KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 18:51

Ik was er vanmorgen vroeg maar helaas heel dikke tegenvaller, jury vond haar onregelmatig en dus geen beoordeling. ;(
Vanmiddag nog wel de jury even gesproken, exterieur was voldoende maar beweging dus niet beoordeeld. Twijfel nu dus wat slim is, jaar wachten of over 2 weken naar Turnhout (met dezelfde jury). Morgen voorbrenger maar eens bellen en zijn mening vragen.


xx_Irisje
Berichten: 12344
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 19:42

Je vond haar zelf wel rad?

Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour



haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 19:52

Wij zagen er niks aan, heel mss paar stappassen net voor opstellen wat kort lang, maar daarna zagen we er niks aan maar jury beslist natuurlijk.
Neig er nu erg naar om jaar te wachten, maar mening wisselt nog steeds een beetje. Zo onverwacht ook, had meer twijfels over exterieur dan beweging dus maar even nachtje over slapen
Laatst bijgewerkt door haike op 15-07-17 20:08, in het totaal 1 keer bewerkt

xx_Irisje
Berichten: 12344
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 20:03

In dat geval zou ik het misschien gewoon nogmaals proberen.

Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour


Redd
Berichten: 427
Geregistreerd: 07-11-09

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 09:42

Ik zou dan ook gewoon ergens anders nog een keer gaan. En misschien iemand van buitenaf eerst ff laten kijken of die er iets aan ziet.

Mijn veulen liet zich in de eerste ronde goed zien. Mocht die door naar de kampioensronde, gaat die daar alleen maar kei hard rond galoperen en bokken, zo jammer. Wel nog een derde plek gehaald, maar toch wel heel zonde!

Pieneliene
Berichten: 482
Geregistreerd: 05-11-12

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 15:38

Oh wat balen Haike!
Ik denk dat ik dan toch ook nog ergens anders zou proberen..

Yolien, oh oh die ondeugende dingen hihi. Een derde plek is nog steeds erg mooi!

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 11:47

Wat jammer Yolien, maar alsnog gefeliciteerd!!

Ik twijfel nog steeds, sowieso moe voorbrenger hebben als ik het wel doe, dus maar eens kijken hoe dat kan regelen.
Afgelopen weekend had ik er een, maar krijg net te horen wat ik moet afrekenen en vind dat echt uit verhouding. Week voor de keuring bij hem geweest voor 1 rondje aan de hand en op de keuring dan voorgesteld: 50 euro :$

amukela
Berichten: 371
Geregistreerd: 03-06-05

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 11:54

Ik denk dat ik ook maar voorbrenger wordt.
Op de CK 1 rondje iemand met mn (spring) merrie laten draven. Zelf het rondstappen gedaan, moest 10€ afrekenen voor nog geen 2 miniuten in de ring

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 11:57

amukela schreef:
Ik denk dat ik ook maar voorbrenger wordt.
Op de CK 1 rondje iemand met mn (spring) merrie laten draven. Zelf het rondstappen gedaan, moest 10€ afrekenen voor nog geen 2 miniuten in de ring


Dan ben jij alsnog heel veel goedkoper uit!

amukela
Berichten: 371
Geregistreerd: 03-06-05

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 12:01

Op de keuring zelf lopen voorbrengers genoeg, dus daar hoef je het niet van te laten afhangen.

xx_Irisje
Berichten: 12344
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 12:12

amukela schreef:
Op de keuring zelf lopen voorbrengers genoeg, dus daar hoef je het niet van te laten afhangen.

Precies. Zo doe ik het ook altijd.

Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour


haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 12:14

xx_Irisje schreef:
amukela schreef:
Op de keuring zelf lopen voorbrengers genoeg, dus daar hoef je het niet van te laten afhangen.

Precies. Zo doe ik het ook altijd.


Ik vind dat toch spannend, bang dan niemand kan vinden zo laat nog.

Wat rekenen jullie dan ongeveer af?

xx_Irisje
Berichten: 12344
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 12:17

Ik loop gewoon even een rondje voor ik de merrie van de trailer haal en vraag dan of degene tijd heeft in die groep.
Ik reken dan tussen de 10 en 20,- af.

Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour


haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 13:39

Moet je alleen niet als een van de eerste moeten, afgelopen zaterdag was er nog bijna niemand aanwezig en waren wij de eerste die met paard rondliepen.
Maar iets om te onthouden voor als we nog een keer gaan, sowieso een stuk goedkoper als ik het zo lees

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 13:40

Onze voorbrenger heeft [***] toen helemaal opgeschoren (oren, benen, stukje manen). 1 keer aan de hand straatje geoefend en dan de keuring. Ook €40,- maar vond het het zeker waard. Een goede ruiter vraagt ook meer geld dan een mindere ruiter en het zelfde geldt voor voorbrengers. Het is ook hun werk natuurlijk. :)

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 13:48

bobje26 schreef:
Onze voorbrenger heeft Jaja toen helemaal opgeschoren (oren, benen, stukje manen). 1 keer aan de hand straatje geoefend en dan de keuring. Ook €40,- maar vond het het zeker waard. Een goede ruiter vraagt ook meer geld dan een mindere ruiter en het zelfde geldt voor voorbrengers. Het is ook hun werk natuurlijk. :)


Ben ik het met je eens, en hij heeft dan ook nog getoiletteerd vooraf.

Ik heb haar de week voor de keuring bij hem zelf een rondje gestapt en hij heeft een rondje gedraafd en op de CK bij de ingang van de ring afgegeven en na 2 rondjes weer terug gehad. Toch veel geld, en helaas voor niks, maar goede leerschool geweest.

Vulina
Berichten: 6464
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 15:06

Als je laat toiletteren vind ik dat nog niet zo gek. Ben je zo even een uurtje mee bezig.

Ik vraag meestal ook gewoon op de keuring iemand. Meestal is dat wel een bekende, en betaal ik vaak niks...

☆☆ http://www.doniahoeve.nl ☆☆
Dressuur paarden fokkerij & merrie begeleiding
♧♧ http://www.fokadvies.nl ♧♧
Fokadvies voor dressuur paarden

Spaansepony
Berichten: 979
Geregistreerd: 03-05-17

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 16:42

Ik betaalde maar wel incl 4 weken daar stalling en keuring voorbrengen, heen brengen in training bij hem en helemaal getoiletteerd. Ik had manen lang laten groeien enz. 500 euro incl btw. Heb echt nergens naar om hoeven kijken letterlijk. Ze is alleen daar nu nog om
Helemaal in training door te rijden.
Mijn totaal plaatje komt uit op
Training 9 weken, smid, enting op 1275 euro.

Lily_Fee
Berichten: 613
Geregistreerd: 16-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 17:30

Spaansepony schreef:
Ik betaalde maar wel incl 4 weken daar stalling en keuring voorbrengen, heen brengen in training bij hem en helemaal getoiletteerd. Ik had manen lang laten groeien enz. 500 euro incl btw. Heb echt nergens naar om hoeven kijken letterlijk. Ze is alleen daar nu nog om
Helemaal in training door te rijden.
Mijn totaal plaatje komt uit op
Training 9 weken, smid, enting op 1275 euro.


Het kost wat, maar dan heb je ook wat. Ik snap de prijs wel, naar toch is het een pittig bedrag om te betalen. Realistisch, maar wel veel geld.

odenxia
Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 08:04

Nou vind het helemaal niet veel geld voor 9 weken training. Hier in de buurt ben je +/- 800 pm kwijt voor zadelmak maken.

Kensi B3 (v.All At Once x v.Jester) L1+13

Odenxia (v.Goodwill x v.Balder) Voor altijd in mijn hart 12/04/1996 - 19/12/2016

Kady1
Berichten: 2505
Geregistreerd: 03-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 15:09

Zijn er mensen hier die ervaring hebben met Ibop rijden ? Ik zit te twijfelen om in te schrijven. De ene betreft een vijfjarige merrie dressuur daar ben ik niet zo bang voor. Ik kan netjes rijden en is een leuk paard. De tweede is echter een spring merrie die al wat op leeftijd is. Ik heb met haar nu 3 proefjes Z1 dr gereden en ze liep 2e en 2x 1ste en dus nu Z1 +3 alleen is voor een ander lastig te rijden in het springen. Ze is al ster. Ik kan ook best aardig springen maar ben geen mega held. Paard is Lspringen bij vorige ruiter met 25 wp.
Zou ik dat zelf kunnen zo n ibop springen? Kan iemand mij daar iets meer over vertellen.
( paard kan onzeker worden bij andere ruiters en kan dan flink in de stop gaan. Bij mij is dit minder maar ze durft het nog wel eens te doen )

Spaansepony
Berichten: 979
Geregistreerd: 03-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 16:44

Kady1 schreef:
Zijn er mensen hier die ervaring hebben met Ibop rijden ? Ik zit te twijfelen om in te schrijven. De ene betreft een vijfjarige merrie dressuur daar ben ik niet zo bang voor. Ik kan netjes rijden en is een leuk paard. De tweede is echter een spring merrie die al wat op leeftijd is. Ik heb met haar nu 3 proefjes Z1 dr gereden en ze liep 2e en 2x 1ste en dus nu Z1 +3 alleen is voor een ander lastig te rijden in het springen. Ze is al ster. Ik kan ook best aardig springen maar ben geen mega held. Paard is Lspringen bij vorige ruiter met 25 wp.
Zou ik dat zelf kunnen zo n ibop springen? Kan iemand mij daar iets meer over vertellen.
( paard kan onzeker worden bij andere ruiters en kan dan flink in de stop gaan. Bij mij is dit minder maar ze durft het nog wel eens te doen )


Ik zou t paard dan uitbesteden en eventueel aantal leren laten rijden door iemand anders. Ik weet niet welke hoogte ze moet springen maar bij 6/7 jarige merries was het al 1,20 hoog. Als je zelf niet zo held bent uitbesteden.

Je wilt toch het beste eruit halen op zo dag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 07:21

@kady, ik denk dat ze bij een goede springruiter met veel ervaring niet zo snel zal stoppen. :) en zeker als ze bij jou al eens stopt, je wil eigenlijk alleen de goede kanten laten zien natuurlijk.

Edit: filmpje komt er later onder, gaat niet helemaal goed hier met internet :')

Anoniem

Re: KWPN merrie stamboekkeuring IBOB EPTM ect.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 08:08


Lily_Fee
Berichten: 613
Geregistreerd: 16-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 12:42

Super gaaf filmpje en gefeliciteerd met het resultaat! Hoe werden haar gangen precies gescoord?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 44 bezoekers