Pretparken & uitjes.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
moonsparkle
Berichten: 21698
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 13:31

Ik vraag me sowieso af hoe het park is en hoe je er makkelijk komt qua vervoer

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling



Michelleex
Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-17 17:49

Bussen gaan er en je kan er met de auto ook makkelijk komen.

Liefdee.
~~Vul bokt met liefde
....................................................................Nomar <3 Baccio

Jildau
Berichten: 9405
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 19:58

Vraagje voor de Disneyland kenners:

Is het de moeite waard om 1 dag te gaan, is dat haalbaar? We gaan op vakantie naar Normandië en komen langs Parijs terug. Disneyland is circa 2,5 uur rijden van ons appartement dus plan is om de laatste dag vroeg uit te checken - dag Disney pakken - in hotel vlakbij overnachten en dan dag erop naar huis.

Ik ben er al eens geweest maar beide keren 2 dagen en dan naar beide parken. We zijn van plan om dan alleen naar het hoofdpark te gaan. Ik vind in de andere eigenlijk alleen de Aersomith achtbaan interessant. Als ik mijn vriend enthousiast krijg kunnen we rond kersttijd wel weer. :D *kuche

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 20:24

Je kunt op 1 dag best wel veel doen. Ik zou dan zorgen dat je er ruim op tijd bent en ticket op voorhand koopt. Vanaf de parking is het echt een eind lopen voor je echt binnen bent.

Dan zou ik voorbereiden: meteen bij binnenkomst eerste fast pas halen. In de zomer zijn ze ontzetttend lang open. Als je dat trekt kun je dus zeker wat doen.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 21:34

Ja hoor. Als je niet op een feestdag of weekenddag gaat kan je in 1 dag heel erg veel doen. Download de app voor de wachttijden, gebruik fastpassen en zorg idd dat je vroeg bij het park en door de beveiliging bent.

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Jildau
Berichten: 9405
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 22:03

We gaan waarschijnlijk wel op een weekenddag helaas.. Als we dat wilden vermijden kostte het appartement in Normandie weer zo 150 euro extra. Maar inderdaad fastpassen gebruiken voor de attracties die we echt graag willen en verder lekker op ons gemakje rond wandelen en genieten van de sfeer. <3

_Marjon_
Berichten: 10659
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 21:57

mbkaatje schreef:
_Marjon_ schreef:
Vanochtend naar de medewerkers preview van Symbolica in de Efteling geweest.
Mensen ga dat zien! Minstens zo goed als Droomvlucht en Fata Morgana maar dan met nieuwe technieken.
Echt tof, andere parken bouwen geweldige achtbanen, maar de Efteling heeft weer een darkride van top formaat neergezet.


Ooh, ik ben heel benieuwd. Na de zomervakanties misschien toch maar weer eens een dagje heen. Klinkt in ieder geval goed. En wat ik er hier en daar van gezien heb, ziet het er heel tof uit.

Is het wel echt efteling vind jij?



Meer Efteling dan dit kun je niet krijgen. Pardoes als hoofdrolspeler in zijn eigen attractie. :D


Weet niemand wie het was, maar als je toch in het zwarte woud bent, inderdaad naar Europa-Park gaan, niet over twijfelen :D.

Mama van Gwen 7-2-15 & Abby 14-6-23

Fitzroy
Berichten: 25089
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 17:22

_Marjon_ schreef:
Vanochtend naar de medewerkers preview van Symbolica in de Efteling geweest.
Mensen ga dat zien! Minstens zo goed als Droomvlucht en Fata Morgana maar dan met nieuwe technieken.
Echt tof, andere parken bouwen geweldige achtbanen, maar de Efteling heeft weer een darkride van top formaat neergezet.


Zijn het nu 3 verschillende rides of heb ik dat verkeerd begrepen?
En gebeurt er nog wel wat of is het echt een saai baantje met alleen maar kijkdingen?

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Jildau
Berichten: 9405
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 17:49

Saai baantje met kijkdingen? De Efteling stond wat mij betreft echt bekend om de Droomvlucht en na de bouw van De Vliegende Hollander, Joris en De Baron is iets wat wel voor iedereen geschikt is een hele goede zet vind ik! :j

_Marjon_
Berichten: 10659
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 20:09

Nee het is 1 ride waarvan een stukje apart is (dus 3 routes), de rest van de rit zijn de voertuigen samen.
Ik vind het erg spectaculaire hoor, de voertuigen draaien best veel en er is zoveel te zien dat je ogen tekort komt.

Het is een mooie aanvulling. De Efteling wilt een familiepark blijven, en dit is echt een familieattractie. En dat is ook prima, voor thrills ga je maar naar Walibi of Phantasialand.. (hoewel ik ook graag een mooie achtbaan of andere thrill in de Efteling zie komen)
Die laatste heeft weer aangekondigd een knaller van een achtbaan te bouwen. Een launched flying coaster. Ze zijn lekker bezig daar in Brühl.
Over 1.5 week ga ik daar weer een bezoekje aan brengen. :D

Mama van Gwen 7-2-15 & Abby 14-6-23

Michelleex
Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-17 23:34

De Efteling krijgt binnenkort ook nog een nieuwe achtbaan hoor. Ze hebben een afspraak gemaakt met B&M, dat er 2 komen, dus de Baron en er komt er nog 1.

Liefdee.
~~Vul bokt met liefde
....................................................................Nomar <3 Baccio

_Marjon_
Berichten: 10659
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 09:50

Die afspraak ken ik niet ;).

Wel heb ik begrepen dat er voor 2020 weer een grote attractie moet staan.

Een B&M zou wel tof zijn, al weet ik even niet zo goed wat voor type dat dan moet zijn :P. Een inverted staat al relatief dichtbij in Phantasialand, volgend jaar een wingcoaster in Toverland, en volgend of jaar erop de Flying coaster in Phantasialand (ok is weliswaar geen B&M, maar wel zelfde type achtbaan).

Mama van Gwen 7-2-15 & Abby 14-6-23

Michelleex
Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-17 01:17


Liefdee.
~~Vul bokt met liefde
....................................................................Nomar <3 Baccio

dalena
Berichten: 3107
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 10:18

Haha, ik lees ook dagelijks looopings :D
De wachttijden zijn heel handig. Eergisteren ook gebruikt in de Efteling!

"We're all stories in the end. Just make it a good one"
[BB-HK] [VOLG] Onze eerste kitten

Blue_Monday
Berichten: 581
Geregistreerd: 28-05-17

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 10:48

Iemand ervaring met aqualibi?
Kijk je daar echt je ogen uit of is het gewoon een zwembad?

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 11:49

Vriendjes! :D

Wij gaan morgen naar Phantasialand voor 1 dag. Hebben jullie tips? Is de quick pass de moeite? We vertrekken om 06:00 uit Gent en zullen er dus rond half 9 zijn, lekker op tijd om nog kaartje te kopen en dan lekker tot 20:00 het park in.

Ik heb al wat door de attracties zitten neuzen en er staan al wat dingen op mijn lijstje. Zijn er nog tips qua volgorde van best doen (bij Europapark heeft dat echt geholpen)?

Ik hoor het graag :)

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

_Marjon_
Berichten: 10659
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 23:12

Taron is populairst dus is daar het drukst, zou daar eerder later op de dag heen gaan. Winja's hebben geen beste capaciteit dus wellicht die als 1e proberen. :P

Mama van Gwen 7-2-15 & Abby 14-6-23

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 11:42

Winja idd tweemaal gedaan deze ochtend. Leuk! Ervoor maus au chocolat. Er is haast geen volk en vooral Belgen want tis onze nationale feestdag :D Taron heeft flinke rijen, daarnet 160 minuten !!! Gaan we later doen.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

_Marjon_
Berichten: 10659
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 13:53

Oh wow, ja typisch he, Taron zo lang en de rest bijna niet wachten.
Jammer dat Taron (nog) geen quickpass rij heeft. (Weet ook niet of deze er gaat komen)
Heb nu een abonnement en dan mag je dagelijks 3 attracties bezoeken met quickpass. Dat zijn o.a. Chiapas, Winja's, Black Mamba & River Quest, scheelt wel.

Wilde vandaag misschien weer gaan maar stel het nog even uit, nu kleine meid even laten slapen en als ze wakker is gaan we naar de Efteling. Die is toch weer tot 23uur open vandaag :Y).

Mama van Gwen 7-2-15 & Abby 14-6-23

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Pretparken & uitjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 21:34

We hadden ook een quick pass gekocht. Beide keren gebruikt voor chiapas. Uiteindelijk alles gedaan wat we wouden. Taron en chiapas waren favoriet :)

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37210
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 21:37

Jee eindelijk *\o/* europapark here we come. Goede vriend heeft spontaan vrij gevraagd en gekregen. Camper van mijn paps beschikbaar en ook voor de honden een plek in pension gevonden. Zondag weg dinsdag avond of woensdag terug. En als we zin hebben op de terugweg nog een park meepikken. Phantasialand, parc asterix, bobbejaanland (was al eerder het idee maar twijfel over de staat) walibi belgie. Of doe eens gek euro disney. Gaan we nog even over nadenken. :+

Jippie ik houd van spontane plannen en een mede pretpark idioot. En ook al heb ik vaak een hekel aan mijn rolstoel. Voor dit soort dingen heeft het voordeel in buitenlandse parken, de entree is een stuk goedkoper en soms zelfs gratis. Ga toch nooit in veel dingen, ben geen durfal of kan het fysiek niet maar heb de grootste lol met anderen aanmoedigen in een enge atractie. *\o/*

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

elenaMM77
Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 21:59

_Marjon_ schreef:
Capaciteit in Klugheim slecht? Bij Raik misschien ja, maar Taron kan met ik meen 5 treinen rijden, dat is toch behoorlijk.
Hier komt er dit jaar nog een abonnement van Phantasialand, kom er toch wel vaak :+.
Dan mag ik ook daarmee weer dagje gratis naar Europa-Park :P (en Efteling, maar dat kaartje kan ik iemand anders blij mee maken).



kun je beter andersom doen.. efteling abo nemen, want phantasia controleert niet hoe vaak je komt (gewoon onbeperkt toegang).. inclusief 1x europapark ook.
phantasia > efteling wordt wel gecontroleerd, en als het goed is niet overdraagbaar.. je moet je abo laten zien (zowel bij phantasia als bij efteling en vise versa).

met efteling abo kun je weer twee kaartje voor 17.50 kopen, die je dan aan die ander kunt geven.

enige dat je dan dus mist zijn de 3 fastpasses per bezoek aan phantasia

elenaMM77
Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 22:01

karuna schreef:
Jee eindelijk *\o/* europapark here we come. Goede vriend heeft spontaan vrij gevraagd en gekregen. Camper van mijn paps beschikbaar en ook voor de honden een plek in pension gevonden. Zondag weg dinsdag avond of woensdag terug. En als we zin hebben op de terugweg nog een park meepikken. Phantasialand, parc asterix, bobbejaanland (was al eerder het idee maar twijfel over de staat) walibi belgie. Of doe eens gek euro disney. Gaan we nog even over nadenken. :+

Jippie ik houd van spontane plannen en een mede pretpark idioot. En ook al heb ik vaak een hekel aan mijn rolstoel. Voor dit soort dingen heeft het voordeel in buitenlandse parken, de entree is een stuk goedkoper en soms zelfs gratis. Ga toch nooit in veel dingen, ben geen durfal of kan het fysiek niet maar heb de grootste lol met anderen aanmoedigen in een enge atractie. *\o/*


langer vrijnemen en rijd door! europapark ligt precies halverwege naar Gardaland ;).. heerlijk weekje vakantie aan het gardameer is leuk.. en vip abo daar kost 85 euro (inclusief onbeperkte fastpass entree voor 5 attracties adrenaline/familie).

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37210
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 22:04

Eh dat gaat niet lukken. :+ Reisgenoot heeft met moeite drie dagen vrij gekregen, dat was al een wonder zo ongeveer in vakantietijd, drieploegen dienst en ze draaien al met uitzendkrachten. En de camper miet vrijdag terug zijn voor mijn zus, En eind september staat lange vakantie gepland

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

elenaMM77
Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 22:11

karuna schreef:
Eh dat gaat niet lukken. :+ Reisgenoot heeft met moeite drie dagen vrij gekregen, dat was al een wonder zo ongeveer in vakantietijd, drieploegen dienst en ze draaien al met uitzendkrachten. En de camper miet vrijdag terug zijn voor mijn zus, En eind september staat lange vakantie gepland



noteren voor volgend jaar ;)..
volgend jaar pakken wij europapark op de terugreis en pakken dan drie weken gardaland en een weekje caneva aqua + movieland in de eerste week mee (laatste is leuk om alles 1 keer te doen, gaat vooral om t heerlijke waterpark).

als je pretpark fanaat bent net als ons, kun je daar je hart ophalen.. en zeker met een camper, keuze zat uit leuke campings tussen bardolino en pesschiera.

als je niet langer weg kunt zou ik zeggen.. pak een dag extra europapark.. een dagje is eigenlijk net niet genoeg vind ik zelf (zeker niet in het hoogseizoen)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Castilja, Cerosa, JackAebe, love_mandy, Marije112, shaddy82, Theseus en 84 bezoekers