Het stedentrip topic

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
123321
Berichten: 4366
Geregistreerd: 05-04-08

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 08:34

Marrakech?


Anoniem

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 08:38

Marrakech kan ik aanraden idd. Prachtige stad.

Sting
Berichten: 12851
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 08:57

Praag kan ik ook aanraden, maar misschien dat het daar in de winter wel veel te koud is, hihi!

Eloya
Berichten: 5157
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 09:20

Praag vond ik ook echt geweldig

Ik ga op citytrip in eigen land XD. Morgen zijn de 3fm awards in Utrecht en heb besloten 1 nacht te blijven en dan dinsdag de stad te bekijken. Mensen nog tips in Utrecht?

Iris &
Campbellie Hamsters: Bruri & Senja
Duitse dog: Dieke ●○● Whippet: Jeppe

Shenavallie
Berichten: 11513
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 09:36

Wenen en Rome zijn tot nu toe mijn favorieten qua stedenreis. Ben nog niet in zoveel landen geweest, dus kan nog niet echt vergelijken.

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

Christadk
Berichten: 3491
Geregistreerd: 03-07-04

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 09:42

Heeft iemand een tip voor een leuk stedentripje in eigen land? Mijn man wordt volgende week 30 en ik wil graag een weekendje weg met hem. Maar wel ergens waar we wat te zien hebben zeg maar..

eva1969
Berichten: 4024
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 13:25

Ik vond Haarlem destijds erg leuk. Ook Breda en Den Bosch vind ik leuke steden om een weekendje door te brengen. Amsterdam? Blijft leuk en erg veel te doen. Best veel keus eigenlijk.... en niet echt een stad maar ik hou ook erg van de veluwe, met de gratis fietsen bij mooi weer heel fijne tochten te maken.

Insta: ArtbyEvaRoeters


Shenavallie
Berichten: 11513
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 13:32

Christadk schreef:
Heeft iemand een tip voor een leuk stedentripje in eigen land? Mijn man wordt volgende week 30 en ik wil graag een weekendje weg met hem. Maar wel ergens waar we wat te zien hebben zeg maar..

In en om Amsterdam is heel veel te zien en te doen. Of naar Valkenburg, dat is ook leuk (kun je met de kabelbaan en bobsleeën).

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

mOamm
Berichten: 454
Geregistreerd: 17-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 19:33

Hier aan het aftellen tot Rome! :) volgende week is het eindelijk zover!
Iemand ervaringen met het huren van een Vespa in Rome? Is het verkeer een beetje te doen of chaos?
Anders toch roma pass overwegen. Is dat echt een voordeel?
En nog aanraders qua restaurants? En waar ze lekkere pizza's hebben? :D


Weekendje weg in NL zou ik voor Amsterdam of Maastricht kiezen! Vooral in Amsterdam genoeg te zien en doen.

Anoniem

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 06:55

Maastricht / Valkenburg is erg leuk voor een weekendje weg, zeker als je een autootje hebt. Je zou dan bijvoorbeeld ook Margraten (oorlogsgraven) kunnen bezoeken, vond ik erg indrukwekkend.

En daar is dit ook heel leuk:
http://www.org-passepartout.nl/gemotori ... ergelland/

Denise_Storm
Berichten: 2368
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 07:45

Groningen! Ik ben vorig jaar zomer met een vriendin naar Groningen gegaan en het is echt een heerlijke stad! Ik heb me echt heel goed vermaakt, erg gezellig en genoeg te doen voor een heel weekend :D

Storm in de Lente: [ITP] Storm in de lente: bloesemdroom komt uit!
http://www.swiffershoeve.nl - Dierenopvang bij ziekte van dier en mens
Haflinger Storm B+13 L1+5

Exitium
Berichten: 7109
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 08:39

mOamm schreef:
Hier aan het aftellen tot Rome! :) volgende week is het eindelijk zover!
Iemand ervaringen met het huren van een Vespa in Rome? Is het verkeer een beetje te doen of chaos?
Anders toch roma pass overwegen. Is dat echt een voordeel?
En nog aanraders qua restaurants? En waar ze lekkere pizza's hebben? :D


Weekendje weg in NL zou ik voor Amsterdam of Maastricht kiezen! Vooral in Amsterdam genoeg te zien en doen.

Geen vespa gehuurd hier. Wat verkeer betreft, dat is redelijk chaotisch te noemen. Ik heb overigens ook geen Roma pass genomen, maar de bus gewoon zelf betaald. Heeft me alles bij elkaar zo'n € 15 gekost denk ik.

Ik zat met mijn hotel wel redelijk centraal, 400m vanaf de Trevifontein, 900m van het Colosseum en maar 300m van het Piazza Venezia wat een bus hub is, dus dat scheelt wel. Afhankelijk van de ligging van je hotel is veel goed te lopen.

All wiyht. Rho sritched mg kegtops awound? ;(

De Man Fotografie

Christadk
Berichten: 3491
Geregistreerd: 03-07-04

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 10:25

Inmiddels wat gevonden. Bedankt voor de tips :)

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 10326
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 10:26

Christadk schreef:
Inmiddels wat gevonden. Bedankt voor de tips :)


Wat is t geworden?

Witches, witches
Jury t/m F20, Zilver opleiding, A-proeven, VA en OS, Bixie-proeven, BB t/m L2 dressuur
Zecchino v. Oscar B+13 | L1+10 | L2+10

mOamm
Berichten: 454
Geregistreerd: 17-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 18:52

Bedankt voor je reactie Exitium! Vespa toch niet zo'n handig idee dan denk ik :P

Ik heb net een planning gemaakt; iemand hier die in Rome is geweest en misschien zou willen kijken of dit een beetje realistisch is? :) Tips zijn heel erg welkom!!

Dag 1
Trevi Fontein
Spaanse Trappen
Piazza Barberini > Fontana de Tritone
Forum Romanum
Aventijn/sleutelgat
Galleria Borghese/Villa Borghese

Dag 2
Pantheon
Colosseum/Forum Romanum/Palatino

Dag 3
Vaticaanstad
Sixtijnse kapel
Vaticaan museum
Sint Pietersbasiliek + koepel
Engelenburcht

Dag 4
Trevifontein
Shoppen
Kijken wat we nog tegenkomen

Dag 5
Naar huis :(

Exitium
Berichten: 7109
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 19:11

mOamm schreef:
Bedankt voor je reactie Exitium! Vespa toch niet zo'n handig idee dan denk ik :P

Ik heb net een planning gemaakt; iemand hier die in Rome is geweest en misschien zou willen kijken of dit een beetje realistisch is? :) Tips zijn heel erg welkom!!

Dag 1
Trevi Fontein
Spaanse Trappen
Piazza Barberini > Fontana de Tritone
Forum Romanum
Aventijn/sleutelgat
Galleria Borghese/Villa Borghese

Dag 2
Pantheon
Colosseum/Forum Romanum/Palatino

Dag 3
Vaticaanstad
Sixtijnse kapel
Vaticaan museum
Sint Pietersbasiliek + koepel
Engelenburcht

Dag 4
Trevifontein
Shoppen
Kijken wat we nog tegenkomen

Dag 5
Naar huis :(

Qua tijd zeker op de meeste dagen. Wel zou ik Aventino op een andere dag doen, dat is compleet ten zuiden van alles terwijl de rest in het noorden ligt. Hou er ook rekening mee dat je voor Galleria Borghese van tevoren online moet reserveren en een tijdslot krijgt waarin je naar binnen mag. Het kan handiger zijn om dat van tevoren te regelen en daar te beginnen.

Bij je bezoek aan het Pantheon zou ik ook Piazza Navona en de fontein daar meenemen, ligt er een paar honderd meter vandaan. Ik heb het Pantheon overigens op m'n laatste volle dag bezocht en in plaats daarvan een combinatie van Colosseum, Circus Maximus en Forum Romanum op één dag gedaan. Achteraf gezien had ik Aventino op deze dag mee moeten pakken, de weg er naartoe begint bij Circus Maximus.

Enige dag waar ik over twijfel is dag drie. Zelf werd ik ziek toen ik in Rome was en ik heb daardoor het museum en de Sixtijnse kapel helaas niet kunnen zien, maar dat schijnt je toch wel ettelijke uren te kosten voor zover ik weet. De koepel van de Sint Pieter heb ik ook niet bezocht, was kapot van de trappen in de Engelenburcht. :') Probeer ook voor Vaticaanstad je kaartjes online te bestellen, dat kan je flinke wachtrijen schelen.

Wat je eventueel nog mee kan pakken, bijvoorbeeld op je laatste dag, is een bezoekje aan de wijk Trastevere (waar je ook goed kan lunchen), en Piazza Venezia met het monument voor Victor Emanuel II is ook indrukwekkend.

All wiyht. Rho sritched mg kegtops awound? ;(

De Man Fotografie

mOamm
Berichten: 454
Geregistreerd: 17-03-08

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 19:56

Bedankt, daar heb ik wat aan!!

Aventino dan inderdaad handiger om een andere dag te doen. Voor Galleria Borghese ga ik even kijken naar tickets, evenals Vaticaanstad.
Is het voor het Colosseum ook aan te raden vantevoren tickets te kopen? Ik las dat je om lange rijen te omzeilen bij Forum Romanum een kaartje kunt kopen en daarna zo door kan lopen het Colosseum in?

LadyMadonna
Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-17 20:01

Christadk schreef:
Heeft iemand een tip voor een leuk stedentripje in eigen land? Mijn man wordt volgende week 30 en ik wil graag een weekendje weg met hem. Maar wel ergens waar we wat te zien hebben zeg maar..

Leiden! :j

Exitium
Berichten: 7109
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 20:15

mOamm schreef:
Bedankt, daar heb ik wat aan!!

Aventino dan inderdaad handiger om een andere dag te doen. Voor Galleria Borghese ga ik even kijken naar tickets, evenals Vaticaanstad.
Is het voor het Colosseum ook aan te raden vantevoren tickets te kopen? Ik las dat je om lange rijen te omzeilen bij Forum Romanum een kaartje kunt kopen en daarna zo door kan lopen het Colosseum in?

Ja, alleen heb ik dat niet gedaan, ook voor het Vaticaan niet. Ik was er echter half december (en zelfs toen liep ik nog in een shirt buiten, 16 graden met zon {:}), dan is het sowieso een stuk rustiger. Heb bij allebei een kwartiertje in de rij gestaan denk ik. Eerst naar Forum Romanum is inderdaad aan te raden, rijen zijn daar vaak een stuk korter.

In welk hotel zit je? :)

All wiyht. Rho sritched mg kegtops awound? ;(

De Man Fotografie

ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 20:25

Oei, in NL, waar zou je niet naar toe willen? Dan heb je daarna nog steeds de wereld aan keuzes.

Later dit jaar eens wat anders: een dorpentrip, gezien het reisdoel een dorpje is :j
Het dorp heeft iets origineels, erg fout maar wel lekker:
https://www.oldestsweetshop.co.uk/

Wellicht pikken we nog een echte stad mee en gaan we naar Harrogate of York. Ik wil al jaren naar het spoorwegmuseum aldaar, maar dat komt er steeds niet van.
Of we schieten uit onze slof en rijden door naar: http://www.cumbrianheavyhorses.com/

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

mOamm
Berichten: 454
Geregistreerd: 17-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 20:41

Exitium schreef:
mOamm schreef:
Bedankt, daar heb ik wat aan!!

Aventino dan inderdaad handiger om een andere dag te doen. Voor Galleria Borghese ga ik even kijken naar tickets, evenals Vaticaanstad.
Is het voor het Colosseum ook aan te raden vantevoren tickets te kopen? Ik las dat je om lange rijen te omzeilen bij Forum Romanum een kaartje kunt kopen en daarna zo door kan lopen het Colosseum in?

Ja, alleen heb ik dat niet gedaan, ook voor het Vaticaan niet. Ik was er echter half december (en zelfs toen liep ik nog in een shirt buiten, 16 graden met zon {:}), dan is het sowieso een stuk rustiger. Heb bij allebei een kwartiertje in de rij gestaan denk ik. Eerst naar Forum Romanum is inderdaad aan te raden, rijen zijn daar vaak een stuk korter.

In welk hotel zit je? :)

Oké top, dan moet dat bij het Colosseum wel te gokken zijn! Nu is het rond de 18/20 graden dus ook aangenaam!! Of iniedergeval beter dan hier :D
Ik zit niet in een hotel maar een bed & breakfast; Sogni Romani. Beoordelingen zijn goed dus ik ben benieuwd. Alleen nog even uitzoeken hoever het nou precies van het centrum is. In de beoordelingen las ik dat iemand zei 10 minuten lopen, maar de eigenaar van het b&b geeft aan 5 km dus dat is nogal een verschil...

Exitium
Berichten: 7109
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 21:28

mOamm schreef:
Exitium schreef:
Ja, alleen heb ik dat niet gedaan, ook voor het Vaticaan niet. Ik was er echter half december (en zelfs toen liep ik nog in een shirt buiten, 16 graden met zon {:}), dan is het sowieso een stuk rustiger. Heb bij allebei een kwartiertje in de rij gestaan denk ik. Eerst naar Forum Romanum is inderdaad aan te raden, rijen zijn daar vaak een stuk korter.

In welk hotel zit je? :)

Oké top, dan moet dat bij het Colosseum wel te gokken zijn! Nu is het rond de 18/20 graden dus ook aangenaam!! Of iniedergeval beter dan hier :D
Ik zit niet in een hotel maar een bed & breakfast; Sogni Romani. Beoordelingen zijn goed dus ik ben benieuwd. Alleen nog even uitzoeken hoever het nou precies van het centrum is. In de beoordelingen las ik dat iemand zei 10 minuten lopen, maar de eigenaar van het b&b geeft aan 5 km dus dat is nogal een verschil...

Volgens Google Maps een goeie twintig minuten lopen naar de Trevifontein. Maar je zit wel in de buurt van een voor zover ik weet redelijk goed bereden busstraat, de Via Venti Settembre. Weet alleen niet of die bussen via Termini rijden of niet. De bus die ik daar gepakt heb wel in ieder geval. :)

Ik zat in Hotel Hiberia, lekker centraal gelegen. Bewust voor gekozen, wel iets duurder maar was achteraf blij dat ik het gedaan had. Rome is enorm heuvelachtig, niet normaal. :P Dit was de lift in m'n hotel :+

[ img ]

Moet zeggen dat ik wel jaloers op je ben hoor, het is echt zo'n prachtige stad. <3 En om jou al even enthousiast te maken... :D


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

All wiyht. Rho sritched mg kegtops awound? ;(

De Man Fotografie

mOamm
Berichten: 454
Geregistreerd: 17-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 13:08

20 minuten lopen is nog te doen denk ik en anders idd maar met de bus. Dan een roma pass toch misschien handig? Of losse tickets + buskaarten toch nog voordeliger?
Sorry voor al die vragen hoor, maar vind het fijn vantevoren alles een beetje te regelen :p

Foto's zien er prachtig uit, heb er ook onwijs veel zin in!! :D

Celiien
Berichten: 13251
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 13:11

Ik vond de roma pass heel erg fijn voor de rij bij oa het collosseum. Wij zaten wel midden in t centrum, maar na een dag slenteren was t prettig om ook ff tussendoor de metro/bus te kunnen pakken!

Iemand nog tips voor ons voor Athene? Etensplekken, dingen die niet te missen zijn (naast de standaard plekken) etc?

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

Foaly
Berichten: 4760
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 13:18

Iemand nog tips voor Florence? Ik ga 20 - 24 mei :D

People like that…corporations like that, they have all the money, they have all the power, and they use it to make people like you go away. Right now, you're suffering under an enormous weight. We provide…Leverage


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: idion en 54 bezoekers