi weer hebben gehad.

Wij moeten nog een paar weekjes aftellen, we gaan de hele maand September er op uit. Dus ik hoop dat we nog een mooie nazomer krijgen.

Heeft iemand hier ervaring met een wonderpan of omnia pan? Het lijkt me fijn om onderweg op ons gasstel brood en ovenschotels te kunnen bakken, maar die krengen zijn behoorlijk duur dus ik wil wel zeker weten dat het werkt :Y)

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 17:19

Hitte is ook niks voor ons. Komt bij dat ons paard ook mee is. En wil je daar wat mee doen zijn deze temperaturen heerlijk. Gisteren flink verbrand := vandaag wel regen maar e reader staan nog zat boeken op dus ook nu nog zat vermaak. Dochter zit in de binnenspeeltuin met haar campingvriendinnetjes. Paard even snel gereden tussen de buien door. Wilde nog een stukje fietsen maar daar wacht ik nog maar even mee.

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 18:07

Ik ben dol op hitte. Het liefst ga ik ook naar Italië, gegarandeerd lekker weer en eten(!). Maar we hebben daar altijd pech. Of de auto gaat kapot of we krijgen een ongeluk of de camping is vol of we krijgen voedselvergiftiging.
Allemaal helaas al eens gebeurt dus we mijden Italië de eerste jaren maar. :=

Jolien87
Berichten: 17379
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 09:00

Een vraagje voor de mensen die in het buitenland kamperen: hoe doen jullie dat met de taalbarriere? Gezien het gebrek aan zomerweer in Nederland willen we volgend jaar heel graag meer naar het zuiden toe, waarschijnlijk Frankrijk. Maar ik spreek 3,5 woorden Frans dus ik ben heel bang dat, dat in de weg gaat staan. Hoe doen anderen dit toch?

Goof
Berichten: 28599
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 09:04

Engels.
En de taal van handen en voeten is universeel. Het is mij nog nooit, in welk land dan ook, overkomen dat ik er niet uit kwam.
Ik heb me afgelopen zomer zelfs in het Slowaaks de weg laten wijzen en jaja, ik begreep het ook nog.

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 09:06

Wij zijn heel erg vaak in Frankrijk geweest en spreken ook geen Frans := heb er nooit over nagedacht, gaat altijd prima.

Wat moet je allemaal bespreken dan in het Frans?

Zijn ook wel eens in Kroatië of Spanje geweest. Gaat heel best zonder ook maar enige kennis van de taal te hebben :Y)

[o]

Emori
Berichten: 13115
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 10:19

Gewoon gaan en je red je wel :=
Ik laat me niet tegen houden door de taal.
Zoek wel altijd op wat pinda's en noten zijn, want heb een pinda allergie :D

Denemarken is wat dat betreft super fijn, iedereen spreekt goed Engels.

En ik leer altijd snel woordjes en zinnetjes.

[IM] Ons gouden paardje is er niet meer..
Follow the bliss just like a summer song
Please stay there forever, I'll try to remember


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 15:37

:wave: nou na me een half jaar geleden ofzo hier te hebben gemeld en genoten van de jaloersmakende foto's afgelopen weken hier in dit topic zit ik eindelijk rustig aan al m'n kleren te pakken voor mijn eerste kampeer avontuur.. eergisteren ook een soort van "planning" gemaakt. Naja, noem het meer een plan. Niets staat vast, maar tis wel al leuk om te kunnen kijken wat we een beetje kunnen gaan doen! Nog 8 dagen werken achter elkaar en dan ga ik eindelijk ook, we rijden dan die nacht/morgen eindelijk weg :):) het enige wat we willen is goed weer, omdat we nog niets geboekt hebben kan het zomaar zijn dat we de hele andere kant op gaan als we verzonnen hadden.. maargoed hierbij de "planning"

Stop 1: tussen Nancy en Dijon (Bannes, Haute Marne Frankrijk)
Stop 2: tournon-sur-Rhône (Ardèche Frankrijk)
Stop 3: Fréjus (Var, Cote d'Azur, Frankrijk)
Stop 4: Genoa (Italië, rijden we via Monaco heen)
Stop 5: Gardameer (Italië uiteraard ;) vanuit daar dagje Verona en Venetië, evt Milaan)
Stop 6: meer van Genève (is nog niet helemaal zeker.. dus alternatief is welkom!)
Stop 7: Ardennen mits het weer het toelaat

Hier willen we in totaal max 3 weken over doen, omdat we goed weer willen hebben en we nog niets geboekt hebben zijn we vrij waar we precies heen willen dus precies kijken we nog.. en dat word dan ongeveer dit rondje

[ img ]

benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 22:02

Oooh de var <3

...

Riddershow
Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 22:24

Wij waren in zuid Duitsland, en afgezien van de start en een onweersbui tussendoor hadden we prima weer!!!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 11:12

Hier net terug van weekje Scandinavie.. gewoon rijden en zien waar je uitkomt. Niet wezen wildkamperen, gebakje vond de off road paden niet zo tof. En ook te fris om in een meer te douchen :+

Dus eind van elke dag camping opgezocht. Prima bevallen. Twee dagen Oslo gedaan op visite bij mn nicht. Gister beetje misrekent qua terug rijden (of najah spontaan bezoekje dierentuin in Odense :') ) .. dus vannacht op 2 uur van huis maar gewoon in Duitsland langs de snelweg in de auto geslapen. Niet echt comfi maar beter als jezelf in de vangrail vouwen.

Maar echt genoten! Regen enkel onderweg of snachts gehad. Zalig weertje. En gewoon random bij bruine bezienswaardigheden borden de snelweg af overdag..

[ img ]

[ img ]

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 15:55

Dat klinkt als een heerlijke vakantie !!!

~Turbohoof Solutions ~

Annash
Blogger
Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 16:14

Ik heb net twee tentstokken gehaald voor de flap, en een nieuwe stoel. Volgens mij ben ik klaar voor mijn eerste solo kampeertrip a.s. weekend! :)

Deze week maar even een lijstje maken met alles wat mee moet. Is toch iets anders pakken dan normaal. :+

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 16:18

Wij zijn afgelopen weekend wezen kamperen in Luxemburg. Het regende best veel, en de wcs waren zo ver dat het meer wild kamperen was, maar het was wel een avontuur en de natuur ontzettend mooi.


[ img ]

[ img ]

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Emori
Berichten: 13115
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 16:35

Waar was je in Luxemburg?

Wij gaan volgend jaar ook weer richting Luxemburg of Duitse kant Eiffel.

Wij zoeken nog een leuke camping voor volgend jaar, leuk voor kinderen (4&5 jaar)

Bekend met birkelt en du rivage in Luxemburg.

We hebben een 4-persoons tunneltent, gaan zondag een grotere halen *\o/*

[IM] Ons gouden paardje is er niet meer..
Follow the bliss just like a summer song
Please stay there forever, I'll try to remember


Goof
Berichten: 28599
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 16:36

Leuk, ik vind Luxemburg prachtig.

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 16:46

We zaten in Mullerthal. Je moet wel echt van wandelen of fietsen houden want verder qua activiteiten of binnen dingen is er ook niks. We houden heel veel van wandelen maar toen het regende was het best fijn geweest als er iets ergens binnen te doen was geweest.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: kosseh en 71 bezoekers