Het grote backpacktopic

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 21:46

2 stemmen voor Nepal! Haha! :D


Margoooo
Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 11:13

Ik zou ook voor Nepal gaan als je wilt hiken. Of naar Kyrzygistan!

Voor duiken zou je eens naar Maleisië moeten kijken (Perhentian Islands echt omg zo mooi) of Thailand, daar kan je ook goedkoop je PADI halen

Always smile it makes people wonder what you're up to!

Steenbok12
Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-10-06

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 13:44

Thailand ben ik inderdaad geweest voor het duiken. Spot goedkoop en prachtig én de whale shark was r! Misschien vliegen op bangkok en het op die manier combineren. Maleisië ook een aanrader ja? Hoe welvarend is het daar?

Margoooo
Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 19:49

Maleisië vond ik heel erg Westers, een verademing na wat primitievere gebieden in Vietnam haha. Ik was er wel tijdens de Ramadan dus het was niet mega druk, in het hoog seizoen kan het denk ik wel errug druk zijn. Ik vond het een fijn land, goede mix van cultuur en natuur, prachtige stranden en heerlijk eten! En heel makkelijk te bereizen (en goedkoop!)

Always smile it makes people wonder what you're up to!

Arantes
Berichten: 889
Geregistreerd: 01-08-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 18:34

Hoihoi,

Ik ga binnenkort naar Singapore en Maleisië, super leuk! We hebben al een hele hoop uitgezocht maar toch vroeg ik me af of er hier nog tips zijn van dingen die we écht niet mogen overslaan. We beginnen in Singapore en reizen dan naar boven, vanaf Penang vliegen we naar Kuching en blijven daar ook nog ongeveer een week. Daarna weer terug naar Singapore en helaas weer naar huis!

edit: oja! Ik heb nog nooit zo'n rondreis gedaan. We gaan 3 weken en gaan steeds van hotel/hostel naar hotel/hostel (niet kamperen in ieder geval). Wat voor soort backpack raden jullie aan? Hoeveel liter? We mogen in het vliegtuig 23 kg mee.


Travel_me
Berichten: 1261
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 20:33

Perhentians!! Echt een prachtige plek. Kuala Lumpur is tof en ik vond ook Panang erg leuk. Ik zou een backpack van 55-65 liter nemen. Das is meer dan genoeg

Ik ga op wereldreis! Mij volgen?
@hetbackpackleven (instagram) // https://www.hetbackpackleven.nl

Arantes
Berichten: 889
Geregistreerd: 01-08-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 21:58

Perhentians hadden we eigenlijk toch maar geschrapt omdat het redelijk uit de route ligt, maar misschien toch maar kijken of we dat er nog ergens in kunnen krijgen. Zie het elke keer terugkomen en is dan toch zonde denk ik om over te slaan.
Bedankt voor je advies! Ben bang dat ik straks een veel te grote tas koop en dan de hele tijd met dan ding loop te zeulen haha :')

mvdende
Berichten: 5637
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 22:03

Ik heb een tas van 60-70 liter. Is groot zat. Zonder kampeerspullen zou ik gaan voor een 50-60 liter tas. Je HOEFT hem niet tjokvol te doen.... Al gebeurd dat eigenlijk best snel. En zeulen doe je toch. Wil je dat niet, moet je aan 30-40 liter denken, maar dan kom je vaak gelijk in het ultra light backpacken terecht.

Steenbok12
Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 22:34

Ik heb ook een deuter 60/70 liter. Hij is vrij groot en inderdaad ht gevaar dat je teveel pakt maar dat leer je wel af. Zat op 14 kilo de vorige keer maar volgende keer ga ik sowieso voor lichter. Ik vond het wel fijn met temperatuur verschillen dat ik een vest en sjaal gewoon makkelijk op kon bergen en grotere souvenirs mee kon nemen terwijl het inpakken makkelijk kon. Ik ben ook echt blij met mn olifanten en schaal uit Afrika bijvoorbeeld en mm wier rook koker. Maargoed ik ga ook steeds maar 5 weken ofzo.

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 05:48

Ik zou écht niet te zwaar/groot gaan, dat is zo slepen met je spullen! Daar krijg je spijt van! Eerste backpackavontuur had ik een kleine 14 kilo mee (65 liter backpack) veel te veel en veel te zwaar. Tweede keer slechts 8,2 kilo en 50 liter. Daar werd ik veel blijer van en veel meer kunnen genieten onderweg! :)

mvdende
Berichten: 5637
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 07:29

14 kg? Dat is juist mijn doel voor van de zomer. Ik begon 3 jaar terug op Amsterdam met 17 kg. Kwam een half jaar later met bijna 20 kg terug. Heb de duinenmars gelopen paar weken terug met 13 kg. Was echt een verademing iit de 20 kg!

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 09:08

Ik vind 14 kilo echt veel om mee door een land heen te trekken. Daarom reis ik het liefst zo licht mogelijk. :)

Waarschijnlijk heel persoonlijk, maar hoe meer extra bagage vaak, hoe lastiger!

Steenbok12
Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 14:16

Hoe groot zijn jullie trouwens? Kan mij voorstellen dat dat ook het gewicht kan beïnvloeden

Daarnaast zal een goed aansluitende backpack ook veel lichter voelen dan een model wat niet goed draagt
Laatst bijgewerkt door Steenbok12 op 04-05-17 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 14:18

Ik ben 1.70 en vrij stevig, dus niet heel klein...

mvdende
Berichten: 5637
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 13:24

1.67cm en 60 kg.

Arantes
Berichten: 889
Geregistreerd: 01-08-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 14:15

Ik denk dat ik naar aanleiding van jullie reacties voor een 50-60 liter tas ga en streefgewicht tussen de 8 en 14 kg houdt. Ik ben niet erg groot (1.69m) dus hoe lichter hoe beter denk ik.

Margoooo
Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 14:28

Inderdaad de Perhentians! Echt prachtig. Ik vond Georgetown ook erg leuk, fijne sfeer.

Qua backpack zou ik ook 50-60 Liter doen. Probeer dan met je vertrek hem niet helemaal vol te stoppen, je hebt ook ruimte nodig voor souvenirs! Toen ik vertrok had ik 7 kilo en kwam terug met 12 (4 maanden later) :D

Always smile it makes people wonder what you're up to!

Aroha
Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 19:41

Ik ga deze zomer waarschijnlijk ook weer backpacken. Wel binnen de EU, mijn budget laat het zo vlak na mijn afstuderen niet toe om verder te gaan dan dat. (Mijn afstuderen gaat mij zo'n 1500 euro kosten -O-).

Mijn backpack is 65 liter, ik ben toen een half jaar weg geweest en had toen wel zo'n maat nodig. Binnen de EU ga ik waarschijnlijk met koffer reizen, net zoals vorig jaar. Binnen de steden is dat gewoon handiger + ik heb nog altijd een schouderblessure waarmee een backpack niet handig is.. :\

Deze zomer woog mijn koffer 13kg bij vertrek, en over de 20 bij terugkomst :'). Flink geshopt haha.

mvdende
Berichten: 5637
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 11:26

Ik ga deze zomer ook weer backpacken. Wel blijf ik deze keer lekker in Europa. Ik ga met een interrail pas. Mijn 60 liter backpack en een cabin size trolley gaan mee. Ga niet alles in één backpack krijgen helaas.

Aroha
Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 11:50

mvdende schreef:
Ik ga deze zomer ook weer backpacken. Wel blijf ik deze keer lekker in Europa. Ik ga met een interrail pas. Mijn 60 liter backpack en een cabin size trolley gaan mee. Ga niet alles in één backpack krijgen helaas.

Leuk! Ik ga ook interrailen. Dat beviel vorig jaar goed! Ga je alleen? En heb je al een route bedacht? :D

Ik ga met een koffer en een kleine dagrugtas voor mijn camera etc. Nu al zin in!

mvdende
Berichten: 5637
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 16:11

Ja ik ga ook alleen. Eind juli, begin augustus. Route staat nog niet helemaal vast. Wil beginnen in Charmonix, daarna naar Chiavenna om een vriend op te zoeken. De rest weet ik nog niet

mvdende
Berichten: 5637
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 16:14

Oja, voor wie hard aan het lachen zijn vanwege mijn iets te grote hoeveelheid bagage. ....Het zijn geen stijltang, fön en kilo's makeup, maar tent en alle benodigdheden en een koffer vol bergsport materiaal

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 16:35

Ik ga dit jaar voor het eerst interrailen. Daar ook een backpack voor gekocht. Eentje van veertig liter volgens mij. Ik ben benieuwd.
We gaan naar Wenen, Praag en Boedapest. Heeft iemand nog tips?

Sannens
Berichten: 1386
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 16:39

In Boedapest moet je echt naar de Thermen gaan! Super gaaf om daar lekker in het water te hangen. :D

minikatje
Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 17:19

Qua bepakking ga ik voor max. 7,5 kilo en dat is inclusief hangmat,tarp en slaapzak.
Mijn rugzak is een wolfskin 26 liter.
Zelf ben ik 1,69 en 57 kilo

Pony zoekt pensionstalling/weide rondom Rijssen
* "My pony looks like a giant piece of rideable chocolate" *


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fleur_Laura, Gaby, limagirl, LisaVH96 en 77 bezoekers