Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Jolien87
Berichten: 17379
Geregistreerd: 27-08-06

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 09:00

Kan je hem buiten opzeggen in de frisse lucht?
Een kelder is vaak toch van zichzelf al wat vochtig en muf dus daar zal de tent mogelijk niet veel frisser worden.
Hoe gaat het met jou na de aanrijding?

Wij zijn gisteren aangekomen op onze 2e vakantiebestemming. Vorige week hebben we vooral regen gehad in Ommen maar vandaag beginnen we de dag met zon. :D
[ img ]


Cookies
Berichten: 6564
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 09:25

Ziet er goed uit. Ik hoop dat je mooi weer blijft houden.

Ik vertrek morgen, de weerberichten zijn de eerste dagen niet geweldig. Er wordt ook onweer voorspeld. Wat doen jullie bij onweer. Bijf je in de tent of ga je in de auto zitten?

Come over to the dark side, we have cookies!

Jolien87
Berichten: 17379
Geregistreerd: 27-08-06

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 09:29

Thanks, ik hoop voor jullie ook mooi weer.
Wij zijn allebei niet bang voor onweer dus blijven gewoon in de tent. Mocht het nu echt heel heftig en gevaarlijk worden dan kunnen we altijd naar het toiletgebouw, die zit 100 meter verderop.

Marije_jiplover
Berichten: 25240
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 10:13

Ik zou de muffe tent ook buiten opzetten in de frisse lucht met droog weer.
En dan lekker zoveel mogelijk ventilatie/deuren open, zodat die ook lekker doorlucht.

Bij onweer blijf ik gewoon in de tent.
Vorig jaar hadden we die code oranje die al die kassen en oogsten in Brabant en Limburg verwoest heeft over ons heen, dat was wel even spannend, vooral omdat het onze laatste vakantie met die tent was en we de tent in principe al verkocht hadden.
Maar hij heeft het prima doorstaan, konden we dat weer meegeven bij de verkoop :D

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Cookies
Berichten: 6564
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 10:28

Wij zijn allebei gelukkig niet bang voor onweer. Ik vind het altijd wel een mooi spektakel. Als het echt heel erg wordt dan kunnen we jn de recreatieruimte gaan zitten denk ik. Ik heb wel een tent die veel regen kan weerstaan.

Come over to the dark side, we have cookies!

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 12:15

Weten jullie een website waar je makkelijk een overzicht kunt zien van prijzen van campings?

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Jolien87
Berichten: 17379
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 12:30

moonsparkle schreef:
Weten jullie een website waar je makkelijk een overzicht kunt zien van prijzen van campings?


Heb je al op de site van anwb gekeken? Niet alle csmpings staan daarop, maar wel een groot deel.

Na de zon van vanmorgen trok het op een gegeven moment toch weer dicht. Dus we zitten nu bij de Vrijbuiter, da's ook een beetje kamperen. We hebben net flink staan kwijlen bij de grote katoenen tenten van de Waard. Zó mooi!

Sheran
Berichten: 17224
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 13:21

Hopelijk zet de zon zich door in Ommen!

En wat een leuk klein caravannetje :) Mijn ouders hadden altijd een klapcaravan van Rapido, dat was ook echt superhandig. Helaas werken de scharnieren nu na meer dan 30 jaar niet meer zo goed.

Ik kom net terug van 2 weekjes Italië, waaronder een kleine week kamperen in de Dolomieten. Ik had voor het eerst, omdat ik elke dag verplaatste, mijn 2-seconds-tentje mee. Beviel op zich goed maar de ventilatie was wel echt slecht, merkte ik. Het was 's ochtends echt enorm warm en benauwd, iets waar ik anders nooit last van heb :)
Het was wel prachtig, warm weer. Soms zelfs iets te warm naar mijn smaak. Aan het Gardameer en in Bolzano ongeveer 30 graden, in Verona 38 en windstil. Dat maakte Verona wel erg benauwd maar het was prachtig.

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

Jolien87
Berichten: 17379
Geregistreerd: 27-08-06

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 13:28

Ommen waren we vorige week, we zitten nu on Gasselternijveen. Maar ik waardeer je intentie. :D

Is dat net zoiets als een pop-up tentje?
Dat zijn wel flinke temperaturen zeg.


Sheran
Berichten: 17224
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 13:40

_O- Sorry Jolien, ik doe mijn best :P Even opnieuw: hopelijk zet de zon zich door in Gasselternijveen! (en ook in Ommen)

Ja, dat is een pop-uptentje :). Ik heb de kleinste, voor 1 persoon.

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

Jolien87
Berichten: 17379
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 14:00

Sheran schreef:
_O- Sorry Jolien, ik doe mijn best :P Even opnieuw: hopelijk zet de zon zich door in Gasselternijveen! (en ook in Ommen)

Ja, dat is een pop-uptentje :). Ik heb de kleinste, voor 1 persoon.


Hihi thanks. ;)

Wel lekker handig, zo'n tentje maar ook heel basic. Ik zou daar denk ik niet in kunnen slapen, zo klein.

Wij hebben net bij de Vrijbuiter een Campingaz party grill gekocht, de 400 cv dus eentje waar je een gasflesje onder draait. Ik wilde al een paar jaar een skottelbraai maar die zijn best flink voor ons tweetjes en we hebben de auto meestal ook wel stampvol zitten als we op vakantie gaan. Dus dit is een betere optie, een soort minibraai. :)

Goof
Berichten: 28600
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 14:36

Wij zijn net aangekomen op een nieuwe camping waar we 2 nachten blijven en er is nu al een uur lang een peuter aan het janken direct naast ons. Ik word daar zo vreselijk ongelukkig van.
Maar goed, de tent stond weer in een paar minuten en het is prachtig weer hier!

Hoe is het verder bij jullie op andere plekken in Europa? Ik hoor dat het niet overal best is?
Wij hebben het helaas niet droog gehouden in de tent in Slowakije.

lenaa_tje
Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 16:04

Jolien87 schreef:
moonsparkle schreef:
Weten jullie een website waar je makkelijk een overzicht kunt zien van prijzen van campings?


Heb je al op de site van anwb gekeken? Niet alle csmpings staan daarop, maar wel een groot deel.

Na de zon van vanmorgen trok het op een gegeven moment toch weer dicht. Dus we zitten nu bij de Vrijbuiter, da's ook een beetje kamperen. We hebben net flink staan kwijlen bij de grote katoenen tenten van de Waard. Zó mooi!

Hier een grote bonte specht met xl tarp. Zo fijn! Was wel een hele uitgave :') Toch een kleine tent die makkelijk is op te zetten maar wel als voordeel het mooie katoen.

Jolien87
Berichten: 17379
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 17:06

Dat katoen ziet er inderdaad heel fraai uit. :j
Maar voor nu zijn we heel blij met onze Coleman vespucci 4. Gisteren weer even de naden bijgewerkt en geen spatje regen is naar binnen gekomen. En dat met de hoosbuien van vannacht. :=

Zo ziet ons plekje eruit, bovenop een heuvel vanaf de boom links tot aan de paraplu.
[ img ]

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 17:34

Wij hebben een hele grote De Waard en die is inderdaad mega fijn <3 grote slaapcabine achterin, dan nog een 'tussencabine' waar m'n zusje en ik sliepen toen we jong waren en een heel groot overdekt buitendeel waar je ook echt goed onder kan staan of zitten. Enige nadeel is dat hij heel groot is en heel zwaar, en dat het opzetten echt een onwijze klus is. Gaan wel honderd haringen in dat ding geloof ik.

benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 17:35

Wij staan al ruim 2 weken in de Provence. Prachtig weer! De tent bevalt nog steeds maar is een draak om op te zetten

[ img ]

...

Jolien87
Berichten: 17379
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 18:04

100 haringen?! :wow:

Ik zie zo'n tent ook nog wel in ons bezit komen, maar voor nu met zn tweetjes is dit groot zat.

Prachtig plaatje, benangelique.

Weissjee
Berichten: 2806
Geregistreerd: 14-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 19:36

Wij hebben twee weken door Noorwegen en Zweden rond getrokken met ons 2 seconds pop up tentje. Ideaal ding, staat super snel en afbreken gaat ook snel. Wij hadden geen last van een klamme tent maar hebben dan ook de air uitvoering met extra ventilatie. Zijn vandaag in Denemarken aangekomen. Laatste dagen in Zweden wel wat minder weer gehad en vandaag onderweg naar Denemarken ontzettende hoosbuien. Verder ontzettend mooi weer en uitzichten gehad :D.
[ img ]
[ img ]
[ img ]

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 19:58

Ik krijg al weer helemaal zin in vakantie met al die mooie uitzichten :-)

~Turbohoof Solutions ~

kaatjemuts
Berichten: 2327
Geregistreerd: 15-07-07
Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 21:02

Wij zijn vrijdag in meschers sur gironde aangekomen.
Ons plekje
[ img ]
Het strand
[ img ]
De vissershuisjes
[ img ]

#snotterzegt

Guinevere
Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 22:31

Thanks! Er staat wel een luchtontvochtiger in de kelder, maar ik denk dat een beetje buitenlucht en zon niet zo'n slecht idee is. +:)+ Ik zal het morgen gelijk uittesten!

Hier mijn plekje van vorig weekend (de blauwe is van mij);
[ img ]

De eerste nacht met 3 andere tenten gestaan, maar door het noodweer de laatste 2 nachten alleen ... daar stond ik dan in mijn uppie op een plaats voor 150 mensen! :Haha. Onweer was erg heftig en ik heb een tijdje bij het bezoekerscentrum geschuild omdat het te dichtbij was (mijn haar stond statisch omhoog :=).

Kerstmuts

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 02:19

Jolien87 schreef:
100 haringen?! :wow:

Ik zie zo'n tent ook nog wel in ons bezit komen, maar voor nu met zn tweetjes is dit groot zat.

Prachtig plaatje, benangelique.

100 is misschien overdreven maar wij hadden een grote en die was wel echt flink := Ik weet in ieder geval dat we tijdens het opzetten altijd ruzie hadden, m'n zusje en ik moesten hem maar peren naar het zwembad/strand en het daar uitzoeken want we liepen altijd in de weg. Als hij eenmaal staat is hij wel zo stevig dat geen enkele storm hem onderuit kan krijgen trouwens, wij hadden altijd de halve camping bij ons in de tent zitten als er een stevige bui was.

ikkeniet
Berichten: 1257
Geregistreerd: 17-09-11
Woonplaats: gehucht in Noord Holland

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 06:04

Vraagje voor de caravanhouders:
Wij hebben onze caravan in maart neergezet op een camping, in Nederland,
en gaan daar bijna ieder weekend heen. Slapen doen we wel thuis ivm de beesten.
Nou was ik gisteren zo moe dat ik even een middagsiesta ging houden.
En ik vond alle lakens klam aanvoelen. Enig idee wat ik hier tegen kan doen?

info@raswas.com voor het reinigen van je paardendekens.

Oordeel niet over mijn leven.
Want je hebt mijn rugzak niet gedragen.
-Rita Nievelstein-

8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 07:02

Ik heb daar op onze boot ook vrij veel last van. Wat redelijk goed helpt is een ontvochtiger, gewoon zo'n bakje met zoutkristallen van de action, en dan liefst op meerdere plekken.
Ventilatie scheelt ook veel, zo hebben wij een ventilator ingebouwd die op zonne-energie werkt.. En wat nog beter werkt is een vacuum zak aanschaffen waar je de lakens in doet nadat ze goed gedroogd zijn in de zon.. en 's nachts doe ik daar mijn kleding in zodat die 's morgens niet klam aanvoelen.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 07:05

Mooi plekje kaatjemuts!

Echt waar Guinevere? Ik zat allang in de auto :-)

~Turbohoof Solutions ~


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Momo94 en 66 bezoekers