Canada

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Anoniem

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 14:46

ETA moet je gewoon aanvragen bij de site van de Canadese ambassade. Het kost iets van 7 dollar inderdaad, alles waarbij het duurder is komt omdat het dan door secundaire bedrijven gedaan wordt die er zelf geld aan willen verdienen. Echt letterlijk nergens voor nodig.

Je ETA moet je aanvragen voordat je weg gaat. Je krijgt dan bij de grens een stempel in je paspoort en daarop staat wanneer je uiterlijk weer moet vertrekken. In de meeste gevallen kan je als bezoeker maximaal 6 maanden in het land blijven en daarna relatief probleemloos verlenging aanvragen.
Als je wilt werken terwijl je daar bent wordt het een ander verhaal. Je zal dan een working holiday visa of iets in die trant moeten aanvragen. Die procedure is een stuk lastiger en daarvoor zal je naar de ambassade moeten.

Vliegen is heel persoonlijk. Het maakt mij niet heel veel uit met welke airline ik vlieg, als ik maar zo goedkoop mogelijk van A naar B kan komen. Jet Airways en Air Canada vliegen goedkoop tussen Amsterdam en Toronto, vanaf daar kan je dan een Air Canada of Westjet vlucht naar Edmonton pakken. Afhankelijk van de periode waarin je wil reizen kan je voor 500 euro retour klaar zijn, of een stuk meer moeten bijtellen.

Canada is niet per se een goedkoop land maar je budget is maar net afhankelijk van je wensen. Als je bij vrienden kan slapen heb je al een groot stuk uit de weg, maar het is wel handig om van tevoren uit te zoeken hoe duur de dingen die je wilt gaan doen zijn en daar ruim voor incalculeren. Eten is maar net hoe gek je het zelf wilt maken.

Ik reis het liefst met een backpack omdat ik het prettig vind om mijn spullen op mijn rug te kunnen dragen en daardoor mijn handen vrij te hebben. Dat is wel super persoonlijk, want ik ken ook mensen die het haten en zweren bij een koffer. Het enige nadeel aan reizen met een backpack vind ik dat je als handbagage eigenlijk niet zo makkelijk een rugzak mee kan nemen dan, want lopen met twee rugzakken is echt vervelend. Uiteindelijk zal het afhankelijk zijn van hoe lang je gaat en of je ondertussen bijvoorbeeld kan wassen.


balance
Moderator Kantine
Berichten: 18048
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 05:51

Mooi verslag, Cowboy55. Je zat nou wel in dat hoekje van Canada waar Engels en Frans gesproken wordt. Over het algemeen is Engels toch het meest gebruikelijk.

We see things as we are, not as they are
- Anaïs Nin

SplashIsLief
Berichten: 33019
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 08:04

Ik heb geen Frans gehoord :')

Splash † en Nuut † :+: Voor altijd in mijn hart, ik hou van jullie

Sinds 13 juli 2021 trotse mama van Nola <3

zoef123
Berichten: 364
Geregistreerd: 08-10-11

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 03:49

Weet iemand leuk paardrijden in buurt van waterton of lethbridge?

Honeybee
Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 11:53

Nog maar drie weekjes en dan zit ik in Canada. :)
Eerst een week in Calgary (execsuite tower) en daarna drie weken in een cabin in Donald (25 minuten vanaf Golden, BC)
In die eerste week moet mijn vriend werken (werkt voor een canadees olie/gas bedrijf) en heb ik ook werk, want ik heb intussen een perskaart om de spruce meadows 'masters' te fotograferen, maar of ik dit alle dagen ga doen weet ik nog niet.
En daarna hebben we vakantie.... Donald is niets, dat weet ik intussen. Het enige wat Donald nog is, is beschreven in de geschiedenisboeken. :D
Maar ons basiskamp ligt dus daar en daar keren we iedere keer weer naar terug.
Iemand tips over wat te doen in die 3 weken?
We willen eigenlijk ook naar Vancouver (3/4 dagen, incl reistijd) maar dezelfde weg héén en terug rijden moeten we niet doen volgens mij. Iemand daarin route tips?
Ook wil ik wellicht nog richting Edmonton en niet te vergeten allerlei parken.

Paspoort is geregeld, ETA is geregeld, ik heb zelfs een parkpas (ja ik weet dat ik die ook daar had kunnen krijgen, maar het leek me wel leuk om deze thuisgestuurd te krijgen O:) )

Tja, en vliegtuigen.... mijn oren gaan een dingetje worden geloof ik.
Maar hoe zit het eigenlijk met eten en drinken (voor onderweg). Mag je dat mee aan boord nemen? Of wat wel en wat niet?

Hierbij even een kaart met bij de ster onze cabin

[ img ]

Anoniem

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 12:07

Je kan achter de douane van alles kopen om te eten, dat mag gewoon mee in je tas. Volgens mij mag je van buitenaf wel droge dingen meenemen maar vloeistoffen sowieso niet. Verder krijg je aan boord een hele hoop eten en drinken :) Wij vlogen naar Toronto met Jet Airways en kregen daar een kleine snack, een maaltijd en later nog een soort wrap. Drinken krijg je sowieso bij alle maaltijden en snacks en als je meer wil dan kan je dat altijd vragen.

eilleen333
Berichten: 12833
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 14:58

Honeybee schreef:
Nog maar drie weekjes en dan zit ik in Canada. :)
Eerst een week in Calgary (execsuite tower) en daarna drie weken in een cabin in Donald (25 minuten vanaf Golden, BC)
In die eerste week moet mijn vriend werken (werkt voor een canadees olie/gas bedrijf) en heb ik ook werk, want ik heb intussen een perskaart om de spruce meadows 'masters' te fotograferen, maar of ik dit alle dagen ga doen weet ik nog niet.
En daarna hebben we vakantie.... Donald is niets, dat weet ik intussen. Het enige wat Donald nog is, is beschreven in de geschiedenisboeken. :D
Maar ons basiskamp ligt dus daar en daar keren we iedere keer weer naar terug.
Iemand tips over wat te doen in die 3 weken?
We willen eigenlijk ook naar Vancouver (3/4 dagen, incl reistijd) maar dezelfde weg héén en terug rijden moeten we niet doen volgens mij. Iemand daarin route tips?
Ook wil ik wellicht nog richting Edmonton en niet te vergeten allerlei parken.

Paspoort is geregeld, ETA is geregeld, ik heb zelfs een parkpas (ja ik weet dat ik die ook daar had kunnen krijgen, maar het leek me wel leuk om deze thuisgestuurd te krijgen O:) )

Tja, en vliegtuigen.... mijn oren gaan een dingetje worden geloof ik.
Maar hoe zit het eigenlijk met eten en drinken (voor onderweg). Mag je dat mee aan boord nemen? Of wat wel en wat niet?

Hierbij even een kaart met bij de ster onze cabin

[ [url=m/NKgebP.jpg]Afbeelding[/url] ]



In Valemount (een uurtje van Jasper national park) zit een ontzettend leuke ranch waar je bv paard kan rijden. Op www.http://willowranchvalemount.com Staat evt meer info. Onwijs leuke (Nederlandse) mensen daar!!!

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/

balance
Moderator Kantine
Berichten: 18048
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 16:44

Eten en drinken krijg je inderdaad in het vliegtuig. Mag je ook zelf meenemen. Bij security nemen ze vloeistoffen in dus waterfles moet leeg zijn anders nemen ze die in.
Let op waar de je fruit bewaard als je dat meeneemt voor onderweg. Ik ken iemand O:) die door de hond werd geselecteerd omdat er een appel in de rugzak had gezeten vlak voor vertrek vanuit NL.
Vleeswaren mag je ook alleen in je buik meenemen. Kortom: kijk even goed na wat er zoal is toegestaan.
Als je bijvoorbeeld dat ene handige zakmessen wilt meenemen -zijstraatje- dan mag dat alleen in het ruim.
Voor welk bedrijf gaan jullie? Als je dat tenminste kwijt wilt ;)

We see things as we are, not as they are
- Anaïs Nin

SplashIsLief
Berichten: 33019
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 16:58

Ik vloog met KLM en de steward zag mijn druiven een uur voordat we zouden landen in Canada. Hij vertelde dat ze heel streng zijn op fruit (ik heb ze maar snel opgegeten :+ ). Toen vertelde de vrouw naast me dat ze een keer 4 appels bij had en een boete van € 100,- per appel had gekregen. Geen idee of het waar was, maar ik zou inderdaad voorzichtig zijn met fruit.

Splash † en Nuut † :+: Voor altijd in mijn hart, ik hou van jullie

Sinds 13 juli 2021 trotse mama van Nola <3

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 20:51

Ook opletten met belegde broodjes waar vlees op ligt. Dat mag ook niet.

Ik vind zelf de hoeveelheid drinken die je op het vliegtuig krijgt nooit voldoende. Ik drink meestal 2-3 liter per dag en met die paar bekertjes water of frisdrank kom ik niet toe. Op het vliegtuig neem ik altijd een grote drinkfles van 2 liter mee (zo'n herbruikbare van de sportwinkel). Die laat ik leeg totdat ik door security ben, en dan vul ik 'm aan een drinkfonteintje op de luchthaven voor ik opstap. Dan heb ik zeker genoeg te drinken voor 9-10 uur vliegen.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

_Snow_White
Berichten: 3186
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 21:06

Ik meen me te herinneren dat KLM ook een drinkfonteintje in het vliegtuig had? Kan ook zijn dat dit Air Transat geweest is.

Eileen_
Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 21:26

SplashIsLief schreef:
Ik vloog met KLM en de steward zag mijn druiven een uur voordat we zouden landen in Canada. Hij vertelde dat ze heel streng zijn op fruit (ik heb ze maar snel opgegeten :+ ). Toen vertelde de vrouw naast me dat ze een keer 4 appels bij had en een boete van € 100,- per appel had gekregen. Geen idee of het waar was, maar ik zou inderdaad voorzichtig zijn met fruit.

Ze vragen ernaar bij de douane, zolang je het declareert is er geen probleem.
Ik had eerlijk gezegd dat ik nog een appel in Mn tas heb (was t vergeten er uit te halen) de douane officier heeft het op het declaratieblad geschreven en geen problemen. Was zelfs nog een hond die op Mn tas reageerde, dus ik zei dat er een appel in Mn tas zat. Politie zei dat het oke was omdat het gedeclareerd was maar dat ik het weg moest gooien.
Geen probleem dus zolang je eerlijk bent :)

Ik ben helaas weer terug in Nederland sinds gisteren. Pfff wat mis ik Canada alweer zeg :(

_Nancy
Berichten: 14080
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 14:41

Wij gaan hoogstwaarschijnlijk in februari naar (oost) canada.
Met een camper een rondje Toronto - Montreal - Quebec - Ottawa - Algonquin - Niagara Falls - Toronto voor 15 dagen.

Zoiets gaat het eruit zien.
Heb al een aantal bladzijden terug gelezen, las dat iemand ongeveer deze reis met een trein heeft gedaan.
Wij willen wel echt met de camper, zijn er nog tips en trics, do's en don'ts? :)

Al gelezen over de eTA of zo iets :')
Die je voor € 5 koopt en die 5 jaar geldig zijn..
Zijn er nog niet echt heel diep op in gegaan.

Wel al een beetje gekeken naar campings ed, maar ik vind het gek dat er op veel websites geen prijzen worden genoemd. Neem aan dat zo'n verblijf niet gratis is, toch?

♥ Happiness has arrived! ♥
♥ Jasper 17-06-2018 ♥
♥ Mathijs 24-09-2019 ♥

Kelly_ann
Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 15:17

zoef123 schreef:
Weet iemand leuk paardrijden in buurt van waterton of lethbridge?


Trails voor met eigen paard? Manege of lessen? Of een rondrit als tourist met guide?

The search for wisdom is a great challenge; to act on wisdom is an even greater challenge.....

Cowboy55
Berichten: 8442
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 16:59

_Nancy schreef:
Wij gaan hoogstwaarschijnlijk in februari naar (oost) canada.
Met een camper een rondje Toronto - Montreal - Quebec - Ottawa - Algonquin - Niagara Falls - Toronto voor 15 dagen.

Zoiets gaat het eruit zien.
Heb al een aantal bladzijden terug gelezen, las dat iemand ongeveer deze reis met een trein heeft gedaan.
Wij willen wel echt met de camper, zijn er nog tips en trics, do's en don'ts? :)

Al gelezen over de eTA of zo iets :')
Die je voor € 5 koopt en die 5 jaar geldig zijn..
Zijn er nog niet echt heel diep op in gegaan.

Wel al een beetje gekeken naar campings ed, maar ik vind het gek dat er op veel websites geen prijzen worden genoemd. Neem aan dat zo'n verblijf niet gratis is, toch?


Heb je ook gekeken of die campings open zijn in februari? Ik heb eens even zitten googlen en in Algonquin bijvoorbeeld is maar 1 campsite open. Tot mei gebeurt er niet bar veel op die campsites. Niet zo raar bij temperaturen die als regel 24/7 niet boven de 0 graden komen.

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

HippoLogic
Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 06:33

Vaak zijn de campings wel open na Labour Day (dit jaar 4 september) maar zijn dan gratis. Het kampeerseizoen loopt van Victoria Day (mei) to Labour Day (september) daarbuiten vaak een lager tarief of echt gratis (vooral de campings waar geen douches zijn maar alleen een 'outhouse')

Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .

_Nancy
Berichten: 14080
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 07:06

Of ze open zijn hebben we niet eens aan gedacht :')

Dus het zou voor deze periode wel kunnen dat het gratis is.
Februari is dus nog wel een heel koude periode? We hoeven geen 20-25 graden, maar 0 graden is wel heel weinig..
Zou het in maart al beter zijn?

♥ Happiness has arrived! ♥
♥ Jasper 17-06-2018 ♥
♥ Mathijs 24-09-2019 ♥

JudithO
Berichten: 7026
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 08:59

Maart is niet veel beter. Ik was vorig jaar in maart in Ontario. Ze hadden de hele winter nog niet zulk koud winterweer gehad als in maart. Wil je voor de warmere temperaturen gaan en iets meer garantie dat er geen sneeuw valt dan kun je best wachten tot mei. En zelfs dan moet je niet raar opkijken als er sporadisch nog een koude sneeuwdag tussen zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 09:21

_Nancy schreef:
Of ze open zijn hebben we niet eens aan gedacht :')

Dus het zou voor deze periode wel kunnen dat het gratis is.
Februari is dus nog wel een heel koude periode? We hoeven geen 20-25 graden, maar 0 graden is wel heel weinig..
Zou het in maart al beter zijn?

Ik was eind januari in Toronto en daar was het wel kouder dan 0 graden := En dan was februari nog kouder volgens locals.

_Nancy
Berichten: 14080
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 09:43

Haha, dan toch maar beter voor een andere tijd kijken dan :')
Fris is prima, regen op z'n tijd ook nog wel, maar niet de hele tijd graag.

♥ Happiness has arrived! ♥
♥ Jasper 17-06-2018 ♥
♥ Mathijs 24-09-2019 ♥

Blacky94
Berichten: 3438
Geregistreerd: 07-07-08

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 10:52

Bovenstaande idd.. echt dooien begint het vaak pas in april. 'Snowdays' (incl afgesloten wegen e.d.) zijn in januari en februari (maar ook soms nog in maart) echt geen zeldzaamheid..
Ik weet nog wel dat in 2014 men eind maart al eens aan de BBQ zat in NL terwijl wij op dat moment nog sneeuwbuien hadden.. :=

Cowboy55
Berichten: 8442
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 12:05

Emmaa_ schreef:
_Nancy schreef:
Of ze open zijn hebben we niet eens aan gedacht :')

Dus het zou voor deze periode wel kunnen dat het gratis is.
Februari is dus nog wel een heel koude periode? We hoeven geen 20-25 graden, maar 0 graden is wel heel weinig..
Zou het in maart al beter zijn?

Ik was eind januari in Toronto en daar was het wel kouder dan 0 graden := En dan was februari nog kouder volgens locals.


Ik dacht ik formuleer het nog maar even voorzichtig. :D Ik heb de hop-on-hop-off gids in Montreal ook horen praten over frequent een temperatuur van -10, gevoelstemperatuur -20. :brr:

Ik denk ook dat 6 plekken bezoeken in 15 dagen met een camper logistiek best een uitdaging is. Gemiddeld heb je het dan over 2,5 dag beschikbare tijd per stad/plek. De verplaatsing tussen al die steden/plekken kost je altijd wel een halve dag. Dan blijft er niet veel tijd over.

Daarnaast: als je met een camper bent kom je als regel op een campingplek terecht (ver) buiten het centrum om van daar uit met het openbaar vervoer naar die stad/plek te gaan. Dat kost dan ook weer tijd. Met de camper een stad als Toronto of Montreal in gaan lijkt me een slecht plan. Parkeren is toch al een crime en veel plekken zijn niet eens geschikt/verboden voor campers/RV's.

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

_Snow_White
Berichten: 3186
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 13:12

We kunnen de toekomst niet verspellen hier, maar gebaseerd op de afgelopen winter die zeer mild was en de rare zomer die we nu hebben kan het best zijn dat de komende winter echt niet leuk wordt :brr:

Ottawa/Montreal zijn sowieso kouder dan Toronto, maar het is wel drogere kou. Toch kom ik er liever in de zomer :')

Kamperen in Ontario zou ik pas in Mei of later doen. April is zo onverspelbaar qua regen en vaak toch ook snachts erg koud.

Eileen_
Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 14:02

In Saskatchewan is Januari de koudste maand van het jaar. Toen ik er was hadden we een paar dagen -40 met gevoelstemp -49 ;)
Februari kan ook nog makkelijk -40 zijn
Maart kan 'lente' zijn, maar kan ook de ergste/ koudste maand van het jaar zijn. Het wordt warmer, maar het is nog steeds koud. Wat betekent dat je dingen als freezing rain, sneeuwstormen en dat soort dingen krijgt.
Ik kwam dit jaar eind mei in canada, en het was koud en elke dag regen.. Alles was een groot modderbad en zelfs een paar nachten gehad waar het vroor. Terwijl het vorig jaar 35+ was. Tja, in Canada weet je het gewoon nooit met het weer.. Wil je garantie voor mooi weer, dan is Canada geen goed land. Grootste kans op warm, zonnig weer is dan toch in Juli. Alleen dan heb je wel veel van die geweldige insecten :D


_Snow_White
Berichten: 3186
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 14:15

Deze zomer hebben we sowieso 10x zo veel regen als normaal.
Vorig jaar waren Mei en Juni heerlijk, maar dit jaar zijn zelfs Juli en Augustus erg nat. Hebben hier ook veel onweer & tornado waarschuwingen gehad, maar dit komt ook door de invloed van El Nino, die is dit jaar erg extreem -O-


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 78 bezoekers