Kroatië!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 12718
Geregistreerd: 27-09-05

Kroatië!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-17 20:45

Hoi hoi,

Het lijkt mij leuk om in dit topic ervaringen te delen over Kroatië.
Zelf ben ik er nu 3 keer geweest en het is heel goed bevallen.

Dit jaar zouden we graag wat meer naar het zuiden willen gaan en ik vraag mij af of er nog mensen zijn met goede adviezen en ervaringen?

Zelf ben ik op camping Bijela Uvala, Porec, geweest, heerlijke en mooie camping.
Een keer in een villa met een groep van 8 in Labin geweest.
En de laatste keer op het eiland KrK op camping Jezevac. Heerlijke camping, 20 meter van de mobil home tot het water.

Dit jaar gaan we dus naar een ander gebied is de planning. Waar weten we nog niet :)
Laatst bijgewerkt door Nadia op 03-03-18 16:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Op verzoek titel aangepast


Flowq
Berichten: 2798
Geregistreerd: 12-11-08

Re: Kroatië 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 22:29

Oeh ik heb lang getwijfeld een topic aan te maken, je bent me voor :D

Ik ga dit jaar voor het eerst, mijn vriend vroeger al.
Kroatië moet prachtig zijn maar ben tot nu toe nog echt een leek in het land, maar wil toch graag het maximale uit de vakantie halen.

Wij zitten tussen trogir en split in. Ben onwijs benieuwd naar de watervallen, al ben ik er achter dat dat er meerdere zijn. En ook verschillende eilandjes (Hvar en Zlatni Rat) willen we aandoen, maar even kijken of dat haalbaar is met tijd/geld van de boot?!

Zonnetje81
Berichten: 18588
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Kroatië 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 22:34

Die camping is bekend en ben ik volgens mij ook ooit geweest!!

Jolliegirl
Berichten: 32937
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Kroatië 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 23:04

Wij gaan elk jaar 3 weken..
Zelena laguna, porec.

Geweldig!

Snollygoster
Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Re: Kroatië 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 23:13

Ik volg, mijn vriend en ik zijn van plan om er deze zomer te gaan roadtrippen. Voor ons beiden de eerste keer Kroatië, zijn broer is er vorig jaar echter wel 10 dagen gaan roadtrippen dus hij heeft wel al een paar leuke adresjes voor ons :)

Why change the past, when you can own this day?

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 12718
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-17 06:17

Leuk alle reacties! Wij gaan niet kamperen maar willen graag in een stacaravan/Mobil home.
Er is zoveel keus dat ik het lastig vind om iets te kiezen.
Het leek mij ook wel leuk om rond te trekken en dan elke 3 dagen ergens anders te zitten, maar ik denk dat dat niet kan in het hoogseizoen als je geen tent hebt.


Jolliegirl schreef:
Wij gaan elk jaar 3 weken..
Zelena laguna, porec.

Geweldig!



Die is bekend! Zit naast bijela uvala waar ik al eens ben geweest :D.

_Sheila_
Berichten: 231
Geregistreerd: 17-03-05
Woonplaats: Winschoten

Re: Kroatië 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 21:25

Wij gaan ook dit jaar 3 weken naar Zelena Laguna in Porec, nu voor het 3e jaar.
Zijn ook 1 keer naar Camping Laterna in Porec geweest en 3 x naar Holiday Resort Zaton in Nin.
Holiday Resort Zaton vind ik wel echt een aanrader!

Flowq
Berichten: 2798
Geregistreerd: 12-11-08

Re: Kroatië 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 21:30

Niemand meer?


Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 21:35


Wietsje92
Berichten: 3672
Geregistreerd: 25-10-08

Re: Kroatië 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 21:37

Wij gaan dit jaar naar Labin. Eerste vakantie naar Kroatië. Na ons verblijf in Labin willen we naar Nationaal Park Plitvice.

Even niets..

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 12718
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-17 21:42

Wietsje92 schreef:
Wij gaan dit jaar naar Labin. Eerste vakantie naar Kroatië. Na ons verblijf in Labin willen we naar Nationaal Park Plitvice.



Leuk, ik ben ook in Labin geweest :D, vanuit daar zijn wij ook naar Plitvice gereden.

Veriye
Berichten: 2392
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 21:51

Wij zijn altijd richting Šibenik gegaan. Murter is een heel leuk klein eiland met mooie campings. Wel vaak niet zo luxe als in de touristen steden. Kosirina is een heel mooie camping. Ook mooi te doen is op een bootreis door de Kornati te gaan of een vakantiehuis op een klein eiland tussen de kornati te huren.

TheWelsh
Berichten: 1599
Geregistreerd: 19-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 21:52

Kroatië is sinds twee jaar geleden mijn lievelingsland :o

We zijn in Biograd, Dalmatië geweest op camping Soline. Wel in september,dus het was heerlijk rustig!
Het was er toen ook nog gewoon een graad of 28. {:}

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 12718
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-17 22:00

bontesok schreef:
Kroatië is sinds twee jaar geleden mijn lievelingsland :o

We zijn in Biograd, Dalmatië geweest op camping Soline. Wel in september,dus het was heerlijk rustig!
Het was er toen ook nog gewoon een graad of 28. {:}



Goed om te horen, wij hebben deze week besloten om ook in september te gaan, omdat wij niet aan vakanties vast zitten en het meer dan helft goedkoper is *D

TheWelsh
Berichten: 1599
Geregistreerd: 19-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 22:38

Mjetterd schreef:
Goed om te horen, wij hebben deze week besloten om ook in september te gaan, omdat wij niet aan vakanties vast zitten en het meer dan helft goedkoper is *D


Ik wil dit jaar ook weer graag in September gaan! Moet ff kijken of het kan.
Scheelt héél veel in geld inderdaad!

Ik moet wel zeggen dat het boven in Kroatië minder goed weer was toen. Dus ik zou wel wat meer richting Dalmatië gaan, als ik jou was.

Wietsje92
Berichten: 3672
Geregistreerd: 25-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 08:09

Mjetterd schreef:
Wietsje92 schreef:
Wij gaan dit jaar naar Labin. Eerste vakantie naar Kroatië. Na ons verblijf in Labin willen we naar Nationaal Park Plitvice.



Leuk, ik ben ook in Labin geweest :D, vanuit daar zijn wij ook naar Plitvice gereden.


Is Labin leuk? En het park, is dat de moeite waard?

Even niets..

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 12718
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-17 11:03

Wietsje92 schreef:
Mjetterd schreef:



Leuk, ik ben ook in Labin geweest :D, vanuit daar zijn wij ook naar Plitvice gereden.


Is Labin leuk? En het park, is dat de moeite waard?



Plitvice meren is zeker de moeite waar. Heel erg mooi! Maar wel super toeristisch.
Je kon over de koppen lopen toen wij er waren, veel loop je over steigers heen, van zo'n 2 meter breed. Daarnaast was het snikheet. De drukte was voor mij wel een minpuntje, maar misschien hadden we een hele slechte dag uitgekozen. Hier wat foto's die ik toen gemaakt heb:
[BEU] [Foto] Plitvice meren

Labin is een mooi historisch dorpje wat bovenop een berg ligt. Hele leuke restaurantjes en een stuk minder toeristisch dan Porec voor mijn gevoel. Zit je op een camping o.i.d.? Wij zaten in een villa wijk, was wel een stukje van het strand af maar wij hadden eigen vervoer.
We zijn niet heel veel naar het strand geweest die vakantie, strand waar we waren was echt overbevolkt en niet heel groot en ruim. We waren met 8 personen en het was een uitdaging om ergens te gaan liggen waar we bij elkaar konden liggen. Misschien als we verder hadden gezocht hadden we wel wat gevonden.
In labin de toren opklimmen is wel een aanrader. Zat een super lief mannetje onderaan en als je 50 cent ofzo betaald mag je de toren op, mooi uitzicht daar!
We zijn meerderen keren wezen eten bij restaurant Ferali, niet in het historisch centrum maar dat was dicht bij waar wij verbleven.

Wel mooi helder water, zoals overal in Kroatië *D

Evelyne79
Berichten: 3984
Geregistreerd: 13-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: Kroatië 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 11:42

Wij gaan 22 augustus 8 dagen naar novi vinodolski,

Eerste keer dat we naar Kroatie gaan, dus tips van wat we zeker moeten gaan bezichtigen zijn welkom :D

die meren staan wel al op ons lijstje

weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet!
Paardrijden > De edele kunst om het paard tussen jou en de grond te houden

Goldie
Berichten: 10438
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 12:18

Wij zijn vorig jaar naar Kroatië geweest. Wat een mooi land, we gaan zeker nog eens terug <3 De mensen zijn vriendelijk, het eten is goed en gewoon prachtig landschap!!
Eerst naar de plitvicemeren geweest. Daar vlakbij op een hele leuke camping (Korana) gestaan met blokhutjes.
Daarna richting Poreç gegaan, laguna molindrio zaten wij toen. Hebben het echt heerlijk gehad. Hoop gezien en gedaan!
Hele mooie foto's​ gemaakt bij de plitvicemeren, een hangt nu groot op aluminium aan de muur.

[ img ]
Deze hangt in huis, niet eens de mooiste plek van het park, maar de foto heeft voor ons iets wat de andere foto's niet hebben :)

[ img ]

Casciana: B dressuur+10, L springen+24, B SGW+4
Zoekt en gij zult vinden, vindt gij het niet dan is het zoek
[ITP] Casciana op het strand

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 12718
Geregistreerd: 27-09-05

Re: Kroatië 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-17 12:29

Hangt de bovenste of de onderste foto aan de muur?
Die onderste is mooi <3

Jaan81
Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: Kroatië 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 12:38

Hier ook een Kroatië fan! 2x geweest, eerste op Istrie, in Vrsar en de tweede keer op Krk. Ik vond Istrie wel errrrug toeristisch (de ober in de restaurants kennen allemaal wel wat NEderlands, geen goed teken wat mij betreft haha) maar wel heerlijke vakantie gehad.
Krk was een stuk verder rijden, maar zo de moeite waard! :#
Ook naar dat park met de meren geweest. De drukte vond ik ook een enorme tegenvaller, maar wat is het daar prachtig zeg <3

Zou heel graag nog eens terug gaan, Dalmatie staat echt nog op m'n lijstje, maar geen idee of het er ooit van gaat komen

TYCHO
~-~-~-~-~-~-~-~-~ [RIJ-ITP] Trekpaard Tycho & ik nemen afscheid.....~-~-~-~-~-~-~-~-~ [IM] Trekpaard Tycho, ons dikke boek is uit -~-~-~-~-~-~-~-~-

Goldie
Berichten: 10438
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: Kroatië 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 13:58

Bij ons was het heel rustig in het park bij de meren.
Nee de bovenste foto hangt aan de muur, heb nog veel meer mooie foto's. Maar deze had iets speciaals <3

Casciana: B dressuur+10, L springen+24, B SGW+4
Zoekt en gij zult vinden, vindt gij het niet dan is het zoek
[ITP] Casciana op het strand

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 12718
Geregistreerd: 27-09-05

Re: Kroatië 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-17 14:24

Ooooh, haha iedereen heeft z'n eigen gevoel bij foto's inderdaad *D.
Als er meerderen hier ervaringen hebben met rustige plitvice meren, dan zijn wij gewoon op een hele beroerde dag geweest denk ik.

Vaxa
Berichten: 361
Geregistreerd: 25-10-08
Woonplaats: Brecht, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 14:37

Mjetterd schreef:
Ooooh, haha iedereen heeft z'n eigen gevoel bij foto's inderdaad *D.
Als er meerderen hier ervaringen hebben met rustige plitvice meren, dan zijn wij gewoon op een hele beroerde dag geweest denk ik.

Wij logeerden in 2012 vlakbij het nationaal park en zijn omwille vd drukte en de hitte 's avonds en dag erop 's ochtends geweest. De rust maakt het park nog vele malen mooier!

Mariska_3
Berichten: 60
Geregistreerd: 03-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 14:42

Ik wil dit jaar graag naar de plitvice meren maar twijfel nu. We hebben een vouwwagen en rijden allebei maar ik merk dat mijn man, na zijn cva, moeite heeft met lange stukken rijden. En ik weet niet of de campings bij de meren mooi genoeg zijn voor een langer verblijf of dat we beter n een paar dagen verder kunnen trekken richting kust bijvoorbeeld.
Iemand ervaringen met de campings bij de meren? En is het goed aan te rijden?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Cubby_, Albertina71, eva1969, fohadie, GrapeshotBot, leonie1988, love_juliet, MagicBullet, milatje, mvdende, purny, Rox87, Suzysuze, TinusB, Vitas en 80 bezoekers