Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Sheran
Berichten: 17224
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 18:01


Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!


SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 18:05

Zoiets als het bovenste tentje heb ik op zolder ook nog liggen, maar kostte echt geen 800 euro. Fijn tentje, precies goed voor 2 personen en blijft altijd staan hoe hard het ook stormt en regent.

Annash
Blogger
Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 18:19

@ikke: ja Cumbria staat op mijn lijstje! Het is niet zover, 1,5 uur ongeveer. De camping waar ik eind augustus heen ga zit op de Schotse grens en is 40 minuten van het Lake District, maar ik heb ook een camping op mijn lijstje staan die zich in het Lake District bevindt. :) Lang geleden dat ik er was (begin tienerjaren) maar kan me nog herinneren dat ik het prachtig vond.

Ik zal eens kijken of ik de foto's ergens anders kan krijgen.

Annash
Blogger
Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 18:24


Sheran
Berichten: 17224
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 19:01

Ziet er leuk uit! wat is het voor eentje?

SusanH: ja klopt, ook no way dat ik dat eraan uit ga geven, hoe licht ze ook zijn... ik aas trouwens ook al een tijd op de Fjallraven Abisko, die lijkt me ook top, maar ik hoorde dat die weer erg laag was.

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

Annash
Blogger
Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 19:03

Sheran, weet ik niet helemaal zeker, kan wel kijken of ik het kan vinden. De tent komt in ieder geval bij Obelink vandaan.

Edit: er staat alleen maar het adres van Obelink op, op de handleiding verder ook niet. Eigen merk denk ik, als ze dat hebben?
Laatst bijgewerkt door Annash op 05-07-17 19:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 19:03

Sheran schreef:
Ziet er leuk uit! wat is het voor eentje?

SusanH: ja klopt, ook no way dat ik dat eraan uit ga geven, hoe licht ze ook zijn... ik aas trouwens ook al een tijd op de Fjallraven Abisko, die lijkt me ook top, maar ik hoorde dat die weer erg laag was.

De binnentent van die Fjallraven is maar 95cm hoog dus inderdaad erg laag. Als trekkingtentje prima want super licht en compact, maar om echt mee te kamperen/langere tijd op een camping staan zou ik hem echt overslaan. Ook die is super duur trouwens :))

Sheran
Berichten: 17224
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 19:55

_O- Ik heb inderdaad een erg dure smaak. Ik zoek ook een trekkerstentje, maar ik ben 1.80 en ik vind het wel fijn als ik rechtop op mijn matje kan zitten. Ik zoek lekker verder :P Kein pakformaat en pakgewicht is ook vereist. Ik heb nu ook een hele kleine van Coleman maar die is toch net niks. Een luifeltje om iets onder te zetten is wel heel fijn. En ik heb een grotere koepeltent met luifel maar daarvan is het gewicht erg hoog en het pakformaat is ook groot.

Brengt me op de matjes. Wat raden jullie aan voor een backpacker die op haar zij slaapt en botten heeft die erg uitsteken?

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 20:04

Ik ben 1.88 dus snap helemaal wat je bedoelt. Ik heb een Quechua opgooitentje waar ik nog net in kan zitten, maar die is door z'n formaat echt niet handig om mee te nemen aan m'n rugzak.

Qua tent heb ik geen advies, maar ik heb laatst bij bever op een suuuuper fijn matje gelegen: https://www.bever.nl/p/therm-a-rest-neo ... olour=3232
Kan je trouwens wel aanraden om er eentje te kopen die intern geisoleerd is zodat de kou van de vloer niet in je matrasje trekt.

Marije_jiplover
Berichten: 25240
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 20:08

Zo'n hangmat als op de vorige pagina gaat hier ook al jaren mee op vakantie.
Dit jaar alleen niet, want omdat de pony mee is, was de beschikbare ruimte een stuk kleiner (zadel, poetsspullen, voer, dat neemt allemaal zoveel ruimte in!) dat het allemaal nog wel paste, maar de hangmat eigenlijk net niet, of na heel erg duwen misschien net.
Dus nu alleen het picknickkleed mee, dat ligt ook prima buiten in het gras.

Onze opblaastent dit jaar voor de 2e keer mee en we zijn er zo blij mee!
Heerlijke tent, doet precies wat we willen.
Met slecht weer hele voorkant open en door de vaste luifel regent het dan niet in en hebben we toch het 'buitenleef'gevoel.

Heerlijk om weer met de tent op pad te zijn :j

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Jolien87
Berichten: 17379
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 06:30

SdaphneS schreef:
Handig!
Neemt de hangmat opgevouwen veel ruimte in beslag of valt dat mee?
Waar gaat de reis dit jaar heen Jolien? :)

Ik ga volgende week kamperen met mijn werk. Op kamp met leerlingen.
Hopelijk een beetje goed weer. :+


Dat valt wel mee, de hangmat zit opgevouwen in een draagzak van ongeveer 1 meter lang en 30 cm breed. Er zitten twee brede hengsels aan en hij weegt ongeveer 10 kg.

We hebben niet een heel spectaculaire vakantiebestemming hoor. :o We gaan eerst een week kamperen in Ommen met een grote groep vrienden/kennissen en daarna gaan we nog 2 weken met zijn tweetjes kamperen in Drenthe.


SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 07:01

Therm-a-rest vind ik echt de fijnste matjes.

Annash
Blogger
Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 21:29

Ik heb een meevaller dus ik ga toch al een tent uitzoeken. :):)

Eisen:
- Wil kunnen staan en voldoende plek hebben in de voortent, omdat het in Engeland lang niet altijd mooi weer is
- Grondzeil in voortent met opstaande randen ivm water/wind
- Niet al te duur
- Alleen op kunnen zetten met mijn 1.50m :+

Ik kwam op de onderstaande twee tenten uit, mag ik van experts hier een mening? :)
Ik zal voornamelijk weekenden weg gaan (vooral in het begin).

Outwell Prescot 5:

[ img ]

Meer info: https://www.obelink.nl/outwell-prescot-5.html

Obelink Benidorm 4:

[ img ]

Meer info: https://www.obelink.nl/benidorm-4.html? ... 70-200-EUR

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 23:29

Mijn ervaringen is dat tenten zoals de bovenste vaak wat stabieler staan dan als de tweede omdat de tentstokken minder rond gebogen zijn. En mijn ervaring is ook dat je minstens 80 keer gaat struikelen over dat opstaande grondzeil bij de onderste, op een of andere manier wil je lichaam daar maar niet aan wennen.

mvdende
Berichten: 5613
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 23:31


Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 00:43

De bovenste tent is een fijn model! Wij hadden zoiets in NL en we hebben er altijd fijn mee gekampeerd. Ook meestal (lange) weekenden. Ik vond het handig dat je soort van 2 ingangen hebt dus afhankelijk van hoe je op een camping staat, kunt kiezen welke je gebruikt.
Die van ons is wel van katoen dus ik vond hem altijd wel erg zwaar. Omdat we eigenlijk altijd met de auto gingen (en ik ML dat ding eruit liet tillen) was het nooit zon probleem.

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 06:49

Dat struikelen zou voor mij ook echt een reden zijn om voor de bovenste te gaan :j ook oogt die bovenste tent ruimer.

Jolien87
Berichten: 17379
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 06:53

Heb je met de bovenste tent niet het risico dat er regen naar binnenloopt omdat er geen opstaande rand zit?
Wij hebben de Coleman Vespucci 4, een beetje een kruising tussen beide tenten die hierboven staan. De opstaande rand wen je heel snel aan, soms door een keer flink onderuit te gaan. :o

[ img ]
Laatst bijgewerkt door Jolien87 op 07-07-17 06:55, in het totaal 1 keer bewerkt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 06:54

Hoezo zou er water binnenkomen? Onze voortent bij de caravan heeft ook geen opstaande rand, wij hebben nog nooit water binnen gehad. Neem aan dat er wel iets van een spatrand bij de deurtjes zit?

Jolien87
Berichten: 17379
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 06:57

SusanH schreef:
Hoezo zou er water binnenkomen? Onze voortent bij de caravan heeft ook geen opstaande rand, wij hebben nog nooit water binnen gehad. Neem aan dat er wel iets van een spatrand bij de deurtjes zit?


Dat laatste kan ik niet zien op de foto en niet iedere tent heeft dat. Onze eerste tent had ook geen opstaande rand of spatrand waardoor we een ochtend wakker werden met een inside pool in de voortent.
Nu zal dit lang niet met alle tenten gebeuren zonder opstaande rand maar het is wel iets waar je rekening mee moet houden als je een tent uitzoekt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 06:59

Bij voortenten van caravans zit dat standaard. Bij zo'n randje onder aan de deur zou het al schelen als je dat open/weg kon ritsen. Ik zou serieus mijn nek breken anders :+ het is wel een prachtige tent trouwens die je hebt. Lekker ruim.

Jolien87
Berichten: 17379
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 07:06

Ja dat snap ik wel, wij moesten er ook wel aan wennen en nog na een paar jaar gaan we de eerste dag van de vakantie weer onderuit. :') Maar los daarvan is het ideaal! We hebben ook nauwelijks beestjes in de tent.
Dankjewel. :) Het is echt een enorm fijne tent, tussen de 2 slaapcabines zitten een doek die je weg kunt ritsen waardoor je 1 grote slaapcabine hebt. De ruimte is inderdaad ideaal, we zijn al een paar vakanties flink verregend waardoor we gedwongen in de tent moesten zitten maar we hadden alle ruimte met een tafeltje, twee grote stoelen en het nodige kamperwaar. We hebben nu een 4-persoons voor ons tweetjes.

Annash
Blogger
Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 07:50

Ik heb het idee dat je bij die eerste her grondzeil aan de tent kan bevestigen of los kunt laten bij de ingang.

De rand van de tweede had ik inderdaad ook aangedacht dat ik ging vallen, haha, ben dus niet alleen.

Die andere Coleman is ook interessant... Maar denk dat het de Outwell wordt. Thanks allemaal! Fijn om even wat meningen te horen.

mvdende
Berichten: 5613
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 08:06

Heb je mijn link gezien? Heeft aan 2 kanten een slaapcabine. Handig om 1 te vullen met spullen en om in de andere te slapen. Zo houdt je de meeste binnen ruimte over om te zitten

Naath86
Berichten: 3875
Geregistreerd: 27-12-08

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 08:12

Kan je het grondzeil niet los ritsen van die tweede?

Wij hebben ook een tent van Obelink, maar wij kunnen die bij de ingang open ritsen. Toen wij vorige week in Zuid-Frankrijk een mega bui hebben gehad, hebben we hem wel dichtgeritst en daar was ik best blij mee toen :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, Ladyson en 63 bezoekers