Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 18:25

Lalidan schreef:
Slapen jullie allemaal in een slaapzak? Ik merk dat ik daar niet in kan slapen, ik steek mijn ene been altijd naar voren en mij andere naar achter, heb problemen met draaien, oftewel, ik ben de hele nacht meer met mijn slaapzak bezig dan met slapen. Ik heb een gewone slaapzak (dekenmodel dus), ik heb een elastische slaapzak geprobeerd en vorig jaar heb ik een dure, donzen slaapzak gekocht met de rits aan de voorzijde, die ook van beneden af open kan. Maar ik kan er gewoon niet in slapen..... die gaat dus binnenkort de verkoop maar in, hij was te duur om hier op zolder te blijven liggen.
Ik zit dus aan een losse deken te denken, maar om dan zo op mijn slaapmatje te gaan liggen lijkt me ook niet echt comfortabel. En twee dekens meeslepen is ook weer zo wat (vaak beperkt in wat ik mee kan nemen ivm wandelen).

Iemand goede tips? Er moeten toch meer zijn die een hekel hebben aan slaapzakken? :+

Ik slaap nooit in een slaapzak, ik ben heel bewegelijk in mijn slaap en rol dus soms te veel, waardoor ik midden in de nacht wakker word in een soort dwangbuis die ik zelf ontwikkeld heb. Ik kan daar, vooral 's nachts als ik bv heel nodig moet plassen, enorm van in paniek raken en ik heb er zelfs een keer om zitten janken. Had eindelijk het beginnetje van de rits gevonden maar kon hem niet helemaal naar beneden doen omdat ik dus helemaal gedraaid lag. Wij kamperen eigenlijk alleen in de zomer en dan lig ik er gewoon onder, als een dekbed. Als het wel een keer zo koud is ga ik er wel in liggen maar dan pak ik de supergrote slaapzak van m'n ouders, daar gebeurt dat niet zo snel in.


Pikkepor
Berichten: 3703
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 05:28

Hier gaat het dekbed mee :o love it. Ons bed is als volgt opgebouwd: handdoeken, luchtbed, slaapzak, hoeslaken eromheen om het bij elkaar te houden, ik, dekbed.
Het allerfijnste aan het dekbed vind ik, dat een luchtbed smaller is dan ons normale bed. Dus in verhouding heb ik meer dekens om mezelf in te rollen :D

ikkeniet
Berichten: 1257
Geregistreerd: 17-09-11
Woonplaats: gehucht in Noord Holland

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 06:29

Wij gaan morgen ons eersté nachtje in de caravan houden.
Ik hoop dat we de kussens goed kunnen neerleggen dat we ze niet als kussens voelen.
En anders koop ik een topdek.

info@raswas.com voor het reinigen van je paardendekens.

Oordeel niet over mijn leven.
Want je hebt mijn rugzak niet gedragen.
-Rita Nievelstein-

Ils_K
Berichten: 7532
Geregistreerd: 09-01-05
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 20:44

Ik ga met de caravan dus heb gewoon een dekbed mee, heerlijk.
Kan niet wachten om hem uit de stalling te halen, maar nog even geduld. Het is nog lang geen Pinksteren :x

Mars (v. Haarlem) Dressuur Z * Springen L * Sgw M * Viertal M * (RIP 2012)
Zonanta (v.Corland) Dressuur L1 * Springen B * Sgw B * (verkocht)
Zagal (v. Patijn) Dressuur L1 * Springen B * Sgw B *

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 07:06

Wij hebben van de week heerlijk gekampeerd. Dankzij de ringverwarming geen koude nachten gehad en in de avonden ook behaaglijk binnen kunnen zitten. Ideaal. Had eerst mijn twijfels maar ben blij dat we gegaan zijn. Topdek hebben wij niet nodig. Voordeel van vaste bedden :j

ikkeniet
Berichten: 1257
Geregistreerd: 17-09-11
Woonplaats: gehucht in Noord Holland

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 09:10

We hebben een zeer ruime caravan, met 1 vast bed met een wc daarnaast, voor kind 1.
Deze moet veel en vaak plassen.
Deze kant is afsluitbaar.
Aan de zijkant nog een 1 persoonsbed, afsluitbaar, voor zoon nummer 2.
En wij slapen dan op de rondzit.
Maar we hebben niet kunnen blijven slapen.
Paste even niet in het schema, van werken, paarden en bezoek ziekenhuis.

info@raswas.com voor het reinigen van je paardendekens.

Oordeel niet over mijn leven.
Want je hebt mijn rugzak niet gedragen.
-Rita Nievelstein-


Lielle
Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 07:23

ClauH schreef:
Als je geld over hebt Lalidan, check Duvalay ! Mocht het niks zijn neem ik hem wel over van je voor een zacht prijsje ;-)

Heb je ervaring met duvalay in een tent (matras, slaapzak combi?). Lijkt een aardig alternatief voor luchtbed + slaapzak.

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 09:21

Nee, ik wil ze heel graag maar ben er nog steeds te krenterig voor en 2e hands nergens te vinden....
Maar ik denk niet dat het een luchtbed kan vervangen hoor, het matras is echt een topper (dus zo'n foam ding dat je boven op je bed legt). Ik denk voor in de tent te koud/te zacht (dat je iedere kiezel voelt).

~Turbohoof Solutions ~

Miran
Berichten: 4429
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 20:17

Meelezer meldt zich :) .

Wij kamperen al jaren, we hadden een kleine tunneltent waarin we ons net met stoeltjes in de voortent konden wringen met slecht weer. Omdat deze echt op is en we ondertussen een dochter van 9 maanden hebben, hebben we ondertussen een wat grotere tunneltent gekocht. Vandaag even opgezet, goed dat we even geoefend hebben maar uiteindelijk stond hij keurig :+ .

Wij houden van basic met enige luxe, dus wel goede stoelen mee, maar het hoeft allemaal niet te gek. Meestal staan we 4 tot 7 nachten op een camping en trekken dan verder, afhankelijk van de omgeving.

Omdat dit onze eerste keer kamperen met een klein kind erbij wordt, moeten we wel, buiten de grotere tent, het een en ander aanpassen. Ten eerste gaan we electra gebruiken, omdat we iig een koelbox op stroom willen ipv koelelementen, en ook zekerheid willen hebben dat we altijd een goed opgeladen telefoon bij de hand hebben. Ik zag het een en ander over kabel voorbij komen, maar we twijfelen vooral nog over de lengte, wat is reëel?

Verder ben ik erg benieuwd naar tips en tricks met zo'n kleintje erbij. Wat moeten we vooral niet vergeten? Is er een reden waarom ik geen luiers zou moeten kopen in Duitsland, Oostenrijk, Frankrijk? Kan ik kraanwater in die landen gewoon gebruiken voor haar flesjes, deels ongekookt?
Is het nog handig om haar slaapgedeelte meer te verduisteren? We willen in juni weg, dus dan is het zeker nog licht als ze gaat slapen. En hoe kan ik haar het beste warm houden met koudere nachten?

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 11:51

Ik ben op zoek naar een camping om te overnachten net voor de oostenrijkse grens, op de A7. Heeft iemand een fijn adresje ? Niet te ver van de snelweg vandaan, met restaurantje oid op loopafstand.

~Turbohoof Solutions ~

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 12:44

Mag trouwens ook net over de Oostenrijkse grens zijn....

~Turbohoof Solutions ~

Marie111
Berichten: 4647
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 22:59

Miran schreef:
Meelezer meldt zich :) .

Wij kamperen al jaren, we hadden een kleine tunneltent waarin we ons net met stoeltjes in de voortent konden wringen met slecht weer. Omdat deze echt op is en we ondertussen een dochter van 9 maanden hebben, hebben we ondertussen een wat grotere tunneltent gekocht. Vandaag even opgezet, goed dat we even geoefend hebben maar uiteindelijk stond hij keurig :+ .

Wij houden van basic met enige luxe, dus wel goede stoelen mee, maar het hoeft allemaal niet te gek. Meestal staan we 4 tot 7 nachten op een camping en trekken dan verder, afhankelijk van de omgeving.

Omdat dit onze eerste keer kamperen met een klein kind erbij wordt, moeten we wel, buiten de grotere tent, het een en ander aanpassen. Ten eerste gaan we electra gebruiken, omdat we iig een koelbox op stroom willen ipv koelelementen, en ook zekerheid willen hebben dat we altijd een goed opgeladen telefoon bij de hand hebben. Ik zag het een en ander over kabel voorbij komen, maar we twijfelen vooral nog over de lengte, wat is reëel?

Verder ben ik erg benieuwd naar tips en tricks met zo'n kleintje erbij. Wat moeten we vooral niet vergeten? Is er een reden waarom ik geen luiers zou moeten kopen in Duitsland, Oostenrijk, Frankrijk? Kan ik kraanwater in die landen gewoon gebruiken voor haar flesjes, deels ongekookt?
Is het nog handig om haar slaapgedeelte meer te verduisteren? We willen in juni weg, dus dan is het zeker nog licht als ze gaat slapen. En hoe kan ik haar het beste warm houden met koudere nachten?


Jullie meisje is in juni dus 11 maanden? Hmmm, betekent dus dat je ogen rondom moet hebben. Waar schijnlijk is ze dan al aardig "mobiel" = tijgeren/rollen/kruipen.
Zorg dus voor een plek waar je haar veilig kunt "parkeren" als je zelf even de handen vrij wilt hebben. Zoals tijdens tent opzetten. Een campingbedje is daarvoor ideaal. Dat is dan haar speelplek en 's nachts en tijdens dutjes kan ze er natuurlijk in slapen. Ligt ze ook gelijk van de grond en dus warmer. Ook kun je er gemakkelijk een muggennet over heen spannen, zodat ze niet gestoken kan worden.

Zorg er nu al voor dat ze de box gaat zien als haar eigen speelplek. Ik weet dat veel babies/dreumessen de box op een gegeven moment niet meer zo leuk vinden (was hier ook zo rond de 10 maanden). Ik zette dochter dan gewoon in de box en ging zelf op de bank zitten een boek lezen. Zo van jij hebt jouw speelplek ik heb de mijne. Dochter huilde dan 5 min en dacht dan: hmm het helpt niet, laat ik maar gaan spelen. En zij heeft zich altijd prima zelf kunnen vermaken (is ondertussen 20). Jongste vond dat moeilijker en huilde meestal 10 min (zag haar zus natuurlijk). Zij vond zelf spelen moeilijker. Maar ik wilde ook wel eens rust.

Over warm slapen. Lekker slaapzak aantrekken natuurlijk. Neem een winter-en zomerslaapzak mee.

Over water in het buitenland kan ik je niks zeggen. Nog nooit geweest met de kinderen. Wel met boot weggeweest zonder koelkast in de zomer. Dan maakten we flesjes met water uit fles of pak.

Als je trouwens niet hele dagen op pad bent kun je denk ik toe met een simpele buggy om haar in te vervoeren. Kun je ook als kinderstoel gebruiken tijdens het eten.

Succes en veel plezier

Dee_Es
Berichten: 3662
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 12:13

In Duitsland en Oostenrijk is het water sowieso prima. In Frankrijk kan het een beetje een chloorsmaak hebben. Als dat het geval is zou ik bronwater gebruiken voor zo'n klein kindje denk ik. Luiers heb ik verder geen ervaring mee.

Verder zou ik een lekker rustig plekje zoeken op de camping zodat de kleine gewoon kan slapen. De landen liggen verder niet aan de andere kant van de wereld dus als je iets belangrijks bent vergeten zullen ze dat daar ook heus wel in de winkel/apotheek hebben.

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 13:30

In de meeste landen die wij als eerstewerldlanden beschouwen kan je het water prima drinken, maar of het goed smaakt is een tweede. Bij een baby zou ik het niet durven zeggen maar in mijn ervaring is het door heel Europa echt dikke prima te drinken, soms idd een beetje met een chloorsmaak.

Miran
Berichten: 4429
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 13:58

Thanks! Zelf ben ik niet zo moeilijk, maar voor haar ben ik wel wat voorzichtiger.

We zitten in het voorseizoen, dus een rustig plekje moet wel lukken, vinden we zelf ook wel zo prettig. Ook mocht ze s nachts toch wakker worden.

Overigens is ze begin juni tien maanden, maar loopt ze motorisch flink achter doordat ze nu in een gipsbroek zit en vanaf twee tot zes maanden een ander spreidbroekje had. Het gaat er eind van de maand af en dan mag ze bij het begin beginnen, rollen, zitten. Ze schijnen het snel in te halen, maar ik verwacht niet dat ze binnen een maand al kruipt, moet toch ook sterker worden.

En verder zien we het ook wel. Van tevoren goed lijstje maken met haar zonnebrand enzo, en verder hebben ze idd ook gewoon winkels. Ben alleen een beetje een controlefreak :o . Tent is geregeld, nog zo'n tentbedje voor haar ipv een groot campingbedje, fleecetrui en pyama aanschaffen en dan komt het wel goed, zin in!

hetbommeke
Berichten: 2885
Geregistreerd: 11-05-08
Woonplaats: Aan 't Korte Lontje

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 15:19

Onze dochter was 8 weken toen ze voor het eerst mocht kamperen in Frankrijk. Wel met caravan ipv tent. Zelf had ik altijd flessen bronwater mee of kocht ik die in Frankrijk daar in de supermarkt. Vond het voor haar veiliger en voor mezelf lekkerder.

Campingbedje hadden we de eerste paar jaar mee maar wilde ze niet in spelen, associeerde ze teveel met slapen. Dus had altijd een opblaasbadje mee, zo een van een meter doorsnede met lage opstaande rand. Als het heel warm was heerlijk om klein bodempje water in te doen en mee te spelen en anders als box gebruiken.

Luiers zijn overal prima te koop. Ik gebruikte vaak die van de Lidl, ook die vind je door heel Europa. Ik had altijd wel voldoende melkpoeder bij me voor de flesvoeding. Die van mij kregen hypoallergeen en dat is niet overal makkelijk te krijgen.

Chauh, ik weet zo even niets bij de Oostenrijkse grens, wel een prima doorgangscamping tussen Nuerenberg en Munchen. In Kipfenberg, camping Kratzmuhle. Verhard terrein voor de doorgangers en in de watermolen naast de camping een Grieks restaurant.

IK ben IK omdat niemand op aarde zo goed die rol kan vertolken als IK

Dee_Es
Berichten: 3662
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 15:52

Miran schreef:
En verder zien we het ook wel. Van tevoren goed lijstje maken met haar zonnebrand enzo, en verder hebben ze idd ook gewoon winkels. Ben alleen een beetje een controlefreak :o . Tent is geregeld, nog zo'n tentbedje voor haar ipv een groot campingbedje, fleecetrui en pyama aanschaffen en dan komt het wel goed, zin in!


Snap het hoor, ik ben stiekem ook best controlfreakerig en ik heb geen kind als excuus :o :D .

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 18:48

Je hebt ook van die leuke speeltentjes voor kinderen. Met een zonnedak. Al meerdere keren tegengekomen op de camping. Soort van opvouwbare box waar kinderen kunnen spelen.

Miran
Berichten: 4429
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 20:57

Ik wil zo'n bedje: https://www.baby-dump.nl/producten/camp ... luxe/1564/

Lekker compact, ook voor in de auto, want dat is nog wel een dingetje, we kregen de Outlander samen ook al vol :+ .
Zo'n badje is een goed idee, daar ga ik even naar kijken! Had van iemand wel de tip gekregen voor op stal, maar even niet doorgetrokken naar de camping...

hetbommeke
Berichten: 2885
Geregistreerd: 11-05-08
Woonplaats: Aan 't Korte Lontje

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 10:30

De badjes lagen van de week bij de Action in het schap voor weinig ;)

IK ben IK omdat niemand op aarde zo goed die rol kan vertolken als IK

Miran
Berichten: 4429
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 13:48

Ik ga kijken of ik daar van de week nog even langs kan!

Marie111
Berichten: 4647
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 15:09

Miran schreef:
Ik wil zo'n bedje: https://www.baby-dump.nl/producten/camp ... luxe/1564/

Lekker compact, ook voor in de auto, want dat is nog wel een dingetje, we kregen de Outlander samen ook al vol :+ .
Zo'n badje is een goed idee, daar ga ik even naar kijken! Had van iemand wel de tip gekregen voor op stal, maar even niet doorgetrokken naar de camping...


O, ja. Die heb je tegenwoordig inderdaad ook (hadden ze nog niet toen onze kinderen baby waren).

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 19:42

Ik wil me graag ook even melden in het topic!
Ben een echte kampeer-noob en zal dus 't topic zeker gaan doorlezen voor tips.
Deze zomer ga ik met mijn vriend 2,5 week kamperen in Italië.
We kunnen een mooie tent lenen van familie en verder veel spulletjes als kookgerei van mijn ouders meenemen (die hebben jaren de vakanties in de bergen doorgebracht).
We nemen een auto mee en kunnen die dus lekker vol gooien.

We hebben nog niks vast staan en het wordt dus eigenlijk wel tijd om wat dingen vast te gaan leggen. Alleen willen we juist ook niet te veel vast zitten aan bepaalde plekken, maar ook vrij zijn om ergens langer te blijven of om door te trekken.

Iemand die vaker in Italië heeft gekampeerd en nu al kan zeggen of het wijs is niks vast te leggen?

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 19:46

Dat ligt er aan welke periode dat je gaat (hoogseizoen) en hoeveel eisen je hebt. Ik ga bijvoorbeeld in het laagseizoen maar ik heb wel een wensenlijstje van hier tot Tokyo dus ik reserveer altijd voor de zekerheid. Maar in het laagseizoen is er eigenlijk altijd wel ergens plaats voor een tentje.

~Turbohoof Solutions ~

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 20:03

Je kan overal je tent kwijt. Vastleggen is zonde. Straks is het daar geen mooi weer.

In Italië doen trouwens veel campings niet eens aan reserveringen. Moet je wel 's ochtends aankomen. Dus gewoon in twee dagen rijden.

[o]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Abiola, Fiero6, Firebug, lizy29, Luna2013, marjan19, moeshie, mvdende, nathe, PotjeMayo, Sasqiua, Sure_lee en 63 bezoekers