Het grote backpacktopic

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 21:08

Ik heb zelf een backpack van 65 + 10 liter, maar dat is eigenlijk net te groot. Vind voor een vrouw 55 + 10 een betere en handigere maat. Ik heb er 4 maanden mee rondgereisd, en had hem altijd maar halfvol... Niet ideaal dus!


Anoniem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 21:11

Ik moet er wel bij zeggen dat ik 1.88 ben en breed, dus qua postuur maakt grootte mij niet heel veel uit. Ik vind het gewoon moeilijk om in te schatten wat ik nodig ga hebben en wat ik nog makkelijk mee kan nemen. Wil iets dat comfortabel draagt en waar ik ook gewoon een stuk mee kan lopen zonder om te vallen, maar waar ik wel weer genoeg spullen in kwijt kan om er een tijdje uit te leven (denk max 2/3 maanden).

Aanraders voor merken zijn trouwens ook heel welkom. Zit er nu vooral aan te denken om er eentje tweedehands te kopen omdat ik toch wel erg schrik van de prijzen :Y)


Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 21:13

Die gaat wel te groot zijn voor handbagage. Ik heb er zelf 1 van 30, maar vind die niet handig voor meerdaagse trips, voornamelijk omdat het maar 1 groot vak is. Ik zou kijken naar 40 liter. Daarmee zou je ook langer op reis kunnen in warme gebieden. En is waarschijnlijk nog binnen de maten voor handbagage.

Arantes
Berichten: 889
Geregistreerd: 01-08-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 21:57

Emmaa_ schreef:
Aanraders voor merken zijn trouwens ook heel welkom. Zit er nu vooral aan te denken om er eentje tweedehands te kopen omdat ik toch wel erg schrik van de prijzen :Y)


Ik ben zelf wezen passen bij Decathlon. De backpacks voelden heel stevig aan en sommige hebben ook een hoop handige functies. Dan praat ik wel over de duurdere modellen die ze hebben, maar wat daar het duurste model is, is in andere winkels het goedkoopste model (rond de €80 tot €130).
Ik lees ook veel goede verhalen over de backpacks die daar vandaan komen.

Anoniem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 23:16

Ben in principe best bereid om er wat aan uit te geven hoor, maar hoe goedkoper hoe beter natuurlijk :)) Vind het uiteindelijk vooral heel belangrijk dat hij comfortabel is en dat ik er lang mee bezig kan blijven zonder pijn aan mijn rug te krijgen. Na wat research ben ik wel tot de conclusie gekomen dat 55l toch het handigst gaat zijn, en dat ik het idee van handbagage dus even overboord moet gooien. Mijn oog is (zoals die van iedereen denk ik) gevallen op de Osprey Farpoint 55 omdat die volledig opengaat als een koffer en een aparte kleine rugzak eraan vast heeft zitten die je eraf kan halen, maar vind hem erg duur.

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 05:10

Wat betreft die rugpijn: laat je goed adviseren over de manier van dragen en hoogte afstellen. Dat is niet heel simpel namelijk.

Ik heb mijn backpack bij de Bever gekocht, kreeg megagoed advies, hij werd helemaal afgesteld naar m'n lijf en heb er 139,95 voor betaald. Dat vond ik heel netjes voor een kwalitatief goede backpack mét advies. Dus ik zou je in elk geval aanraden na te gaan hoe en waar je hem moet dragen voor jouw lichaamsbouw.

mvdende
Berichten: 5643
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 08:33

Ik zou juist NIET! !!! Voor een backpack gaan met een grote ritssluiting. De zogenaamde front loaders. Ritsen zijn en blijven kwetsbaar en gaan bij welk merk dan ook stuk is mijn ervaring. Er zit dan wel levenslang garantie op de ritsen, daar heb je alleen weinig aan als je in de middle of nowhere zit, en je hele tas blijft open omdat precies nu de rits stuk ging. Neem een top loader. Misschien niet makkelijker bij je spullen komen, maar wel het voordeel dat je kan proppen. Geen rits die op klappen staat als je de tas maximaal vol propt.

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 08:50

Gracezellaa schreef:
Hoe staat het met jullie backpackplannen? Ik heb zelf nog niks geboekt, maar ik zit te denken om naar Sofia te vliegen. Dan een rondje door Bulgarije te doen, in 2 weken. Dan vanaf Sofia naar Macedonië te gaan en dan door naar Albanië en vanaf Tirana weer terug te vliegen.


Ik heb mijn plannen totaal gewijzigd. Het wordt 2 maanden Azerbeidzjan! Iemand al ervaring met dit land? Ik heb de kans gekregen om er een stage te gaan doen.

Nyaleti
Berichten: 6000
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 01:56

Gaaf Gracezella! Ik ken niemand die er geweest is, maar heb het altijd een heel mooi land gevonden, veel plezier! Wanneer vertek je?

Ik vertrek morgen naar Zuid-Afrika! Omdat ikvorige week pas heb geboekt besef ik het nog niet zo :Y) wel last-minute stress, kan iemand van jullie me helpen? Ik vlieg met Turkish airlines, met een tussenstop op Istanbul. Nu heb ik voor de eerste vlucht m'n boardingpass online kunnen krijgen, maar voor m'n 2e vlucht niet. (Ist - Kaapstad), wel online kunnen inchecken.
Krijg ik m'n boardingpass op het vliegveld morgen of moet ik in Istanbul opnieuw inchecken etc..? Het is op 1 ticket geboekt zegmaar met dezelfde airine. Help? :o

dondeyne
Berichten: 1953
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Maastricht

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 06:02

Boarding pass kun je altijd op het vliegveld printen dus no worries! Veel plezier!

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 07:42

Haha Casperzazoe ik heb net op je vraag gereageerd in het zuid Afrika topic. Komt helemaal goed met inchecken enzo. Heel veel plezier daar!
Ik heb gisteren mijn ticket geboekt en mijn visum aangevraagd! Ik vertrek 3 juli al!

Agnes98
Berichten: 53
Geregistreerd: 05-11-10

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 19:55

Ik meld mij ook in dit topic! Ik ga eind oktober naar Australië om te gaan backpacken *\o/* *\o/*
Inmiddels heb ik mijn ticket geboekt en nu bezig met de aanvraag van mijn working holiday visum :D Ik moet ook nog een backpack kopen maar ben er ook nog niet uit welke maat ik ongeveer wil dus ik volg alle reacties even :j De winkel waar ik hem ga kopen is de ton van bemmelen waarschijnlijk!

Phylos
Berichten: 5667
Geregistreerd: 29-10-06

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 21:38

Mijn reis is ook geboekt, ik ga eind juli 3.5 week naar Australië. Wel met een klein groepje, maar we hebben geen vast reisschema. Het wordt voornamelijk wildkamperen. We beginnen in Melbourne, rijden een groot deel van de oostkust en rijden daarbij door de blue Mountains. Het is ook de bedoeling dat we naar Uluru gaan.
ik hoor graag tips van mensen die eerder in Australië zijn geweest van plaatsen of activiteiten die we echt niet mogen missen. We mogen namelijk zelf ook ideeën inbrengen

mvdende
Berichten: 5643
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 21:59

Oe. Je wil erg veel in 3.5 weken proppen! Melbourne naar Sydney is ruim 14 uur rijden. De oostkust heb ik in 5 weken gedaan. Uluru in ruim een week. Ik denkt dat je moet kiezen en met een paar binnenlandse vluchten de enorme afstanden overbruggen.

Phylos
Berichten: 5667
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 12:50

mvdende schreef:
Oe. Je wil erg veel in 3.5 weken proppen! Melbourne naar Sydney is ruim 14 uur rijden. De oostkust heb ik in 5 weken gedaan. Uluru in ruim een week. Ik denkt dat je moet kiezen en met een paar binnenlandse vluchten de enorme afstanden overbruggen.

Ik vind het ook erg veel, maar ik heb het niet (alleen) voor het zeggen aangezien het een groepsreis is. Ik wacht nog even op het conceptreisschema en anders ga ik er wel wat van zeggen inderdaad..

Arantes
Berichten: 889
Geregistreerd: 01-08-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 16:18

Oh wat gaaf zeg, Australië! Die staat ook zeker nog een keer op de planning.

Vraagje, nemen jullie je spiegelreflex camera mee op reis? Eerst wilde ik het niet doen maar nu lees ik toch veel mensen die zeggen dat je er spijt van krijgt als je het niet doet.. maar het lijkt me vooral zo onpraktisch, waar laat je hem bijvoorbeeld de hele tijd?

Susan88
Berichten: 456
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Enschede

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 16:37

Afgelopen zaterdag de laatste check van al mijn spullen voor het hiken/backpacken in Noorwegen. Alles prima, alleen nog wat Noorse Kronen en een reisverzekering kopen voor vertrek. Ik kan haast niet wachten :):)

Verschillende vragen over rugzakken lees ik. Voor mijn reis door Noorwegen gebruik ik de Osprey Ariel 65L. Hier zitten alle spullen die nodig zijn voor het hiken: tent, slaapzak, matje, 2 a 3 setjes kleding, regenkleding, toiletspullen en kook- en eetgerei. Alles natuurlijk zo licht mogelijk, maar wel warm genoeg voor de koudere temperaturen daar. 65L is daarvoor precies genoeg. Osprey rugzakken zijn erg goed voor een betaalbare prijs (nog steeds duur voor mijn studentenbudget). Bij de buitensporters en hikers zijn de Osprey rugzakken populair en zie je ze daardoor best veel.

Lowe Alpine rugzakken zie ik ook wel vaker bij hikers, maar daar heb ik verder geen ervaring mee.

Het allerbelangrijkste (voor hikers) is de pasvorm. Elke gram zul je voelen op je rug dus het is erg belangrijk dat de rugzak goed past en goed afgesteld is. Voor goed advies kan ik de Bever aanraden.

Margoooo
Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 19:16

Ik denk dat een backpack ook wel afhankelijk is van je doel. Als je wilt gaan hiken is pasvorm inderdaad erg belangrijk, als je gewoon hostels afgaat en je verplaats per bus of trein is dat iets minder belangrijk. Het is wel prettig als het goed zit natuurlijk, maar dan kan je wel makkelijker onder de 100€ een fijne tas vinden.

Ik heb een 55+10, vind het een ideale maat. Hij kan denk ik net wel/net niet als handbagage mee, er past echt veel in, maar als je hem wat minder vol doet is het ook nog een fijn formaat. Ik heb er vier maanden mee gereisd, ging weg met 7 kilo en kwam met 15 kilo terug :p
(heb een High Peak Zenith, was toendertijd in de aanbieding)

Always smile it makes people wonder what you're up to!

minikatje
Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 20:45


Pony zoekt pensionstalling/weide rondom Rijssen
* "My pony looks like a giant piece of rideable chocolate" *

Agnes98
Berichten: 53
Geregistreerd: 05-11-10

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 10:22

@arantes: Mijn spiegelreflex camera gaat mee op reis! Het is natuurlijk wel wat minder makkelijk als een kleine camera die je zo ergens weg kan leggen maar je bent vaak toch wat langer op 1 plek. Zo begin ik bijvoorbeeld de eerste drie maanden op een ranch. Dan zou ik het toch zonde vinden om dan geen goede camera mee te nemen :j :D

Sannens
Berichten: 1386
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 17:35

Hoi allemaal!

Het is al eventjes stil geweest hier.

Ik heb net te horen gekregen dat ik komend jaar maart 2 maanden coschappen mag gaan lopen in Maleisie! *\o/*

Voor en na mijn coschappen heb ik dan beide 1 week om ook nog het land een beetje te bekijken. Dus heeft iemand goede tips? Ik zit 8 weken in de regio van Kota Bharu, dus tips daar kan ik ook goed gebruiken!

Margoooo
Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 11:06

Wat gaaf Sannens! Ga sowieso naar Perhentian Islands, echt wauw zo mooi! Ik vond Taman Negara ook erg vet en Georgetown vond ik ook erg fijn.

Always smile it makes people wonder what you're up to!

lianne484
Berichten: 853
Geregistreerd: 19-01-13
Woonplaats: westfriesland

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 15:58

Ik ga in vanaf eind september 4 weken naar cuba *\o/*

Zijn hier nog mensen met goede tips of waar we echt heen moeten? Zijn er verder nog mensen met ervaring om van cuba naar Jamaica te cliegen voor niet al veel? Met een "gewone" vliegtuig ga je eerst weer terug naar het vast land

Steenbok12
Berichten: 7818
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 17:15

Mijn vriend heeft zijn roots in bosnie en daar woont ook nog familie. Hij is er al jaren niet geweest en we hebben besloten om de 2 weken dat we vrij zijn daarheen te gaan. Enige kosten zijn het ticket want daar is het leven schijnbaar erg goedkoop en is het erg armoedig dus veel de toerist uithangen is niet eens mogelijk schijnbaar. Hij heeft met de familie een 'huis' waar we kunnen doorbrengen.
Ik ben heel benieuwd, als ik de verhalen hoor is het leven alsof het er stil gestaan heeft en de armoede nog erg zichtbaar door de oorlog die geweest is maar zijn mensen wel heel open. Het zal niet echt backpacken worden maar ik kijk er naar uit weer even weg te zijn uit het westerse leven zonder internet en zonder consumptie maatschappij. Gewoon het simpele leven.

Anoniem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 18:26

Ik denk dat je van een koude kermis thuis gaat komen want Bosnië is echt niet een groot land zonder enige faciliteiten. Sterker nog, er zijn maar heel weinig landen ter wereld waar bv geen internetsysteem is. Misschien heb je bovenop een berg slecht bereik maar Bosnië is gewoon een ontwikkeld land. Ja, er is veel armoede, maar het is echt niet zo dat je helemaal geen toeristen tegen gaat komen en in een hutje zonder stroom terecht komt. Sarajevo is zelfs een ontzettend moderne en ontwikkelde stad.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Utah_, Luna2013, Oshaa en 82 bezoekers