Kroatië!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Scarpati
Berichten: 347
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Istanbul (TR)/Weustenrade (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 17:08

Ik ga dit jaar ook voor het eerst naar Kroatië, in augustus 2 weekjes :D
We gaan met de auto en hebben een appartementje in de buurt van Trogir, in Okrug Gornji.
Heb er al super veel zin in en ben nog wel benieuwd wat echte aanraders zijn om te doen daar in de buurt :j


Vaxa
Berichten: 361
Geregistreerd: 25-10-08
Woonplaats: Brecht, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 18:23

Mariska_3 schreef:
Ik wil dit jaar graag naar de plitvice meren maar twijfel nu. We hebben een vouwwagen en rijden allebei maar ik merk dat mijn man, na zijn cva, moeite heeft met lange stukken rijden. En ik weet niet of de campings bij de meren mooi genoeg zijn voor een langer verblijf of dat we beter n een paar dagen verder kunnen trekken richting kust bijvoorbeeld.
Iemand ervaringen met de campings bij de meren? En is het goed aan te rijden?

Ik denk dat het zonde zou zijn om bij Plitvice te blijven. Kroatië heeft zoveel meer te bieden. Gezien jullie situatie zou ik bv niet tot Dubrovnik rijden, laar Split vind ik persoonlijk ook een erg mooi en gezellig stadje aan de kust. Het eiland Krk schijnt ook de moeite, of Istrië.
Geen ervaring met campings in Kroatië...

Jaan81
Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: Kroatië 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 19:15

Krk is zeker de moeite waard! En de Plitvice meren zijn daar iets van 2,5u rijden vandaan, als ik het nog goed weet

TYCHO
~-~-~-~-~-~-~-~-~ [RIJ-ITP] Trekpaard Tycho & ik nemen afscheid.....~-~-~-~-~-~-~-~-~ [IM] Trekpaard Tycho, ons dikke boek is uit -~-~-~-~-~-~-~-~-

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Kroatië 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 23:20

Wat vond jij zo mooi aan Krk Jaan 81?Ik vond het vooral droog stenerig en warm.De zee was wel mooi,wij hebben er dolfijnen gezien.En de plivice meren zijn prachtig daar zijnwij een paar x al geweest.

Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 07:10

Wij hebben bij Pag gezeten, mijn eerste indruk was dor en droog, ik was niet meteen enthousiast.
Maar ik ben echt verliefd geworden op het uitzicht vanaf ons appartement en strandje, ook het zeewater is hier zoveel mooier en helderder dan in Istrie. Ideaal om te snorkelen.
Pag bleek bij avond ook nog eens een sfeervol verlicht (en druk) stadje te zijn.

We zijn op drie plekken geweest, Pag, Plitvice en Fazana, maar Pag staat bij ons op 1. Vanuit hier hebben we ook de brug, stone bridge, bij de Krupa rivier bezocht, mooiste plekje wat we hebben gezien. Goed verborgen en alleen bereikbaar met een pittige wandeling.


Pag

[ img ]


[ img ]


[ img ]


[ img ]




Krupa rivier (stone bridge)

[ img ]


[ img ]


[ img ]

Lizz
Berichten: 8888
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 07:35

Wij gaan ook jaarlijks naar Kroatië, vrijwel de gehele kustlijn al gezien (moeten alleen nog eiland hoppen).
Onze voorkeur gaat uit naar omgeving Split. Wij zitten de laatste jaren nog ietjes zuidelijker, namelijk tussen Omîs en Markaska. Dubroknik is ook mooi, maar wij zijn daar wel buiten het seizoen naar toe gegaan.

Als je met een kleine tent gaat heb je makkelijk een plekje op campings, campers zijn ook makkelijk. Met caravans, vouwwagens en grote tenten is vaak wat lastiger. Hebben veel ruimte nodig en hoe zuidelijker je gaat hoe minder vaak je grote campings tegen komt.
Het is heel anders dan Istrië en noord Dalmatië, daar heb je mega campings.

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 12717
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-17 09:59

Wauw Grit, mooi dat meertje <3. Pag is voor mij redelijk onbekend, ik ga eens googlen of daar leuke campings zitten :)

beatje schreef:
Wat vond jij zo mooi aan Krk Jaan 81?Ik vond het vooral droog stenerig en warm.De zee was wel mooi,wij hebben er dolfijnen gezien.En de plivice meren zijn prachtig daar zijnwij een paar x al geweest.


Op het moment dat je over die brug komt, ziet het begin van Krk er redelijk droog uit, maar wanneer je verder rijd vond ik het helemaal niet droog :). Wanneer je daarna nog verder rijdt word het wel weer droger volgens mij. Dat is hier op google maps te zien:
https://www.google.nl/maps/place/Krk/@4 ... 14.5925861

Deze foto is vanaf de camping genomen en aan de overkant is ook Krk, heel veel bomen en groen.
[ img ]

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 12717
Geregistreerd: 27-09-05

Re: Kroatië 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-17 10:10

Grit, hoe kom je op Pag? Rijd je dan eerst helemaal door naar beneden voorbij Starigrad en dan de eilanden op? Of ga je met de boot?

xRiiannex
Berichten: 3138
Geregistreerd: 10-12-12
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 10:17

Ik ga dit jaar voor de twede keer naar de camping bijela uvela. Geweldig daar! Leuke tentjes op loop afstand en vooral heel veel nederlanders dus lekker te verstaan allemaal :)

• Liberty <3

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 12717
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-17 10:30

xRiiannex schreef:
Ik ga dit jaar voor de twede keer naar de camping bijela uvela. Geweldig daar! Leuke tentjes op loop afstand en vooral heel veel nederlanders dus lekker te verstaan allemaal :)



En lekkere crêpes op het strand van de camping <3

Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 10:32

Mooi plaatje Mjetterd!
Ik krijg alweer de kriebels om naar Kroatie te gaan.


Inderdaad via Starigrad, een veerdienst is er alleen voor voetgangers.
Het best een taai stukje om te rijden voor je er bent en op het eerste gezicht is het eiland niet echt mooi (geen groen). Maar het plaatsje Pag, de sfeer, het heldere zeewater en het mooie uitzicht vanaf ons balkon heeft ons zo'n fijne dagen gegeven. We zaten een stukje buiten Pag in een rustig kleinschalig appartement met zwembad.

Een bekende toeristische plaats op dit eiland is Novalja.
Populair bij jongeren vanwege de 24/7 non stop Zrce party beach daar vlakbij. Daar hebben we ons ook een dag vermaakt.

Bij Novalja zit in elk geval ook een camping (Strasko), maar er zullen er wel meer zijn op Pag.

Jaan81
Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 14:06

Mjetterd schreef:
Wauw Grit, mooi dat meertje <3. Pag is voor mij redelijk onbekend, ik ga eens googlen of daar leuke campings zitten :)

beatje schreef:
Wat vond jij zo mooi aan Krk Jaan 81?Ik vond het vooral droog stenerig en warm.De zee was wel mooi,wij hebben er dolfijnen gezien.En de plivice meren zijn prachtig daar zijnwij een paar x al geweest.


Op het moment dat je over die brug komt, ziet het begin van Krk er redelijk droog uit, maar wanneer je verder rijd vond ik het helemaal niet droog :). Wanneer je daarna nog verder rijdt word het wel weer droger volgens mij. Dat is hier op google maps te zien:
https://www.google.nl/maps/place/Krk/@4 ... 14.5925861

Deze foto is vanaf de camping genomen en aan de overkant is ook Krk, heel veel bomen en groen.
[ [url=m/LGsvcl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit dus wel zo'n beetje. Al vond 't stuk tot en over de brug ook al superleuk. Zo anders.
ik vind Krk niet droger eruit zien dan andere plekken waar t zulke temperaturen en omstandigheden zijn. De rotsen, het water etc maakt het voor mij echt de moeite waard.

Teveel Nederlanders vind ik dus juist helemaal niets. Ga niet voor niets naar 't buitenland op vakantie haha :))

Wil ook nog wel eens terug naar Istrie, naar 't zuidelijke stuk. Een dag geweest destijds en vond 't erg leuk. En das met t vliegtuig goed te doen.

TYCHO
~-~-~-~-~-~-~-~-~ [RIJ-ITP] Trekpaard Tycho & ik nemen afscheid.....~-~-~-~-~-~-~-~-~ [IM] Trekpaard Tycho, ons dikke boek is uit -~-~-~-~-~-~-~-~-

Flowq
Berichten: 2798
Geregistreerd: 12-11-08

Re: Kroatië 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 21:21

@Scarpati: Leuk! ik zit ook in augustus in de buurt van Trogir! Alleen dan dichter naar het vliegveld toe.

@Lizz: Wij zitten tussen Split en Trogir in, maar dat is dus ook het gebied die jou het meest is bijgebleven? Waarom? Zijn er in die buurt nog leuke dingen te doen, wat zouden we bijvoorbeeld niet moeten missen?
Enig idee of het vanaf daar goed te doen is naar de meren/watervallen?

Gaaf al die verhalen over Kroatie! Ik denk dat ik volgend jaar maar vast ga boeken :')

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 12717
Geregistreerd: 27-09-05

Re: Kroatië 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-17 21:24

Zijn er mensen met ervaring met vliegen naar Kroatië? We hebben een bevriend stel uitgenodigd om een weekje te komen, maar het lijkt er op dat er vanuit Nederland niets vliegt naar Rijeka?

We gaan deze week boeken. 1 week gaan we naar Istrië, westkust een stukje onder Porec en de tweede week naar Kerk, zelfde camping als vorig jaar omdat we het daar zo naar ons zin hebben gehad :D.

Flowq
Berichten: 2798
Geregistreerd: 12-11-08

Re: Kroatië 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 21:30

Vanaf Nederland weet ik tot zo ver alleen rechtstreekse vluchten naar Split, Pula, Zagreb en Dubrovnik.
Vanaf Weeze Duitsland kun je ook nog naar Zadar vliegen.

Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 00:23

Flow schreef:
Enig idee of het vanaf daar goed te doen is naar de meren/watervallen?

Volgens google is het ongeveer 240 km van Split naar de Plitvice meren.


Flowq
Berichten: 2798
Geregistreerd: 12-11-08

Re: Kroatië 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 03:36

Bedoelde eigenlijk nationaal park Krka.

Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 07:53


Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 12717
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-17 11:31

Flowq schreef:
Vanaf Nederland weet ik tot zo ver alleen rechtstreekse vluchten naar Split, Pula, Zagreb en Dubrovnik.
Vanaf Weeze Duitsland kun je ook nog naar Zadar vliegen.


Ah dankje, ik ga eens kijken wat er vliegt vanaf Weeze :)

Lizz
Berichten: 8888
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 12:54

Flowq schreef:
@Scarpati: Leuk! ik zit ook in augustus in de buurt van Trogir! Alleen dan dichter naar het vliegveld toe.

@Lizz: Wij zitten tussen Split en Trogir in, maar dat is dus ook het gebied die jou het meest is bijgebleven? Waarom? Zijn er in die buurt nog leuke dingen te doen, wat zouden we bijvoorbeeld niet moeten missen?
Enig idee of het vanaf daar goed te doen is naar de meren/watervallen?

Gaaf al die verhalen over Kroatie! Ik denk dat ik volgend jaar maar vast ga boeken :')

Wij blijven altijd hangen daar, heel veel hoeven we daar niet meer te zien en inmiddels vrienden op de camping gemaakt. Voor ons is het meer een relax vakantie geworden met af en toe een sportieve uitspatting.
Maar er is genoeg te doen!
Bij Omîs kan je op veel excursies.
Wat ik daar leuk vind is raften of met kano op pad. Je kan er de bergen in, wandelen maar ook klimmen.
Ze hebben ook een zipline, zelf nooit gedaan.
Split vind ik 's avonds leuk en Makarska heeft een hele lange boulevard met allemaal barretjes en kraampjes.

Van uit daar kan je makkelijk naar Bosnië, daar heb je ook watervallen, Kravice, daar mag je gewoon zwemmen en onder de watervallen staan. Het is geen krka/plivice, maar wel mooi en gratis entree (alleen parkeerkaartje, of het moet nu aangepast zijn) en je kan dan ook naar Mostar, een mooi stadje waar ze een hele hoge brug hebben waar vanaf gesprongen wordt (voornamelijk door professionals). Redbull heeft daar elk jaar een wedstrijd.

En zo heb je nog leuke dorpjes in de buurt.

Naar krka is ansich wel te doen, maar je zit wel paar uurtjes in de auto.
Plivice is niet te doen, nouja wel mogelijk maar ik zou het te ver vinden voor een dagje weg. Kan je beter op heen of terug weg mee pakken als je met de auto bent.

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

Courses
Berichten: 9933
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Kroatië 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 13:08

Ik ga dit jaar (voor het eerst) met mijn schoonfamilie mee naar Kroatië! Ik ben er nog nooit geweest, dus ik ben erg benieuwd :) Ze hebben een huis daar dus we slapen daar lekker en de boot mogen we ook gebruiken :D Ik ben alleen even helemaal kwijt welke stad/plaats/dorp het nou was :+

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Kroatië 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 15:32

Ik meld me ook! :D Ben er al drie keer eerder geweest en dit jaar voor het eerst samen met mijn vriend. Hebben een appartement gehuurd op Zaton Holiday Village vlakbij Zadar. Het plan is om het in 2 dagen te rijden en dan een overnachting in de buurt van Graz, dan hebben we bijna 900 km gereden.
Het plan is om ook zeker naar nationaal park Krka te gaan, vond dat echt prachtig de vorige keer!

Lindor92
Berichten: 6989
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: Kroatië 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 15:42

Wij zijn vorig jaar naar Kroatië geweest. Zaten in een hotel in Opatija, konden we meerdere kanten op.

Ook naar plitvice geweest. Was eerst heel druk, hebben een lange route gelopen en de tweede helft was erg rustig. Waren ook als één van de laatsten daar weg :=

Verder zijn we in Pula, Porec en Rovinj geweest. In Porec hebben we de Baredine grotten nog bezocht. en in Pula het amfitheater.

Doressa <3 (Lotti x Elcaro) L1 + 12 Verkocht :(

Diane_
Berichten: 1984
Geregistreerd: 28-08-07
Woonplaats: Woudenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 11:05

Zo, ik schop het topic weer wat omhoog. Wij gaan namelijk in september twee weken naar Kroatië. :D
We vliegen heen naar Dubrovnik en terug vanaf Split. Waarschijnlijk blijven we een week op een locatie en de andere week met een huurauto wat meer reizen. Ik heb me er verder nog niet zo in verdiept, maar krijg er wel nog meer zin in als ik dit topic lees :)

Noukjuhh
Berichten: 117
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 11:30

Wij gaan 23/24 juli naar Kroatië voor ongeveer 10 dagen met eigen auto en tent. *\o/*

Planning zoals hij nu eruit ziet:
- Zagreb
- Plivitc meren
- Split
En dan via de kust terug naar boven en dan eindigen in Porec.

Weten jullie nog campings dichtbij de grote bezienswaardigheden?
In Zagreb gaan wij denk ik in een hotel overnachten.


LiiNd_Y schreef:
Wij zijn vorig jaar naar Kroatië geweest. Zaten in een hotel in Opatija, konden we meerdere kanten op.

Ook naar plitvice geweest. Was eerst heel druk, hebben een lange route gelopen en de tweede helft was erg rustig. Waren ook als één van de laatsten daar weg :=

Verder zijn we in Pula, Porec en Rovinj geweest. In Porec hebben we de Baredine grotten nog bezocht. en in Pula het amfitheater.


Zijn de grotten en amfitheater een aanrader?

Vilando, ZZL+22, ZZZ+4


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Madelon, aman2002, Anouk94, evita2, fohadie, Joy_Mennings, L_Flo, YvonneV en 66 bezoekers