Nakomelingen Cassanova du Bois

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
QuirJarig
Berichten: 17343
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 21:32

Wat een knapperd Moniquex! <3
Ooit wil ik ook nog een cremello, zo'n fantastisch gave kleur!


lailapri
Berichten: 22096
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-17 21:34

Ja ik heb filmpjes

Wat het cremellootje al een mooie hals zeg!

3 veulens voor 2022? Volgtopic♧
dekkingen 2022 volgtopic◇
Laila
Djuhna

suffie
Berichten: 5705
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 21:35


lailapri
Berichten: 22096
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-17 21:40


3 veulens voor 2022? Volgtopic♧
dekkingen 2022 volgtopic◇
Laila
Djuhna

QuirJarig
Berichten: 17343
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 21:55

Lijkt erg goed Suffie!! Wat een knap ding zo met hoog wit. <3
Die van jou ook Lailapri!

Ik twijfel al erg lang voor mijn pony merrie, maar wilde graag eerst wat meer nakomelingen zien. Maar blijf toch telkens weer terug komen op Cassanova voor haar (en ook Don Cremello, maar denk dat Cassanova beter past). Ik was (dacht ik) er uit welke hengst (Cosmopolitan), maar toch weer twijfel... Vind zijn nakomelingen ook niet zo heel bijzonder helaas.

Besloten om nog een cyclus te wachten (omdat het hier gewoon nog steeds sneeuwt :wow: ), dus heb nog een kleine maand om de knoop door te hakken.

Maar de Cassanova kinderen lijken zo wel goed. :j
Tweede puntje is of het mogelijk is (vers) sperma in Zweden te krijgen, Hippo Express verzend naar hier. Ook vers mogelijk, binnen 24 uur.

Twijfel, twijfel, twijfel...

Blijf in ieder geval de veulentjes hier volgen, kijken hoe ze het doen!

QuirJarig
Berichten: 17343
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 21:57

lailapri schreef:
https://youtu.be/mehBfsjfvZI staan er meer onder mijn account ze heten cibor en cemmy


Uit de donkere merrie vind ik goede galop hebben zo op de video! Wat voor moeder heeft hij/zij(?)?

Moniquex
Berichten: 1246
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Leutingewolde

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 22:37

Dank je Quir! Herken het wel de twijfel....had ik ook! Ik ben dan al gauw op zo'n punt laat maar. Niks is uiteindelijk perfect, het blijft ook gokken. Het is dat ik vorig jaar 1 dekking won :D Ik heb ook 2 volle broers, dag en nacht verschil! Ik ben tot nu toe heel blij met mijn 2 Cassanova's, allebij allert, een mooi koppie met deukje en breed tussen de ogen, lange benen met beiden perfecte aftekeningen! Qua postuur zijn ze wel wat anders, maar dat zijn mijn merries ook, dus dat zie je wel terug. Het hengstje toont heel veel lossigheid en souplesse met bewegen, nu al verliefd haha
Had alleen eigenlijk een merrie moeten wezen ;)

Jonker's Olivia (Veenstra's Promise x Orchard D'avranche) KEUR-SPORT-IBOB-AA
Aroshoeve's Don Olivius (Heidenhof's Don Diëgo x Veenstra's Promise) GRONINGS KAMPIOEN L1(2016) & L2 (2017) paarden

salatiga1995
Berichten: 1939
Geregistreerd: 15-11-08
Woonplaats: Voorburg

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 04:47

Wat een gave veulens zeg!! Mijn merrie is dinsdag geïnsemineerd met Cassanova, hopelijk lukt het in 1x :D

Libelle ~ Z1+5 Dressuur
Oakley's Milagro v. Leuns Veld's Winston Jr. ~ Welsh NWR Keur ~ Op 4 Maart 2022 bevallen van Oakley's Mr. Wickham vE (v. Nieuwmoed's Mr. Darcy)
LA Bella Leila vE v. Leuns Veld's Winston Jr. ~ Geboren op 11 April 2020 ~ Haar 2020 volgtopic! [KS-ITP] LA Bella Leila, een echte Oranje Prinses!

lailapri
Berichten: 22096
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-17 06:22

De donkere heeft een volle new forest moeder. Moeder is ster maar heeft nu diepe strekpees in beide achterbenen stuk. Ze geeft goede nakomelingen. Een is fei dressuur z2. Een loopt eventing in italie. Een loopt bij mij sport maar nu nog b. Was voor haar veulens op 4 jaar l springen en l1 dressuur. Een is naar Polen voor sport en FOK. En er zijn er meer.
Vorig veulen:
https://youtu.be/Y5zxBRV7I_c
V. Don carino du bois
merrie geeft goede stap en galop. Hengst moet verbeteren op draf en afdruk, merrie loopt erg vlak.

3 veulens voor 2022? Volgtopic♧
dekkingen 2022 volgtopic◇
Laila
Djuhna

Neonlight
Moderator Kantine
Berichten: 78414
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 08:03

Mooi veulen Monique!
Ik zit zelf ook in twijfel, wil ook nakomelingen zien maar weet zelf ook nog niet hoe mijn merrie fokt, die krijgt nu haar eerste veulen.

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

absque_dubio
Berichten: 7828
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 11:35

Palomino van Monique blijft mijn favoriet, wat een plaatje is dat! Kan me voorstellen dat je die graag in merrie vorm had gehad!
Andere veulens van Cassanova vind ik tot nu toe eigenlijk wel echt goed gelukt! Lijken allemaal fijne pony's.

Mijn merrie wordt ook geïnsemineerd met Cassanova, ik ben de gelukkige die de dekking heeft gewonnen. *\o/*
Mijn merrie is eigenlijk al perfect. Had alleen iets kleiner moeten zijn en een betere rug. Denk dat dat wel mooi past met Cassanova.
Vorig jaar een veulen van Goldstar en daar ben ik helemaal verliefd op. Ondanks dat mijn merrie iets ril en heet kan zijn, is het veulen echt mega braaf en relaxt. Goldstar vind ik ook gewoon echt zo'n gave hengst en ik zou hem ook zeker nog eens willen gebruiken. Ik ben dan ook heel benieuwd naar de verschillen in veulens straks van mijn merrie. Aangezien ik het niet kan houden hoop ik een mooie hengst, nog een knappe merrie is altijd zo lastig weg te doen hihi.

Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10 ponypower!
Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z1+1
Milente’s Past & Present

marjolein88
Berichten: 4041
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Herwen (Gld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 21:12

hieronder nog wat foto's van Cassie-baby's die ik ontvangen heb
[ img ]
Cassanova x Dewi (voorheen van Lailapri)

[ img ]
Cassanova x Welsh Cob

[ img ]
Cassanova x Welsh NWR

[ img ]
Cassanova x NRPS

..::WWW.STOETERIJDUBOIS.NL Sportpony fokkerij (Duitse rijpony/NRPS/Welsh), doorlopend jonge aanfok te koop::.
==> PRACHTIGE GOEDGEKEURDe D-SPORTPONY- HENGSTEN TER DEKKING, TOPSPORT AFSTAMMING!
*KLIK*!!!

Moniquex
Berichten: 1246
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Leutingewolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 21:29

Leuke foto's Marjolein!!! Veel knappe valkjes <3
Ook een smokey dus, of donkere valk?
Laatst bijgewerkt door Moniquex op 27-04-17 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Jonker's Olivia (Veenstra's Promise x Orchard D'avranche) KEUR-SPORT-IBOB-AA
Aroshoeve's Don Olivius (Heidenhof's Don Diëgo x Veenstra's Promise) GRONINGS KAMPIOEN L1(2016) & L2 (2017) paarden

marjolein88
Berichten: 4041
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Herwen (Gld)

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 21:36

Ja dat is inderdaad een smokey black!

..::WWW.STOETERIJDUBOIS.NL Sportpony fokkerij (Duitse rijpony/NRPS/Welsh), doorlopend jonge aanfok te koop::.
==> PRACHTIGE GOEDGEKEURDe D-SPORTPONY- HENGSTEN TER DEKKING, TOPSPORT AFSTAMMING!
*KLIK*!!!

lailapri
Berichten: 22096
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-17 22:31

Het kan nog net. Marjo gefeliciteerd met je verjaardag!

Die laatste is volgens mij een dun.

3 veulens voor 2022? Volgtopic♧
dekkingen 2022 volgtopic◇
Laila
Djuhna

MDWStables
Berichten: 1437
Geregistreerd: 27-09-05

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 22:36

Wat een knapperds! Heel erg leuk, ik kan niet meer wachten. Als het goed is, is het volgende week tijd. De veearts komt toch al om de koeien te scannen dus als Fleur volgens schema gaat moet die dan ook ongeveer zover zijn. Hopen dat de veearts dan een goed ei ziet.

Gefeliciteerd Marjolein!

lailapri
Berichten: 22096
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-17 22:45

Niet te laat laten scannen hoor. Ik begin meestal optijd (tweede of derde dag hengstigheid) dan heb je de ruimte om optijd je bestelling te doen, etc.

3 veulens voor 2022? Volgtopic♧
dekkingen 2022 volgtopic◇
Laila
Djuhna

salatiga1995
Berichten: 1939
Geregistreerd: 15-11-08
Woonplaats: Voorburg

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 01:47

Wat een gave veulentjes heeft hij zeg! En best een hoop valkjes!
Ei bij mijn merrie was weg, over 2 weken scannen of ze drachtig is! :D

Libelle ~ Z1+5 Dressuur
Oakley's Milagro v. Leuns Veld's Winston Jr. ~ Welsh NWR Keur ~ Op 4 Maart 2022 bevallen van Oakley's Mr. Wickham vE (v. Nieuwmoed's Mr. Darcy)
LA Bella Leila vE v. Leuns Veld's Winston Jr. ~ Geboren op 11 April 2020 ~ Haar 2020 volgtopic! [KS-ITP] LA Bella Leila, een echte Oranje Prinses!

marjolein88
Berichten: 4041
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Herwen (Gld)

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 07:17

Ja spannend salatiga! Je hebt trouwens een leuke merrie!en wat een super vriendelijke mensen bij het hrngstenstation die de begeleiding doen bij jou merrie!

..::WWW.STOETERIJDUBOIS.NL Sportpony fokkerij (Duitse rijpony/NRPS/Welsh), doorlopend jonge aanfok te koop::.
==> PRACHTIGE GOEDGEKEURDe D-SPORTPONY- HENGSTEN TER DEKKING, TOPSPORT AFSTAMMING!
*KLIK*!!!


salatiga1995
Berichten: 1939
Geregistreerd: 15-11-08
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 17:02

marjolein88 schreef:
Ja spannend salatiga! Je hebt trouwens een leuke merrie!en wat een super vriendelijke mensen bij het hrngstenstation die de begeleiding doen bij jou merrie!


Ah dank je wel! :D
Ja super vriendelijke mensen, zijn de buren van mijn beste vriendin die nu voor mijn merrie zorgt (Alexandra__ hier op bokt)

Libelle ~ Z1+5 Dressuur
Oakley's Milagro v. Leuns Veld's Winston Jr. ~ Welsh NWR Keur ~ Op 4 Maart 2022 bevallen van Oakley's Mr. Wickham vE (v. Nieuwmoed's Mr. Darcy)
LA Bella Leila vE v. Leuns Veld's Winston Jr. ~ Geboren op 11 April 2020 ~ Haar 2020 volgtopic! [KS-ITP] LA Bella Leila, een echte Oranje Prinses!

suffie
Berichten: 5705
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 17:49


salatiga1995
Berichten: 1939
Geregistreerd: 15-11-08
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 17:52

Wauw echt een gaaf veulen zeg!! :9

Libelle ~ Z1+5 Dressuur
Oakley's Milagro v. Leuns Veld's Winston Jr. ~ Welsh NWR Keur ~ Op 4 Maart 2022 bevallen van Oakley's Mr. Wickham vE (v. Nieuwmoed's Mr. Darcy)
LA Bella Leila vE v. Leuns Veld's Winston Jr. ~ Geboren op 11 April 2020 ~ Haar 2020 volgtopic! [KS-ITP] LA Bella Leila, een echte Oranje Prinses!

lailapri
Berichten: 22096
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-17 17:54

Plaatje hoor!

3 veulens voor 2022? Volgtopic♧
dekkingen 2022 volgtopic◇
Laila
Djuhna

marjolein88
Berichten: 4041
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Herwen (Gld)

Re: Nakomelingen Cassanova du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 19:17

mooi veulen hoor !!! ontwikkeld mooi !!

..::WWW.STOETERIJDUBOIS.NL Sportpony fokkerij (Duitse rijpony/NRPS/Welsh), doorlopend jonge aanfok te koop::.
==> PRACHTIGE GOEDGEKEURDe D-SPORTPONY- HENGSTEN TER DEKKING, TOPSPORT AFSTAMMING!
*KLIK*!!!

marjolein88
Berichten: 4041
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Herwen (Gld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 19:17

[ img ]

Cassanova du Bois is vandaag Premium hengst geworden bij de WPCV hengstenkeuring! En daarnaast 1e plaats bij de 4-7 jarige hengsten, adult champion en overall supreme champion Welsh part bred!
Dus nu is ook ook erkend met een 1e premie door het moederstamboek van de welsh en mag hij daar dus ook voor dekken :D jippie !!! *\o/*

..::WWW.STOETERIJDUBOIS.NL Sportpony fokkerij (Duitse rijpony/NRPS/Welsh), doorlopend jonge aanfok te koop::.
==> PRACHTIGE GOEDGEKEURDe D-SPORTPONY- HENGSTEN TER DEKKING, TOPSPORT AFSTAMMING!
*KLIK*!!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 en 13 bezoekers