paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
blubblabhoi

Berichten: 521
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 07:33

Nou ik kom ook weer eens om het hoekje kijken.. En sorry dit wordt een frustratie post..

Vorige post zei ik nog dat het meer eten me zo goed beviel, en de kg's eraf vlogen. Nou, sinds die post alweer niet.
Pfff ik raak soms zo gefrustreerd. Ik vraag me zo vaak af, doe ik niet iets verkeerd? Waarom lukt het mij niet? Waarom duurt het zo lang?
Week 19 breekt aan en ik ben nog 'maar' 10.7 kg kwijt. Althans, dat was zaterdagochtend, nu is er ineens alweer 1,5 kg aan en staat te teller zelfs op 9.2 kg -:(-

Ik begon met khd arm eten. Ik kwam op een plateau en ben toen iets meer khd gaan eten met 1.200 kcal per dag. Toen kwam ik weer op een plateau. Nu eet ik tussen de 1.500 en 1.700 en zit ik wederom op een 'plateau'. Ik doe soms een maand over 1 kg..

Wat is afvallen toch ontzettend frustrerend soms, er zijn vast mensen die er over kunnen meepraten.
Je wilt zo graag, maar soms lukt het gewoon niet.
Ik ben heel eerlijk, ik eet echt super streng voor mezelf. Ik drink uitsluitend water en thee, minstens 2 liter op een dag. Ik sport 4/5x in de week. Ik hou macro's aan van 40-30-30, calorieen tot een min. van 1.500 en een max. van 1.700 (sluit aan bij m'n BMR), ik registreer álles in MFP en als ik twijfel over iets weeg ik het af. Ik heb een Fitbit die verbrande calorieën meet. Wat doe ik dan toch fout mensen..

Tuurlijk heb ik wel 'non-scale-victories' zoals een riem dat een gaatje strakker zit, of 1 cm kwijt rond m'n buik. Maar tóch zou het zo fijn zijn als die weegschaal ook eens naar beneden ging..
Nogmaals, dit is niet een zeik post, maar even puur om frustratie van me af te schrijven, want ik weet zeker dat er meer zijn die zich zo voelen :(:)

Afsluitend nog wat positiviteit: iedereen is super goed bezig, en ook al ken ik jullie niet persoonlijk, ik ben super trots dat jullie zo veel zijn afgevallen allemaal *\o/*

Johnnydepony
Berichten: 1417
Geregistreerd: 15-05-11

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 08:58

Tja je zit op ong een halve kg per week, lijkt mij dikke prima. Wat is je bmi? Hoe lichter je wordt hoe minder kcal je lichaam nodig heeft natuurlijk.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34629
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 09:28

Ik ga ook niet snel hoor. Maar er gaat nog steeds gestaag iets af. De aanhouder wint, echt waar!

Ik ben nu toch iets meer eiwitten en minder kh gaan eten. Dat vult wel veel meer. Ik ontbijt nu met een bakje griekse yoghurt, blauwe bessen en wat speltvlokken (2 handjes). En in de middag probeer ik dagelijks een ei bij mijn 2 sneetjes brood te nemen. Werkt goed.

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-17 09:52

ik zal ook weer eens wat van me laten horen.

in januari super gemotiveerd begonnen, mijn eigen lunch mee naar het werk, ontbijt maken alles opschrijven noem maar op. toch viel ik weinig af.
iederen hier in het topc ging als een speer... en ik? balen.
wel zoveel mogelijk vol blijven houden, maar helemaal gelukt is dat niet.

ik heb wel een paar ontdekkingen gedaan.
- als ik goed en voldoende slaap is de weegschaal liever voor mij.
- ik maak 10.000 stappen per dag, dit ben ikgewend en doet dus weinig, doe ik een dag veel meer, dan is de weegschaal ook liever voor mij.
- als ik op dezelfde koers blijf eten, maar dus meer en intensiever beweeg...is de weegschaal liever voor mij.

ik zit nog steeds (of alweer) op mijn begin gewicht. Ik heb dus niet op mijn paard gezeten, en had toch in de planning dat we nu weer aan het rijden zouden zijn. ik baal als een stekker, maar ja, die zak chips in het weekend blijft nog niet liggen, en daar zit eht toch wel een beetje in. Er is niemand die dat uit mijn handen pakt als ik thuis ben. Daar zit het toch wel. ik ben alleen, verveel me, en ga eten. Daar nog eens wat op verzinnen. kan wel vervangende eetdingen bedenken, maar ik moet eigenlijk na mijn avondeten niets meer willen eten.....

maar goed, we gaan door... er komt een moment dat het kwartje valt, kan niet anders

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 09:54

Ik snap je helemaal! Ik ben al een maand niks afgevallen, elke keer schommel ik :(
Terwijl ik nu meer sport en me ook slanker voel en zie worden :=

dollyspikkel

Berichten: 1040
Geregistreerd: 20-01-12

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 09:58

Hier gaat het tegenwoordig ook heel traag met afvallen. Meestal blijf ik enkele weken gelijk en de ineens is er weer iets af. Zo ben ik nu pas na 2 weken weer 0,5kg afgevallen. Totaal zit nu op -18,8kg (bezig vanaf 1 september).

blubblabhoi

Berichten: 521
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 10:07

Ik heb een BMI van 34.4 dus het is helaas niet zo dat ik niks meer hoef af te vallen. Heb nog een lange weg te gaan :)

Gemiddeld 0,5 kg per week is opzich wel oké. Maar van die 9 kg zijn er 5 kg in de eerste maand afgegaan.. Afgelopen 3 maanden heb ik dus over 4 kg gedaan en dat demotiveerd helaas een beetje -O-
Het gaat niet geleidelijk aan, ik sta 4 weken stil en dan 'ineens' gaat er 1 kg af en dan begint het weer opnieuw.

Zerena

Berichten: 3887
Geregistreerd: 29-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 10:08

EmptyWords schreef:
ik zal ook weer eens wat van me laten horen.

in januari super gemotiveerd begonnen, mijn eigen lunch mee naar het werk, ontbijt maken alles opschrijven noem maar op. toch viel ik weinig af.
iederen hier in het topc ging als een speer... en ik? balen.
wel zoveel mogelijk vol blijven houden, maar helemaal gelukt is dat niet.

ik heb wel een paar ontdekkingen gedaan.
- als ik goed en voldoende slaap is de weegschaal liever voor mij.
- ik maak 10.000 stappen per dag, dit ben ikgewend en doet dus weinig, doe ik een dag veel meer, dan is de weegschaal ook liever voor mij.
- als ik op dezelfde koers blijf eten, maar dus meer en intensiever beweeg...is de weegschaal liever voor mij.

ik zit nog steeds (of alweer) op mijn begin gewicht. Ik heb dus niet op mijn paard gezeten, en had toch in de planning dat we nu weer aan het rijden zouden zijn. ik baal als een stekker, maar ja, die zak chips in het weekend blijft nog niet liggen, en daar zit eht toch wel een beetje in. Er is niemand die dat uit mijn handen pakt als ik thuis ben. Daar zit het toch wel. ik ben alleen, verveel me, en ga eten. Daar nog eens wat op verzinnen. kan wel vervangende eetdingen bedenken, maar ik moet eigenlijk na mijn avondeten niets meer willen eten.....

maar goed, we gaan door... er komt een moment dat het kwartje valt, kan niet anders


Precies dit dus erg herkenbaar.
Maar we zetten door!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34629
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 10:50

En als je nu iets gaat doen ipv eten? Ik hou bijv veel van puzzelen (legpuzzels) en kleuren. Ben je lang mee bezig en in die tijd kun je niet eten.

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 10:51

Ik zorg dan altijd dat ik ga wandelen/hardlopen/sporten/op stal rommelen als ik trek krijg. Door het sporten verdwijnt de honger en als ik te ver moet lopen om eten te pakken, dan doe ik het ook niet. :')

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 10:57

Afbeelding

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-17 11:07

dat absoluut... heb net wel een koek afgeslagen op t werk :+

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 11:39

Nu TS weer iets van haar laat horen "durf" ik ook weer eens te reageren. Ik zit nl in hetzelfde schuitje als TS. Ik was eerst 5kg kwijt. Mijn doel was om begin mei 10kg kwijt te zijn en ik durf nu amoer te zeggen hoe weinig ik nu in totaal kwijt ben nu mijn doel al voorbij is.

Ik weet precies waar het aan ligt, maar de motivatie lijtk weg. Ik heb het sporten nu wel weer opgepakt maar ook niet lek keer en elke dag want dat hou ik nog niet vol (Vanwege hartklachten.) Eigenlijk zou ik mezelf moeten accepteren hoe ik nu ben, en me er misschien bij moeten neerleggen dat ik niet slanker ga worden maar dat wil ik niet! Ik wil er echt nog minstens 5, liever 10kg vanaf hebben.

Ik begin deze week voor de zoveelste keer opnieuw en hoop donderdag eindelijk wat blijer te worden, want inmiddels begint mijn humor er behoorlijk onder te lijden.

End an zie je fotos'in dit topic van (In mijn ogen) echt slanke dames en die verzuchten dan dat ze maar niet afvallen.. En ik denk dan: Als je nog meer afvalt, blijft er niets meer van je over!Das om nog minder motivatie van te krijgen..

Maar goed, we gaan er weer tegenaan, en wens iedereen bij deze weer heel veel succes en sterkte.

OWja: WATER DRINK MOMENTJE!!

little_birdy
Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 11:42

Kop op fohadie ik geloof zeker dat het jou ook moet gaan lukken !
En overgewicht is natuurlijk overgewicht ook bij iemand die slanker oogt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 11:53

Hallo allemaal,
Ik heb lang niet alles door gelezen maar wil graag mijn verhaal ook even kort met jullie delen.

In 2011 kocht ik mijn pony een arabische volbloed merrie ong. 1,53 hoog 13 jaar.
Ik heb eerst een half jaar grondwerk gedaan (ze had lang stil gestaan) en ben toen voorzichtig gaan rijden, ik wist dat ik te zwaar was maar ik had ook al meerdere keren aan mensen om me heen gevraagd ben ik niet te zwaar voor haar, incl aan de vorige eigenaresse.
Iedereen zei nee hoor kan ze prima hebben (ik was op mijn zwaarst 92.2 kilo).
Jaren geleden zat ik toen hier op bokt, hier kwam ik een algemeen topic tegen ben ik te groot/zwaar voor mijn pony ofzo heette die.
Ik heb hier een foto geplaatst van ons en kreeg hier een hoop reacties op met sorry maar je bent echt te zwaar, ik schrok natuurlijk, had om me heen zo vaak gevraagd ben ik niet te zwaar en iedereen zei nee hoor.
Ik gaan opzoeken op internet om een beetje een idee te krijgen hoeveel je ong. mocht wegen voor het soort paardje wat ik had.. Nou de max. was volgens mij iets van 70/75 kilo.. Ik schrok me dood want ik was dus eigenlijk ruim 15 kilo te zwaar.
Ik ben ala minute gestopt met rijden heb mijn vriendin en tevens stalgenoot gevraagd heb jij tijd om mijne af en toe ook te rijden? Dat was prima.
Ik ben hierna aan een Sonja Bakker dieet begonnen (bereik je ideale gewicht) een beetje sceptisch maar de spreekwoordelijke knop was om, de motivatie was m'n paardje, ik zou niet eerder opstappen dan als ik 15 kilo kwijt was.
De kilo's vlogen er af, in het begin natuurlijk sneller dan later, en al gauw was ik ver genoeg zodat ik weer kon gaan rijden, mijn pony liep gelijk veel fijner en ik ging ondertussen rustig verder met afvallen, uiteindelijk ben ik 30 kilo in totaal afgevallen.

Dus meiden die bezig zijn met afvallen ik hoop dat dit voor jullie misschien motiverend werkt, ik heb voor het lukte ook meerdere dieeten geprobeerd maar niks lukte, het is mij uiteindelijk ook gelukt, en vooral ik zelf was daar nog best verbaasd over :')
Succes! *\o/*

Voor:
Afbeelding

Na (Oktober 2015, laatste foto's met haar samen maar hier al 30 kilo wel kwijt) :
Afbeelding

Afbeelding

Asvinia

Berichten: 1028
Geregistreerd: 06-08-15
Woonplaats: Drenthe

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 11:59

Hier gaat het ook niet al te hard, laatste keer dat ik me woog was ik 85.4, een kilo meer dan eerst. Laatste dagen ook niet lekker in mijn vel gezeten, helaas ben ik nogal een emotie eter, maar krijg toch erg veel motivatie van dit topic :D

Hierboven; Dat is een mega verschil zeg! Top! :D

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 12:10

Wauw wat een verschil zeg, goed bezig!!

Sandyislief

Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 12:38

Wauw wat goed zeg!!

mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 14:58

wow Annet_Dottie wat zie je d'r nu goed uit! Mag je trots op zijn.
Geeft mij wel weer wat motivatie, was in januari begonnen en ben nu 7kg kwijt.
Moet er nog 10 maar hard gaat het dus niet.

Johnnydepony
Berichten: 1417
Geregistreerd: 15-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 15:10

blubblabhoi schreef:
Ik heb een BMI van 34.4 dus het is helaas niet zo dat ik niks meer hoef af te vallen. Heb nog een lange weg te gaan :)

Gemiddeld 0,5 kg per week is opzich wel oké. Maar van die 9 kg zijn er 5 kg in de eerste maand afgegaan.. Afgelopen 3 maanden heb ik dus over 4 kg gedaan en dat demotiveerd helaas een beetje -O-
Het gaat niet geleidelijk aan, ik sta 4 weken stil en dan 'ineens' gaat er 1 kg af en dan begint het weer opnieuw.


hmm idd je zou meer moeten afvallen per week bij een kcal inname van ca 1500. Je zou eens langs de huisarts kunnen gaan om te vragen om te prikken op schildklier. Wordt een dieetist tegenwoordig nog vergoed? Misschien dat die ook wat duidelijkheid kan scheppen in 1 a 2 gesprekken.

Dat een paar weken stil staan en dan ineens een kg eraf is wel redelijk normaal volgens mij. Heb ik ook heel vaak. Heeft te maken met je cyclus.

Johnnydepony
Berichten: 1417
Geregistreerd: 15-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 15:15

EmptyWords schreef:
ik zit nog steeds (of alweer) op mijn begin gewicht. Ik heb dus niet op mijn paard gezeten, en had toch in de planning dat we nu weer aan het rijden zouden zijn. ik baal als een stekker, maar ja, die zak chips in het weekend blijft nog niet liggen, en daar zit eht toch wel een beetje in. Er is niemand die dat uit mijn handen pakt als ik thuis ben. Daar zit het toch wel. ik ben alleen, verveel me, en ga eten. Daar nog eens wat op verzinnen. kan wel vervangende eetdingen bedenken, maar ik moet eigenlijk na mijn avondeten niets meer willen eten.....

maar goed, we gaan door... er komt een moment dat het kwartje valt, kan niet anders


Heel simpel? Gewoon niet meer kopen. Ik heb geen chips meer in huis en koop snoep voor de kids waar ik zelf niks aan vind

Ik heb altijd een pot augurken te hebben staan om te snacken 's avonds. probeer voor 's avonds ook nog wel iets aan eten in te calculeren. na 8 uur nog even een flink stuk te wandelen en dan nog even wat drinken en wat eten (die augurken bijv of een appel.)

En echt een hele goede voor mij is, op tijd naar bed! Desnoods kijk ik mijn favo serie in bed af ipv op de bank. Dat scheelt gegarandeerd 1 of 2 tripjes naar de koelkast.

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-17 15:46

ik heb geen tv in de slaapkamer.

Niet kopen zegt iedereen.... klinkt oo heel logisch. Niet met honger naar de winkel, zorg dat je een lijstje hebt, maak een plan voordat je gaat.... het wordt allemaal gedaan, vaak gaat dit ook goed.... maar soms... dan maakt het niet uit. dan stap je het chipsvak in, je pakt een zak, zegt tegen jezelf: niet doen, niet goed voor je, denk aan je paard, kijk eens naar je buik etc etc.... en toch gaat ie mee... en op. want ik zie toch geen resultaat, kan mij het schelen, ik zie het morgen wel weer, nu wil ik zout en wat ik mezelf nog meer verzin.
"gewoon" niet kopen is makkelijker gezegd dan gedaan

Johnnydepony
Berichten: 1417
Geregistreerd: 15-05-11

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 16:06

Hmm ja das per persoon verschillend natuurlijk. Ik kocht het eerder ook altijd in een soort van automatisme. Het is even een paar weken moeilijk maar nu totaal geen moeite meer mee om voorbij te lopen. Het is volledig uit mijn systeem net zoals de chocola en snoep overigens. Alleen bij mijn ouders duik ik nog altijd even in de pot voor wat drop. Altijd kauwgom bij de hand helpt mij ook goed.

Ik maak tegenwoordig idd vaak een plan van aanpak wat betreft eten voor iig het grootste gedeelte vd week, maar dat is ook uit financieel oogpunt. Ik probeer geld te besparen op boodschappen want dat was eerder echt volledig van de zotte. En nu denk ik dus ook echt als ik de m&m's en de chocola en de twee zakken chips van die week niet gekocht heb mooi dat is weer 10 euro (nou ja of bijna dan) uitgespaard. Doe dat een maand en je hebt een leuk shirtje of broek bij elkaar gespaard.

Bloodymary
Berichten: 4536
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 19:25

Jester_ schreef:
Ik snap je helemaal! Ik ben al een maand niks afgevallen, elke keer schommel ik :(
Terwijl ik nu meer sport en me ook slanker voel en zie worden :=


Dat kan goed kloppen dan. Spieren wegen 4 x zoveel als vet. Dus wellicht ben je toch eigenlijk afgevallen dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 19:33

Bloodymary schreef:
Jester_ schreef:
Ik snap je helemaal! Ik ben al een maand niks afgevallen, elke keer schommel ik :(
Terwijl ik nu meer sport en me ook slanker voel en zie worden :=


Dat kan goed kloppen dan. Spieren wegen 4 x zoveel als vet. Dus wellicht ben je toch eigenlijk afgevallen dan.

Dat klopt, maar gemiddeld kunnen vrouwen als ze extreem bulken (dus echt trainen om gespierder te worden) maximaal 3 kilo in spier aankomen per jaar. Dat het in een maand tijd zo veel verschil kan maken is dus echt een fabeltje.