paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
spottedponie
Berichten: 2961
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 07:31

Ik maak deze week weer een nieuwe start, afgelopen weekend al wel weer aan het opletten geslagen... morgenvroeg naar de sportschool, dan ook maar wegen daar...

x_Jeanine_x

Berichten: 9085
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 08:06

Zo weekend overleefd, Stabiel :+
Vrienden van ons gaan trouwen en de mannen hebben vrijgezellenfeest gehad... maar manmanman wat hebben die mannen schik gehad.... maar ik had zn vriendin mega bezorgt op de bank zitten :+

Dus gister met mijn vriend en een andere vriendin zak suikerspin en popcorn gehaald op de kermis om zo eens lekker te roddelen en een goed plan te bekokstoven :+

bontejames

Berichten: 542
Geregistreerd: 17-02-16
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 08:37

Sandyislief schreef:
Goed zeg TT!

Bontejames; misschien je tussendoortjes (koek, rijstewafels en ontbijtkoek) vervangen door een zak snackworteltjes en snoeptomaatjes? Dat eet ik ook vaak op mijn werk tussendoor en dat kan wel een aantal uur buiten de koelkast.

Ik ga me straks ook weer wegen. Ben benieuwd. Afgelopen week 3 verjaardagen gehad en 1 keer ook daardoor uit eten geweest maar ik heb me ingehouden.



Wortels en tomaten, dan kun je me wegdragen :+ . Ik ga dan wel voor snoepkomkommer en paprika! Dat kan wel

Sandyislief

Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 08:47

Haha ja tis maar net waar je van houd.

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 09:21

Ach die arme vriendin :')
Hoort erbij he. Mijn man kreeg een l*llen pak aan op zijn vrijgezellen feest en ze gingen paintballen. Ik zat in t complot. De voorpret was prachtig. En eind april zijn we een jaar getrouwd alweer. Dan gaan we lekker uit eten. Hoop rond die tijd 95 kg te zijn. Moet wel lukken.

x_Jeanine_x

Berichten: 9085
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 09:52

Die arme vriendin is helemaal een mega controlfreak en iemand heeft iets doorgepraat. Dus ...... (puntjes kloppen niet, maar vul maar is) als er iets gebeurd dan barst de bom :o

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 10:15

Das ook geen fijne basis hoor.

blubblabhoi

Berichten: 521
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Friesland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 21:17

Hier even een kleine update. Echt waar, iedereen die op een 'dood'punt zit, ga eens wat méér eten.
Ik dacht ook lange tijd dat ik genoeg at. Totdat ik dus zoals te lezen in m'n vorige post, al 2 maanden over 3 kg deed. Ik heb nu m'n calorieën opgeschroefd van 1.200-1.400 naar 1.700-1.800 en ik ben in een week nu 2 kg kwijt! :oo

Kan wel zeggen dat dit experiment wel geslaagd is. Nu zo door gaan en kijken of dit blijvend verschil blijft uitmaken. :)

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 21:18

Dat scheelt nogal!

bontejames

Berichten: 542
Geregistreerd: 17-02-16
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 07:46

Hier niks afgevallen. Al twee weken niet meer. Ook niet aangekomen maar stabiel nu. Ga vanaf vandaag toch wat omgooien in het eet patroon in de hoop dat mijn lichaam daar op reageert.

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 09:11

Hier 96.1. Had het niet verwacht na bami. Maar, vannacht ook beroerd geweest en 45min op de wc gezeten en daarna nog een half uur dr naast. Maar kwam eigenlijk niks uit.

spottedponie
Berichten: 2961
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 10:28

Hier ook niks afgevallen maar ook niet verwacht na een slechte periode, was bang dat ik weer aangekomen was maar dat was niet zo, dus schade beperkt... wel uur gesport dus het begin is er weer

Jester_

Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 11:02

Hier weer gestaag naar beneden na het eten van meer kcal!

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 11:26

Ik had iets vreemds, na weken op 67kg te hebben gehangen, was ik eind vorige week opeens 66.5 en zaterdag ochtend zelfs 65.9. Nu heb ik van het weekend wel slechter gegeten (kaasfondue en pannekoeken) maar naast die slechte maaltijden de rest van de dag gecompenseerd. Nu ben ik echter weer 67.3kg. Nu schommel ik wel eens vaker een halve kilo, maar zoveel heb ik nog nooit gehad :(

Iris_Luna

Berichten: 210
Geregistreerd: 09-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 20:24

Fohadie:
Het is echt super frustrerend... ik zie mezelf gewoon weer vet worden en diëten mag nu niet. Let stiekem wel enorm op met wat ik eet, maar niks schijnt ook maar ietsje te werken. Hoop idd dat het na de tijd er snel weer af is en anders zorg ik er zsm voor dat het er snel weer af is, want ik vind dit echt verschrikkelijk haha. Mijn buik mag lekker dik worden, maar de rest liever niet te. Denk niet dat ik dit jaar nog met mijn dametje te rijden kan...

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 08:52

xxVon schreef:
Ik had iets vreemds, na weken op 67kg te hebben gehangen, was ik eind vorige week opeens 66.5 en zaterdag ochtend zelfs 65.9. Nu heb ik van het weekend wel slechter gegeten (kaasfondue en pannekoeken) maar naast die slechte maaltijden de rest van de dag gecompenseerd. Nu ben ik echter weer 67.3kg. Nu schommel ik wel eens vaker een halve kilo, maar zoveel heb ik nog nooit gehad :(


Ik zou er niet teveel van schrikken. Het is maar net hoeveel vocht je vast houdt, of je voor nummer 2 naar de wc bent geweest. Die pannekoeken en kaasfondue, daar houdt je waarschijnlijk vocht door vast. Drink wat extra water en let goed op wat je eet, komt goed :)

Hier gaat het eindelijk lekker! Mijn gewicht gaat gestaag naar beneden. Ik ben er nog lang niet maar ik blijf wel gemotiveerd hierdoor!

LilChar

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 12:24

Hey allemaal!

Ik had al een tijdje niet meer gepost maar wel meegelezen natuurlijk. Bij mij gaat alles heel langzaam, helaas. Ik blijf wel mijn best doen! Nu schrijf ik in de ochtend of de dag ervoor alvast op wat ik ga eten op een dag, zodat ik niet te veel of te weinig eet en het af kan strepen. Ik snoep dan ook niet, dat lukt goed. Dit ga ik vandaag eten, wat vinden jullie hiervan? Is het te veel of mis ik iets?


Ontbijt: Een schaaltje musli met melk.

Tussendoor: een smoothie van twee kiwi's, citroensap en Soja bosbessenyoghurt. Ongeveer drie eetlepels van de soja.

Middageten: Twee volkorenbroodjes. Eentje met iets van smeerkaas, (gesmolten) kaas, een ei. Zoiets. Op dat moment kies ik dat dan. Als ik nog trek heb neem ik het tweede volkorenbroodje met bijvoorbeeld honing of appelstroop. Ik doe op beide broodjes niet te veel beleg, gewoon normaal.

Tussendoor heb ik niets ingeplant maar ik heb nog komkommer dus als ik tijd en zin heb neem ik daar wat van.

Avondeten: vandaag een beetje aardappelpuree met tuinboontjes en een vegaburger. Ik eet heel gevarieerd. Ik hou niet zo van aardappels dus dat eet ik nooit. Soms dus wel puree en dan een beetje. Ik eet 1 keer in de 1 of 2 weken pasta en ik probeer het bord vooral met groente te vullen.

Verder eet ik dus geen vlees en lust ik geen sausjes en dat soort dingen dus dat scheelt. Ik lust ook geen smeersels. Ik wil eigenlijk geen ei meer eten en minder kaas maar ik weet niet wat ik dan op brood moet doen.

Ik ben vandaag vrij dus zo ziet een schema er dan uit. Ik ga vanavond nog uit (=dansen) maar ik drink geen alcohol. Verder ga ik of vandaag met een asielhond wandelen of sporten, dus dat is de beweging. Verder vooral huiswerk en huishoudelijke dingetjes.

Ik drink alleen water en 1x thee op een dag, en ik mag 1 glaasje drinken zelf weten. Meestal is dat dan iets van ranja ofzo, niet iets heel spannends.

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 14:02

Langzaam er af is ook eraf. En hopelijk blijft het er dan ook af. Je eet odd gevarieerd.


Hier weer een doel behaald. In de 95 komen. 95.9 vandaag.

Ik kom van 112.6 dus dat is 16,7kg
Mijn doel is 80 te wegen, dus moest in totaal 32.6kg afvallen. Nog 15.9kg te gaan. Dus ben op de helft. Jeej!

Anoniem

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 14:03

Wat knap zeg TT! Hoe gaat het nu met de kcal? Voel je je er al wat prettiger bij om wat meer te eten of heb je dat weer losgelaten?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 14:05

Ik ben voor de verandering maar weer eens gelijk gebleven :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 14:07

SusanH schreef:
Ik ben voor de verandering maar weer eens gelijk gebleven :+

Hier gaat het ook niet echt hard jammer genoeg. Heb nog te veel dagen waarop ik het tellen laat gaan en toch maar gewoon eet waar ik zin in heb, of dat ik 's avonds mijn volledige planning op de schop gooi door een paar wijntjes te veel te drinken. Ben vanaf deze week weer wat strakker in het gareel en merk het ook wel aan mezelf, voel me weer prettiger en ik ben blij dat ik weer ben begonnen met sporten. Begin eindelijk een beetje m'n balans te vinden tussen lekker en gezond eten zonder dat het gelijk kcal rijk is. Paar super fijne receptjes die ook ruimte overlaten voor een maaltijd die normaal niet zo gezond zou zijn! Vanavond wilde ik bijvoorbeeld graag gnocchi met gorgonzola en prosciutto eten, heerlijk maar niet echt gezond. Uiteindelijk recept wat aangepast naar 772 kcal en een half naanbrood gepakt ipv een hele als lunch en nu kan ik vanavond gewoon genieten van wat ik graag wil :D

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 14:58

Emmaa_ schreef:
Wat knap zeg TT! Hoe gaat het nu met de kcal? Voel je je er al wat prettiger bij om wat meer te eten of heb je dat weer losgelaten?



Ik probeer rond de 1350 te komen, maar nog steeds is het de ene dag erop en de andere dag er onder. Als ik op 90 zit wil ik toch wel weer minimaal 100kcal erbij per dag

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 14:59

TurboTinker schreef:
Emmaa_ schreef:
Wat knap zeg TT! Hoe gaat het nu met de kcal? Voel je je er al wat prettiger bij om wat meer te eten of heb je dat weer losgelaten?



Ik probeer rond de 1350 te komen, maar nog steeds is het de ene dag erop en de andere dag er onder. Als ik op 90 zit wil ik toch wel weer minimaal 100kcal erbij per dag

Knap dat je er in ieder geval zo bewust over nadenkt en toch langzaam aan het opschroeven bent! Erop of eronder is heel normaal hoor, ik zit ook bijna geen enkele dag echt volledig op m'n doel qua kcal. Vaak ongeveer 200 kcal erboven (is geen drama want mijn doel is maar net iets hoger dan m'n BMR en ik eet vaak meer op actieve dagen) of een beetje eronder.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 15:12

Ik heb geen idee hoeveel kcal ik precies binnen krijg. Ik zou misschien nog iets kunnen bezuinigen op de tussendoortjes denk ik. Maar ik wil ook niet op een houtje bijten en vind een chocolaatje bij de thee gewoon erg lekker. Ik ben echt niet buitensporig in wat ik eet. Denk dat ik gewoon moet accepteren dat het niet snel gaat.

dollyspikkel

Berichten: 1037
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 17:05

SusanH schreef:
Ik ben voor de verandering maar weer eens gelijk gebleven :+


Zelfde scenario hier, al 3 weken. Om gek van te worden -O-