Pretparken & uitjes.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 22:15

Europapark is leuk!!! Asterix en eurodisney liggen wel compleet andere kant op. Walibi België is puur thrills, niet mooi. Bobbejaan is relaxter dan. Een vrij mooi park is Bellewaerde. Maar phantasia is wel net mooier en beter, ook flink duurder.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 22:59

Phantasia ook vorig jaar al geweest hihi. Toen was nieuw stuk net week open.en elkaar kwijt geraakt door foutje en uur lopen zoeken naar elkaar. := Alleen heen flink in de file gestaan en een deel niet kunnen zien.

Een voordeel van rolstoel is weinig last van wachtrijen en goedkoper dan voor "normale" mensen. :P zoef over het algemeen in vlot tempo door een park. Ga ik ergens niet in kan gv met de single rij is hij ook sneller. Wezien wel wat we gaan doen op dinsdag

Parc asterix idd ook richting parijs. Beide parken ben ik een of meerdere keren geweest. Scheelt dat we camper plek in frankrijk pakken. Is mooiere plek en goedkoper ook. Doorsteekje naar parijs is van daar denk ik 2 a 2,5 uur max via snelweg.

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 00:11

karuna schreef:
Phantasia ook vorig jaar al geweest hihi. Toen was nieuw stuk net week open.en elkaar kwijt geraakt door foutje en uur lopen zoeken naar elkaar. := Alleen heen flink in de file gestaan en een deel niet kunnen zien.

Een voordeel van rolstoel is weinig last van wachtrijen en goedkoper dan voor "normale" mensen. :P zoef over het algemeen in vlot tempo door een park. Ga ik ergens niet in kan gv met de single rij is hij ook sneller. Wezien wel wat we gaan doen op dinsdag

Parc asterix idd ook richting parijs. Beide parken ben ik een of meerdere keren geweest. Scheelt dat we camper plek in frankrijk pakken. Is mooiere plek en goedkoper ook. Doorsteekje naar parijs is van daar denk ik 2 a 2,5 uur max via snelweg.


Hoe hard rijd jij met die camper?

van hier naar europark is ruim 500 kilometer, van hier naar eurodisney is 500 kilometer.. en van europapark naar disney is ook ruim 500 kilometer.. toen we er achter kwamen dat we nog geen kilometer zouden opschieten richting huis, hebben we t idee maar laten varen... Het is ruim 4.5 uur rijden met de auto in het gunstigste geval en zonder pauze..

hoogzomer zou ik toch rekening houden met minimaal 9 uur.. Rust zit op de doorgaande route voor Duitsers en Nederlanders naar zwitserland en/of via zwitserland naar Italië en vise versa.. Parijs zit midden in de choas op hun tweede zwarte zaterdag van de drie dit weekend (zondags net zo erg)..

informatie van de anwb:
Verkeersprognose weekend 5 - 6 augustus

02 augustus 2017 Naar huis terugkerende Nederlanders zullen dit weekend rekening moeten houden met veel vertraging op de Europese wegen. Vooral in Frankrijk en Duitsland worden lange files verwacht. De Franse verkeerspolitie zet zich schrap voor een tweede zwarte zaterdag op de wegen in de Rhônevallei (A6/A7). In Italië staat de drukste zaterdag van het jaar voor de deur.


Hoewel de langste files op de doorgaande Europese wegen naar het zuiden staan, wordt de drukte in noordelijke richting ook steeds groter. Veel vakantiegangers uit West- en Noord-Europa keren huiswaarts.


Ik zou jezelf niet plagen met tweede dikke verkeersknopen te willen klieven in het drukste weekend ;)

alleirbag

Berichten: 1322
Geregistreerd: 02-09-12

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 04:37

Altijd Disney. Disney, Disney, Disney. Ben er nu ongeveer 20 keer geweest en wil echt minimaal eens per jaar. Het is een verslaving! :-)

moonsparkle
Berichten: 21705
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 07:07

Europapark is ons favoriete park <3

Volgend jaar willen we in het voorjaar naar port aventura. Ik wil eigenlijk het nu al plannen en boeken maar transavia geeft pas over 2 maanden die vliegtickets bij het dichtstbijzijnde vliegveld. Andere maatschappijen vliegen daar niet op.

_Marjon_
Berichten: 10664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 11:44

elenaMM77 schreef:
_Marjon_ schreef:
Capaciteit in Klugheim slecht? Bij Raik misschien ja, maar Taron kan met ik meen 5 treinen rijden, dat is toch behoorlijk.
Hier komt er dit jaar nog een abonnement van Phantasialand, kom er toch wel vaak :+.
Dan mag ik ook daarmee weer dagje gratis naar Europa-Park :P (en Efteling, maar dat kaartje kan ik iemand anders blij mee maken).



kun je beter andersom doen.. efteling abo nemen, want phantasia controleert niet hoe vaak je komt (gewoon onbeperkt toegang).. inclusief 1x europapark ook.
phantasia > efteling wordt wel gecontroleerd, en als het goed is niet overdraagbaar.. je moet je abo laten zien (zowel bij phantasia als bij efteling en vise versa).

met efteling abo kun je weer twee kaartje voor 17.50 kopen, die je dan aan die ander kunt geven.

enige dat je dan dus mist zijn de 3 fastpasses per bezoek aan phantasia


Heb al een personeelspas van de Efteling dus daarmee kan ik al grati s ;). Maar blijkbaar is Phantasia op de hoogte van het hoge misbruik van Efteling passen, wil het dan liever gewoon eerlijk spelen ipv mezelf voor banketstaaf te zetten als ze de regels wel ineens aangescherpt hebben. Aangezien de regel is dat je eigenlijk maar 1x gratis mag.

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 16:02

_Marjon_ schreef:
Heb al een personeelspas van de Efteling dus daarmee kan ik al grati s ;). Maar blijkbaar is Phantasia op de hoogte van het hoge misbruik van Efteling passen, wil het dan liever gewoon eerlijk spelen ipv mezelf voor banketstaaf te zetten als ze de regels wel ineens aangescherpt hebben. Aangezien de regel is dat je eigenlijk maar 1x gratis mag.



natuurlijk is phantasia op de hoogte, maar het maakt ze niet uit, immers men loopt dan wel gratis naar binnen (kun je als 49 verlies zien), maar men geeft gemiddeld zo'n 20 euro uit per persoon per pretparkbezoek. zouden ze ingrijpen.. dan komen de eftelinggangers nog maar 1x per jaar in plaats van 4x of meer.. zijn 80 euro inkomsten die je dan misloopt.. Dus ik begrijp het op zich wel dat ze er niets tegen doen.. Ik zou niet aanraden om wekelijks te gaan, dat gaat echt in de gaten lopen :') ..

maar personeelspas van de efteling, dan kun je idd makkelijk een pas van phantasia erbij pakken.

wij hebben nu op de heenweg naar het gardameer even gelunched in phantasialand en de black mamba gedaan voor we verder reden. Dat zouden we niet gedaan hebben als we echt maar 1x binnen konden komen en/of toezicht te scherp zou zijn.. Hoor het bij meer Europaparkgangers dat ze even halt houden in phantasia voor een korte lunchbreak :')

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-17 17:48

Ik ben in juli, voordat wij naar Oostenrijk gingen 2 dagen naar Europapark geweest, ik heb weer genoten.

Het was niet belachelijk druk, meeste rijen zaten rond het half uur, en een paar enkele rond de 45 minuten.
Voletarium was mooi, maar ik vond de beelden heel erg geanimeerd lijken, terwijl ze wel echt zijn opgenomen. Mooie attractie ook een mooie wachtrij. Mijn zus is wel eens in Amerika geweest en het is vergelijkbaar met Soarin. (of hoe je het ook schrijft)
Heb echt weer genoten ! :D

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 16:06

Weer thuis. Reis was wat tsja onstuimig kwa verkeer en gek oponthoud. Parkeersituatie drama ook klacht ingediend, 1,5 uur rondgestuurd voor we helemaal achterop de camping mochten parkeren. Invalide parkeerkaart en camper snappen ze niet. Daardoor waren we pas 1415 op het park op maandag. Tweede dag eraan vast geplakt. Ik kon toch gratis. Goed vermaakt mooie achtbanen orgineel ook. Gv heeft de meeste wel gehad. Terug ook weer verkeerschaos en uiteindelijk nog een dag later dan eerst gepland donderdags thuis.

Wel voor herhaling vatbaar.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 17:46

Maar druk verkeer ligt toch niet aan het park? Hoeveel km moest je rijden en wanneer ben je vertrokken dan?

Morgen nog eens phantasialand :D

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 17:48

De verkeerssituatie in Duitsland is toch ook al weken in het nieuws? Had je dat van te voren niet bekeken dan?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 17:59

Jawel en er rekening mee gehouden ook. Maar ja als er een ongeluk is gebeurd in de wegwerkzaamheden en de boel staat potdicht 3 uur over 6 km toen afslag genomen en dwars door leverkusen gegaan. En verder binnendoor gegaan, via nurnburgring, saarbrucken enz. 125 km voor Rust in frankrijk om 2200 een camperplek gepakt. Zondag vertrokken tegen 10 uur. Zou 6 uur rijtijd zijn met rust erbij dus goed te doen. Niet dus, hihi. Maandag dus nog eind rijden waar we tegen half 11 aankwamen. Daar kunnen ze niks aan doen.

Maar ruim 1,5 uur op de parkeerplek daar rondjes rijden, rondgestuurd worden naar steeds de volgende verkeersregelaar die het ook niet wist weer door naar de volgende enz. Uiteindelijk 7 verkeersregelaars en een hoop gebel door ze later achterop de camping camper mogen neerzetten. Van daar nog 40 minuten lopen met rolstoel naar de ingang. Daar was ook weer van alles aan discussie door een bewaker of we wel of niet een extra folder nodig hadden. Waardoor we dus pas 14.15 echt aan parkbezoek konden beginnen. -O- -:(- en ben je dus ruim een halve dag kwijt aan gedoe omdat zij hun zaken niet op orde hebben. :n

Terug was domme pech in colmar en een hoop mutsen op de weg. Om gedoe in duitsland te voorkomen dus via frankrijk terug. Alleen daar precies was stuke snelweg afgesloten weges wegwerkzaamheden. Niet aangegeven ook en alle verkeer moest een straat in colmar door. :P daarna op andere weg redelijk druk en mutsen op de linker baan die 70 max reden. En rechts vrachtwagens en te druk voor invoegen

Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 18:00

Ik ben weer terug van moviepark germany, was echt super leuk! Zaterdag was het 's morgens slecht weer, overdag echter prima, maar daardoor was het super rustig dus weinig rijen. Lekker tot 8u gebleven en alles wel ongeveer gedaan. Zondag was het drukker want mooi weer, maar alsnog prima. De nieuwe achtbaan waar zo veel reclame voor wordt gemaakt (operation enterprise) is echt SUPER gaaf, er zit een gave verassing in en het is verder echt een hele soepele achtbaan, je wordt niet zo mega hard door elkaar geschud zegmaar, terwijl je wel over de kop gaat enzo.

We willen met vrienden nu weer een weekendje/midweekje naar een attractiepark, wat raden jullie aan? :)

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 18:02

Gebruik je app waze niet? Die stuurt je heel handig rond, ook bij werkzaamheden en ongevallen.

Wel raar van het park! Je zou denken dat ze het goed gewoon zijn net. Ik vond ze juist beide keren heel servicegericht overal itt bvb phantasia.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 18:04

badeendje schreef:
Ik ben weer terug van moviepark germany, was echt super leuk!

We willen met vrienden nu weer een weekendje/midweekje naar een attractiepark, wat raden jullie aan? :)


Met welk park zou je moviepark vergelijken qua thrills en grootte en zo?

Europapark is super!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 18:12

Klopt normaal ook geen enkel probleem zeker niet in het buitenland. alleen nu was het deels grote fout door eerste verkeersregelaar die zonder te kijken ons bot en ongeinteresseerd de verkeerde kant op stuurde. En ze weten domweg niet wat ze aanmoeten met camper en kaart. De jonkies erna waren zo bang voor hun baas steeds dat ze niks durfden te beslissen en ons maar weer doorstuurde naar de volgende. Terwijl er naast hun een mooie plek was te klein voor bus maar groot genoeg voor camper.

Toen we veel later weer bij hun aankwamen ben ik uit mijn vel geklapt. -:(- %) Overkomt me echt nooit maar been deed inmiddels flink zeer en mijn frustratie was echt torenhoog door het afschuiven en afschuiven. Toen zijn ze maar gaan bellen en toen bij hoge uitzondering mogen parkeren op de camping. Waar het ook een hele tijd duurde voor we erop konden omdat iemand zichzelf had vastgeparkeerd en dwars op de weg klem stond. Zware pijnstiler genomen maar maandag verder heel rustig moeten doen omdat been echt veel pijn deed. Dystrofie reageert ook op spanning stress en boosheid helaas. ;( na eenmaal gekalmeerd te zijn wel een leuke dag verder gehad. Gelukkig hadden we allebei wel chagerijn maar niet op elkaar. *\o/*

Was heel erg druk dat wel. Was ook later voor autos geen plek meer.

Heenweg file was niks aan te doen geweest ongeluk was net gebeurd tussen twee afslagen in. Gv had net stuur over genomen eerste meters camper en toen meteen file. Eerste afslag eraf gegaan leverkusen in. Maar daar hebben we drie uur over gedaan er te komen. :+ erg goede kaarten en twee navi systemen en wegkennis van de regio doen wonderen. :))

Moviepark. Mmm phantasialand is ook kwa afstand wel leuk, anders eurodisney?

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 18:16

Echt vervelend op die parking. Dat verwacht je daar niet.

Ik rij eigenlijk altijd op waze nu. Scheelt echt enorm, zelfs als je de baan kent. Uiteraard niet voor het stukje voor de afslag nee :n vervelend.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 18:21

We hebben ons vermaakt in de file. Goede muziek. Melige gesprekken mensen kijken enz. Voordeel van camper toilet en eten binnen handbereik.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 18:23

Ik heb met de wereldruiterspelen in normandie eens 5u gedaan over 13km. Complete wedstrijd gemist en zo slecht geregeld. Als het echt vastloopt kan het zo tegenzitten!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 13:15

Zo, gisteren weer een dagje Phantasialand gehad. Waren er vlot om 09:30. Meteen park in en doorgelopen naar Chiapas, omdat ze 27 graden voorspelden en ik liever de grote drukte bij de waterattracties wou voor zijn. Valt de attractie in panne terwijl we erin zitten :oo Na een tijdlang stilstaan (kwartier) is het personeel ons komen halen. Uitstappen en eruit lopen was nog wel een avontuurtje :D We kregen van een medewerken een fast pass voor 1 attractie. Prima!

Vervolgens enkele attracties gedaan en toen begon het echt ontzettend te regenen. Dat zou tot 13:15 gaan duren dus besloten we lekker uitgebreid te gaan lunchen bij het Chinees restaurant. Uiteraard liep iedereen erheen en stond er om 12:00 een grote groep mensen te wachten. Duidelijk dat de keuken dit niet allemaal meteen zou kunnen verwerken maar goed, we moesten toch meer dan een uur flinke regen overbruggen.

Vervolgens is het wel mis gegaan. We hebben anderhalf uur op ons eten gewacht :( |o Mensen die later zijn aangekomen hadden intussen al lang gegeten en waren alweer weg :oo Verschillende keren gaan vragen maar helaas. Uiteindelijk toch een snibbige opmerking gegeven en toen stond ons eten er. Het was wel echt lekker en bij de rekening bleek dat we enkel de drankjes hoefden af te rekenen en kwam er welgemeend excuus. Voor mij heel goed opgelost. En intussen was het droog :D

Verder prima dag gehad. Door het weer was het kalm, enkel Taron was aanschuiven, waterattracties kon je zo doorlopen en andere 5-10 minuutjes wachten. We hebben dus veel kunnen doen :) Eigenlijk alles behalve de kinderattracties.

Op het eind ook 2 shows gedaan. Musarteum vond ik heel gaaf, echt uitgebreid en goed niveau. Pirates 4D kun je overslaan := De Chinese show vorige keer was ook prima.

Al bij al toch wel een leuk en mooi park. Beetje klein maar ik heb me toch weer een dag goed kunnen vermaken!

Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 09:57

poes schreef:
badeendje schreef:
Ik ben weer terug van moviepark germany, was echt super leuk!

We willen met vrienden nu weer een weekendje/midweekje naar een attractiepark, wat raden jullie aan? :)


Met welk park zou je moviepark vergelijken qua thrills en grootte en zo?

Europapark is super!


Het is niet mega groot, ik ben nog niet in heel veel andere attractieparken geweest maar je kunt je er prima 2 dagen vermaken maar dan is het ook wel mooi geweest. Ze hebben nu een nieuwe achtbaan, de operation enterprise, en die is echt heel gaaf! Ze hebben ook een houten achtbaan en 2 hangende, en een karretjesachtbaan. Ik vind het een heel lek park, voor ieder wat wils, maar het is niet het ultieme thrillseekerpark.

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 10:01

Ben een paar dagen terug (volgensmij dezelfde dag als poes) voor het eerst naar Phantasialand geweest. Wat een ontzettend gaaf park zeg! :D Ben helemaal verliefd op de Taron, wat een ride is dat! :oo Ik vind vooral de thematisering van het park gewoon erg goed gedaan, dat geeft gelijk zoveel meer sfeer!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 10:03

Taron durfde ik niet aan vorig jaar. Nu wel. Zelf hebben we de grootste schik gehad bij mouse au chocolat. Dikke competitie en we zijn daar geloof ik 5 keer ingeweest die dag. Wel hebik steeds verloren jammerlijk. Wat ik bij europapark dan weer royaal heb opgelost door met 15000 tegen 45000 te winnen.

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 10:33

wij gaan volgende week naar Bobbejaanland met het gezin, nog nooit geweest daar, is het wat?
eventuele do's en don't?

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 11:49

Wat leuk dat je er ook was dreamy!

Wat een rotweer was het eerst e!