Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
SaskiaB
Berichten: 3277
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 17:11



Goof
Berichten: 28594
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 17:26

Ieniemienie camping aan de Soca rivier?? Ik stond daar vorig jaar!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34468
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 17:31

O die zwarte klapstoeltjes vind ik vreselijk zitten :') ik zou investeren in goede vouwstoelen. Wij zijn naar de kampeergroothandel gegaan en hebben proef gezeten. Niet kijken naar de prijs, en dan kopen wat je het lekkerste vind zitten. Zijn vaak niet de goedkoopste stoelen maar zitcomfort is zoveel waard. Wij hebben deze: https://www.obelink.nl/obelink-zanzibar ... _id%3D9769

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 17:37

Prachtig Saskia !!!

ja ik heb dan niet die zwarte waar ik de foto van geplaatst heb maar bruine, met echt een billen-vorm in de zitting en een goede rugleuning. Dit was maar een voorbeeld, die bruine zag ik zo gauw niet....

Ik verbaas me er namelijk iedere keer weer over hoe goed die gekke stoeltjes zitten ;-)

Maar inderdaad een goede vouwstoel is de moeite waard om geld aan uit te geven. Of gaan proefzitten in de winkel en marktplaats afsnorren, zo heb ik met geluk 2 goede vouwstoelen voor weinig geld bij ons in de buurt kunnen ophalen.

~Turbohoof Solutions ~

Wilawander
Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 17:50

Ga eens even me er in verdiepen. Bedankt!!

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 18:08


SaskiaB
Berichten: 3277
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 19:00

SdaphneS schreef:
SaskiaB schreef:

Wauw!
Waar ga je allemaal heen? Ik zag iets voorbij komen van Wenen?
Reis je alleen of samen? :)


We (ben met m'n vriend) zijn begonnen in Beieren op Naturcamping Pappenheim voor 2 nachten.
Daarna door naar camping Wienerwald voor 3 nachten en vanuit daar ben je zo in Wenen!
Vervolgens naar camping Smica in Luce (vanuit Graz praktisch recht naar beneden Slovenië in)
Daarna zijn we in Storje beland, bij camping Brajda. We dachten er 2 of 3 nachten te blijven, maar er was genoeg te doen en we zijn er dus 5 gebleven, nig een dagje naar Lubljana gereden vanuit daar. En nu dan in Soca, deze camping is wat ons betreft iets te groot, maar we blijven denk ik nog 2 nachten en dan moeten we toch een keer richting Nederland gaan. Denk dat we dan nog een paar dagen in Duitsland blijven hangen. Maar dat is het voordeel van niets boeken, alles staat nog open :D

Naath86
Berichten: 3875
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 10:09

Naath86 schreef:
Ik gooi het hier maar even in de groep.. wij zitten op het moment in het midden van Frankrijk ongeveer, onder de dordogne. Maar het weer wordt de komende dagen zwaar k*t en dus overwegen we om nog een paar dagen naar het zuiden te gaan waar het weer wel goed lijkt te blijven. Nu kan ik alleen van die grote massale campings daar vinden, heeft iemand een tip voor een leuke camping rond Marseille/Montpeiller?


Ondertussen weer thuis na twee weken heerlijk te hebben gekampeerd in Frankrijk en zal nog even vertellen waar we uiteindelijk terecht zijn gekomen! De camping in Avignon die hier genoemd werd, hadden we zelf ook al gevonden, maar vonden we toch te ver weg. We zijn uiteindelijk in Marseillan Plage terecht gekomen. Echt ontzettend toeristisch en niet helemaal onze camping en omgeving, maar we hebben er de laatste dagen toch echt nog heerlijk weer gehad en daar waren we ook wel heel blij mee! We zaten 1 minuut van het strand af, dus dat was wel echt heerlijk. Verder was de omgeving niet heel bijzonder en dat hebben we wel gemist.

Wij zijn de eerste dagen op camping La Champagne geweest in de Corréze, hele mooie kleine camping aan de Dordogne. Voor degenen die op zoek zijn naar rustige en kleine camping midden in de natuur, dan is deze echt een aanrader!
Daarna zijn wij nog naar Floiras geweest aan rivier de Lot, ook een hele mooie kleine camping direct aan het water. Ook heel rustig, maar wel wat meer in de omgeving te doen.

Voor ons zit het er eerst weer op, maar we hebben echt een mooie vakantie gehad! Gaan zeker nog weer naar Frankrijk.

Annash
Blogger
Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 22:26

Zo, hehe, ik heb de afgelopen dagen alles eens doorgelezen. :D Wat ontzettend leuk om jullie verhalen te lezen en alle verschillende soorten kampeerders te zien.

Ik heb al vaker aan kamperen gedacht (we gingen vroeger altijd naar Frankrijk/Spanje in zo'n kant-en-klare-tent), en afgelopen september heb ik echt gekampeerd samen met Guinevere hier uit het topic op Assateague in Maryland. Was echt ontzettend gaaf, zo aan het strand, dat prachtige park en natuurlijk de wilde pony's. <3

Ik heb op dit moment het tentje van mijn ouders (1,30 hoog) en heb voor eind augustus mijn eerste weekendje weg geboekt (2 nachtjes). Vorige week de tent in de tuin opgezet om vast een keer te oefenen en twee nachten erin geslapen. Er stond hier windkracht zes maar hij is niet weggewaaid, dus ik had het goed gedaan. Niet slecht voor de eerste keer ooit. :')

https://ton.twitter.com/i/ton/data/dm/8 ... .jpg:large

Ik heb een slaapbank waar een dunne maar fijne matras in zit, die ik makkelijk kan vouwen en waarschijnlijk achter de voorstoelen van de auto kan steken. Die had ik dus in de tent gegooid en ik heb echt heerlijk geslapen!

https://ton.twitter.com/i/ton/data/dm/8 ... .jpg:large

Nadeel van dit tentje is dat de voortent geen vast grondzeil heeft, en ik zou graag rechtop kunnen staan (is niet zoveel voor nodig met mijn 1.48!). Maar voor nu is dit een prima tentje om te kijken of ik het echt leuk vind voor ik van alles aanschaf.

Deze camping ga ik eind augustus naar toe:

https://www.pitchup.com/campsites/Engla ... ilityPanel

Indien iemand tips heeft voor campings in (Noord) Engeland / Schotland, dan zijn die van harte welkom. Ik woon in Newcastle upon Tyne. :)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?
Berichten: 17902
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 07:25

Heeft iemand nog tips waar je kant en klare tenten kan huren, op rustige campings? Vorig jaar bij toeval bij vacansoleil beland, manier van kamperen bevalt erg maar het soort camping en de staanplaatsen wat minder. Rent-a-tent staat ook alleen op de grotere familiecampings, ik zoek dus juist iets kleinschaliger, meer een natuurcampingachtig idee zeg maar. Nederland, Duitsland, Luxemburg, die kanten een beetje op.

Awareness sucks, but so does getting CPR
F. Kooij, TacT2019

Oh, life's a bastard....
....do you need a friend?

benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 08:51

je zal moeten kijken naar glamping in dat geval. Of ggg campings in Frankrijk.

...

verootjoo
Berichten: 35604
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 08:54

Villatent.nl

Zit in Duitsland, Frankrijk, Italië

[o]

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34468
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 12:00

Is dit wat https://www.hollandtent.nl/campings-in- ... d/de-roos/? Wij kampeerden vroeger op camping de Roos, prachtige camping met veel rust en ruimte. Mooie omgeving ook. Een klein gedeelte van de camping is natuurkampeerterrein, maar de hele camping is op een soortgelijke manier ingericht. Hollandtent heeft meerdere plekken in NL en Frankrijk. Zag dat je ook kan kamperen op Tiengemeten bijvoorbeeld. Daar is het vast heerlijk rustig :j

F_Orumster
Berichten: 15306
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 12:07

Heeft iemand ervaring met de fatboy lamzac?

Cookies
Berichten: 6564
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 13:46

Ik heb een nepper lamzac, ik vind het een fantastische uitvinding. Liggen lekker, makkelijk op"blazen" en nemen niet veel ruimte in.
Wel zou ik er een dun matje of dekentje onder leggen tegen scherpe stenen of takken. Ik heb er ook mee op het water gedreven en dat was ook heel leuk. Het is aardig stabiel op het water.

Come over to the dark side, we have cookies!

Cookies
Berichten: 6564
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 13:47


Come over to the dark side, we have cookies!

F_Orumster
Berichten: 15306
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 14:04

Top! Lijken me ook wel fijn. De neppers mogen helaas niet meer verkocht worden volgens mij.

Eelmo
Berichten: 2897
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 14:48

F_Orumster schreef:
Top! Lijken me ook wel fijn. De neppers mogen helaas niet meer verkocht worden volgens mij.


Ik wilde net vragen waar de neppers te koop waren -O- Zo'n Lamzac lijkt me ideaal, maar ze zijn zo duur...

"Today me will live in the moment. Unless it's unpleasant, in which case me will eat a cookie." - Cookie monster

Cookies
Berichten: 6564
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 15:05

Geen idee, mijn vriend heeft deze vanuit Noorwegen voor me meegenomen. Ze waren geloof ik 20 euro of zo.

Come over to the dark side, we have cookies!

Annash
Blogger
Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 15:40

Ik heb van de week een Lamzac gewonnen bij een verloting! Helemaal blij mee, die gaat eind augustus mee kamperen natuurlijk.

Lielle
Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 15:48

dat ziet er interessant uit!

Siers83
Berichten: 7258
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 16:35

Lamzac is dacht ik bij aliexpress nog te krijgen. Moet je m alleen niet nu willen hebben.

JwZ6vNA4l, Gebruik mijn code bij Parfumado voor korting!


ikke
Berichten: 37449
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 16:43

Annash schreef:
Zo, hehe, ik heb de afgelopen dagen alles eens doorgelezen. :D Wat ontzettend leuk om jullie verhalen te lezen en alle verschillende soorten kampeerders te zien.

Ik heb al vaker aan kamperen gedacht (we gingen vroeger altijd naar Frankrijk/Spanje in zo'n kant-en-klare-tent), en afgelopen september heb ik echt gekampeerd samen met Guinevere hier uit het topic op Assateague in Maryland. Was echt ontzettend gaaf, zo aan het strand, dat prachtige park en natuurlijk de wilde pony's. <3

Ik heb op dit moment het tentje van mijn ouders (1,30 hoog) en heb voor eind augustus mijn eerste weekendje weg geboekt (2 nachtjes). Vorige week de tent in de tuin opgezet om vast een keer te oefenen en twee nachten erin geslapen. Er stond hier windkracht zes maar hij is niet weggewaaid, dus ik had het goed gedaan. Niet slecht voor de eerste keer ooit. :')

https://ton.twitter.com/i/ton/data/dm/8 ... .jpg:large

Ik heb een slaapbank waar een dunne maar fijne matras in zit, die ik makkelijk kan vouwen en waarschijnlijk achter de voorstoelen van de auto kan steken. Die had ik dus in de tent gegooid en ik heb echt heerlijk geslapen!

https://ton.twitter.com/i/ton/data/dm/8 ... .jpg:large

Nadeel van dit tentje is dat de voortent geen vast grondzeil heeft, en ik zou graag rechtop kunnen staan (is niet zoveel voor nodig met mijn 1.48!). Maar voor nu is dit een prima tentje om te kijken of ik het echt leuk vind voor ik van alles aanschaf.

Deze camping ga ik eind augustus naar toe:

https://www.pitchup.com/campsites/Engla ... ilityPanel

Indien iemand tips heeft voor campings in (Noord) Engeland / Schotland, dan zijn die van harte welkom. Ik woon in Newcastle upon Tyne. :)

Jammer, foto's doen het bij mij niet.

Iets doorsteken en naar Cumbria gaan? Is te lang geleden om nog iets zinnigs te zeggen over specifieke campings maar we hebben ons daar wel twee weken prima vermaakt (en ook veel bekijks met zo'n grote legertent :D )

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Jolien87
Berichten: 17376
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 17:01

Siersma schreef:
Lamzac is dacht ik bij aliexpress nog te krijgen. Moet je m alleen niet nu willen hebben.


Goeie! :D

Ik heb vorige week een opvouwbare hangmat gekocht voor op de camping, ideaal!
https://static.gamma.nl/dam/163350/41

Wij gaan over iets meer dan 2 weken weer kamperen en heb er zoveel zin in. Nu maar hopen dat het weer dit keer wel meezit. Vorig jaar hadden we echt 2 weken lang een regenvakantie, toen zijn we ook een dag eerder naar huis gegaan, we waren er toen wel klaar mee.

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 17:51

Handig!
Neemt de hangmat opgevouwen veel ruimte in beslag of valt dat mee?
Waar gaat de reis dit jaar heen Jolien? :)

Ik ga volgende week kamperen met mijn werk. Op kamp met leerlingen.
Hopelijk een beetje goed weer. :+


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler en 3 bezoekers