Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Riddershow
Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 14:08

Iemand hier nog tips voor het plakken van een zelfopblaasbaar matje als de bijbehorende lijm leeg/in gedroogd is?

Kan het met seconden lijm of vulkaniserende lijm?


Ils_K
Berichten: 7532
Geregistreerd: 09-01-05
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 16:24

Henrieke schreef:
Ik heb nog even een vraag over mede kampeerders met een baby.
Wij gaan nu met de caravan en willen dan onze gup (uiteraard) in de caravan laten slapen. Ben alleen bang dat hij 's avonds wakker wordt door ons als we de caravan in gaan om wat te pakken en bijv koffie te zetten. Hoe is jullie ervaring hierin?


Mijn zoontje is nu 3, maar die wordt ook niet wakker als ik de caravan in kom. Kan bij de koelkast, kastjes enz. allemaal geen probleem. Dus denk dat dat reuze mee valt.

Mars (v. Haarlem) Dressuur Z * Springen L * Sgw M * Viertal M * (RIP 2012)
Zonanta (v.Corland) Dressuur L1 * Springen B * Sgw B * (verkocht)
Zagal (v. Patijn) Dressuur L1 * Springen B * Sgw B *

Riddershow
Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 16:26

Wij gaan al tijden met de kids "historisch kamperen" vaak is het laten slapen problematisch, maar als ze eenmaal slapen kun je er nog een bom naast gooien.

Gewoon met (uiteraard niet te fel) licht naar binnen en je ding doen. Werden/worden bij ons nooit wakker. Zelf niet nu ze 6 zijn.

Doubtless
Berichten: 8450
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 16:31

Kamperen, check :wave:
Regelmatig een weekendje, vorig jaar wildkamperen in Zweden en we hebben net anderhalve week Schotland achter de rug! We hebben daar 2 nachten in een hotel geslapen, 2 nachten op de camping en de rest in de heuvels van de highlands :D

      Sometimes the things you cannot change end up changing you.

mvdende
Berichten: 5613
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 18:54

Vergeet niet het:

Om 08:00 de tent uit branden door de zon

Kromme haringen

Dierlijke inbrekers in de tent. Aka possum/ wallaby en een inbreker die het gelukt was: vogel

ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 19:02

mvdende schreef:
Vergeet niet het:

Om 08:00 de tent uit branden door de zon

Kromme haringen

Dierlijke inbrekers in de tent. Aka possum/ wallaby en een inbreker die het gelukt was: vogel

Die vogel, laat me raden: Meeuw? of anders een Kraai :D

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 19:09

Ohh ha ha ik moet ineens aan een kampeervakantie van lang geleden denken.
Groepsreis door het atlas gebergte met ezeltjes en tentjes.
We hadden ergens ons kamp opgeslagen, iedereen op tijd zijn slaapzak in, werden we wakker van een gegil en gekrijs :roll:

Onze buurvrouw moest plassen en had een wc rol in het voorste stukje van de tent staan. In het donker op de tast die wc rol gepakt. Het was alleen geen wc rol maar een katje dat was ingebroken en daar opgerold lag te slapen _O-

Die was er natuurlijk niet van gediend om vastgepakt te worden én de buurvrouw schrok van dat harige ding dat ze in haar handen had :Y)

~Turbohoof Solutions ~

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 19:14

Leuk topic!
2 weken terug hebben wij gekampeerd tijdens onze Roadtrip! :D
Ik vind het heerlijk! Lekker met de rugzak en een tentje, back to basics :D

[ img ]

mvdende
Berichten: 5613
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 19:17

Whaha!

Nee het was iets kleins, een musje of zo. Was onder de voortent door gekropen. Zat "vast in het voorstukje van de tent. Ik lag nog te slapen en heb hem mopperend z'n gangetje laten gaan. Uiteindelijk is ie weer vertrokken op dezelfde manier als hoe ie gekomen was. Was trouwens op een camping in Brabant.

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 23:53

mvdende schreef:
Dierlijke inbrekers in de tent. Aka possum/ wallaby en een inbreker die het gelukt was: vogel

Of in de bus.... Een keer een muis (of zoiets) in ons kampeerbusje gehad. Nou heb ik verder niks tegen muizen, maar deze vond het nodig om door een chipszak heen te gaan rennen... heel de nacht... en telkens als we het licht aan deden was hij muisstil en niet te vinden >;)

En de meest bizarre: wakker worden en oog in oog liggen met een Emoe die aan de gordijnen van de bus staat te trekken. We hadden de deur open gelaten vanwege de warmte en kennelijk waren de gekleurde gordijntjes die naar buiten wapperden errug interessant _O-

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Melia
Berichten: 9842
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 12:19

Leuk hoor al die verhalen!

Weet iemand of er nog ergens een goede wasemmer te verkrijgen is? Volgens mij kun je die van Tupperware nergens meer krijgen (behalve Marktplaats).

Goof
Berichten: 28600
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 16:50

Esther_ schreef:
Goof schreef:
Ik ben helaas vandaag weer thuis gekomen, ik word daar altijd een beetje verdrietig van...

Paar prachtige plekjes gehad;
Hier aan de voet van de Tatra in Slowakije

En hier in een appelboomgaard in Oostenrijk:

]


Hee Goof waar ben je in Slowakije geweest. Ben er al meerdere jaren geweest maar herken de camping niet :o .


Dit was in Vysoke Tatry; http://www.rijocamping.eu/index.php/galeria

Riddershow
Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 20:32

Pfff... onze auto is nog niet klaar (zo maandag klaar zijn) dus het is nog onzeker wanneer en of we kunnen gaan... |(

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 20:41

Dat is balen Riddershow... Kun je geen vervangend vervoer krijgen?

~Turbohoof Solutions ~


Riddershow
Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 22:59

Nee, wordt bij een beun gedaan. Doet goed werk, maar is wel perfectionist.

En denk dat de gemiddelde auto niet gaat passen qua spullen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 17:48

Leuk een kampeertopic!

Ik ga zondag ri Zweden/Noorwegen samen met mn vriend. Auto van mn pa kunnen lenen tot de maandag erop. We willen liefst naar Stavanger rijden. Best een stuk voor zo'n korte periode. Maar hebben niks geboekt en kunnen evt in Oslo stranden, daar woont mn nicht.

Iemand nog handige tips qua wildkamperen en met de auto die kant uit? Ben nu een lijstje aan het maken qua wat mee moet (we moeten zaterdag eind middag ri mijn ouders, hopelijk zijn al mn campingspullen nog compleet :+).

Doubtless
Berichten: 8450
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 20:27

Houd rekening met de mugjes! Neem een pet en een netje voor over je hoofd mee & hele goede muggenspray.

      Sometimes the things you cannot change end up changing you.

black_kelpie
Berichten: 7773
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 13:56

idinn schreef:
Iemand nog handige tips qua wildkamperen en met de auto die kant uit? Ben nu een lijstje aan het maken qua wat mee moet (we moeten zaterdag eind middag ri mijn ouders, hopelijk zijn al mn campingspullen nog compleet :+).

Voor ons werkt Google Maps echt super met wildkamperen met de auto. Opzoeken waar je ongeveer wil overnachten en dan weggetjes zoeken die eindigen bij het water (of waar je wil natuurlijk). Er staan veel huizen en hutjes aan het water, maar met Maps kun je op de sattelietweergave zien of er wat staat. Markering plaatsen en Maps laten navigeren. Gaat bijna altijd goed. Mooie plekjes gehad in Zweden de afgelopen weken <3

Ik hou ivm wild ons eten, eventuele afwas en het afval in de auto als we slapen.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 14:21

Oh wat een gave plekjes <3

Goede tip qua afval/afwas in de auto! Muggenspul nemen we mee idd. Al heb ik vorige keer Zweden weinig last van ze gehad..

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 07:24

Weet iemand een site waar je makkelijk een overzicht ziet van weersverwachtingen in Europa?

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 08:13

idinn schreef:
Oh wat een gave plekjes <3

Goede tip qua afval/afwas in de auto! Muggenspul nemen we mee idd. Al heb ik vorige keer Zweden weinig last van ze gehad..

Als je al last van muggen hebt, kun je waarschijnlijk beter lokaal iets halen; die gribus die hier te koop is, is niet echt wat.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 10:44

Moonsparkle: yr.no? Is een noorse weersite en erg betrouwbaar.

Aranel
Berichten: 20192
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 10:48

Ik kom even binnenvallen als dat mag. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met kamperen in Amerika? En dan met name met het kopen van alle spullen (tent, slaapzak, luchtbed enz) bij de Walmart?

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 06:30

Wij wouden aankomend weekend misschien kamperen maar binnen 6 uur rijden zie ik overal nog regen staan -O- ik hoop dat ik morgen nog goeie hoop krijg door andere verwachtingen, zou het wel jammer vinden, we hebben geen zin om te gaan als het regent.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 06:59

Dat is nog zo ver weg, ze kunnen voor morgen nog niet eens goed het weer voorspellen ;-)

En anders richting de kust rijden, daar is het vaak beter?

~Turbohoof Solutions ~


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 73 bezoekers