Nakomelingen Cassanova du Bois

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Neonlight
Moderator Kantine
Berichten: 78414
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 17:02

Schetsen is niet heilig. Heb al vaak genoeg gezien dat het verkeerd gedaan wordt. Zo hebben wij 2 merries staan die zwart geschetst zijn maar echt donkerbruin zijn, de enige zwarte die we hebben staan is als donkerbruin geschetst. Mijn veulen van 2 jaar geleden ging bijna als vos panterbont de boeken in, maar was echt een palomino (Don Cremello als vader).

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?


marjolein88
Berichten: 4041
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Herwen (Gld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 21:03

die schetsers hebben er zelf ook geen verstand van, want die schetsen kleuren wat genetisch gezien soms niet eens kan !
Tja weet je wat het is... als hengstenhouder krijg je echt dagelijks verzoeken voor de meest uitlopende dingen. van alles moet op foto's / film etc , Dit testen dat testen..... als je als eens weet wat ik allemaal al heb geïnvesteerd puur alleen om iets wat ik zelf al zeker weet voor een ander te moeten bewijzen... (en nee een pony ter dekking hebben is zeker geen vetpot, daar moet gewoon elk seizoen dik geld bij)
Wij hebben zelf al honderden veulens gefokt maar ik heb nog nooit gevraagd aan een hengstenhouder of ze de hengst willen laten testen op kleur oid.

Het is geen onwil, maar ik vind het stukje "alleen dekken voor de kleur" gewoon zo'n ontzettende belediging voor de hengst dat ik me daarom niet steeds op dat kleurtje wil focussen.
Ik hoop dat mensen verder willen/kunnen kijken naar de kwaliteit van de hengst en die van zijn nakomelingen. Want in mijn ogen is dat namelijk het belangrijkste van de hele fokkerij ;)
ik hoop dat jullie dat stukje vanaf mijn kant ook snappen?

..::WWW.STOETERIJDUBOIS.NL Sportpony fokkerij (Duitse rijpony/NRPS/Welsh), doorlopend jonge aanfok te koop::.
==> PRACHTIGE GOEDGEKEURDe D-SPORTPONY- HENGSTEN TER DEKKING, TOPSPORT AFSTAMMING!
*KLIK*!!!

QuirJarig
Berichten: 17343
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 21:12

marjolein88 schreef:
die schetsers hebben er zelf ook geen verstand van, want die schetsen kleuren wat genetisch gezien soms niet eens kan !
Tja weet je wat het is... als hengstenhouder krijg je echt dagelijks verzoeken voor de meest uitlopende dingen. van alles moet op foto's / film etc , Dit testen dat testen..... als je als eens weet wat ik allemaal al heb geïnvesteerd puur alleen om iets wat ik zelf al zeker weet voor een ander te moeten bewijzen... (en nee een pony ter dekking hebben is zeker geen vetpot, daar moet gewoon elk seizoen dik geld bij)
Wij hebben zelf al honderden veulens gefokt maar ik heb nog nooit gevraagd aan een hengstenhouder of ze de hengst willen laten testen op kleur oid.

Het is geen onwil, maar ik vind het stukje "alleen dekken voor de kleur" gewoon zo'n ontzettende belediging voor de hengst dat ik me daarom niet steeds op dat kleurtje wil focussen.
Ik hoop dat mensen verder willen/kunnen kijken naar de kwaliteit van de hengst en die van zijn nakomelingen. Want in mijn ogen is dat namelijk het belangrijkste van de hele fokkerij ;)
ik hoop dat jullie dat stukje vanaf mijn kant ook snappen?


Het is toch bizar dat je zou moeten verantwoorden en verdedigen...

Puur op kleur fokken, zijn geen fokkers (gewoon vermeerderaars). Dus ik snap je juist heel erg goed!

Natuurlijk is een leuk kleurtje fokken leuk (ik vind kleurtjes ook leuk, maar gaat niet boven kwaliteit!), maar dat zou niet de enige reden moeten zijn. Dat "fokkers" dan vinden dat je moet testen, gewoon je eigen pad kiezen en volgen. Want al die "paar tientjes" worden uiteindelijk honderdjes en dat duizendjes...

KellyDV
Berichten: 1123
Geregistreerd: 04-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 22:25

Jeetje wat een gedoe.. Hij LIJKT Perlino dus noemen ze het nu Perlino. Hij LIJKT wildkleur dus gaan ze er van uit. Of het 100% zo is, dat weet je nooit als je dekt met een hengst die niet getest is. Wat ik wel 100% zeker weet is dat ie een dubbele verdunning heeft :'). Mijn veulentje van Cassanova (overleden) had ook een prachtige aalstreep. Dus weet niet of ik tussen die 4 a 5 zit maar hierbij.

[ img ]

lailapri
Berichten: 22096
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-17 05:48

Het is sowieso geen smokey cream. Dan had hij geen valk kunnen geven uit mijn zwarte. Perlino of augoutti dragende cremello blijft dan over. Echter heeft hij uit een vos (dewi die ik verkocht heb) een valk gegeven dus dan heeft hij ook minimaal 1 gen voor zwart. Hij is dus Ee want kan ook vossen (palomino) geven en dan Aa of AA ik geb geen idee of hij al wel eens zwart als basiskleur heeft gegeven. Als hij dun is, dan is hij sowieso hetrozygoot ervoor.

Ik heb destijds een nakomeling van djamai laten testen en die was dunalino. Mijn andere 2 djamai kids niet laten testen maar hebben alle kenmerken van vos dun (shabrak bont). Ik twijfel nog erg om veulen van danika te testen. Zij is de enige die denk ik een dun veulen heeft gegeven (van de 3 veulens die hier lopen) maar je kan natuurlijk niet zien of 1 of 2 genen zijn en zeker bij een dunalino wordt het moeilijk. Als hij 1 gen heeft zegt dat natuurlijk niets over cassanova. Ik las laatst ook dat er ook nog andere genen invloed hebben? Dus niet echte dun gen maar genen die wel dun kenmerken geven?

Stamboeken zijn wel vaker bijzonder met kleuren. Zo heet danika een lichte vos terwijl ik denk dat die juist een donkere vos met dun gen is. Alles bij haar is het donkerste van de dun nakomelingen die ik gefokt heb en moeder was een koffievos. En djemo heet palomino terwijl die net van de winter palomino snowflake shabrak bont is geschetst.

3 veulens voor 2022? Volgtopic♧
dekkingen 2022 volgtopic◇
Laila
Djuhna

lailapri
Berichten: 22096
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-17 06:01

marjolein88 schreef:
Ja ik ben er zelf lang niet zo bezig met die kleurtjes als dat anderen blijkbaar zijn.
Voor mij gaat het echt meer om goede matches met de aangeboden merries zodat er goede veulens geboren gaan worden.
Als veulen dachten ze dat Cas smokey Cream was. Maar hij bleek toch perlino te zijn. Daarom staat er smokey cream op het Duitse papier en perlino op het welsh papier
Over de wildkleur.. tja ik zal het volgend jaar wel zien aan de veulens die hier geboren worden haha !

Ik vind de genetica interessant, maar ook van mijn vos dragende zwarte (al was dat snel klaar met een vos moeder en een zwarte vader). Mijn favo hengst blijft djamai heeft helemaal geen crème gen. En mijn lievelingspony is een bruine en vind haar een prachtige kleur hebben. Met als ik een mooie zwarte ook kan waarderen, je kijkt toch naar het hele paard en een die sdlecht gebouwd is maar bijzonder gekleurd trekt mij helemaal niet.

3 veulens voor 2022? Volgtopic♧
dekkingen 2022 volgtopic◇
Laila
Djuhna

Banjer
Lid Nieuwsredactie
Berichten: 48197
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 15:10

Mag ik me hier melden? Andaag bij een Cassanova-beebje wezen kijken en "ja" gezegd :D

lailapri
Berichten: 22096
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-17 15:47

Gefeliciteerd

3 veulens voor 2022? Volgtopic♧
dekkingen 2022 volgtopic◇
Laila
Djuhna


Ibbel
Berichten: 48928
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 15:59

En de liefde was wederzijds:
[ img ]


suffie
Berichten: 5705
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 19:46

Wat leuk, die heeft zo te zien ook een geweldig karakter. Ook hier kan ik de weide niet veilig in, zonder een veulen in mijn nek te hebben. Heel veel plezier/geluk ermee!

marjolein88
Berichten: 4041
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Herwen (Gld)

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 20:30

Gefeliciteerd ! Krijg je een super beestje aan

..::WWW.STOETERIJDUBOIS.NL Sportpony fokkerij (Duitse rijpony/NRPS/Welsh), doorlopend jonge aanfok te koop::.
==> PRACHTIGE GOEDGEKEURDe D-SPORTPONY- HENGSTEN TER DEKKING, TOPSPORT AFSTAMMING!
*KLIK*!!!

Banjer
Lid Nieuwsredactie
Berichten: 48197
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 20:32

Dank jullie :D

Ibbel
Berichten: 48928
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 08:59

Meneer begint lekker te verharen, en vindt dat-ie een Quarterhorse is. Moet je die boeg en die kont zien!
[ img ]


keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 15:02

Geweldig ook mooi dat wit

mendurance klasse 1 +6 dubbelspan pony's.
www.fiftyshadesofred.nl

suffie
Berichten: 5705
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 19:36

Knelis is echt een tweelingbroer van Carlijn met zijn linkerachterbeen hoog wit :+ (hier was ze 5 dagen)

Ik heb inmiddels wel veel nieuwe foto's, maar ben door de verhuizing mijn kaartlezer nog niet tegen gekomen, grrrr. Carlijn is nu 4,5 maand oud en een buffeltje :D

[ img ]

Banjer
Lid Nieuwsredactie
Berichten: 48197
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 20:41

Wat een leukerd suffie <3

lailapri
Berichten: 22096
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-17 16:59

Cyan mijn knappe. Heb wel spijt dat ik hem verkocht heb maar gelukkig is danika nog een keer drachtig van cas.

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Met zijn appaloosa vriendje v. Kaleido's don Pedro

3 veulens voor 2022? Volgtopic♧
dekkingen 2022 volgtopic◇
Laila
Djuhna


Moniquex
Berichten: 1246
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Leutingewolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 15:05

Mijn beide Cassanova's zijn gister naar de Welsh keuring geweest. Beide waren super makkelijk met scheren, wassen en vlechten, top karakter! Lieten zich alle twee ook goed zien in de baan en allebei een 1e premie, Miss Ryley 1A en Mr Owen Oackley 1C, echt super trots op beiden! Olivia is inmiddels opnieuw drachtig van Cassanova van waarschijnlijk een merrieveulen (eindelijk) *\o/*


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Jonker's Olivia (Veenstra's Promise x Orchard D'avranche) KEUR-SPORT-IBOB-AA
Aroshoeve's Don Olivius (Heidenhof's Don Diëgo x Veenstra's Promise) GRONINGS KAMPIOEN L1(2016) & L2 (2017) paarden

Banjer
Lid Nieuwsredactie
Berichten: 48197
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 15:23

Gefeliciteerd! Die 2e van onder lijkt op Knelis zeg :D

absque_dubio
Berichten: 7828
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 18:47

Ik ben echt helemaal verliefd op jouw pony's! En op Knelis. :D

Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10 ponypower!
Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z1+1
Milente’s Past & Present

lailapri
Berichten: 22096
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-17 19:31

Gefeliciteerd met de resultaten!

3 veulens voor 2022? Volgtopic♧
dekkingen 2022 volgtopic◇
Laila
Djuhna

Moniquex
Berichten: 1246
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Leutingewolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 21:41

Bedankt iedereen! Is ook iedere dag genieten <3
Leuk hè die gelijkenissen!

Jonker's Olivia (Veenstra's Promise x Orchard D'avranche) KEUR-SPORT-IBOB-AA
Aroshoeve's Don Olivius (Heidenhof's Don Diëgo x Veenstra's Promise) GRONINGS KAMPIOEN L1(2016) & L2 (2017) paarden


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 bezoekers