Het stedentrip topic

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
cindyy_1993
Berichten: 436
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 13:19

Voor tips over Athene lees ik ook even mee!
Daar ga ik 24 tm 27 mei heen en we hebben een hotel met uitzicht op de acropolis <3

Succes is not final. Failure is not fatal. It is the courage to continue that counts.
CDL Festival (Vivaldi x Gribaldi): ZZL+13 | Festival bij de tulpen
Volg ons op Instagram


Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 12:36

Foaly schreef:
Iemand nog tips voor Florence? Ik ga 20 - 24 mei :D


Ik ben net terug (en dan bedoel ik net een half uur :P) en vond Florence leuk, maar enorm druk. Als je naar de twee belangrijkste kunstmusea wilt (Uffizi en Accademia), dan kun je het beste vooraf reserveren. En persoonlijk vond ik Palazzo Pitti ook een erg mooie collectie hebben!

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Foaly
Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 13:24

Uffizi en Accademia heb ik geboekt, heeft iemand nog tips om lekker en niet duur te eten? :D

People like that…corporations like that, they have all the money, they have all the power, and they use it to make people like you go away. Right now, you're suffering under an enormous weight. We provide…Leverage

MiReRe
Berichten: 1237
Geregistreerd: 23-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 15:02

Christadk schreef:
Heeft iemand een tip voor een leuk stedentripje in eigen land? Mijn man wordt volgende week 30 en ik wil graag een weekendje weg met hem. Maar wel ergens waar we wat te zien hebben zeg maar..


Laatst een dagje Dordrecht gedaan, verrassend mooie oude stad!

Zangles in Utrecht/ Utrechtse Heuvelrug.
Pb voor info

Anniek22
Berichten: 1782
Geregistreerd: 12-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 13:10

Ha bokt,

Volgende week gaan mijn vriendje en ik een paar dagen naar Haarlem.
Heeft iemand leuke ideeën? Ik ken Haarlem niet echt ;)

Thx!

HARTniek’s ART is the creative, chill and yogic place to go....

x_Anne_x
Berichten: 6548
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zeewolde

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 08:37

Wij gaan 15 december trouwen en willen daarna nog een paar dagen weg. Het liefst naar een stad met hele mooie kerstsfeer en kerstmarkt.
Wat zouden jullie dan aanraden?

Jade <3 29-12-19 <3

Denise_Storm
Berichten: 2368
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 08:42

Wil je in Nederland blijven of richting het buitenland?

In Nederland zou ik richting Maastrichts gaan. Volgens mij heb je daar onwijs mooie en leuke kerstmarkten, al ben ik er zelf nog niet geweest. Staat zeker nog op mijn ''to-do lijstje''.

Als je verder weg wil, misschien Boedapest? Schijnt in de winter heel leuk en mooi te zijn. Verder is denk ik elke grote stad mooi en sfeervol rond kerst. Barcelona is ook echt een aanrader!

Storm in de Lente: [ITP] Storm in de lente: bloesemdroom komt uit!
http://www.swiffershoeve.nl - Dierenopvang bij ziekte van dier en mens
Haflinger Storm B+13 L1+5

x_Anne_x
Berichten: 6548
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zeewolde

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 08:45

Buitenland, mag ook best wat verder weg dat we moeten vliegen.

Juist zelfs, omdat we dan misschien ergens komen waar je anders niet zo snel heen gaat met een weekendje weg.

We zijn nu voor Wenen aan t kijken. Maar ik twijfel. Kan alleen niet uitleggen waarom..

Jade <3 29-12-19 <3

Avis
Berichten: 1217
Geregistreerd: 11-05-12

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 22:01

Haai Bokkers! Over een weekje ga ik met mijn lieftallige tweelingbroertje naar Lissabon. Hebben jullie nog leuke tips, ervaringen, dingen die we echt niet mogen missen?

Vladimir: Als we eens berouw toonden? (...)
Estragon: Dat we geboren zijn?


Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 05:31

Is er iemand die binnenkort naar Praag gaat?

x_Anne_x
Berichten: 6548
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zeewolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 06:02

Booooo schreef:
Is er iemand die binnenkort naar Praag gaat?



Wij zijn uiteindelijk voor Praag gegaan! Wel pas in december dus

Jade <3 29-12-19 <3

countrygirl
Berichten: 1493
Geregistreerd: 20-10-05
Woonplaats: Portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 16:20

Avis schreef:
Haai Bokkers! Over een weekje ga ik met mijn lieftallige tweelingbroertje naar Lissabon. Hebben jullie nog leuke tips, ervaringen, dingen die we echt niet mogen missen?


Hi! Ja, wij wonen zelf zo'n 100 km onder Lissabon. Hot tip: lijn 28, het oude trammetje. Gewoon vanaf Prazeres, het beginpunt.. helemaal naar het einde van de route gaan, Moniz. Daar vandaan loop je zo de grote winkelstraat in. Toevallig hebben wij dit zelf vorige week een keertje gedaan.
Natuurlijk komen wij veel vaker in Lissabon, en ook wel met 1 van de leuke antieke trammetjes gegaan, maar nog nooit de hele route van lijn 28.

Hier is een filmpje:


Lissabon is een stad die je echt niet in 1 dag kunt bekijken... meerdere bezoeken zijn wel aan te raden!

Veel plezier daar, ik vind het een heerlijke stad, je kunt er heel goed shoppen ook!

PORTUGAL: Zin in een zonnige vakantie??
Rijden op 'n Tennessee Walker of 'n Lusitano? Het kan!
http://www.sonhocabana.nl

sanneloveyou
Berichten: 947
Geregistreerd: 26-03-11

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 06:26

Ik zoek ook de hotspots in Praag. Wij gaan begin augustus een week ongeveer. Ik ben benieuwd wat jullie echt aanraden!

Szan
Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 06:30

Iemand al eens in Sint Petersburg geweest? Ik heb net een lang weekend in oktober geboekt en kan wel leuke tips gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 10:17

Szan schreef:
Iemand al eens in Sint Petersburg geweest? Ik heb net een lang weekend in oktober geboekt en kan wel leuke tips gebruiken.

Mijn neef is daar erg veel geweest, ik zie hem zondag en kan dan even wat voor je vragen :)

Lienepien95
Berichten: 817
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: omgeving Tiel

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 15:52

Mijn vriend en ik waren erg enthousiast over de dierentuin in praag, zeker een aanrader als je de tijd hebt

Avis
Berichten: 1217
Geregistreerd: 11-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 17:18

countrygirl schreef:
Avis schreef:
Haai Bokkers! Over een weekje ga ik met mijn lieftallige tweelingbroertje naar Lissabon. Hebben jullie nog leuke tips, ervaringen, dingen die we echt niet mogen missen?


Hi! Ja, wij wonen zelf zo'n 100 km onder Lissabon. Hot tip: lijn 28, het oude trammetje. Gewoon vanaf Prazeres, het beginpunt.. helemaal naar het einde van de route gaan, Moniz. Daar vandaan loop je zo de grote winkelstraat in. Toevallig hebben wij dit zelf vorige week een keertje gedaan.
Natuurlijk komen wij veel vaker in Lissabon, en ook wel met 1 van de leuke antieke trammetjes gegaan, maar nog nooit de hele route van lijn 28.

Hier is een filmpje:
[ Video ]

Lissabon is een stad die je echt niet in 1 dag kunt bekijken... meerdere bezoeken zijn wel aan te raden!

Veel plezier daar, ik vind het een heerlijke stad, je kunt er heel goed shoppen ook!

Dank je wel!!

Vladimir: Als we eens berouw toonden? (...)
Estragon: Dat we geboren zijn?

Szan
Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 10:56

Emmaa_ schreef:
Szan schreef:
Iemand al eens in Sint Petersburg geweest? Ik heb net een lang weekend in oktober geboekt en kan wel leuke tips gebruiken.

Mijn neef is daar erg veel geweest, ik zie hem zondag en kan dan even wat voor je vragen :)

Als dat kan, graag! :)

xxxmh
Berichten: 3459
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 08:54

Ik vlieg straks naar Lissabon. Weet pas sinds vanmorgen dat ik daar heen ga (ga met srprs.me) iemand nog tips?

♡ Summer ♡
B+11 L1+3

countrygirl
Berichten: 1493
Geregistreerd: 20-10-05
Woonplaats: Portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 10:03

xxxmh schreef:
Ik vlieg straks naar Lissabon. Weet pas sinds vanmorgen dat ik daar heen ga (ga met srprs.me) iemand nog tips?


Belém.... oude stadswijk, met het klooster en een schitterende kerk, aan de overkant daarvan, door een prachtig park, het monument van de zeevaarders en daarvoor ene groot mozaïek met alle werelddelen + windstreken... daar vlakbij de Toren van Belém, een vroegere gevangenis en uitkijkpost over de Atlantische oceaan. Als je dát allemaal gedaan hebt, kan ik je de binnenstad aanbevelen, het handelsplein (praça do Commercio) en dan bij Moniz opstappen op het beroemde tramlijntje 28.... helemaal door veel oude stadswijken, mooie vergezichten over de taag... Uitstappen bij Santa Luzia.. met hele mooie wandtegels, prachtige oude kerk en magnifiek uitzicht over Lissabon en de Taag.
Je kunt met dit trammetje nog verder doorrijden naar Prazeres... dat is het eindpunt. Opnieuw een klein bedrag betalen en weer helemaal terug... alleen die 2 ritten kosten je al 2 uur.
Ook het Castelo São Jorge is een dikke aanbeveling.... Enfin... Lissabon doe je echt niet in 1 dag ;-))

Veel plezier en een fijne vakantie!

Oh ja... in de grootste winkelstraat van Lissabon is een zijstraat, die kom je vanzelf tegen.
Daar is een lift, de Santa Justa.. die is gebouwd door een leerling van Eiffel.... supermooi om daarin te gaan en omhoog ;-))

PORTUGAL: Zin in een zonnige vakantie??
Rijden op 'n Tennessee Walker of 'n Lusitano? Het kan!
http://www.sonhocabana.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 10:11

xxxmh schreef:
Ik vlieg straks naar Lissabon. Weet pas sinds vanmorgen dat ik daar heen ga (ga met srprs.me) iemand nog tips?

Pasteis de Belem eten<3

countrygirl
Berichten: 1493
Geregistreerd: 20-10-05
Woonplaats: Portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 12:38

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Dát is geen aanrader, dat is een must!!
Zal niet vertellen hoeveel wij daarvan al weggewerkt hebben ;-))
LOL



Anoniem schreef:
xxxmh schreef:
Ik vlieg straks naar Lissabon. Weet pas sinds vanmorgen dat ik daar heen ga (ga met srprs.me) iemand nog tips?

Pasteis de Belem eten<3

PORTUGAL: Zin in een zonnige vakantie??
Rijden op 'n Tennessee Walker of 'n Lusitano? Het kan!
http://www.sonhocabana.nl

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 15:18

Wat een geweldige bestemmingen komen er voorbij in dit topic <3 Ga ik zeker onthouden voor als de kans zich voordoet :D

Voor nu ben ik op zoek naar een leuke stad om een nachtje heen te gaan met mijn man. Maastricht vind ik erg leuk maar ben ik wel al paar keer geweest. Zoek een gezellige, mooie stad waar je leuk kunt (window)shoppen, terrasjes/cafeetjes kunt pakken etc.
Amsterdam en Haarlem vallen af, dat kennen we beiden heel goed.
Zat aan Breda te denken, maar misschien hebben mensen nog briljante ideeën :D

MiReRe
Berichten: 1237
Geregistreerd: 23-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 22:44

Laura82 schreef:
Wat een geweldige bestemmingen komen er voorbij in dit topic <3 Ga ik zeker onthouden voor als de kans zich voordoet :D

Voor nu ben ik op zoek naar een leuke stad om een nachtje heen te gaan met mijn man. Maastricht vind ik erg leuk maar ben ik wel al paar keer geweest. Zoek een gezellige, mooie stad waar je leuk kunt (window)shoppen, terrasjes/cafeetjes kunt pakken etc.
Amsterdam en Haarlem vallen af, dat kennen we beiden heel goed.
Zat aan Breda te denken, maar misschien hebben mensen nog briljante ideeën :D


Dordrecht heeft een prachtig historisch centrum en een sfeervolle haven.

Zangles in Utrecht/ Utrechtse Heuvelrug.
Pb voor info

123321
Berichten: 4366
Geregistreerd: 05-04-08

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 01:28

Deventer of Zutphen :j


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _San87_, amy495, ardanwan, Dido2316, Eva1975, Naskur11, Noor17, redbutton en 69 bezoekers