Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Cookies
Berichten: 6564
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 09:48

De Wit in Schijndel, wat een geweldige winkel is dat. Ben er vorige week nog geweest met mn vriend. Je wordt er alleen zo hebberig van, al die mooie spullen. Die mooie Mepal dingen in prachtige kleuren. <3
Wij hebben daar een zonneluifel gekocht, voor aan de tent.

Come over to the dark side, we have cookies!


SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 11:48

Ja al dat servies idd. Maar wij hebben al zo belachelijk veel :'). Zo'n grote caravan en dan nog de kastjes ramvol :=

8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 12:07

Ik heb vorig jaar het meeste plastic servies weg gedaan en bamboe servies gekocht. Dat spul is zo fijn <3 De oude kunstof bekers konden niet tegen kokend water := Deze wel, echt ideaal!
Bij vrijbuiter heb je ook bamboe spul, maar dat vond ik dan weer belachelijk duur. Dat van mij komt bij de kruidvat/prijsmepper vandaan.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Cookies
Berichten: 6564
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 12:38

Ik heb ook bamboebordjes gekocht. Tis praktisch, maar mooi vind ik het niet.

Come over to the dark side, we have cookies!

Melia
Berichten: 9842
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 12:38

Wij moeten ook nog een aanvulling hebben op ons servies. Zie dat De Wit wel gasbussen levert, ideaal. Dat scheelt ons weer een ritje Obelink. Alhoewel ik het ook wel weer leuk vind daar :Y).

Ils_K
Berichten: 7532
Geregistreerd: 09-01-05
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 13:12

Haal de gasflessen bij de vrijbuiter en het meeste kampeerspul. Maar zit dan ook bij mij in het dorp (niet altijd handig je gaat gauw ff heen).

Inmiddels sta ik samen met mijn zoontje op de camping :D voor het eerst met zijn 2en. Zaterdag gekomen, mijn ouders hebben meegeholpen met de voortent (kan dat net niet alleen en zoontje is te klein om te helpen). Ook voor het eerst zomervakantie in Nederland, tot nu toe bevalt het goed, maar het weer zit ook mee {:}
[ img ]

Mars (v. Haarlem) Dressuur Z * Springen L * Sgw M * Viertal M * (RIP 2012)
Zonanta (v.Corland) Dressuur L1 * Springen B * Sgw B * (verkocht)
Zagal (v. Patijn) Dressuur L1 * Springen B * Sgw B *

Goof
Berichten: 28609
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 13:14

8nnemiek schreef:
Leuk dat jullie een tent gaan zoeken goof! Wie weet vindt ie het wel geweldig :))


Ik hoop het! Hij wilde in ieder geval niet een tent lenen; "we kopen er gewoon 1, dan gaan we komende jaren gewoon lekker kamperen". Dus ja, ik hoop niet dat hij na 3 dagen roept dat hij het niets vindt :')
We gaan zo op pad voor alle benodigdheden, lekker shoppen.

8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 13:38

Ik vind dat bamboe juist erg mooi, zo zacht en mat en aaibaar :))

Oh heerlijk Goof, shoppen voor campingspul <3

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip


Bonna
Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 16:35

En geslaagd Goof?

Ik vind winkelen voor kampeerspullen ook altijd helemaal fantastisch, al krijg ik er nu een beetje een punthoofd van. We zoeken een tent die licht genoeg in voor in de rugzak, maar groot genoeg om 2 personen en 3 hond(jes) in kwijt te kunnen. Ik vind gewicht belangrijker dan ruimte. Voor camping vakanties hebben we een grote tent, dus een beetje krap slapen is niet erg imo. Mijn vriend vindt ruimte belangrijker dan een halve kilo lichter.. Die wil kunnen slapen zonder dat de honden bovenop ons liggen, en het liefst de honden in een voortent. DRAMA... Die tent bestaat dus gewoon niet onder de 600 euro(en dat geld hebben we er dan weer niet voor over)

Show a little faith, there's magic in the night

Melia
Berichten: 9842
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 17:03

Leuk ILS, lekker genieten met dit mooie weer.

Wat leuks kunnen vinden Goof?

Bonna, die van ons was iets van 200,- en 4 persoons en erg ruim. Maar hij neemt wel behoorlijk wat ruimte in beslag... hebben de Lugano tent van Obelink.

Bagheera_206
Berichten: 25864
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 17:05

Hoe lichter hoe duurder... -O-

Ben zelf erg happy met mijn tentjes van Hilleberg. <3 Alleen idd niet onder de 600 euro. :( Is de Hilleberg Nallo 2 GT niet iets? :=

It's not how good you are, but how good you want to be!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 17:20

Ik heb gewoon theeglazen van glas :j gaat prima in het kastje van de caravan.

Goof
Berichten: 28609
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 18:40

Ja, ben geslaagd! Tent en alle benodigdheden bij Decathlon gevonden, ben er erg blij mee :D
Morgen nieuwe banden onder de auto en dan zijn we er klaar voor. Heb er heel veel zin in!

mvdende
Berichten: 5637
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 08:52

Bonna kijk even naar de Coleman caucus 3. Weegt 3.7 kg en is daarmee licht genoeg om in (aan) de backpack mee te nemen. (Ik heb er zelf 6 maanden mee rond ge sjouwen) is zeker ruim zat. Voor stukje is echt ruim zat voor 3 honden. Prijs zo rond de 180 euro. Wel even goed zoeken, maar hij is nog wel verkrijgbaar.

https://youtu.be/-P7qy3i05QY

https://www.kampeerdump.nl/checkout/cart/ net even gebeld, levertijd 2 tot 3 weken, maar is dus nog wel te bestellen.

Annash
Blogger
Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 19:07

Ik kan gaan kamperen. :+
De tas is eveneens een koeltas, zelfs het vak voor de thermoskan. :)

[ img ]

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 20:39

Misschien een tip voor kampeerspullen ik haal de gasflessrn bij action.

Wij willen in augustus een lang weekend weg naar kun je dan nog wel ergens terecht? Ik wou het liefst naar Zwitserland rijden, maar het is wel erg prijzig daar... Dus dat is een twijfel. Of ergens noord Frankrijk maar wat is daar aan te raden een dat je niet teveel aan tol kwijt bent? Ja het is een spontaan weekend dus we willen het graag betaalbaar houden :o

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 20:43

Is Luxemburg dan geen optie? Of in noord Frankrijk de N wegen nemen, hoef je helemaal geen tol te betalen en zie je nog wat van de omgeving ook.

Of Duitsland omgeving winterberg?

~Turbohoof Solutions ~

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 20:57

Voor een weekend is Luxemburg idd leuk, of de Moezel. Beiden niet ver en een hele andere omgeving dan hier.

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 21:38

Luxemburg ben ik nog nooit geweest dus dat is een idee. Weet iemand een mooie plek? Misschien iets bij een dorp of stadje in de buurt maar ook natuur? Of dat er echt in de buurt iets te doen is zoals een overdekt zwembad voor als het weer tegen zit?

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Annash
Blogger
Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 21:45

Action voor gasflessen wordt 'm niet voor mij, haha. Maar voor iedereen in Nederland een handige tip!

Dee_Es
Berichten: 3662
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 22:05

moonsparkle schreef:
Luxemburg ben ik nog nooit geweest dus dat is een idee. Weet iemand een mooie plek? Misschien iets bij een dorp of stadje in de buurt maar ook natuur? Of dat er echt in de buurt iets te doen is zoals een overdekt zwembad voor als het weer tegen zit?


Wij zijn 2 jaar terug naar Echternach geweest. De natuur is daar prachtig en er zijn hele mooie wandelroutes. Er zijn daar ook kastelen die bezocht kunnen worden en je zit ook zo in Luxemburg stad en Trier (D) is ook zeker de moeite waard. Boodschappen deden we net over de grens in Duitsland, die zijn wat prijzig in Luxemburg.

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

SaskiaB
Berichten: 3277
Geregistreerd: 28-07-03

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 22:22

Wij zijn vorig jaar 2,5 week door Frankrijk gereden zonder tol! Maar 'toeristische routes' rijden vinden we dan ook leuk om te doen Haha!

Gasfles heb ik bij Frans de Witte in Houten gehaald. Volgens mij doe je er best een tijd mee!

Gefeliciteerd Shanna

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 06:41

Alles in de buurt van Klein Zwitserland is leuk (Mullerthal).

ikkeniet
Berichten: 1257
Geregistreerd: 17-09-11
Woonplaats: gehucht in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 06:49

We hebben vorig jaar een caravan gekocht, en staan dit jaar voor het eerst op een camping.
Onze jongens helemaal blij, want ze kunnen de helemaal fietsen en skelteren.
Gewoon lekker buiten zijn. Ondanks dat we zelf in een dorp wonen. Omdat het ons zo,goed bevalt hebben we
Na het voorseizoen er een jaarplaats van gemaakt.
Nu is het dus tijd om meer aan de voortent te gaan doen.
Daar hebben we ( stapelbare) pallets voor gekocht. Die gaan we binnenkort neerleggen.
Nu zitten we even te twijfelen wat we daarop gaan neerleggen.
Dunne betonplex platen, maar worden die niet te glad als je er loopt?
Een ondervloer, met daarop tapijt?
Iemand een idee?

info@raswas.com voor het reinigen van je paardendekens.

Oordeel niet over mijn leven.
Want je hebt mijn rugzak niet gedragen.
-Rita Nievelstein-

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 06:54

Ik zou de pallets doen en daar een dunne plaat over, daarover heen dan weer een tenttapijt. Wordt niet glad en is aangenaam voor de voeten.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Miiej en 71 bezoekers