paardrijden en overgewicht.

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 09:46

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Gewoon na de bevalling alles rustig weer oppakken.


Sandyislief
Berichten: 2492
Geregistreerd: 04-12-06

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 10:30

Gefeliciteerd! En inderdaad na de bevalling weer rustig aan verder!

tiwi1969
Berichten: 7591
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 10:41

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Nu gewoon proberen niet teveel aan te komen en genieten van dat kleintje in je buik.

Voor de dames waar het even niet zo lukt: nieuwe ronde nieuwe kansen!
Denk niet na een fout in de ochtend dat de hele dag verloren is. Je kan ook met de lunch opnieuw beginnen.

Voor mij is the party weer over. Ik heb genoten van alle lekkers tijdens de bruiloft, maar de momenten thuis gewoon gezond gegeten.
Vandaag dus weer in het gareel en op naar een geslaagde dag!

Ik ga mijn eigen weg en heb mijn eigen doelen. Pak daar gerust van mee, maar ga je eigen weg.

Daihyo
Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 11:27

Gefeliciteerd met de zwangerschap!

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 11:53

Gefeliciteerd met de zwangerschap! :).

Hier deze week -1.4kg :D

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 18670
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 18:01

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Bij mij gaat het over het algemeen goed, maar vandaag even niet. Morgen weer nieuwe ronde nieuwe kansen

TurboTinker
Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 08:24

Gefeliciteerd met je zwangerschap.
Afvallen mag je niet meer ivm afvalstoffen die niet gezond zijn voor je baby.
Maar als je je netjes gedraagd en niet gaat vreten ( lastig!) Dan hoef je alleen maar 7kg aan te komen van de baby zelf. De rest 'vreet' je er aan door al je gierende hormonen.
Maar geniet! Van je zwangerschap tussen de kwaaltjes door. Hoe ver ben je?

tiwi1969
Berichten: 7591
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 15:44

Ik ben weer even met beide benen op de grond geland.
Twee dagen veel suikers (beide dagen bruidstaart met marsepijn) en ik voel me gelijk niet fit.
Wel fijn om de bevestiging te krijgen dat het echt niet goed voor mij is. Op naar weer een kg kwijt op vrijdag!

Ik ga mijn eigen weg en heb mijn eigen doelen. Pak daar gerust van mee, maar ga je eigen weg.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 18670
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 09:27

Ik dacht na zon dramatisch zondag en ook beetje cheatzaterdag dat het wel een hel zou zijn, dus van schrik ipv maandag vandaag pas op de weegschaal gestaan! weer 1,6 kilo lichter :D in 17 dagen ben ik 6,1 kilo afgevallen :D


Bloodymary
Berichten: 4508
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 09:35

Ladybird schreef:
Ik dacht na zon dramatisch zondag en ook beetje cheatzaterdag dat het wel een hel zou zijn, dus van schrik ipv maandag vandaag pas op de weegschaal gestaan! weer 1,6 kilo lichter :D in 17 dagen ben ik 6,1 kilo afgevallen :D

Wauw, dat is veel! Wat heb je er allemaal voor gedaan?

bontejames
Berichten: 542
Geregistreerd: 17-02-16
Woonplaats: Apeldoorn

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 09:41

Fijn, mensen die zijn afgevallen!

Jammer voor degene die zijn aangekomen of stil staan. Geef niet op!

Ik word vrijdag geopereerd aan mijn keel en neusamandelen. Het zal fijn zijn als er dan ook een paar kilo's af gaan haha.

bontje

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 18670
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 09:44

Niet zo gek veel eigenlijk. domweg minder eten. In de eerste week/anderhalf at ik steeds rond de 1000 kcal, maar ik voelde me heel moe en gammel daardoor. mede door dit topic ben ik toch naar 1500kcal gegaan. en dat gaat me een stuk beter af. het fijne daarvan ook is dat je niet gigantisch streng voor jezelf hoeft te zijn. zo eet ik af en toe lekker een kracker met hagelslag ipv met slankiesmeerkaas zegmaar. Ik houd bijv. ook niet zo van gekookte aardappels (zonder jus) dus eet met regelmaat gewoon gebakken aardappels. Alleen van alles de helft (of minder) van wat ik eerder altijd deed.

En vooral: Geen chips, nootjes, chocola, koekjes, kroketten, patat en pizza meer in huis halen. Wat je niet hebt, kun je ook niet eten.

En in de eerste weken gaan de kilo's altijd harder word er steeds tegen mij gezegd.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 09:56

Dat klopt :j

Ik blijf gelijk. Maar krijg steeds meer complimentjes van mensen om me heen, dus blijkbaar is het wel goed te zien :j

Veriye
Berichten: 2392
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 13:35

Alhoewel ik slecht heb gegeten tijdens het weekend ben ik nu toch bij -5.8. Dus rustig verder. Gemiddeld val ik rond de 400g per week af. Voor eigenlijk niet sporten (ga alleen wandelen met mijn paardje ivm rotstraal) vind ik dit redelijk goed.

Iedereen die even vast zit: niet opgeven :) het gaat wel weer verder!

purny
Berichten: 27393
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 10:44

Helaas maar een halve kilo kwijt

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 11:36

Purny: als ik vragen mag, waarom helaas? Is toch altijd beter dan aankomen of blijven stil staan? :)

Hier gaat het met mijn nieuwe schema (dat ik sinds 1.5 week volg) erg goed :)
Kost wel moeite wat betreft voorbereidingen, maar ik heb niet meer die cravings na eten gehad :)

purny
Berichten: 27393
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 13:11

Vind het jammer. Had op meer gehoopt gezien de eerste maand.

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 15:17

Maar als ik het goed heb, ben je toch al wel langer bezig? :o Of heb je een nieuwe start gemaakt? :)
En daarbij, het kan beter langzaam er af gaan dan snel, want langzaam afvallen betekent vaak dat het er ook gemakkelijk af blijft.

Edit had verkeerde emoticon geplaatst

purny
Berichten: 27393
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 17:45

Ben nu 2 maanden bezig. Je hebt gelijk het kan beter langzaam gaan dan snel.

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 19:01

Ik snap dat het frustrerend kan zijn hoor! Maar ik probeer het toch positief te bekijken: je bent wel mooi een halve kilo kwijt, in plaats van stil staan of zelfs aankomen. Dus je bent gewoon een topper!! +:)+
Ga zo door *\o/*

purny
Berichten: 27393
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 20:00

ItsMe2 schreef:
Ik snap dat het frustrerend kan zijn hoor! Maar ik probeer het toch positief te bekijken: je bent wel mooi een halve kilo kwijt, in plaats van stil staan of zelfs aankomen. Dus je bent gewoon een topper!! +:)+
Ga zo door *\o/*

Dank je! Wat lief van je

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 18670
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 11:06

Goo purny! Je doet het toch maar ff!

tiwi1969
Berichten: 7591
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 11:53

Een halve kg is toch een halve kg, probeer ik mijzelf ook te zeggen.
Na de bruiloft van vorige week, met twee keer taart en extravagant eten, ben ik deze week ook maar een halve kg kwijt.
Ik moet erbij zeggen dat ik de eerste dagen ook wat gebrek aan energie had, door de verstoorde suikerbalans, en wat minder bewogen heb dan ik zou moeten. Met de hond loops wandel ik ook minder door het bos en is het vaker een kleiner rondje aan de riem in de buurt.
Maarrrrr.... de komende week wil ik het gras uit de tuin spitten, heb me voorgenomen iedere dag een paar kruiwagens te doen, dus boeren-fittness genoeg de komende week.

Op naar weer een hele kg volgende week vrijdag. Nu dus totaal -6,5 in anderhalve maan.

Ter motivatie heb ik mijn vorderingen ook in mijn onderschrift gezet, zal dat wekelijks bijwerken.

Ik ga mijn eigen weg en heb mijn eigen doelen. Pak daar gerust van mee, maar ga je eigen weg.

purny
Berichten: 27393
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 19:25

[ img ]
[ img ]
Ik loop nu in de duinen. Bezig met 10.000 stappen te halen

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Sandyislief
Berichten: 2492
Geregistreerd: 04-12-06

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 19:27

Mooie plaatjes!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: F_inley, GoogleAdsense, RedRoses en 61 bezoekers