Kroatië!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 

Adamootje
Berichten: 6205
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 21:15

Jemig, wat een verhaal! Ik hoop dat je toch nog een beetje hebt kunnen genieten van je vakantie, emanorada. Ik kan me voorstellen dat de schrik er goed in zat!

@Grit, bedankt voor de tip!

Always be yourself. Unless you can be a mermaid. Then... always be a mermaid!


EllaBellaah
Berichten: 3640
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Kroatië 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 13:22

Jeetje wat een verhaal inderdaad, daar zit je niet op te wachten zeg.
Wij zijn nu weer in Slovenië, we vonden Kroatië echt heerlijk, waarschijnlijk gaan we er volgend jaar weer heen.

Ferro

fokfanaat
Berichten: 20205
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Kroatië 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 16:51

Ik wil graag even meelezen, ik ga as zondag naar Kroatië, Dubrovnik 5 dagen
Bosnie, Buna 8 dagen
en montennegro , Donji Morinj 3 dagen

Diane_
Berichten: 1984
Geregistreerd: 28-08-07
Woonplaats: Woudenberg

Re: Kroatië 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 06:41

Leuk, ik hoor graag je ervaringen en tips voor Dubrovnik, daar komen wij aan en willen we een week blijven!
Veel plezier alvast!

Amandavd
Berichten: 12101
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Kroatië 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 06:43

Bedankt voor de tips!

Wij zijn dinsdag aangekomen. Gisteren heerlijk genikst en op het strand gehangen. Maar eens kijken wat we vandaag gaan doen.

https://www.instagram.com/adutchbookreviewer
Mijn bookstagram pagina met recensies, boekentips en nog veel meer.
https://www.facebook.com/Neelashondenleven
Alles over mijn hond Neela en informatieve blogs over honden!

Merlynlover
Berichten: 762
Geregistreerd: 12-11-06
Woonplaats: Oudkarspel (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 14:27

Ik volg even dit topic, wat een leuke verhalen al :D

Wij gaan volgend weekend ook naar Kroatië, niks geboekt en tentje mee in de auto. *\o/*
We zoeken nog een leuk plaatsje om in Slovenië 1 tot 2 dagen te verblijven.
In Kroatië rijden we naar Dalmatië, en ik heb al leuke dingen over Pag gelezen. Maar een leuke, niet al te drukke camping is nog best lastig :o Alle tips zijn welkom :j

Merlyn - met buitenrittenpensioen :+: [/i]

Toppertje: Drs B+4 Spr B+5

Scarpati
Berichten: 347
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Istanbul (TR)/Weustenrade (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 20:57

Wij vertrekken zaterdag richting Kroatië! :D Super veel zin in.
Zaterdag rijden we eerst naar Oostenrijk waar we in Schärding een overnachting hebben.
Ik wilde ook heel graag naar de Plitvice meren, maar dit ligt helaas 3 uur rijden van bij ons vandaan waar we het appartement hebben in Kroatië. Dus daarom maar besloten dat we zondag vanuit Oostenrijk door rijden naar de Plitvice meren en daar ook een overnachting hebben.
En dan maandag eerst vroeg de Plitvice meren gaan bezoeken en aan het einde van de dag verder rijden naar de eindbestemming. :j We hebben een appartement in Okrug Gornji

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Kroatië 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 21:54

Als je naar de Plitvice meren wil moet je echt vroeg gaan! Een gids van een excursie vertelde ons dat je er echt maximaal een half uur na openingstijd moet zijn, anders is het niet leuk druk meer...

Scarpati
Berichten: 347
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Istanbul (TR)/Weustenrade (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 22:10

Dankje voor de tip! Waren zoiezo al van plan om vroeg te gaan omdat we ook nog een stuk naar onze eindbestemming moeten rijden op die dag.
Het hotel ligt volgens mij wel echt aan de voet van het park dus we zijn er wel zo. :j

Amandavd
Berichten: 12101
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Kroatië 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 13:03

Wij zijn nu net 2/3 dagen terug. We hebben erg genoten van Kroatie en willen zeker nog een keer. Alleen dan op een ander moment, het was voor mij echt te warm nu.

https://www.instagram.com/adutchbookreviewer
Mijn bookstagram pagina met recensies, boekentips en nog veel meer.
https://www.facebook.com/Neelashondenleven
Alles over mijn hond Neela en informatieve blogs over honden!

Diane_
Berichten: 1984
Geregistreerd: 28-08-07
Woonplaats: Woudenberg

Re: Kroatië 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 14:18

Leuk dat het jullie weer goed is bevallen! Nog tips? :)
Wij gaan in september, hoop dat het dan iets koeler is.

Rebel_Jits
Berichten: 5629
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 21:31

Als Plitvice te ver of druk voor je is, is het Krka-park vlakbij Sibenik een goed alternatief. Rustiger en net zo mooi. In het onderste basin mag je zwemmen *\o/* En als je in Skradin een kaartje koopt, ga je met een gratis boot over de rivier richting het park <3

Wij willen zeker nog eens terug naar Kroatie, echt een super mooi land en we hebben steeds heerlijk gegeven (Tripadvisor).

09/10/2023 <3

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Kroatië 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 21:56

Krka vond ik ook vrij druk anders... Het eerste stuk was het echt hutje mutje lopen en ook onderaan bij de etenskraampjes enzo vlak bij het water was het stervensdruk... In Skradin zijn we ook meer dan een uur bezig geweest met kaartjes kopen en op een boot komen.

Adamootje
Berichten: 6205
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 08:32

Als ik jullie zo hoor ben ik toch blij dat ik niet naar de Plitvice meren ben gegaan. In plaats daarvan hebben we een aantal andere plaatsen bezocht, waaronder Motovun, Pazin (met een vallei waar je naartoe kan wandelen, wel eerst reserveren.) en Svetvinčenat. Drie plekken die het wel waard zijn om te bezoeken als je van historie houdt.

Wij zijn alweer terug van onze vakantie, die uiteraard veel te snel ging. We gaan zeker weer een keer terug om de rest van het land te zien.

Always be yourself. Unless you can be a mermaid. Then... always be a mermaid!

Lindor92
Berichten: 6989
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: Kroatië 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 08:52

Plitvicka meren is eerste route nog heel druk ja. Maar later was het bij ons heel rustig. We hebben toen namelijk veel lange route gedaan.

Motovun zijn wij ook geweest. Doorheen gereden, maar we hebben snel een rechtsomkeert gemaakt, stelde niet zo veel voor vonden wij.

Doressa <3 (Lotti x Elcaro) L1 + 12 Verkocht :(

Adamootje
Berichten: 6205
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 09:19

Ben je dan ook naar boven "geklommen"? Daar was het namelijk wel erg mooi! Klein, dat wel. Maar echt een prachtig uitzicht had je daar en het stadje zelf was ook mooi. :D Deed me een beetje denken aan Groznjan.

Always be yourself. Unless you can be a mermaid. Then... always be a mermaid!

Evelyne79
Berichten: 3984
Geregistreerd: 13-04-05
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 23:39

Heeft iemand zich trouwens laten enten voordat die naar Kroatië ging?

Ik heb net even de bloeddonortest gedaan omdat ik een oproep kreeg en diclofenac slik op het moment. Toen stond er nog bij dat je landen in kon vullen waar je bent geweest.
Ik dacht doe effe Kroatië invullen..... Mag je 4 weken geen bloed geven vanwege infectieziekte....
Hmmmm Google je effe verder......
Is het advies je te enten dtp twee weken voor vertrek.....
Vroeger voor geënt dus zal wellis lopen.
Blijkt die enting maar 10 jaar geldig te zijn.....

Hmmmm nu toch al te laat om nog te enten maar heb eerlijk gezegd ook nog nooit iemand gehoord wie zich geënt had voor Kroatië.

Dus bokkers, hebben jullie je keurig geënt of denk je nu ook..... Huh.....?

weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet!
Paardrijden > De edele kunst om het paard tussen jou en de grond te houden

Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Re: Kroatië 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 07:48

Wij niet in elk geval. Geen seconde aan gedacht en ik ga het ook niet doen als ik weer ga.

EllaBellaah
Berichten: 3640
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 08:42

Wij hebben dat ook niet gedaan en ook ik zal het voor een volgende keer niet doen. In Slovenië geldt dat advies ook maar daar kom ik al jaren en nog nooit geënt. Ik ken verder ook niemand die daar ooit ziek is geworden omdat die gene zich niet heeft laten inenten.

Ferro

DieL_Zor
Berichten: 3881
Geregistreerd: 04-04-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 09:36

Ik lees sinds een paar dagen met jullie mee voor alle tips en leuke plekjes O:) Heb van de week besloten een paar weken richting de z/o Europa te gaan, waaronder Kroatië.

Enten zou ik me niet zo druk over maken. Had er ook noet aan gedacht, al heb ik alle entingen nog van eerdere reizen. Die DTP gaat (gok ik) voornamelijk om de tetanus. Maar mocht je goed openliggen en gehecht ofzo moeten worden is over het algemeen de eerste vraag die je krijgt 'wanneer heb je voor het laatst die enting gehad?'. Als de jouwe niet meer geldig is krijg je hem gewoon ter plekke.

A snowflake is one of nature's most fragile things but look what they can do when they stick together

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Kroatië 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 09:38

Wij hebben ons ook niet geënt. Mijn vriend vooral omdat hij alle inentingen al had vanwege zijn werk en ik vond het niet zo nodig. Al drie keer eerder in Kroatië geweest zonder inentingen en nergens last van gehad.

Courses
Berichten: 9933
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Kroatië 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 10:09

Mijn schoonfamilie heeft een huis in Kroatië waarvan een deel van de familie oorsprong heeft daar en ik heb ze daar nog nooit over gehoord :)

jen
Berichten: 3211
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Re: Kroatië 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 13:16

Leuk al die verhalen over Kroatië.

M'n vriend en ik willen in oktober erheen. Gaan met de auto en zien wel waar we allemaal belanden. Waar we zeker heenwillen zijn de plitvice meren, nationaal park krka en dubrovnik. Dan willen we langs de kust terug en nog wat mooie eilanden of plaatsen meepakken. Hoelang we gaan weten we nog niet. Hebben twee weken vrij dus als iemand nog tips heeft van daar moet je echt heen dan roep maar *\o/*

Met mijn gedachten ergens anders ben ik altijd overal
nieuwe foto's in profiel
[RIJ-ITP] Winnie 7 weken ohz

Jolliegirl
Berichten: 32936
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Kroatië 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 15:03

Nooit!
Vind het onnodig. Ben nog nooit ziek geworden, gaan al 5 jaar naar Kroatië.

Wij gaan zaterdagmiddag rijden :D

Evelyne79
Berichten: 3984
Geregistreerd: 13-04-05
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 15:26

fijn dat iedereen er dan hetzelfde over denkt, ik had daar zelf ook nooit bij stilgestaan en kwam er dus per toeval bij uit.
Ik had zelf ook zoiets, nah, zal toch wel meevallen.
Maar aangezien ik dat wel vaker kan denken, dacht toch maar even te checken bij andere bokkers, want bokt weet altijd alles +:)+ :=

Ik kan trouwens wel langer dan 4 weken gaan :o hepatitus B enting heb ik dan weer wel _O-

weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet!
Paardrijden > De edele kunst om het paard tussen jou en de grond te houden


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot, ontherun en 78 bezoekers