London II

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
xBontfire
Berichten: 2651
Geregistreerd: 13-08-11

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 19:52

Ah ja heel erg bedankt!! :)


_kimm
Berichten: 1764
Geregistreerd: 27-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 20:53

Warboel schreef:
Die Oyster card bedoel je? Die hebben wij vorige keer (2015) gewoon op het station gekocht, op Pimlico zelfs :')
Vriendje en ik hebben net weer een hotel geboekt voor 28-31 juli *\o/* We gaan dan 29 juli naar de London Movie & Comic Con en we willen 30 juli graag naar de Warner Bros Studio Tour. Maandag gaan we dan nog even langs Forbidden Planet en mss langs een Dr Martens store. Geen uitgebreide shoptaferelen in ieder geval :+

We willen met de Thalys + Eurostar maar kon vandaag de hele dag geen terugreis boeken, dan verloor die connectie ofzo :\ Dus even hopen dat die reis er morgen nog is. Moest wel hard lachen met het boeken van de trein (of nouja poging tot) mijn vriend is 26, ik 24, en dan geef je dus aan dat je met een volwassene en een jongere (dat is t/m 25 jaar) reist. Krijg je zo'n extra linkje over "reizen met kinderen" :') :') :')


Oeh comicon! Ik ben jaloers. Ik ben afgelopen 2 jaar geweest en dan.met name voor het yalc gedeelte maar ik denk dat het dit jaar helaas niet gaat lukken om te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 09:07

Hallo,

Dit topic ligt al even stil, maar ik probeer het toch maar.

Ik ben in september 1 nacht in Londen, ik kom waarschijnlijk aan met de trein en ga de volgende dag ook weer verder met de trein.

Ik ben op zoek naar een leuke buurt om een hotel te boeken en die middag wat rond te wandelen om nog wat te zien. Maar wat zijn daar geschikte buurten voor? Bijv St Pancras/ Kings Cross, daar komt de trein aan, is dat een gezellige buurt? Met winkeltjes enzo, misschien een museum of een of andere bezienswaardigheid.

Ik overweeg ook nog om een dagje eerder te gaan zodat ik wat meer tijd heb, maar daar ben ik nog niet uit.

Alvast dank!

Warboel
Berichten: 14642
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 09:19

Wij zijn maandag teruggekomen met de trein, de Comic Con was fantastisch! :D zijn ook nog naar het Science Museum en het Transport Museum geweest.

Covent Garden is ook leuk misschien Marie_Anne? Hartstikke veel winkels, straatartiesten en zo'n echte Engelse markt. Je kan er geniale crêpes eten bij Crème de La Crêpe en uren rondslenteren :j

Je hotel hoeft er niet eens in de buurt te zitten, met de underground zit je er zo. Wij zaten op Victoria/Pimlico in het Lidos Hotel en dat was 8 minuten met de metro ofzo naar Covent Garden. Was een prima hotel in een rustige buurt, maar wel vlakbij 2 metro stations!

De buurt van Kings Cross weet ik zo niet of dat leuk is, zijn enkel op het station geweest. Ben je Harry Potter fan? Er zit wel een heel leuk HP winkeltje en het karretje van perron 9 3/4. Zit echt op Kings Cross dus als je met de Eurostar aankomt moet je even naar het andere station lopen aan de andere kant van het metrostation.

Oja, mocht je naar Covent Garden willen stap dan uit op Leicester Square en loop verder, tenzij je van gammele liften óf een trap van 193 treden houdt :o is 5 minuten lopen ongeveer.

Als je musea wil is South Kensington ook leuk, daar heb je de Kensington Exhibition Route met o.a. het Victoria&Albert, Science Museum, Natural History Museum en nog meer. Vanaf daar kan je de Piccadilly Line pakken naar Leicester Square/Covent Garden.

Otje de assistentie windhond: [BB] Onze weg naar Otje de assistentiehond
Otje & Appa op Instagram: Otje_and_Appa

Illustraties instagram: @thewanderingwindsprite

paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 18:37

Wij gaan in oktober weer een keer met de trein naar Londen en wij verblijven altijd eigenlijk altijd in een hotel rond Kings cross. 2 jaar geleden zaten we rond Russel square in een hostel en dat was ook goed te doen.

Maar is puur wat je zelf eist aan een hotel of omgeving want de straten van Kings cross zijn druk want het is ook een groot station maar gelukkig zitten wij paar honderd meter van het station af aan een groen en levendig klein parkje en wij wandelen veel in de omgeving want eigenlijk ben je zo bij Govend Garden of Camden town.

Maar voor de echte winkels zou je idd meer richting Govent Garden moeten gaan want daar van uit loop je zo richting Oxfort street oid.

Anoniem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 19:16

Ik ga bij voorkeur in de buurt van Euston / Russell Square. Zit je lopend ook overal zo :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 09:55

Bedankt voor de reacties! Covent Garden lijkt me ideaal voor wat ik zoek inderdaad.
Ik zal Euston/Russell Square ook nog bekijken.

Oh en bedankt voor de metrotip Warboel, ik hou helemaal niet van gammele liften :+.

Warboel
Berichten: 14642
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 10:14

Nee ik ook niet... daarom 2 jaar geleden de 193 treden gelopen, maar ik loop nu met een kruk dus we zijn maar een stationnetje eerder uitgestapt. Leicester Square heeft gewoon roltrappen :D

Otje de assistentie windhond: [BB] Onze weg naar Otje de assistentiehond
Otje & Appa op Instagram: Otje_and_Appa

Illustraties instagram: @thewanderingwindsprite

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 14:39

Ik ga ook altijd met de trein naar Londen. Wat ik altijd doe: een hotel in de buurt van St. Pancras reserveren. Dan de ochtend check ik uit, laat ik mijn bagage in het hotel bijhouden (meeste hotels doen dit wel). Zo kan je er nog een dagje op uit en kan je 's avonds voordat je richting St. Pancras gaat nog snel je bagage oppikken. :)

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 13:01

Whoehoe! Wij gaan ook weer naar Londen. Redelijk onverwacht, en 11 september al. Zijn door de loting van een toneelstuk gekomen. Vliegen op 11 september 's ochtends heen, 's avonds toneelstuk en dinsdag weer terug. BAM {:} :D

Tips voor een niet al te duur, wel schoon en tof hotelletje zijn welkom :j Vliegen waarschijnlijk op Gatwick met Easyjet.

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Anoniem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 13:03

Thistle Euston of het Bloomsbury Park by Thistle hotel. Loopafstand van Holborn / Euston.

Warboel
Berichten: 14642
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 13:23

Berdien schreef:
Whoehoe! Wij gaan ook weer naar Londen. Redelijk onverwacht, en 11 september al. Zijn door de loting van een toneelstuk gekomen. Vliegen op 11 september 's ochtends heen, 's avonds toneelstuk en dinsdag weer terug. BAM {:} :D

Tips voor een niet al te duur, wel schoon en tof hotelletje zijn welkom :j Vliegen waarschijnlijk op Gatwick met Easyjet.


Serieus! Jaloers! Superleuk.
Wij hebben nu 2x in Lidos gezeten op Victoria, prima hotel! En om de hoek zit een restaurantje (Grumbles) waar de meneer van jouw avatar regelmatig schijnt te komen, dus past goed in je tripje als het het toneelstuk is waarvan ik vrijwel zeker denk te weten welke het is 8-)

Otje de assistentie windhond: [BB] Onze weg naar Otje de assistentiehond
Otje & Appa op Instagram: Otje_and_Appa

Illustraties instagram: @thewanderingwindsprite

MacavityL
Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 14:19

Leuk Berdien, ga je naar Hamlet? O:)

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"

Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 14:46

O:) {:}

Bij Euston in de buurt is wel interessant, want daar zit het theater volgens mij ook bij in de buurt :j

En inderdaad, het gaat om Hamlet :D

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 14:46

En dr zit een hele prettige pub bij Russell Square :P om de hoek bij de eerder genoemde hotels.

Royal National hotel zit daar ook, eenvoudig maar schoon


MacavityL
Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 14:50

Wat gaaf Berdien, ik kwam niet door de loting :D

(heb Hamlet al eens gezien met Jude Law, was ook errug impressive!)

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"

Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 14:54

Wij de eerste keer ook niet, kreeg vandaag een mailtje dat ik wel door de tweede loting was gekomen :oo Dus als een malle gekeken of er nog tickets waren, en die kunnen scoren voor de 11e :):)

Wij hebben Hamlet laatst met Benedict Cumberbatch gezien, was ook héél gaaf!

Goede pub is altijd welkom :j :D

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Anoniem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 14:54

Friend at Hand pub, bij Russell Square :D

Ik geloof dat ik volgend jaar ook maar weer een paar dagen moet. :+

Celiien
Berichten: 13252
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 14:58

Hotel Royal Eagle bij Paddington :j heel prettig hotel!

Al een keer eerder gezegd geloof ik, maar ik heb slechte ervaringen bij RN. Vies beddengoed, vieze badkamer etc. Toen we het melden wilden ze eigk niet meewerken en kregen we een pakket mee met beddengoed om zelf te verschonen.... Na enig aandringen, het spreken van een manager werden we in een andere kamer gezet. Beddengoed was wel schoon, badkamer had beter gekund zegmaar.

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 10:55

Wij gingen naar het Grosvenor Hotel, het was echt prachtig! Wij gingen wel met kerst dus het was heel mooi versierd. Maar hoe vond ik het ideaal. Het ligt boven het Victoria Station waar je ook in principe vanaf het vliegtuig af kwam met de trein.

Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 10:15


"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Anoniem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 14:00

Russell Square <3 echt naar de Friend at Hand pub gaan! :D

paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 08:52

De Friend at Hand Pub is geweldig .... we zaten daar bijna elke avond voordat we terug gingen naar onze Hostel.

De RN hebben vrienden van mij gelogeerd ( jaren geleden) en toen ik daar was op hun kamer
nadat ze incheckte was ik verbaasd wat voor fabriek het was en hun kamer echt smerig.

Anoniem

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 10:29

:D

Ik ben niet de enige die de Friend geweldig vindt <3 :D

Foaly
Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 11:12

Ik ga eind dit jaar weer een week naar Londen. Nu zag ik dat er die periode ook een tentoonstelling is over Terry Pratchett (mijn absolute held) in Salisbury. Iemand die weet of dat een beetje te doen is met het OV om in 1 dag op en neer te gaan? Volgens Google maps is het ongeveer 2 uur enkele reis, dat zou ik er op zich wel voor over hebben…

People like that…corporations like that, they have all the money, they have all the power, and they use it to make people like you go away. Right now, you're suffering under an enormous weight. We provide…Leverage


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amber_anne, chantal_bel, DotBot, Eliana, Fellow, Larissa123, lizy29, MyWishMax, naomi_mickey, ogidni, Sanet, Swift, Vecar en 64 bezoekers