Canada

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
StonedRomy
Berichten: 7540
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 23:00

purny schreef:
StonedRomy schreef:
Nu we toch bezig zijn over medicatie. Ikzelf moet minimaal 2 epipennen mee nemen in de handbagage. In Amerika heb ik genoeg aan een medicijnpaspoort+ verklaring van arts. Geld dit voor Canada ook?

Je moet dus een heel stappenplan doornemen en opsturen. Dat kan je op de site van het CAK vinden. Daar hebben ze het ook over een bijdrage maar hoeveel dat is is mij een raadsel.
Ik ga denk ik wel zo'n verklaring aanvragen. Kan beter wat pillen meenemen omdat ik niet weet of we 1 of 2 dagen in Canada zijn


Dit zou alleen voor de medicijnen op lijst 1 en 2 gelden. Bij mijn weten hoort een epipen daar niet onder en ik lees nergens op internet dat er meer nodig is naast originele verpakking+ brief van huisarts + medicijnpaspoort.

Heb het nagevraagd bij de apotheek en die ging alles nog eens nazoeken ( mijn hele medicijnenlijst ) maar ze wisten bijna zeker dat ik alleen een uitdraai van medicijnen nodig had en dus niets via het CAK hoef te doen.

Never mind, said Hachiko each day. Here I wait, for my friend who's late. I will stay, just to walk beside you for one more day.


purny
Berichten: 27457
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 00:17

Oh ja. Ik was in de war met m'n adhd medicatie. Excuus

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

StonedRomy
Berichten: 7540
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 08:13

Geen enkel probleem :)

Never mind, said Hachiko each day. Here I wait, for my friend who's late. I will stay, just to walk beside you for one more day.

SplashIsLief
Berichten: 33029
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 10:14

Mijn reis begint (eindelijk) serieuze vormen aan te nemen :D Ik begin waarschijnlijk in Calgary om 1 - 2 dagen van de Stampede mee te maken. Vanuit daar vertrek ik naar Banff / Jasper om uiteindelijk door te vliegen naar Vancouver en vanuit daar naar Whistler en Vancouver Island te trekken om dan vanuit Vancouver weer naar huis te vliegen :D

Splash † en Nuut † :+: Voor altijd in mijn hart, ik hou van jullie

Sinds 13 juli 2021 trotse mama van Nola <3

SplashIsLief
Berichten: 33029
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 20:09

Wiehoe *doet een dansje. Mijn tickets naar Canada zijn geboekt. Over iets meer dan een maand vlieg ik naar Calgary om ruim 2 weken later terug te vliegen vanuit Vancouver *\o/* *\o/* :D :D

Splash † en Nuut † :+: Voor altijd in mijn hart, ik hou van jullie

Sinds 13 juli 2021 trotse mama van Nola <3

eilleen333
Berichten: 12841
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 21:39

Ah te gek!!! Kom je ook even bij mij langs? Haha!

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/


Aranel
Berichten: 20196
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 21:59

Hier is het ook aftellen nu, over precies 2 weken gaan we trouwen en maandag over 2 weken vliegen :):)

eilleen333
Berichten: 12841
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 23:41

Ik moet nog 18 dagen wachten :p

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/

niks
Berichten: 85
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Sneek

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 02:51

Ik heb een vraag over een permit. Ben hier zelf gekomen in 2010 voor werk, voor 6 maanden onder een working permit. Uiteindelijk geemigreerd. Werk nu zelf als barnmanager en zit er aan te denken om een stage plek aan te bieden voor een nederlandse student. Hebben ze hier een permit voor nodig en hebben wij ook papierwerk nodig voor zoiets? We zijn een breeding farm.

_Linda
Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 04:23

Hi Niks, voor stage moeten ze een WHP/IEC aanvragen. Meeste scholen wijzen er ook op voor de studenten. Zelf, als werkgever, hoef je niks ervoor te doen.

Is de whp geen optie, dan is een reguliere werkvisum nodig. Dan moet jij als werkgever een LMO aanvragen (deze route is imo niet aan te raden).

niks
Berichten: 85
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Sneek

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 04:31

Dankjewel, dus toch de WHP/IEC. Dat is prima, als de scholen het ook aangeven zou het geen probleem moeten zijn.

SplashIsLief
Berichten: 33029
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 17:08

Hebben jullie nog tips voor mooie plaatsen in de buurt van Banff of Jasper om te gaan paardrijden? (Als ervaren ruiter, dus niet een beetje in stap rond hobbelen :+ )

Splash † en Nuut † :+: Voor altijd in mijn hart, ik hou van jullie

Sinds 13 juli 2021 trotse mama van Nola <3

eilleen333
Berichten: 12841
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 18:36

SplashIsLief schreef:
Hebben jullie nog tips voor mooie plaatsen in de buurt van Banff of Jasper om te gaan paardrijden? (Als ervaren ruiter, dus niet een beetje in stap rond hobbelen :+ )

Ja!!
Kom naar de Willow Ranch in Valemount! Daar bieden ze ook trainingsweken aan, dus er is zeker genoeg te doen op een hoger niveau!
Ik ga er volgende week heen voor een maand om daar de trainingen te volgen.

https://www.willowranchvalemount.com

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/

eilleen333
Berichten: 12841
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 02:29

Ik denk dat ik eea weer eens fout aan het doen ben :P

Hotel geboekt bij expedia: Ik kreeg wel de spam mail, maar geen bevestiging van het hotel. Als ik inlog bij expedia kan ik de reservering wel zien. Uiteraard is het bedrag allang afgeschreven.

Ik boekte mijn ticket bij de Greyhound. Ging prima, alleen kreeg ik geen ticket. Via het reserveringsnummer het ticket wel als PDF gekregen, maar nu kan ik er geen wijs uit worden waar die bus nou precies vertrekt, want volgens mij zijn er meerdere locaties in Edmonton.

Beide instanties gemaild, hopen dat ze snel reageren.

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/

balance
Moderator Kantine
Berichten: 18120
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 02:30

Waar ben je nu?

We see things as we are, not as they are
- Anaïs Nin

eilleen333
Berichten: 12841
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 02:33

balance schreef:
Waar ben je nu?

Ik? In Nederland. Ik vertrek pas 27 juni. Heb alleen nachtdienst, vandaar de rare tijd van het plaatsen van het bericht, haha!

Edit: Heb de vertreklocatie van de bus volgens mij gevonden door te googlen op het route nummer gelukkig.

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/

balance
Moderator Kantine
Berichten: 18120
Geregistreerd: 24-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 05:54

Mooi. Ik kan anders wel voor je bellen als dat nodig is. Dat je geen bevestiging hebt gekregen van expedia en het hotel is niet best want dat zou je wel moeten krijgen.

We see things as we are, not as they are
- Anaïs Nin

eilleen333
Berichten: 12841
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 06:27

balance schreef:
Mooi. Ik kan anders wel voor je bellen als dat nodig is. Dat je geen bevestiging hebt gekregen van expedia en het hotel is niet best want dat zou je wel moeten krijgen.

Ben bijna klaar met mijn dienst, dus ik wacht even tot ze open zijn en dan bel ik er denk ik even achteraan, maar bedankt voor het aanbod!! Op de website zie ik de reservering dus wel staan als ik inlog, maar ik heb het graag nog even via de mail bevestigd. Dat ik straks niet uit de greyhound stap en dan met mijn koffer voor een dichte deur sta.

Maar niemand gunt mij de bevestiging gewoon... Net ook de skyshuttle geprobeerd te reserveren, maar daar krijg je dan ook geen tijd bij ofzo, hoe laat ze je dan komen halen... Dus daar ga ik ook maar weer achteraan mailen, haha.

Ach ja, t houdt me van de straat zullen we maar zeggen.

Heb er gewoon zo veel zin in, en ik ben echt als de dood dat er iets mis gaat. Via via hoor ik allemaal horrorverhalen van mensen die het land niet inkwamen enzo, dus ik wil alles echt 100% goed geregeld hebben :') Merk dat ik hier minder goed in ben dan ik dacht, haha!

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/

Eileen_
Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 08:00

Heb je überhaupt wel gelezen wat je hebt geboekt qua greyhound ticket? Het staat namelijk altijd duidelijk aangegeven.
Heb je geklikt op ticket afhalen bij loket of zelf uitprinten?
Bij afhalen bij loket krijg je, obviously, nog geen ticket maar die kan je later halen met je id.
Zelf printen moest je die pdf uitprinten, dat zijn/ is je ticket(s). Bij zelf printen, zoals heel duidelijk aangegeven bij het kopen, moet je je pop-up blocker uit hebben staan. Heb je het nog niet uitgeprint kan je via je email op een link klikken en het ticketnummer daar in vullen, dan krijg je het ticket opnieuw te zien en een nieuwe poging tot uitprinten.
Belangrijk is dat je het wel uitprint anders kunnen ze je weigeren om de bus op te gaan. De straat staat gewoon op je ticket

En over de skyshuttle lees ff Mn vorige bericht hier.

Equisync
Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 09:39

Wat Eileen zegt over Greyhound klopt helemaal :j

Wat betreft je hotel, stond er echt 100% bij dat je een aparte bevestiging van het hotel krijgt? Heb zelf in een hotel gewerkt(wel in NL dan maar ok) en daar stuurden wij echt niet bij iedere boeking nog een bevestiging, dat is zo ontzettend veel werk dat het letterlijk niet te doen is hoor. Zeker als je via Expedia hebt geboekt komt dat waarschijnlijk automatisch bij hun binnen en aangezien je de boeking wel online zien zou ik me geen zorgen maken. Doe je dat toch, ff een mailtje doen aan het hotel. Of bellen, maar dan zou ik dat wel goed timen ivm tijdsverschil. Nachtrecepties worden niet blij van dit soort telefoontjes :+

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

eilleen333
Berichten: 12841
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 10:31

Eileen_ schreef:
Heb je überhaupt wel gelezen wat je hebt geboekt qua greyhound ticket? Het staat namelijk altijd duidelijk aangegeven.
Heb je geklikt op ticket afhalen bij loket of zelf uitprinten?
Bij afhalen bij loket krijg je, obviously, nog geen ticket maar die kan je later halen met je id.
Zelf printen moest je die pdf uitprinten, dat zijn/ is je ticket(s). Bij zelf printen, zoals heel duidelijk aangegeven bij het kopen, moet je je pop-up blocker uit hebben staan. Heb je het nog niet uitgeprint kan je via je email op een link klikken en het ticketnummer daar in vullen, dan krijg je het ticket opnieuw te zien en een nieuwe poging tot uitprinten.
Belangrijk is dat je het wel uitprint anders kunnen ze je weigeren om de bus op te gaan. De straat staat gewoon op je ticket

En over de skyshuttle lees ff Mn vorige bericht hier.


Ik heb gelezen. Het ticket Voor de greyhound keeeg ik uiteindelijk gewoon in beeld door het nummer in te voeren. Ik heb kaartjes die ik zelf uit moet printen.
Maar direct na de bestelling stond er met koeienletters in beeld: an email has been sent to blabla@whatever.com containing a copy of your ticket and details of your purchase today at greyhound.com.
Het mailadres wat er staat klopt gewoon, maar die mail is er nooit geweest (ook niet in de spam).
Het is dat ik een screenshot gemaakt had van het nummer en het zo makkelijk op kon zoeken.
Dus dan krijg ik een beetje stress. :+
Waarschijnlijk blockte mijn laptop dan toch pop ups van deze site ofzo. Gek, normaal laat hij ze wel gewoon zien.

Op het ticket van de Greyhound staat dus net even geen adres, alleen "departure Edmonton AB" maar er zouden meerdere stations zijn. Ondanks dat ik1 specifieke had gekozen vind ik het fijn om dat zwart op wit te hebben.
Is uiteindelijk gelukt door het route/busnummer te gebruiken en dan krijg je het complete schedule met alle tussenstops. Dus prima.

De skyshuttle zegt explisiet dat je op tijd moet zijn, dat je pech hebt als je hem mist bla bla. En dat je hem wel echt moet boeken
Citaat:
.
Q: What happens if I do not book my trip ahead of time?
A: A bus will not arrive at your pick-up location unless it has been booked with our system.
Q: What happens if I miss the bus?
A: You will have to phone skyshuttle and book another trip. We advise arriving at least fifteen minutes prior to your scheduled pick-up time so you do not miss the skyshuttle.

Als ik dan een bevestiging krijg zonder tijd...

Expedia heet me inmiddels na aanleiding van de mail een bevestiging gestuurd :)

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/

Cowboy55
Berichten: 8475
Geregistreerd: 11-10-05

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 13:22

Wellicht een rare vraag, maar ik ben meer een Amerika-ganger dan een Canada-ganger: In de VS draait het hele betalingsverkeer rondom de creditcard. Is dat in Canada net zo populair of is men daar (in de grote steden) meer van de cash?

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 15:37

Cowboy55 schreef:
Wellicht een rare vraag, maar ik ben meer een Amerika-ganger dan een Canada-ganger: In de VS draait het hele betalingsverkeer rondom de creditcard. Is dat in Canada net zo populair of is men daar (in de grote steden) meer van de cash?

Nee cc wordt echt overal geaccepteerd. Enige plek waar ik cash voor moest halen was een tattooshop in Toronto, verder alles gewoon met cc.

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 16:03

Canada is op dat gebied inderdaad vrijwel identiek aan Amerika.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

balance
Moderator Kantine
Berichten: 18120
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 16:20

Behalve dan het verschil in creditcards. Hier zit er een chip in. In de US gaan we er inmiddels van uit dat de card dubbel swiped wordt en blijven we er dus bij als hij door de machine gehaald wordt. Dat gebeurd vaak niet waar je bij bent namelijk.
Of je moet cash meenemen natuurlijk.

Over medicatie: maak altijd even een foto met je telefoon voordat je het recept inleverd bij je apotheek.

We see things as we are, not as they are
- Anaïs Nin


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 108 bezoekers