paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-17 09:37

Afbeelding
Afbeelding
ik weet welke grens ik heb gesteld, en dat ik daar nog niet ben, maar wat had ik dit nodig zeg! en het paard blijkbaar ook. alleen gestapt, zonder zadel. Geeft de burger weer moed

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 09:39

Wat genieten meis!

tiwi1969

Berichten: 7636
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 09:50

EW je klinkt nu een stuk positiever! Fijn, lekker doorgaan zo.

Anouk, wat een enorm verschil, rijdt ook veel fijner.
Ik merk het nu al zo.

Ik denk dat een deel van het minder gewicht verliezen in extra spieren zit, buik wordt strakker en mijn kuiten zijn dikker denk ik. Rijbroek zit overal losser maar op mijn kuiten juist strakker. Ik spit dus nog even door in de tuin.

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 11:11

Nou vandaag en gisteren weer gewogen, na het weekend heb ik elke keer een set back haha, terwijl ik niet zoveel rare dingen doe, iets meer eten en iets minder water wellicht. Ik was voor het weekend al 98,0 en na het weekend weer 98,7. Vanmorgen dubbelcheck en weer verder met waar we waren naar de 97,7. Heel fijn! Dus maar blijven doorgaan.

EmptyWords, ik kom even terug op het feit dat jij niet durft te rijden nu je te zwaar bent. Wij hebben - net als jij dacht ik - gelderse paarden. Ik heb al die tijd dat ik boven de 100 zat - maar dit NIET wist - gewoon doorgereden. Mijn paarden hebben daar niets van gehad. Ze worden om de 3 maanden behandeld door een chiro/DA/fysio en de dingen waarvoor ze hulp nodig hebben zitten in hun bouw - hun lange rug en wat strakke lendenen. Wat ik wil zeggen is jouw sterke gelderse kan wel iets hebben en het is voor jou én hem goed om bezig te blijven. Dus ik zou toch gewoon in ieder geval een aantal keren per week er op gaan.

Voor jou beweging én motivatie én beloning om verder te gaan met lijnen en hij lekker aandacht en aan de slag.

Als het een arabiertje betrof, zou ik dit niet persé aanraden, maar een gelders paard kan wel wat hebben en het is ook gewoon goed voor jou om te blijven rijden!

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-17 11:16

ik heb de hele vorige zomer ook dit gewicht gehad, en ehb toen ook gewoon gereden. Daar heeft hij inderdaad niets aan overgehouden hoor. Dat was ook niet de reden dat ik er niet meer op ging, ik dacht vooral DE stok achter de deur te hebben. Valt tegen, dus toch maar weer langzaam opbouwen denk ik.

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 11:23

Precies, want hij kan wel wat hebben en tuurlijk het is goed en slim om af te vallen en dan zal het voor jullie beiden nog makkelijker gaan. Maar ik denk dat niet rijden ook een stuk geluk wegneemt. Als je wel rijdt weet je waarvoor je het doet, waardoor je misschien juist makkelijker blijft lijnen. Omdat je NOG lekkerder wilt kunnen rijden. En als je je gelukkig voelt, is lijnen beter vol te houden!

Hij weegt waarschijnlijk iets van 700 kg en als je de 15% regel toepast, zou je 105 mogen wegen, maar als je de 20% regel toepast zou je 140 mogen wegen (dat laatste zou ik niemand aanraden uiteraard :-) ). Maar om aan te tonen dat je niet zo ver af zit van de 15% regel en ruim binnen de 20% <3 <3.

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-17 11:33

Afbeelding
dit was onze laatste rit vorig jaar, niet te houden ook trouwens :') Dus ik heb ook echt niet het idee dat hij me niet hebben kan, maar zwaarder lijkt me ook niet de bedoeling.
maar goed, je hebt gelijk, een ongelukkig paard omdat ik iets wil wat niet lukt is ook geen optie, dus dan maar zo, Wie weet is dit net het laatste zetje naar het laten staan van de slechte dingen

4EverHobbes

Berichten: 1817
Geregistreerd: 06-12-04
Woonplaats: In the land of far, far away

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 11:43

Hoi allemaal, ik ben druk aan het meelezen, maar wil me toch even melden...
Ik ben het afgelopen jaar behoorlijk wat kilo's aangekomen door een combinatie van weinig beweging, medicatie en stoppen met roken en daardoor veel te veel eten. Ik ben 1.70 en weeg nu 89 kilo. Inzicht is er: ik moet afvallen. Ik ben niet van de crash-diëten, mijn overtuiging is gezond eten en voldoende bewegen.
Stoppen met de medicatie is op dit moment helaas geen optie, al zou ik het echt willen. Ik weet uit ervaring dat ik dan binnen no time kilo's kwijt raak.

Ik ben sinds een week of twee begonnen met het laten staan van tussendoortjes. Op mijn werk zit ik de hele dag en ik at serieus dagelijks een pakje sultanakoekjes, een pakje evergreens, 4 witte boterhammen, chocola, kaakjes... en dat alleen tussendoor. Als ontbijt nam ik Frosties, als lunch een paar tosties en 's avonds at ik dan vrij normaal. Ben geen liefhebber van vet eten, of eten uit pakjes.
En dan bij de tv nog chocola en koekjes. Allemachtig, geen wonder dat ik zo zwaar ben geworden ;(

Ik eet nu wat vetvrije yoghurt met muesli in de ochtend, een paar volkoren crackers en een paar volkoren boterhammen. 's Avonds niet echt anders; behalve dan dat ik mijn porties gehalveerd heb.
Verder fruit en komkommers/tomaatjes tussendoor en ik drink water, koffie en thee.
Qua beweging wandel ik dagelijks minstens een uur en ik rijd 2-3 keer per week paard. Wel elke dag uitmesten en zo.

Ik merk dat het werkt want ik ben al 2 kilo kwijt :D Dat het langzaam gaat, geeft niet. Ik wil over een jaar weer rond de 70 -75 kilo wegen.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 13:12

Ik wil het er even niet over hebben geloof ik. Vakantie en afvallen gaat hier niet samen. Ik ben bang voor de weegschaal op dit moment.

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 14:04

Ik zit op het moment thuis zonder baan en ben toch bezig met afvallen. Dus tijd te over, maar goed, ben blij met de resultaten tot nu toe. Dacht juist dan heb ik alle tijd om het "goed" op te pakken. Maar op vakantie is het lastiger denk ik omdat je dan ook uit eten gaat etc. Sterkte Ladybird.

Bloodymary
Berichten: 4536
Geregistreerd: 02-08-08

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 14:08

In juni zijn wij drie weken op vakantie geweest in Italië. Elke avond uitgebreid uit eten, 2 of 3 gangen, veel pasta's natuurlijk, fles wijn er bij. Espresso er bij en Grappa na. Drie weken lang, elke dag. Bij thuiskomst was ik twee kilo kwijt.
Ik denk doordat je op vakantie toch meer beweegt (zwemmen, wandelen, bergen), en toch een regelmatig menu. Thuis heb ik zittend werk, sport toch best veel (4 x in de week paardrijden en 2 x hardlopen/wandelen), maar ben ik wel meer geneigd tussendoor te snoepen en te snaaien. Denk dat dat vooral het verschil uitmaakt. Ben ook geen grote eter, dus bij dat uit eten gaan laat ik ook best wel veel liggen, eenvoudigweg omdat ik niet meer op kan.
Dus zo erg hoeft vakantie niet te zijn voor de lijn!

tiwi1969

Berichten: 7636
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 21:25

Oh, nu wil ik ook afvallen in Italië

Voorlopig buffelen we maar door in de tuin.
Opstekers voor vandaag: de band van mijn hondenvoertasje heb ik strakker moeten doen en mijn broek zakt steeds af!
Va

Net een ijsje gemaakt van roomijs en frambozen en bessen met een scheut likeur. Uiteindelijk heb ik het fruit met het ins wat eraan zat opgegeten en het meeste ijs en likeur weggespoeld. Geen trek meer.

Anoniem

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 23:25

Ik denk dat je op de gemiddelde vakantie vooral heeeeel veel vocht verliest. Ben afgelopen twee weken in Amerika geweest en heb me daar echt als een beest gedragen qua eten (roadtrip dus tussen de middag vaak junkfood en 's avonds uitgebreid uit eten, tel daarbij een fiks Amerikaans ontbijt op en de benodigde tussendoortjes/snacks in de auto) maar als je een dag door een stad wandelt waar de gevoelstemperatuur 53 graden is kan je daar tegenop vreten wat je wilt := Ik ben dus ook niet aangekomen op vakantie terwijl ik op een gemiddelde dag ergens tussen de 4000 en 5000 kcal naar binnen at en dronk (want 's avonds kwamen er nog de benodigde gin tonics etc bij)

Bloodymary
Berichten: 4536
Geregistreerd: 02-08-08

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 00:00

Haha, dat zal inderdaad vooral vocht zijn dan! Maar in juni was het nog niet zo warm in Italie, niet echt gezweet of zo.
Denk echt dat het komt door het snoep- en snaaigedrag dat ik thuis heb en daar niet en op zich gezonder eten, wat de Italiaanse keuken natuurlijk met zich meebrengt. Dat is in de USA natuurlijk een stuk minder. Kan overigens wel heel lekker zijn hoor.

Anoniem

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 11:00

Ik denk dat vocht toch wel een grotere rol speelt dan je denkt. Ook als je voor je gevoel niet zo zweet kan je veel vocht kwijtraken als je actief bezig bent op een dag.

Maar gezond gegeten heb ik idd niet gedaan :)) Verbaasde me vooral over de hoeveelheid sodium die overal in zat. Zodeknetter zeg :\

Bloodymary
Berichten: 4536
Geregistreerd: 02-08-08

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 11:29

Maar als het vocht was dan zou het er toch al weer aan moeten zitten? Ik ben inmiddels anderhalve maand terug.

Anoniem

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 12:05

Niet per se hoor! Als je voedingspatroon thuis ook weer aangepast is kan dat er best af blijven, of het is er wel langzaam bij gekomen maar je bent in de tussentijd afgevallen in vet. Ik weet natuurlijk niet wat voor porties jij eet bij 2 of 3 gangen met een fles wijn etc, maar 2 kilo afvallen in vet als je veel pasta's etc eet is imo vrij lastig. Maar misschien vaart jouw spijsverteringssysteem juist wel super lekker op een voedingspatroon met veel koolhydraten en was het wel gewoon vet. Ik zou het niet weten :))

geerte

Berichten: 6987
Geregistreerd: 26-11-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 13:30

Gister jarig geweest en 3 keer achter elkaar uit eten geweest ik durf gewoon even niet op de weegschaal te gaan staan.

Was 26 kilo afgevallen maar denk dat nu de helft er wel weer bij zit

Libera

Berichten: 3974
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 17:25

Hier ondertussen 12.5kg kwijt!

Nog 2.5kg tot mijn eerste doel....

Geerke, zal wel meevallen toch?! Knap hoor, dat je al zoveel kwijt bent :j

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34629
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 17:36

Ik ben nog nooit afgevallen op vakantie maakt niet uit hoe actief ik ben. Nu hopelijk wel want beweeg echt veel op een dag en hou me aan de kcal die ik mag. Ik wil toch wel graag nog 2.5 kilo kwijt. Op de foto's die tot nu toe gemaakt zijn zie ik veel verschil met vorig jaar. Dan is 12 kilo best veel.

tiwi1969

Berichten: 7636
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 17:56

Gaaf Susan dat je zoveel verschil ziet. 12 is ook al best wel veel!
Libera gefeliciteerd met het tot nu toe behaalde resultaat!

Vandaag nog geen spitwerk in de tuin gedaan, dat doe ik normalen de ochtend. Vandaag even niet want we hadden de dierenarts op stal, volgend jaar verwachten wij een veulentje bij ons paard. Best de moeite waard om even van je planning af te stappen.
Wel even de stal zelf afgemest, sta all-in maar op het moment dat de afmestploeg bezig was hadden wij de stal voor de scan en de tanden van mijn paard een onderhoudsbeurt te geven in gebruik.

Zelf doen heeft ook zo zijn voordeel: extra beweging.

Vanavond even een uurtje zandscheppen, maar nu eerst kip met paprika uit de oven. Jammie. Gerecht uit een heel leuk budget kookboek:

https://www.bijstandsgerechten.nl/koken ... n-voor-e5/

staan echt heel veel gezonde en lekkere gerechten in.

Patt
Berichten: 1058
Geregistreerd: 04-03-14

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 00:21

Ik lees nog steeds mee en jullie motiveren mij echt en zo lees je dat het heus niet allemaal makkelijk is en vanzelf gaat.

Op vakanties blijft het lijnen een moeilijk iets maar met wat extra bewegen en toch je calorieën wat in de gaten houden is het goed te doen. Een ijsje nemen geen probleem maar geen 3 per dag. Uit eten ook beetje kijken wat je kiest en de ene keer wat opletten en de andere keer 'mag' je natuurlijk weleens buiten je boekje gaan wat betreft calorieën.

Extra beweging thuis zit hem ook veel in. Ik ga eens een extra grote ronde met de hond en pak nu meer de fiets ipv de auto. Wat extra stalwerk of het erf vegen helpt ook :P

Deze week is het bij mij zover er is nu vanaf half januari 20 kg af !!! *\%/*
Voorgaande periode van paar jaar met veel vallen en opstaan ook al 17 kg afgevallen dus nu
totaal 37 kg kwijt!
Ben van 112,7 kg nu naar 76,7 kg gegaan.

En dat door gewoon goed op mijn eten te letten, calorieën te tellen in de Myfitnesspal app en wat meer te bewegen. Stiekem erg trots.... :o

Hoop jullie hiermee ook te motiveren om het vooral vol te houden :j

bontejames

Berichten: 542
Geregistreerd: 17-02-16
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 03:44

Patt schreef:
Ik lees nog steeds mee en jullie motiveren mij echt en zo lees je dat het heus niet allemaal makkelijk is en vanzelf gaat.

Op vakanties blijft het lijnen een moeilijk iets maar met wat extra bewegen en toch je calorieën wat in de gaten houden is het goed te doen. Een ijsje nemen geen probleem maar geen 3 per dag. Uit eten ook beetje kijken wat je kiest en de ene keer wat opletten en de andere keer 'mag' je natuurlijk weleens buiten je boekje gaan wat betreft calorieën.

Extra beweging thuis zit hem ook veel in. Ik ga eens een extra grote ronde met de hond en pak nu meer de fiets ipv de auto. Wat extra stalwerk of het erf vegen helpt ook :P

Deze week is het bij mij zover er is nu vanaf half januari 20 kg af !!! *\%/*
Voorgaande periode van paar jaar met veel vallen en opstaan ook al 17 kg afgevallen dus nu
totaal 37 kg kwijt!
Ben van 112,7 kg nu naar 76,7 kg gegaan.

En dat door gewoon goed op mijn eten te letten, calorieën te tellen in de Myfitnesspal app en wat meer te bewegen. Stiekem erg trots.... :o

Hoop jullie hiermee ook te motiveren om het vooral vol te houden :j


Super man! Dat zijn 37 pakken suiker die je anders extra mee had moeten slepen! HeerlijkN

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 06:58

Woow patt wat fijn zeg!

tiwi1969

Berichten: 7636
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 08:29

Wauw Patt wat goed!

Na twee wat mindere weegmomenten is er deze week ineens 1,5 kg af! Daarmee ben ik er nu tien kwijt en zit ik op 90 kg, volgende weer eronder door en noooooit meer er boven!



Afbeelding