paardrijden en overgewicht.

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Renee1991
Berichten: 5964
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 10:59

Ja, koffiemelk is niet zo goed, dat is vrij vettig.. Maar als je hem gewoon zwart drinkt kan dat echt geen kwaad in een dieet. Koffie onttrekt alleen wel vocht volgens mij. Cafeïne is dan wel weer goed als je wilt afvallen.

Citaat:
Cafeïne zorgt voor een versnelde hartslag en ademhaling en een verhoging van de lichaamstemperatuur. Met andere woorden: het verhoogt het energieverbruik en zorgt ervoor dat er sneller vetten in de bloedbaan worden gelanceerd.


SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 11:39

Ik drink het met opgewarmde halfvolle melk. En op mijn werk pak ik wel koffiemelk, die koffie is zwart echt niet te drinken :') maar kom uit op max 2 koppen per dag. Dus dat valt wel mee op het totaal.

Anoniem

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 11:52

Koffiemelk is inderdaad enorm vettig, als je vrij veel koffie met koffiemelk drinkt moet je wel heel heftig gaan compenseren om dat op te vangen. Er zijn wel magere alternatieven geloof ik, light koffiemelk etc. Als het toch alleen maar gaat om het afbreken van de koffiesmaak kan je dat best pakken.

Bontejames, weeg je alles ook echt af en vul je het nauwkeurig in etc? Log je bijvoorbeeld ook dingen als de olie waar in gebakken wordt? 0.3 schommeling is natuurlijk heel normaal eigenlijk, het kan heel goed dat dat gewoon vocht is.

Renee1991
Berichten: 5964
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 12:00

Tja, en dan nog.. Je wordt echt niet dik van die paar koppen koffie per dag met koffiemelk. Het is deel van een geheel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 12:04

Renee1991 schreef:
Tja, en dan nog.. Je wordt echt niet dik van die paar koppen koffie per dag met koffiemelk. Het is deel van een geheel.

Nee, maar als je wilt afvallen kunnen dat soort dingen wel de rede zijn dat je stil blijft staan, al helemaal als je niet veel beweegt en dus echt afhankelijk bent van je voeding. Dat het gewicht er niet bij is gekomen omdat je koffiemelk drinkt lijkt me logisch, maar het kan er wel voor zorgen dat je energiebalans net niet toereikend genoeg is waardoor je gewoon niet afvalt.. En dan zijn dit juist de eerste dingen die je makkelijk onder de loep kan nemen en kan veranderen.

Renee1991
Berichten: 5964
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 13:34

Da's waar :j

Bumblehorse
Berichten: 1363
Geregistreerd: 16-04-11
Woonplaats: Noorden van België

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 14:07

om nog even op zwarte koffie te komen: Bij meer dan 2 kopjes per dag, wordt het gewicht verliezen moeilijker. Ik geloof iets met vocht op houden?
Weet het niet meer zeker, maar dat is het eerste wat mijn dietiste zei: minder koffie drinken :+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 14:20

Van koffie ga je geen vocht vast houden. Ik gebruik magere koffiemelk, als ik al koffiemelk gebruik, dat komt uit op 11 kcal per kopje. Dus dan is het alsnog een mager drankje. Maar er kan een andere reden zijn dat je door koffie te drinken niet afvalt: http://energiekevrouwenacademie.nl/dik- ... er-suiker/. Scheelt dat ik bijna alleen decaf drink, dus dat effect geldt voor mij dan weer niet.

Jester_
Berichten: 12253
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 11:56


When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

TurboTinker
Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 22:06

93.3 vanmorgen. Nog 700 gramm tot de min 20. Hopelijk is er morgen weer wat af! Trusten!

Looking good jester!


xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 07:56

Knappe mensen <3

Ik zit ook weer in de dalende lijn, gelukkig! Heb wel collega's die vragen wat ik nu weer aan het eten/drinken was (komkommer, advocado en appel smoothie)

stand tot nu toe: 74.5kg - 9.2kg = 65.3kg *\%/*

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /

TurboTinker
Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 08:13

Goed bezig!

prutsmuts 2 januari begonnen op 112.6 vandaag 92.8. Dus min 19.8 nog 20p gram te gaan voor mn min 20!

geerte
Berichten: 6987
Geregistreerd: 26-11-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 09:02

Toppertje, ik sta even stil. Had te veel verjaardagen en feestdagen.

Sometimes i wonder if all this is happening, because i didn't forward that email to 10 People.
[BM] Spelletjes spelen omgeving Amersfoort/Utrecht
geerte @ [BM] Online pubquiz

TurboTinker
Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 09:04

Dat heb ik van t weekend. Lol

Sandyislief
Berichten: 2492
Geregistreerd: 04-12-06

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 09:08

Echt goed bezig allemaal. Ik sta ook al een paar dagen stil. Irritant..

Jester_
Berichten: 12253
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 09:11

Ik heb maar eens een stopweek gehouden, -1 kilo :oo lekker al dat vocht :')

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

Johnnydepony
Berichten: 1414
Geregistreerd: 15-05-11

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 09:59

Mijn bbq-kilo is er ook weer af gelukkig. Nog goed 1,5 kg te gaan!! (Liever 2,5.. -25 kg klinkt leuker dan -24 :P)

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 10:12

Knap hoor Johnnydepony! Hoe heb jij het aangepakt met afvallen?

BarbaraNova
Berichten: 4168
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 11:07

mag ik hier ook wat mee lezen? Ik moet ook echt afvallen. Het lukt gewoon niet, heb geen energie, hormonen zijn niet in balans enz. Nu dus net weer begonnen met in de morgen iig alvast Herbalife (sorry voor de reclame als dat niet mag?) en hopelijk rustig aan weer wat conditie opbouwen. Net weer iets fitter aan het worden van een longontsteking. Ik ben nu 40 jaar en weeg 80 kg, er moet ongeveer 15 kilo af. Vindt het echt een behoorlijk iets, vroeger was ik 63 kg en als ik dan wat zwaarder was was het er ook weer zo af als ik op eten lette en wat meer bewoog. Dat is nu helaas niet meer...

Johnnydepony
Berichten: 1414
Geregistreerd: 15-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 11:35

Picassox schreef:
Knap hoor Johnnydepony! Hoe heb jij het aangepakt met afvallen?


Heeeeeeel veel wandelen en gewoon gezond eten maar wel streng. Althans zo nu en dan een wat lekkers. Ik bak veel maar voer het allemaal op aan de kids en familie :+

Ik eet vaak rijstwafels, gekookte eieren, mager vlees, rauwe ham en 30+ kaas als beleg of klein beetje jam. gewoon 2 stuks fruit per dag. Veel groene groente, kipfilet. Bak zelf muffins met havermout tegenwoordig. Vaak kwark en yoghurt (half om half vind ik het lekkerst). Wat ik echt volledig probeer te weren is bijv pasta, ik kan geen maat houden bij een goede lasagna of pasta ovenschotel :D . Gebakken aardappels, friet en chips ook noooooit. Smokkelen doe ik met een snoepje of dropje. Augurken zijn een geliefd tussendoortje ook. En voor dagen dat er hier echt slecht gekookt wordt heb ik een pot weightcare staan. Dat doe ik door de yoghurt en kwark.

Van de week had ik bijv karbonade met witlof met kaas, spinazieovenschotel, beefburger met uien champs en sperziebonen. Rundervinken staan ook vaak op het menu.

Let wel ik doe dit al vanaf augustus.

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 12:13

Wauw, knap hoor!

Ik eet geen vlees, eieren en zuivel, dus jouw uitpatroon wordt sowieso wat lastig voor mij. Ik wil namelijk juist geen koolhydraten schrappen uit m'n dieet, maar toch leuk om te zien iedereen het op z'n eigen manier doet!

Op welk gewicht ben je begonnen? :)

Johnnydepony
Berichten: 1414
Geregistreerd: 15-05-11

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 15:51

Nee dan wordt schrappen in je khd wel erg lastig. Wateet je dan zoal? Lijkt mij erg ingewikkeld worden.

Ben begonnen op 94 ong, weeg nu 71,5 bij een lengte van 1.78.

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 17:57

Wat een verschil moet dat zijn zeg! Ook in de spiegel! Nogmaals, heel knap! :)

Ik eet eigenlijk best veel hoor, en wordt ook heel creatief ervan: alle soorten groenten en rauwkost, vind ook bijna alle groenten lekker, dus dat zit al gauw goed. Mijn avondeten is vaak 3/4 groenten, probeer soms 's middags ook nog wat bij te voegen. Maar eet veel granen (quinoa, spelt, etc.), zaden, onbewerkte noten, fruit, groenten, falafel... Pfff wat niet?

Ik ontbijt met bananenpancakes, overnight oats, fruit, sojayoghurt/kokosyoghurt, smoothiebowls, havermout, gezonde muffins, gezonde worteltaart, en nog heel veel meer!

Lunch vaak salade met van allerlei gegrilde groenten, pijnboompitten, enzo. Of rijst/quinoa/bulgur met gebakken tomaten of citroensap met munt, of een kom soep, of crackers met notenpasta.

Avondeten is minstens zo gevarieerd: van zoete aardappellasagne tot avocado pasta (van linzen gemaakt), auberginerolletjes, zelfgemaakte soepen met zelfgebakken brood, salades met quinoa, woknoedels, risotto's en andere rijstgerechten met tomaten of champignons of asperges...

Pffff, er is zoveel! Maar ik moet wel veel zelf maken! Voor mij werkt dit wel prettig, minder opgeblazen buik en betere darmwerking.

Jouw methode is eveneens effectief blijkt! :) Grappig dat elk lichaam zo anders reageert!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 08:43

Jester wat zie je er goed uit!

Hier gaat het ook eindelijk weer naar beneden. Ben blij dat ik heb doorgezet.

linda_gigant
Berichten: 502
Geregistreerd: 26-11-15
Woonplaats: Oosten

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 09:38

Ik heb mij een week verschrikkelijk misdragen ( verjaardagen en heeeeel veel taart ) was eigenlijk een beetje bang voor de weegschaal. Dus vanmorgen alle moed verzameld en er op. Was niets bij gekomen. Denk dat ik een engeltje bij mij had vanmorgen. Afijn nu weer hard er tegen aan

Gigant mennen dressuur B+17 / L+11 / M+11/ Z+3
Gigant mennen vaardigheid L+3
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=181&t=1949470

https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=271&t=2014919


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: c_alsemgeest, ComscoreBot, Eva1975, Frummel01, Googlebot, Winged, YandexBot en 43 bezoekers