Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 20:41

hetbommeke schreef:
Geen tips in die hoek.

Wij gaan altijd graag naar Genet d'or in Bagnol sur Ceze. Leuke camping van Nederlandse eigenaresse.

Zitten ook helemaal vol in het hoog seizoen maar misschien nu nog wel elke vrij.

Succes in ieder geval


Die heb ik op mijn lijstje gezet voor volgend jaar! Kan je deze camping eens omschrijven?

...


ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 20:42


~Turbohoof Solutions ~

Pikkepor
Berichten: 3703
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 05:54

Naath86 schreef:
Ik gooi het hier maar even in de groep.. wij zitten op het moment in het midden van Frankrijk ongeveer, onder de dordogne. Maar het weer wordt de komende dagen zwaar k*t en dus overwegen we om nog een paar dagen naar het zuiden te gaan waar het weer wel goed lijkt te blijven. Nu kan ik alleen van die grote massale campings daar vinden, heeft iemand een tip voor een leuke camping rond Marseille/Montpeiller?


http://www.aquadis-loisirs.com/camping- ... d-avignon/

Hier ben ik 6 jaar geleden geweest en die ligging is fantastisch. Dicht bij de stad, handig voor vermaak bij rotweer. En heel veel interessante dingen te doen in de buurt.


Alleen niet aan de zee.


liesJ
Berichten: 1634
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 09:01

Wij willen deze zomer met de auto naar italie voor vakantie en voor het eerst kamperen met gezin ( 2 kids van 4 en 11 maanden dan).
omdat we niet weten of we dit vaker willen doen willen we niet alles nieuw aanschaffen.
we kunnen een tent lenen en deel hebben we nog van vroeger..

nu komt ons probleem: we hebben een peugot 207 en dakkoffer maar verder geen trekhaak ofzo..
hoe krijgen we alles mee?
iemand tips of ervaringen?

Coco Chanel is Met pensioen
L1+4 eindstand

mvdende
Berichten: 5629
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 09:26

Bedoel je 4 maanden en 11 maanden? Of 1 van 4 jaar? Bij die van 11 maanden kan je onder de voeten nog wat bagage kwijt. Misschien ook nog wel bij die van 4 jaar? Evenals tussen de Kids in. De lichte spullen met veel volume zoals jassen, slaapzakken, dekens enz in de dakkoffer. Kijk ook eens goed naar de kampeer spullen van vroeger. Hoe oud zijn ze? Nieuw materiaal neemt vaak minder ruimte in. Denk dan vooral aan self inflateble matrassen. Je hebt ze vanaf 2.5 cm dik ( niet aan te raden ) tot 15 cm dik. Zelf kan ik redelijk goed slapen op 3.8 cm. Ik zou een mat van 5 of 7 cm aanraden. Ligt er aan hoe jullie lichamelijke gesteldheid is.
Bij Decathlon kun je voor z'n 200 a 300 nieuwe spullen halen, misschien niet wat de bedoeling was, maar wie weet pas het dan net wél in de auto.
Bedenk ook wat de comfort temperatuur van jullie slaapzakken is, voor Italië heb je geen slaapzakken nodig voor -c°
Hoe groot is de tent die jullie kunnen lenen?

liesJ
Berichten: 1634
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Barendrecht

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 09:51

mvdende: de kids zijn 4 jaar en 11 maanden.
ik wilde voor ons inderdaad geen slaapzakken meenemen maar een normaal laken.
de kampeerspullen van vroeger zijn voor het laatst in 2009 gebruikt..

ik weet nog niet hoe groot hij is precies, ieder geval 2 slaapkamers. deze gaan we waarschijnlijk volgende week halen, en dan ook even opzetten thuis.

we puzzelen nog even door

Coco Chanel is Met pensioen
L1+4 eindstand

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34477
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 11:32

Het scheelt een hoop als de tent niet in 1 grote zak zit, maar als je stokken, haringen, binnen en buiten tent in losse zakken hebt. Dat is handiger met inpakken. Losse tentzakken kun je kopen bij de kampeerwinkel. Grote dingen die erg veel volume innemen zou ik zoveel mogelijk in de dakkoffer doen, bijv slaapzakken, kussens. Speelgoed kan in een krat, die krat kun je ook weer gebruiken als bijv badje voor de kleinste. Je ontkomt er denk ik niet aan om te wassen op de camping, dus ik zou niet teveel kleding mee nemen, maar genoeg voor bijv 1 week. Zorg wel dat je iets mee hebt waar je een waslijn mee kan maken, en wasknijpers natuurlijk :j ook wasmiddel vind ik altijd handig om zelf mee te nemen. Net als biotex, om iets in de week te kunnen zetten. Je staat soms versteld van de vlekken die kinderen in kleding kunnen krijgen met buiten spelen.

Is de tent makkelijk op te zetten? Ik neem aan dat jullie niet in 1 keer naar Italie rijden, maar dat er een tussenstop gemaakt wordt. Wellicht is een hotel dan handig ivm de tent die je ook weer af moet breken, en die anders misschien nat mee moet.

Wat ik erg handig vond toen onze dochter nog klein was zijn de vochtige washandjes van Zwitsal. Die heb ik veel gebruikt op de camping.

Ook handige tip met inpakken, stop niet alles in tassen en kratten, sommige dingen zoals schoenen kun je nog heel makkelijk ergens tussen stoppen. Wat je wel bij de hand moet hebben (maar dat lijkt me logisch) verschoning voor de kleine, een hapje en drankje voor onderweg. En de spullen die je nodig hebt voor je overnachting onderweg.

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 11:49

Van HG hebben ze spul dat wasmiddel, afwasmiddel, shampoo en douchegel in 1 is. Het gebruiken om je haar mee te wassen raad ik af, maar het is een klein flesje en je hebt maar 1 druppel nodig om mee af te wassen of een klein handwasje mee te doen.

Verder kan ik je aanraden om zo veel mogelijk spullen die veel ruimte in beslag nemen en die je op bestemming kan kopen thuis te laten. 50 flessen zonnebrand etc kan je net zo goed in Frankrijk kopen, daar is het niet duurder of goedkoper. Boodschappen ook thuis laten en lekker ter plekke doen, dat scheelt veel ruimte.

Melia
Berichten: 9842
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 13:38

Nou ik vraag me af of je dat allemaal mee gaat krijgen.
Wij hadden destijds ook een 207 en met de achterbank plat en de zittingen/hoedenplank thuis gelaten, was het nog passen en meten om alles erin te krijgen en toen hadden we ook nog geen kind.
Ik zou dan zelf voor een aanhanger of dakkoffer gaan ofzo.

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 13:39

Er staat al in het berichtje dat ze een dakkoffer hebben, maar geen trekhaak dus geen mogelijkheid voor een aanhanger.

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 14:30

Waarom ga je niet met rent a tent? Hoef je geen tent mee te nemen....

~Turbohoof Solutions ~

Bonna
Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 16:54

Ach, wij zijn met 4 volwassenen in een Fiesta op vakantie geweest. Zonder dankoffer. Dat ging ook prima.

Slaapmatjes zijn super fijn en licht, maar nemen meer ruimte in(meestal) dan een 2 persoon slecht bed voor jullie. Lakens/slaapzakken kunnen ook uitgevouwen op de achterbank om op te zitten. Neem inderdaad niet teveel kleding en boodschappen mee. Investeer ook niet in onnodige dingen. Nieuwe tentzakken is leuk, maar voor een keer proberen kun je het natuurlijk ook in een plastic tas stoppen.

Ik weet dat sommige mensen helemaal fan zijn van kratten of dozen, maar tenzij ze perfect in je auto passen laten ze veel loze ruimte achter. Ik vind tassen die je een beetje kunt kneden veel fijner. Wil je in de (voortent) dan nog iets zeker weten droog van de grond hebben staan, haal je de dankoffer van het dak en zet je het daar in.

Show a little faith, there's magic in the night

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 17:53

Ik heb even zitten zoeken, maar kon het in het topic niet vinden.
Hoe doen jullie het met waardevolle spullen tijdens het kamperen? Dus telefoon, iPad, evt laptop..?
We hebben wel zo'n klein kluisje waar de paspoorten/papieren en met geluk de telefoons in passen, maar hoe berg je een iPad/laptop veilig op als je met een tent weg bent?
Die grote auto kluizen zijn super duur 8)7

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 17:55

In de auto....

~Turbohoof Solutions ~

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 18:02

AnneJ1995 schreef:
Ik heb even zitten zoeken, maar kon het in het topic niet vinden.
Hoe doen jullie het met waardevolle spullen tijdens het kamperen? Dus telefoon, iPad, evt laptop..?
We hebben wel zo'n klein kluisje waar de paspoorten/papieren en met geluk de telefoons in passen, maar hoe berg je een iPad/laptop veilig op als je met een tent weg bent?
Die grote auto kluizen zijn super duur 8)7

Hier gaat het eigenlijk altijd een beetje op goed vertrouwen. Laptop proberen we zo veel mogelijk thuis te laten, telefoon heb ik altijd bij me maar dingen als e-readers en iPads liggen gewoon in de tent, goed verborgen. Ik heb zelf voor mijn backpack en evt koffer een simpel cijferslotje, dan kan ik mijn spullen erin doen en de tas op slot. Echt zeker weet je het nooit maar ik heb nog nooit iemand op een camping betrapt op dingen jatten of in andermans tent gaan kloten. Wel goed opletten en nadenken, dus geen laptop op je bed laten liggen en alleen het muggending van de tent dicht..

In de auto doe ik liever niet ivm de hitte, ding staat soms hele dagen in de brandende zon en dat vindt elektronica niet zo heerlijk.

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 19:35

Ja wij hebben een koel dashboardkastje... Die wordt echt niet warm.

~Turbohoof Solutions ~

hetbommeke
Berichten: 2885
Geregistreerd: 11-05-08
Woonplaats: Aan 't Korte Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 20:36

benangelique schreef:
hetbommeke schreef:
Geen tips in die hoek.

Wij gaan altijd graag naar Genet d'or in Bagnol sur Ceze. Leuke camping van Nederlandse eigenaresse.

Zitten ook helemaal vol in het hoog seizoen maar misschien nu nog wel elke vrij.

Succes in ieder geval


Die heb ik op mijn lijstje gezet voor volgend jaar! Kan je deze camping eens omschrijven?


Wij zijn hier altijd in het voorseizoen geweest. Er zijn plekken onder de bomen en achteraan op een veld met minder schaduw. De toilet gebouwen zien er niet super modern uit maar wel altijd netjes schoon. Aan de Ceze, wat voor onze kids geweldig is om in te zwemmen, lammetjes te bouwen etc. Altijd een heerlijk warm zwembad, in voorseizoen soms lastig te vinden. Veel Nederlanders en ook veel vaste gasten, maar super vriendelijk. Restaurant je op de camping, wat wij wel fijn vinden voor als we geen zin hebben om te koken.

Als je achter op het veld staat is het wel een aardige tippel naar het toiletgebouw.

En onder de bomen aan de rivier is mooi staan. Uitzicht s avonds op de beertjes die er rond zwemmen.

In hoog seizoen zeker reserveren want ze zitten behoorlijk vol. Plaatsen verschillend. Maar de meesten zijn ruim.

Weet niet of je zo voldoende info hebt, anders hoor ik het wel.

IK ben IK omdat niemand op aarde zo goed die rol kan vertolken als IK

Esther_
Berichten: 3990
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 21:09

8nnemiek schreef:
Weet iemand hier toevallig waar ik deze fruitmand kan vinden:
[ [url=m/VU5mwu.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik weet dat ze vaak bij caravanwinkels of kampeerwinkels hebben gelegen, maar dit jaar dus niet meer, en ik ben em laatst bij een normale winkel tegen gekomen maar dus geen flauw idee meer waar precies :=

Bij de ikea hebben ze ook zoiets, alleen iets groter. Kun je extra veel fruit opbergen :D
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30327997/

liesJ
Berichten: 1634
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 13:19

ClauH schreef:
Ik kom ook volgen ! Op dit moment wordt onze opel vivaro omgebouwd tot campertje. Hiervoor hadden we een caravan maar dit is al jaren mijn droom....
Kunnen jullie me misschien ook aan een leuke camping helpen, mijn eisen-lijstje is nogal lastig merk ik na weken googlen:
- geen mega grote camping met glijbanen etc. Terrasje of restaurantje geen probleem,
- ergens in het zuiden van europa, maar ook niet te ver, denk aan zuid-frankrijk, noord-italie, oostenrijk, zwitserland,
- dorpje op loopafstand, minuut of 15, hoeft niet groot te zijn maar maar wel gezellig,
- wij nemen graag de hond mee, en nu komt het meest lastige,
- wij zwemmen graag met de hond, strand, meer, rivier, dat maakt niet uit.
Iemand met de gouden tip ?

Blinnli misschien? Die camping klinkt wel goed :-)


Ik moest direct aan camping san Benedetto denken aan het gardameer ( paschiera del garda)

Coco Chanel is Met pensioen
L1+4 eindstand

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 13:46

Citaat:
het gardameer ( paschiera del garda)


Daar zijn we 3 jaar geleden geweest, was inderdaad erg leuk !
Dit jaar gaan we naar het Ledromeer.

Voor volgend jaar al heeel wat anders in de planning, dankzij kennissen die dit gedaan hebben, namelijk een trektocht met een ezel in Toscane.
Het is natuurlijk nog niet geboekt, daar is het veel te vroeg voor, maar vriendlief en ik zijn allebei zo enthousiast, dat we het zeker gaan uitvoeren.
De planning is dan wel om het busje mee te nemen, en er zelf wat kampeerdagen aan vast te plakken. De hond mag ook mee, het lijkt me echt zo geweldig !!!

Edit: overigens volgend weekend het 1e kampeerweekend van dit jaar in de planning, naar de Diamond League 2017 in Ermelo, van donderdag tm zondag. Nu hopen dat het weer mee gaat vallen....

~Turbohoof Solutions ~

Annash
Blogger
Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 12:37

Mag ik mij hier melden?

Ik heb op het moment de tent van mijn ouders zodat ik nog niet op kosten gejaagd wordt en heb eind augustus mijn eerste kampeerweekendje gepland. :) Zal het topic eens rustig door gaan lezen.

Wilawander
Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 14:10

Begin augustus gaan wij weer op trainingskamp met de honden. Dit keer geen 6 maar 7 honden (pup) dus een box op de achterbank en dat scheelt veel plek qua spullen dus even goed kijken wat wel nodig is en wat niet. Vaak hebben we veel te veel mee voor het geval dat....

Iemand ervaring met opblaasbare stoeltjes. Ik kan op die goedkope vouwdingen niet zitten. En groter past niet in de auto.

SaskiaB
Berichten: 3277
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 16:30

Wij hebben deze lage stoeltjes, ze kunnen staands precies achter de bestuurders- en bijrijderstoel.
Ik had bijna toch kleinere opvouwbare gekocht, maar dit gaan uiteindelijk prima en ze zitten zo lekker.
Zit er nu op, in het zonnetje met uitzicht op de Sloveense bergen {:}

https://www.vrijbuiter.nl/isabella-beach_cdag0004/

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 16:32

Dan wil ik eigenlijk een hele andere foto zien Saskia :-)

~Turbohoof Solutions ~

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 16:34

Is zoiets niks? Die heb ik op stal en die zitten eigenlijk gewoon erg goed!
[ img ]

~Turbohoof Solutions ~


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Nancy, annikavolder, Ashleytjuhh, Avanti, Cowgirl, fleurtjeuh, fohadie, friezenfan2, Gaby, Jadero, lizy29, Luna2013, maaikemuis, mvdende, Ptl4ever, thequeensmum, warvel en 70 bezoekers