paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
leenbeesje

Berichten: 356
Geregistreerd: 29-08-12
Woonplaats: Ham

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 17:10

Hallo iedereen, ik heb mij hier in het begin al gemeld, maar toen was ik nog zwanger.

Ondertussen is het zoontje 8 weken, hebben we groen licht gekregen om te sporten (al zal dit nog miniem zijn, herstellende van gebroken enkel) en wil ik terug aan de slag met mijn gewicht.

Ik ga dadelijk nog wat terug lezen en dan hoop ik hier mee te mogen praten.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34632
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 19:08

leenbeesje: doen ze ook aan kidwalk (http://www.kidwalk.nl/kidwalk/algemeen.html) bij jou in de buurt? Daar heb ik na de bevalling veel aan gehad. Voordeel is dat je ook echt oefeningen doet die puur gericht zijn op herstel na de zwangerschap, maar je werkt tegelijk ook flink aan je conditie. En je hoeft geen oppas te regelen :)

leenbeesje

Berichten: 356
Geregistreerd: 29-08-12
Woonplaats: Ham

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 07:48

SusanH schreef:
leenbeesje: doen ze ook aan kidwalk (http://www.kidwalk.nl/kidwalk/algemeen.html) bij jou in de buurt? Daar heb ik na de bevalling veel aan gehad. Voordeel is dat je ook echt oefeningen doet die puur gericht zijn op herstel na de zwangerschap, maar je werkt tegelijk ook flink aan je conditie. En je hoeft geen oppas te regelen :)


Dat ga ik eens opzoeken, misschien dat ze hier ook wel zoiets hebben, bedankt in ieder geval, want ik had er nog nooit van gehoord :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34632
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 07:55

Het is echt superleuk. Ik heb het anderhalf jaar gedaan. Tot mijn dochter het niet meer leuk vond om zo lang in de wagen te zitten (die wilde zelf lopen). Sowieso is het heerlijk om buiten bezig te zijn.

Tiahastrona

Berichten: 1533
Geregistreerd: 03-06-09
Woonplaats: Heenvliet

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 08:12

Als ik bij mfp 75 gram zilvervlies rijst invulde stond er 98 calorieën. Dat klopt dus mooi niet blijkt nu. Voor niets altijd zilvervlies rijst aan het eten ;(

Josien_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 09:20

Monster_tos schreef:
Josien_ schreef:
Zijn er in dit topic ook fanatieke sporters?
Ik ben op zoek naar een 3kwart sportlegging die niet doorschijnt. Had een mooie van de H&M gekocht omdat mijn vorige daarvan zo fijn was, maar deze schijnt zo hard door als je bukt :( .
Iemand tips?


Toch even investeren in een duurdere, ik heb een paar dure sportbroeken, en dat is echt een heel verschill met HM. Under armour vindt ik bijvoorbeeld erg fijn!


Ja denk het ook. Had nu weer van H&M gekocht omdat de vorige zo goed bevalt :P .
Maargoed dat geeft dus geen garanties :D

Mizora

Berichten: 18097
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 10:05

Tiahastrona schreef:
Als ik bij mfp 75 gram zilvervlies rijst invulde stond er 98 calorieën. Dat klopt dus mooi niet blijkt nu. Voor niets altijd zilvervlies rijst aan het eten ;(


Dat klopt op zich wel, maar dat gaat wel om gekookte zilvervliesrijst. Daarnaast is zilvervliesrijst ook gewoon gezond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 12:39

Mizora schreef:
Tiahastrona schreef:
Als ik bij mfp 75 gram zilvervlies rijst invulde stond er 98 calorieën. Dat klopt dus mooi niet blijkt nu. Voor niets altijd zilvervlies rijst aan het eten ;(


Dat klopt op zich wel, maar dat gaat wel om gekookte zilvervliesrijst. Daarnaast is zilvervliesrijst ook gewoon gezond.

Gekookt 75 gram is inderdaad heel weinig. Rijst neemt natuurlijk water op dus het wordt zwaarder als je het kookt. Ongekookt afwegen is een stuk makkelijker. Ga verder wel met mizora eens dat je dit soort dingen imo wel in zou kunnen passen. Je moet toch kcal eten en rijst is een goede bron van vezels. Zilvervlies ook nog eens van langzame koolhydraten.

prinero
Berichten: 621
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: Midden Nederland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 12:43

Sinds kort hebben ze ook Bloemkoolrijst en Broccolirijst bij AH. Dit vult goed en met name de bloemkool vind ik prima te doen als vervanger voor rijst. De broccolirijst zit wel wat meer een broccoli smaak aan, daar moet je van houden.

Anoniem

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 12:50

Over het algemeen ben ik best voor het vervangen van bepaalde producten door anderen die lichter in kcal zijn, maar rijst eten moet prima kunnen hoor, imo. Als je al een dag hoog in kcal zit en al veel koolhydraten binnen hebt gehad soit, maar anders moet een bakje rijst bij je eten echt geen probleem zijn.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34632
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 14:16

Ik eet ook gewoon nog rijst hoor, moet je alleen we de rest van de dag rekening houden met het feit dat je rijst wil gaan eten. Vanavond aardappels met bietjes, dus gok dat ik laag uit ga komen. Gisteren had ik zowaar nog ruimte over om een bij de ijssalon een bolletje schepijs als toetje te eten :D . Dat voelt wel extra als een beloning dan.

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 15:29

prinero schreef:
Sinds kort hebben ze ook Bloemkoolrijst en Broccolirijst bij AH. Dit vult goed en met name de bloemkool vind ik prima te doen als vervanger voor rijst. De broccolirijst zit wel wat meer een broccoli smaak aan, daar moet je van houden.



Oh dat is een leuke, ik heb namelijk alle pasta/rijst/aardappelen uit mn dieet geschrapt maar voor de variatie in avondeten is dit wel leuk natuurlijk.

Tiahastrona

Berichten: 1533
Geregistreerd: 03-06-09
Woonplaats: Heenvliet

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 19:38

Ik eet gewoon normaal. Maar koos wel altijd zilvervlies rijst omdat ik dacht dat daar maar de helft in zat qua calorieën

Patt
Berichten: 1058
Geregistreerd: 04-03-14

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 22:52

Wat een goede tip van de bloemkoolrijst, die ga ik zeker een keer proberen!
Voor de rest van de familie dan gewone rijst en misschien kan ik het dan beetje halfom doen.
Dan heb ik toch net even wat meer buikvulling met een lager calorieën verbruik.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34632
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 07:50

Ik ben 1,4 kilo kwijt sinds ik ben begonnen met bijhouden maandag :D ik ben om :j

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 08:37

Topper!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34632
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 08:39

Het zit dus echt in hele kleine dingen. Want ik ben niet veel anders gaan eten dan eerst.

maatje987

Berichten: 2956
Geregistreerd: 31-10-12
Woonplaats: zoetermeer

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 08:43

ik ook ik ben sinds een week mijn calorien aan het bijhouden *\o/* en 1,5 kilo kwijt :)

Sandyislief

Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 09:37

Ah goed bezig allebei! Ik houd ook alles wat ik eet bij in een app en het scheelt echt. Is gewoon handig bij het maken van bepaalde keuzes af en toe.

geerte

Berichten: 6987
Geregistreerd: 26-11-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 09:53

Wat goed van jullie

bontejames

Berichten: 542
Geregistreerd: 17-02-16
Woonplaats: Apeldoorn

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 10:53

Had het topic per ongeluk ontvolgt :+

Leuk al die succesverhalen te lezen.

Ik heb de ziekte van pfeiffer en ben hele dagen thuis omdat ik erg moe en verder ziek ben. Sporten zit er dus even niet in. Ben 3 kilo :(:) aangekomen..

Nu dus extra opletten..

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34632
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 11:00

Pfeiffer is niet leuk :(:)

bontejames

Berichten: 542
Geregistreerd: 17-02-16
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 11:10

SusanH schreef:
Pfeiffer is niet leuk :(:)


T nadeel is dat ik mij dus na een paar dagen rustig aan doen aardig fit voel. Maar zodra ik weer wat doe het niet gaat %)

Ik heb alle tijd om op mijn eten te letten dus dat moet ik nu ook echt doen. Vet eten kan nu sowieso niet omdat mijn lichaam dat met pfeiffer niet trekt.

Sandyislief

Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 12:32

Balen zeg! Beterschap!

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 15:20

Hoi,
Ik ga me hier ook maar melden omdat ik wel wat steun kan gebruiken. Ik ben bijna 22, 1.76m en weeg nu 88kg. Ben 7 mei begonnen met een koolhydraat arm dieet (ketogenic) en ben nu al 1kg afgevallen. Ik ben door een blessure en verschillende medicaties in de afgelopen twee jaar 18kg aangekomen. Door mijn blessure is hardlopen uitgesloten en zijn paardrijden/fietsen de enige cardio opties. Ik heb vorig jaar een tijd bij een fysio/personal trainer gelopen voor oefeningen om mijn blessure te verbeteren, maar helaas verergerde dit mijn blessure doordat ik een autoimmuun ziekte bleek te hebben.
Ik ben nog niet echt te zwaar om te rijden, maar als ik nu niet ingrijp wil ik niet weten wat mijn eindgewicht zal zijn -O-
Volgens een online BMR calculator heb ik een BMR van 1718. Als ik een online caloriecounter gebruik zit ik op ~1000 per dag, wat volgensmij niet helemaal klopt :')
De Candese levenstijl heeft het voor mij erg moeilijk gemaakt. Fietsen is vaak niet mogelijk of niet veilig en door mijn studie (vaak >80 uur per week op de uni) was het niet altijd even handig om zelf eten mee te nemen (geen koelkast).

Gebruikt hier iemand een app waar je ook hoeveelheden in cups kan invullen? Stomme Amerikanen en hun rare maten :+